Krásný výsledek vyjeli na Rally Bohemia zástupci KIT racing Ján Kundlák – Michala Rezková s Peugeotem 208 R2. Na konci soutěže převzala smíšená posádka poháry za 2. místo ve třídě, 2. místo v dvoukolkách a vítězství v kategorii juniorů.
Rally Bohemia si za svou více jak čtyřicetiletou historii vybudovala mezi jezdci velké jméno a respekt. Soutěž, která v minulosti patřila do kalendáře Mistrovství Evropy, patří společně s Barum rally k nejtěžším u nás. Do Mladé Boleslavi vyrazili i Kundlák s Rezkovou. Pro Michalu to byl druhý start v městě automobilů, zatímco Janko zde sbíral první dojmy. „Na Bohemku jsme se s Michalou velmi těšili. Velká rally s velkým renomé je pro nás oba velkou výzvou a zážitkem zároveň,“ uvedl krátce před soutěží Ján Kundlák. Peugeot 208 R2, se kterým Janko s Michalou v letošní sezoně startují, spadá do třídy 6 a v Boleslavi byla třída obsazena čtrnácti vozy. Otazníky před soutěží visely pouze nad volbou pneumatik, neboť počasí vypadalo záhadně. V první etapě čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích s téměř čtyřiceti ostrými kilometry. Jankovi s Michalou velmi sedla RZ Cetno, kdy v prvním kole zajeli druhý čas ve třídě a při druhém průjezdu byli nejrychlejší nejenom ve třídě, ale také ve dvoukolkách. Na konci sobotní etapy figurovala posádka na 24. místě absolutní klasifikace, 4. místě ve třídě i dvoukolkách a 2. místě v juniorech. „Po ranním sobotním shakedownu jsme byli dobře naladěni a čekali jsme, jak nás překvapí počasí. To se dalo přirovnat ke krumlovské rally, kdy byly i v Boleslavi přívalové deště, chladno i silný vítr. Tyto podmínky jsme očekávali, a tudíž jsme na ně byli připraveni, proto byla volba pneumatik správná. Potvrdilo se, že sobotní velmi technická část soutěže vyžaduje lepší znalost místních rychlostních zkoušek. Přesto jsme se snažili bojovat a bez zbytečného rizika jsme drželi čtvrté místo ve třídě,“ zhodnotil první část soutěže Ján Kundlák.
Rovněž v nedělní části rally byly připraveny dvě rychlostní zkoušky se dvěma průjezdy. Tentokráte ovšem extra dlouhou (32,28 km) střídala pětikilometrová městská. Nejdelší erzetu soutěže zajeli Janko s Michalou, jako by jim za patami hořelo, a 15. nejrychlejší výsledný čas překvapil nejenom posádku, ale i širokou veřejnost. Následovala městská zkouška a Kundlák s Rezkovou pokračovali v nastaveném tempu. Stejně jako na úvodní nedělní zkoušce i tady ovládli třídu i dvoukolky. Druhý průjezd RZ Radostín vyvrátil pochybnosti škarohlídů, že Jankův dosažený čas v prvním průjezdu byl náhodný. Tentokráte to byl 16. nejrychlejší čas. Závěrečnou zkoušku si oba hlavní aktéři v peugeotu náramně užili a ani na poslední zkoušce před sebe nikoho nepustili ani ve třídě ani v dvoukolkách. Na cílové rampě byla posádka Ján Kundlák – Michala Rezková klasifikována na 17. místě absolutní klasifikace, 2. místě ve třídě 6, 2. místě ve dvoukolkách a vítězství si posádka odváží z kategorie juniorů. Janka s Michalou těší i samotné hodnocení druhé etapy, kdy zcela ovládli třídu, dvoukolky a juniory. „Na nedělní část rally jsem se velmi těšil, neboť v harmonogramu měla rychlostku s více jak 32 kilometry. Nikdy jsem tak dlouhou zkoušku nejel. Po sobotě jsme na konkurenci moc neztráceli, a tak jsme se rozhodli, že se pokusíme něco z náskoku stáhnout a dosaženými časy zabojujeme o lepší umístění. Počasí přálo a nám se podařilo vyhrát všechny čtyři zkoušky v etapě. Výsledek na Bohemce nám udělal velkou radost. Soutěž byla těžká a my zde posbírali spoustu cenných zkušeností a zážitků. Michalka v autě opět fungovala na jedničku a zdárně mne dovedla až do cíle, za což jí velmi děkuji, moc jsem si to s ní užil. Zároveň děkuji celému týmu KIT racing a všem partnerům za vynikající práci v průběhu celého víkendu. Jsem velmi rád, že stojí za námi lidé, kteří se z našich výsledků těší a posouvají nás dopředu,“ uvedl Ján Kundlák. Dalším závodem, kde bude dvojice Kundlák - Rezková startovat, bude pačejovský sprint na konci měsíce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.