Krásný výsledek vyjeli na Rally Bohemia zástupci KIT racing Ján Kundlák – Michala Rezková s Peugeotem 208 R2. Na konci soutěže převzala smíšená posádka poháry za 2. místo ve třídě, 2. místo v dvoukolkách a vítězství v kategorii juniorů.
Rally Bohemia si za svou více jak čtyřicetiletou historii vybudovala mezi jezdci velké jméno a respekt. Soutěž, která v minulosti patřila do kalendáře Mistrovství Evropy, patří společně s Barum rally k nejtěžším u nás. Do Mladé Boleslavi vyrazili i Kundlák s Rezkovou. Pro Michalu to byl druhý start v městě automobilů, zatímco Janko zde sbíral první dojmy. „Na Bohemku jsme se s Michalou velmi těšili. Velká rally s velkým renomé je pro nás oba velkou výzvou a zážitkem zároveň,“ uvedl krátce před soutěží Ján Kundlák. Peugeot 208 R2, se kterým Janko s Michalou v letošní sezoně startují, spadá do třídy 6 a v Boleslavi byla třída obsazena čtrnácti vozy. Otazníky před soutěží visely pouze nad volbou pneumatik, neboť počasí vypadalo záhadně. V první etapě čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích s téměř čtyřiceti ostrými kilometry. Jankovi s Michalou velmi sedla RZ Cetno, kdy v prvním kole zajeli druhý čas ve třídě a při druhém průjezdu byli nejrychlejší nejenom ve třídě, ale také ve dvoukolkách. Na konci sobotní etapy figurovala posádka na 24. místě absolutní klasifikace, 4. místě ve třídě i dvoukolkách a 2. místě v juniorech. „Po ranním sobotním shakedownu jsme byli dobře naladěni a čekali jsme, jak nás překvapí počasí. To se dalo přirovnat ke krumlovské rally, kdy byly i v Boleslavi přívalové deště, chladno i silný vítr. Tyto podmínky jsme očekávali, a tudíž jsme na ně byli připraveni, proto byla volba pneumatik správná. Potvrdilo se, že sobotní velmi technická část soutěže vyžaduje lepší znalost místních rychlostních zkoušek. Přesto jsme se snažili bojovat a bez zbytečného rizika jsme drželi čtvrté místo ve třídě,“ zhodnotil první část soutěže Ján Kundlák.
Rovněž v nedělní části rally byly připraveny dvě rychlostní zkoušky se dvěma průjezdy. Tentokráte ovšem extra dlouhou (32,28 km) střídala pětikilometrová městská. Nejdelší erzetu soutěže zajeli Janko s Michalou, jako by jim za patami hořelo, a 15. nejrychlejší výsledný čas překvapil nejenom posádku, ale i širokou veřejnost. Následovala městská zkouška a Kundlák s Rezkovou pokračovali v nastaveném tempu. Stejně jako na úvodní nedělní zkoušce i tady ovládli třídu i dvoukolky. Druhý průjezd RZ Radostín vyvrátil pochybnosti škarohlídů, že Jankův dosažený čas v prvním průjezdu byl náhodný. Tentokráte to byl 16. nejrychlejší čas. Závěrečnou zkoušku si oba hlavní aktéři v peugeotu náramně užili a ani na poslední zkoušce před sebe nikoho nepustili ani ve třídě ani v dvoukolkách. Na cílové rampě byla posádka Ján Kundlák – Michala Rezková klasifikována na 17. místě absolutní klasifikace, 2. místě ve třídě 6, 2. místě ve dvoukolkách a vítězství si posádka odváží z kategorie juniorů. Janka s Michalou těší i samotné hodnocení druhé etapy, kdy zcela ovládli třídu, dvoukolky a juniory. „Na nedělní část rally jsem se velmi těšil, neboť v harmonogramu měla rychlostku s více jak 32 kilometry. Nikdy jsem tak dlouhou zkoušku nejel. Po sobotě jsme na konkurenci moc neztráceli, a tak jsme se rozhodli, že se pokusíme něco z náskoku stáhnout a dosaženými časy zabojujeme o lepší umístění. Počasí přálo a nám se podařilo vyhrát všechny čtyři zkoušky v etapě. Výsledek na Bohemce nám udělal velkou radost. Soutěž byla těžká a my zde posbírali spoustu cenných zkušeností a zážitků. Michalka v autě opět fungovala na jedničku a zdárně mne dovedla až do cíle, za což jí velmi děkuji, moc jsem si to s ní užil. Zároveň děkuji celému týmu KIT racing a všem partnerům za vynikající práci v průběhu celého víkendu. Jsem velmi rád, že stojí za námi lidé, kteří se z našich výsledků těší a posouvají nás dopředu,“ uvedl Ján Kundlák. Dalším závodem, kde bude dvojice Kundlák - Rezková startovat, bude pačejovský sprint na konci měsíce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.