Tak trochu ve stínu atraktivní účasti na špici startovního pole Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče zůstaly napínavé souboje v nižších objemových třídách. Zářným příkladem byly „enkové“ dvoulitry neboli třída 8, kde se na startu objevilo dvanáct vyrovnaných vozů. V této nabité třídě chtěli čeřit vodu i Radim Koutek s Richardem Lasevičem, kteří se svým Renaultem Clio přijeli navázat na čtvrtou pozici z nedávné českokrumlovské rally.
Pokud platí, že se v „osmičkách“ obvykle závodí na ostří nože, v Hustopečích se o startovním poli této třídy dalo mluvit vyloženě v superlativech. Domácí favorit Martin Rada, hlavní uchazeč o mistrovský titul Václav Stejskal, ale také skupina hostů ze Slovenska, kteří přijeli do neznámého prostředí bojovat o mistrovské body do svého národního seriálu. V podobné pozici byl i Radim Koutek, v jehož soutěžáckém životopisu doposud start mezi jihomoravskými vinicemi chyběl. O to příjemnější překvapení na něj po příjezdu do Hustopečí čekalo. „Každoročně v tomto termínu jezdíme na dovolenou, ale letos start konečně vyšel a pro mě to byl velký zážitek. Pro posádky, servis a ostatní logistiku je to úžasná soutěž. Krásné prostředí, pěkné RZ, krátké přejezdy, to všechno přispívá k tomu, že atmosféra je celkově méně stresující. To ovšem neplatilo o mně samotném. Už na shakedownu jsem o první možnou „protikatovací“ zábranu urazil zrcátko a i celkově jsem jel ve velké křeči. Ta se poté projevila i v závodě,“ líčil zpětně páteční rozpoložení pilot.
Tři časy v první desítce, mezi nimi i pátá pozice z nejdelší třetí „erzety“, žádnou velkou křeč nenaznačovaly. Radim však svůj výkon v závodě viděl jinak: „Na první „ostrou“ RZ, která začínala oproti jiným soutěžím poměrně pozdě, jsem se snažil vyladit a hlavně „vyklidnit“. V jednom místě se nepodařilo zařadit a byla z toho malá ztráta, ale to byl teprve začátek. S úseky na šotolině jsem neměl žádné zkušenosti a asi nejvíc mě dostal fakt, jak si prach nesedal a tvořil neprůhlednou clonu. V přeskupení po třetím testu jsem i žádal Vlastu Daňhela, aby nejezdil tak rychle, protože víří prach J. Na RZ 1B jsem v prachu přejel brzdný bod a minul odbočku do retardéru. A protože bez zrcátek se těžko couvá, ztratili jsme tam moc a moc času,“ tvrdil po třech „erzetách“ aktuálně osmý pilot třídy 8.
Osmisekundové manko na pátou pozici představovalo více než zajímavou motivaci pokusit se v noční části etapy vyvarovat chyb z úvodu a zrychlit. Snaha nahnat chybějící vteřinky však v tomto případě vedla k opačnému výsledku. „Na poslední noční RZ jsem vyrobil další chybu a motor našeho „Bleska“ si z pochopitelných důvodů řekl, že takto už to dál nepůjde a odmlčel se. Budiž mi malou polehčující okolností, že všechno bylo v zápalu boje. Neulehčoval jsem to ani Ríšovi Lasevičovi, který je samozřejmě nejen skvělý spolujezdec, ale nově i výborný psycholog. Mnohdy mi ale úplně stačí vidět jeho výraz a hned vím,“ dodal s tradičním nadhledem Radim Koutek, který se bohužel kvůli porouchanému motoru nemohl do soutěže druhý den vrátit. Počet najetých závodních kilometrů se tedy zastavil těsně pod číslicí 60.
A jak viděl krátké hustopečské účinkování spolujezdec a kouč v jedné osobě – zkušený Richard Lasevič? „Hustopeče patří mezi mé nej soutěže, a to nejen díky tratím, ale hlavně prostředí a lidem. Nikdy jsem totiž odsud neodjel s prázdnou - letos to byla opět zásoba vynikajícího vínka ze Starovic. Moc rád se sem vracím, a přestože se nám letos nedařilo a náš Blesk se zastavil, užili jsme si spoustu legrace včetně sobotní tancovačky. I když lidový tanec v mém podání připomínal něco mezi padoucnicí a slavnostmi slunovratu, kolem půlnoci jsem si všiml, že se to ujalo, takže na příští ročník poladíme techniku a já styl,“ zakončil hodnocení hustopečské rally Richard, který svým dílem přispěl k faktu, že členové ZKZ Racing teamu sice opouštěli jižní Moravu bez bodů, ale zato s dobrou náladou a zdravým odhodláním do dalších startů.
Nyní čeká Radima Koutka s Richardem Lasevičem krátká pauze a po ní start na třetí soutěži Rallysprint série – EPLcond Rally Agropa v Horažďovicích (29. – 30. července). Poslední Radimova slova však směřovala ještě k Hustopečím: „Děkujeme za starost, přípravu vozu a servisní zázemí týmu Minařík racing, fanouškům za podporu, našim rodinám a známým za to, jak nám drží pěsti, a do příště si dávám závazek, že nám zůstanou nejen obě zrcátka.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.