Úspěšný start na domácí půdě si odbyl Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou. V Hustopečích si společně si společně s Renaultem Clio RS R3T dojeli pro 2. místo ve třídě 5 a bronz mezi dvoukolkami.
Po nevydařené Rally Český Krumlov, kde Patrik s Verčou poměrně slušně havarovali, přišla na řadu rehabilitace. Závodní vůz prošel ozdravnou kůrou a stejně rychle se zotavovala i posádka. Domácí Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 by si totiž brněnský jezdec nenechal ujít, a současně bylo potřeba hned sednout do auta. „Po velké havárii na Rally Český Krumlov se na poslední chvíli podařilo zrealizovat náš start v Hustopečích, a to především díky spolupráci všech lidí z teamu Apid racing Mirka Jandíka i mimo něj. Bylo hodně náročné vše skloubit tak, aby se vše opravilo a hlavně aby byly vůbec k dispozici všechny díly. Tímto bychom chtěli poděkovat všem, kteří se podíleli na opravě auta. Děkujeme moc všem mechanikům, Mirkům Jandíkovi a Švecovi, Luďovi, firmě Sadac za pomoc s dodávkou dílů a samozřejmě i Mirovi Březíkovi za karoserii a rychlou pomoc klukům Kostkovým z lakovny, Radkovi Krotkému za opravu převodovky a v neposlední řadě Robertovi a jeho firmě RP Tuning za pomoc při opravě neopravitelných dílů,“ poděkoval zainteresovaným Patrik Rujbr. Seznamovací jízdy proběhly v poklidu a posádka si snažila nepřipouštět myšlenky na Krumlov a cílem bylo co nejlépe napsat rozpis. Jediný otazník visel nad cliem, protože na větší test před závodem nebylo ani pomyšlení. „Auto se našim mechanikům podařilo poprvé nastartovat v brzkých ranních hodinách v den technické přejímky. Po velmi krátkém testu funkčnosti jsme šli na shakedown, kde se bohužel objevily potíže s palivem, které nám přetrvávali až do RZ 3. Tím jsme ztratili poměrně hodně času, ale i tak jsme s výsledkem byli naprosto spokojeni. Důležité pro nás bylo, že se držíme špičky dvoukolek a jedeme svoje tempo. Velký respekt mám i před Verčou, které se omlouvám za strasti způsobené nehodou. Vše perfektně ustála a byla obrovskou psychickou podporou. V Hustopečích to pak zvládala jako vždy a díky tomu jsme také mohli jet opět maximum. Jsem rád, že mám obě Veroniky vedle sebe, jednu v autě a jednu doma (manželku),“ uvedl brněnský jezdec.
Po odjetí šesti pátečních rychlostních zkoušek figurovala posádka Rujbr – Římalová na průběžném 24. místě absolutně, 5. místě mezi dvoukolkami a 2. místě ve třídě 5. Na sobotní část závodu si Patrik s Verčou dali za cíl atakovat přední příčky 2WD, což se jim dařilo a až na jedno zaváhání, kde přišli o světlo a nárazník, vše probíhalo dle představ. Snažili se jet na maximum, ale Patrik už často díky únavě ztrácel koncentraci a to především na okruhu, kde se už několik let jezdí stejně. „Zkusili jsme alespoň na závěr zatáhnout na poslední RZ, ale bohužel jsme na šotolině dojeli jednu Fabii WRC a neviděli jsme ani na dvacet metrů, což vzhledem k tomu že jsme čekali, kde zastaví úplně, bylo hodně nebezpečné a nechali jsme tam moc času,“ prozradila lehké zklamání Verča z závěru rally. Přesto mohli Rujbr s Římalovou jásat a to nejenom z konečného umístění, ale také z dílčích výsledků. Ve třídě si připsali jednu vyhranou erzetu, stejně jako ve dvoukolkách a dalších osm časů na bedně v kategorii 2WD. Co se týká celkového umístění, tady zřejmě panuje dohoda s pořadateli, že pokud Patrik hustopečskou rally dokončí, tak vždy to bude 17. příčka. Sezona 2011, loňská i letošní, jdou spolu jako přes kopírák. Pro úplnost ještě zbývá doplnit výsledek třídy 5, kde Patrik s Verčou obsadili 2. místo a v kategorii dvoukolek jim patří 3. místo.
„Hustopeče pro mě byly trochu osobní zkouška. Základ bylo nepřipouštět si strach z ostrých kilometrů a to se naštěstí povedlo. Od nasazení helmy bylo jasné, že ani jeden nechceme být do počtu a jen se kochat. Patrik mě opět nezklamal a já jsem opravdu šťastná, že mám vedle sebe takového pilota a skvělého člověka, na kterého se můžu naprosto spolehnout. Klobouk musím smeknout před týmem mechaniků, kluci na autě doslova nechali ruce a duši. Díky!“ zhodnotila závod Veronika.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.