Pořadatelé BARUM CZECH RALLY ZLÍN zveřejnili dva měsíce před startem letošního 46. ročníku zvláštní ustanovení, poodhalili trať a odtajnili názvy rychlostních zkoušek. Nejvýznamnější automobilová rally na území České republiky se pojede v tradičním termínu na konci letních prázdnin (26. – 28. srpna) a uskuteční se jako osmý podnik desetidílného seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a pátý díl Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2016. Celková délka trati je 740 km, z čehož 230 km tvoří 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích. Organizátoři změnili ve srovnání s loňským ročníkem téměř 40% tratě! První vůz odstartuje do třídenní rally v pátek 26. srpna v 16 hodin z rampy umístěné na zlínském náměstí před radnicí, vítězná posádka přijede do cíle na stejném místě v neděli 28. srpna v 16:16 hodin.
Pořadatelem 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín je Auto klub Barum Zlín v AČR ve spolupráci s autokluby a organizacemi dalších okresů Zlínského kraje. V itineráři najdeme klasické úseky jako Pindula, Maják, ale i atraktivní erzetu ve Slušovicích nebo divácky oblíbenou Super rychlostní zkoušku v nočních ulicích krajského města a bývalého svitovského areálu. Barumku každoročně sleduje ve Zlínském kraji přes dvě stě tisíc diváků, což zařazuje zlínskou rally do pozice jednoho z nejvíce navštívených sportovních podniků na území České republiky. Generální sponzor prestižního podniku Continental Barum s.r.o. naplňuje prostřednictvím této soutěže význam značky Barum a zlínská rally pomáhá posouvat její věhlas doma i v zahraničí. Partnerem této významné soutěže je vedle Zlínského kraje, Magistrátu města Zlína, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně i centrála cestovního ruchu CzechTourism a Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. I v letošním roce je ředitelství rally umístěno v krajském městě Zlíně a v jeho dominantní budově 21 – Baťův mrakodrap. Tiskové středisko s kompletním zázemím pro pracovníky sdělovacích prostředků najdeme na akademické půdě v Univerzitním centru.
Samotné rally předchází seznamovací jízdy, které se uskuteční ve středu 24. a ve čtvrtek 25. srpna. Technická přejímka proběhne ve čtvrtek v odpoledních a večerních hodinách v servisním areálu Continental Barum s.r.o. v Otrokovicích. Předehrou samotné rally bude během pátečního dopoledne od 9:15 hodin opět kvalifikační zkouška pro jezdce s prioritou FIA a ERC na úseku Pohořelice v délce 4,71 km. Na základě výsledků si jezdci vyberou v pátečním odpoledni od 15:30 hodin před zlínskou radnicí startovní pořadí, v jakém nastoupí do sobotní části první etapy. Po odjetí kvalifikace bude na uzavřeném úseku v Pohořelicích pokračovat klasický shakedown pro ostatní jezdce. Testovací rychlostní zkouška se uskuteční od 10:15 do 13 hodin. První vůz odstartuje do zlínské rally v rámci slavnostního startu před zlínskou radnicí již v 16 hodin. Samotná rally začne noční diváckou Super RZ v ulicích Zlína a bývalého svitovského areálu. Posádky absolvují tři okruhy, ale v letošním roce se pojedou v nové podobě. Posádky poté umístí soutěžní vozy do uzavřeného parkoviště pod Velkým kinem ve Zlíně.
Během víkendu se uskuteční dvě plnohodnotné etapy. V sobotu 27. srpna najdeme v itineráři celkem 8 rychlostních zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích vždy dvakrát. V sobotní druhé, třetí a čtvrté sekci jsou zařazeny rychlostní zkoušky s názvy Březová (délka 11,74 km), Košíky (22,22 km), Hošťálková (13,75 km) a Semetín (11,51 km). Startovní pole po sobotním ranním startu zamíří nejdříve na Slušovicko, poté na Kroměřížsko do pohoří Chřibů a po servisní zastávce absolvuje náročné erzety na Vsetínsku. V odpoledních hodinách přijde na řadu druhý průjezd rychlostními zkouškami. Během první etapy je na programu 128 ostrých kilometrů. V neděli 28. srpna se pojede šest rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Kašava (délka 19,42 km), Pindula (18,43 km) a Maják (13,25 km). V neděli najdeme v itineráři rally během 5. a 6. sekce velmi náročné rychlostní zkoušky v celkové délce 102 km, které svou náročností prověří ve finiši připravenost posádek a soutěžních vozů. Vedle klasických úseků Pindula a Maják se pojede rychlostní zkouška Kašava, jenž svou náročností v kopcovitém terénu a častou změnou rytmu budí velký respekt a pro řadu posádek bude velkou výzvou.
ZÁKLADNÍ PROGRAM RALLY
Čtvrtek 25. srpna 201613 – 20 hodin: administrativní přejímka (ředitelství – budova 21, Krajský úřad, Zlín)14 – 21 hodin: technická přejímka (servisní areál Continental Barum s. r. o., Otrokovice)
Pátek 26. srpna 20169:15 – 10:10 hodin: kvalifikační RZ (Pohořelice)10:15 – 13:00 hodin: testovací RZ, shakedown (Pohořelice)16:00 hodin: slavnostní start rally (Zlín, náměstí Míru – před radnicí)20:52 hodin: start do 1. sekce 1. etapy (Zlín, Vodní ulice)21:30 hodin: cíl 1. sekce 1. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)
Sobota 27. srpna 20167:00 hodin: start do 2. sekce 1. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)22:15 hodin: cíl 1. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)
Neděle 28. srpna 20167:30 hodin: start do 2. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)16:25 hodin: cíl rally, vyhlášení (Zlín, náměstí Míru – před radnicí)
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?