Úspěšný start na domácí půdě si odbyl Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou. V Hustopečích si společně si společně s Renaultem Clio RS R3T dojeli pro 2. místo ve třídě 5 a bronz mezi dvoukolkami.
Po nevydařené Rally Český Krumlov, kde Patrik s Verčou poměrně slušně havarovali, přišla na řadu rehabilitace. Závodní vůz prošel ozdravnou kůrou a stejně rychle se zotavovala i posádka. Domácí Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 by si totiž brněnský jezdec nenechal ujít, a současně bylo potřeba hned sednout do auta. „Po velké havárii na Rally Český Krumlov se na poslední chvíli podařilo zrealizovat náš start v Hustopečích, a to především díky spolupráci všech lidí z teamu Apid racing Mirka Jandíka i mimo něj. Bylo hodně náročné vše skloubit tak, aby se vše opravilo a hlavně aby byly vůbec k dispozici všechny díly. Tímto bychom chtěli poděkovat všem, kteří se podíleli na opravě auta. Děkujeme moc všem mechanikům, Mirkům Jandíkovi a Švecovi, Luďovi, firmě Sadac za pomoc s dodávkou dílů a samozřejmě i Mirovi Březíkovi za karoserii a rychlou pomoc klukům Kostkovým z lakovny, Radkovi Krotkému za opravu převodovky a v neposlední řadě Robertovi a jeho firmě RP Tuning za pomoc při opravě neopravitelných dílů,“ poděkoval zainteresovaným Patrik Rujbr. Seznamovací jízdy proběhly v poklidu a posádka si snažila nepřipouštět myšlenky na Krumlov a cílem bylo co nejlépe napsat rozpis. Jediný otazník visel nad cliem, protože na větší test před závodem nebylo ani pomyšlení. „Auto se našim mechanikům podařilo poprvé nastartovat v brzkých ranních hodinách v den technické přejímky. Po velmi krátkém testu funkčnosti jsme šli na shakedown, kde se bohužel objevily potíže s palivem, které nám přetrvávali až do RZ 3. Tím jsme ztratili poměrně hodně času, ale i tak jsme s výsledkem byli naprosto spokojeni. Důležité pro nás bylo, že se držíme špičky dvoukolek a jedeme svoje tempo. Velký respekt mám i před Verčou, které se omlouvám za strasti způsobené nehodou. Vše perfektně ustála a byla obrovskou psychickou podporou. V Hustopečích to pak zvládala jako vždy a díky tomu jsme také mohli jet opět maximum. Jsem rád, že mám obě Veroniky vedle sebe, jednu v autě a jednu doma (manželku),“ uvedl brněnský jezdec.
Po odjetí šesti pátečních rychlostních zkoušek figurovala posádka Rujbr – Římalová na průběžném 24. místě absolutně, 5. místě mezi dvoukolkami a 2. místě ve třídě 5. Na sobotní část závodu si Patrik s Verčou dali za cíl atakovat přední příčky 2WD, což se jim dařilo a až na jedno zaváhání, kde přišli o světlo a nárazník, vše probíhalo dle představ. Snažili se jet na maximum, ale Patrik už často díky únavě ztrácel koncentraci a to především na okruhu, kde se už několik let jezdí stejně. „Zkusili jsme alespoň na závěr zatáhnout na poslední RZ, ale bohužel jsme na šotolině dojeli jednu Fabii WRC a neviděli jsme ani na dvacet metrů, což vzhledem k tomu že jsme čekali, kde zastaví úplně, bylo hodně nebezpečné a nechali jsme tam moc času,“ prozradila lehké zklamání Verča z závěru rally. Přesto mohli Rujbr s Římalovou jásat a to nejenom z konečného umístění, ale také z dílčích výsledků. Ve třídě si připsali jednu vyhranou erzetu, stejně jako ve dvoukolkách a dalších osm časů na bedně v kategorii 2WD. Co se týká celkového umístění, tady zřejmě panuje dohoda s pořadateli, že pokud Patrik hustopečskou rally dokončí, tak vždy to bude 17. příčka. Sezona 2011, loňská i letošní, jdou spolu jako přes kopírák. Pro úplnost ještě zbývá doplnit výsledek třídy 5, kde Patrik s Verčou obsadili 2. místo a v kategorii dvoukolek jim patří 3. místo.
„Hustopeče pro mě byly trochu osobní zkouška. Základ bylo nepřipouštět si strach z ostrých kilometrů a to se naštěstí povedlo. Od nasazení helmy bylo jasné, že ani jeden nechceme být do počtu a jen se kochat. Patrik mě opět nezklamal a já jsem opravdu šťastná, že mám vedle sebe takového pilota a skvělého člověka, na kterého se můžu naprosto spolehnout. Klobouk musím smeknout před týmem mechaniků, kluci na autě doslova nechali ruce a duši. Díky!“ zhodnotila závod Veronika.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.