Krásný výsledek vyjeli na Rally Bohemia zástupci KIT racing Ján Kundlák – Michala Rezková s Peugeotem 208 R2. Na konci soutěže převzala smíšená posádka poháry za 2. místo ve třídě, 2. místo v dvoukolkách a vítězství v kategorii juniorů.
Rally Bohemia si za svou více jak čtyřicetiletou historii vybudovala mezi jezdci velké jméno a respekt. Soutěž, která v minulosti patřila do kalendáře Mistrovství Evropy, patří společně s Barum rally k nejtěžším u nás. Do Mladé Boleslavi vyrazili i Kundlák s Rezkovou. Pro Michalu to byl druhý start v městě automobilů, zatímco Janko zde sbíral první dojmy. „Na Bohemku jsme se s Michalou velmi těšili. Velká rally s velkým renomé je pro nás oba velkou výzvou a zážitkem zároveň,“ uvedl krátce před soutěží Ján Kundlák. Peugeot 208 R2, se kterým Janko s Michalou v letošní sezoně startují, spadá do třídy 6 a v Boleslavi byla třída obsazena čtrnácti vozy. Otazníky před soutěží visely pouze nad volbou pneumatik, neboť počasí vypadalo záhadně. V první etapě čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích s téměř čtyřiceti ostrými kilometry. Jankovi s Michalou velmi sedla RZ Cetno, kdy v prvním kole zajeli druhý čas ve třídě a při druhém průjezdu byli nejrychlejší nejenom ve třídě, ale také ve dvoukolkách. Na konci sobotní etapy figurovala posádka na 24. místě absolutní klasifikace, 4. místě ve třídě i dvoukolkách a 2. místě v juniorech. „Po ranním sobotním shakedownu jsme byli dobře naladěni a čekali jsme, jak nás překvapí počasí. To se dalo přirovnat ke krumlovské rally, kdy byly i v Boleslavi přívalové deště, chladno i silný vítr. Tyto podmínky jsme očekávali, a tudíž jsme na ně byli připraveni, proto byla volba pneumatik správná. Potvrdilo se, že sobotní velmi technická část soutěže vyžaduje lepší znalost místních rychlostních zkoušek. Přesto jsme se snažili bojovat a bez zbytečného rizika jsme drželi čtvrté místo ve třídě,“ zhodnotil první část soutěže Ján Kundlák.
Rovněž v nedělní části rally byly připraveny dvě rychlostní zkoušky se dvěma průjezdy. Tentokráte ovšem extra dlouhou (32,28 km) střídala pětikilometrová městská. Nejdelší erzetu soutěže zajeli Janko s Michalou, jako by jim za patami hořelo, a 15. nejrychlejší výsledný čas překvapil nejenom posádku, ale i širokou veřejnost. Následovala městská zkouška a Kundlák s Rezkovou pokračovali v nastaveném tempu. Stejně jako na úvodní nedělní zkoušce i tady ovládli třídu i dvoukolky. Druhý průjezd RZ Radostín vyvrátil pochybnosti škarohlídů, že Jankův dosažený čas v prvním průjezdu byl náhodný. Tentokráte to byl 16. nejrychlejší čas. Závěrečnou zkoušku si oba hlavní aktéři v peugeotu náramně užili a ani na poslední zkoušce před sebe nikoho nepustili ani ve třídě ani v dvoukolkách. Na cílové rampě byla posádka Ján Kundlák – Michala Rezková klasifikována na 17. místě absolutní klasifikace, 2. místě ve třídě 6, 2. místě ve dvoukolkách a vítězství si posádka odváží z kategorie juniorů. Janka s Michalou těší i samotné hodnocení druhé etapy, kdy zcela ovládli třídu, dvoukolky a juniory. „Na nedělní část rally jsem se velmi těšil, neboť v harmonogramu měla rychlostku s více jak 32 kilometry. Nikdy jsem tak dlouhou zkoušku nejel. Po sobotě jsme na konkurenci moc neztráceli, a tak jsme se rozhodli, že se pokusíme něco z náskoku stáhnout a dosaženými časy zabojujeme o lepší umístění. Počasí přálo a nám se podařilo vyhrát všechny čtyři zkoušky v etapě. Výsledek na Bohemce nám udělal velkou radost. Soutěž byla těžká a my zde posbírali spoustu cenných zkušeností a zážitků. Michalka v autě opět fungovala na jedničku a zdárně mne dovedla až do cíle, za což jí velmi děkuji, moc jsem si to s ní užil. Zároveň děkuji celému týmu KIT racing a všem partnerům za vynikající práci v průběhu celého víkendu. Jsem velmi rád, že stojí za námi lidé, kteří se z našich výsledků těší a posouvají nás dopředu,“ uvedl Ján Kundlák. Dalším závodem, kde bude dvojice Kundlák - Rezková startovat, bude pačejovský sprint na konci měsíce.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.