Padesátiprocentní úspěšnost si z Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 odváží slušovický Minařík racing. Zatímco Lukáš Nekvapil a Milan Obadal uloupili ve svých třídách brambory, pro Radima Koutka a Jirku Lichovníka zůstala soutěž mezi vinohrady nepokořena.
Servis kvartetu závodních aut zajišťoval Minařík racing při třetí soutěži velkého mistráku domácího šampionátu - hustopečské rally. Mezi vinicemi nejrychleji prokličkovali Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2. Ve třídě 6, kam opel spadá, měla tišnovská posádka čtyřiadvacet soupeřů, a tudíž bylo se s kým porovnávat. Do závodu vstoupili sympatičtí Tišnované opatrně a výsledný desátý čas ve třídě, byť s nepatrnou ztrátou na nejlepší, to nebylo to pravé ořechové. Kluci se zdravě naštvali a rozjeli super výkon. Lehkou čáru přes plány v pátek sice udělaly dva defekty, ale Lukáše s Romanem to nezlomilo. Po první etapě přenocovali na průběžné 34. příčce absolutně a ve třídě na 8. místě. V sobotu se posádka jízdou bavila a pomalými krůčky stoupala výsledkovou listinou. Cílovou rampou projeli Nekvapil s Koscelníkem na 21. místě absolutně, 4. místě ve třídě 6 a 6. místě v kategorii 2WD.
„Z Hustopečí vezeme bramboru, neboť jsme rally mezi vinohrady dokončili na 4. místě ve třídě. Po pátečních večerních erzetách, kdy se nám podařilo udělat dvakrát defekt a doplazit se do cíle, to považujeme za úspěch. Na čele skupiny 6 se jede neskutečně rychle a my tam (doufáme, že jen zatím) nakukujeme pouze dílčími úspěchy. Pro tento víkend to bylo v podobě dvou druhých míst na RZ. V sobotu nám soutěž ukázala, proč se tak jmenuje, jelikož opravdu Husto-peklo J. Jinak další závod, který jsme si užili, a to jak díky Adámkovi, výbornému závodnímu přístupu v týmu Minařík racing, našim partnerům, kteří nám umožňují startovat (Autodoprava Roman Krejčí, Sagitta, Erengo), našim rodinám, rádcům, podporovatelům, tak v neposlední řadě našim fanouškům, kterých v Hustopečích bylo asi sto autobusů JJJ. Byli jste vidět, Vaše NK vlajky u trati nás hnaly dopředu, zdálo se nám, že vlají snad v každé zatáčce a celou rally jsme spěchali pro tu neskutečnou atmosféru na rampě. DĚKUJEME VÁM VŠEM, jste pro nás oporou, když se nedaří, a turbem, když vše klape. DAJ GAS!!!“ uvedl k závodu Lukáš Nekvapil.
Druhou úspěšnou posádkou týmu byli Milan Obadal s Vladimírem Osičkou na Renaultu Clio R3. Ve třídě 5 měli v Hustopečích tři soupeře. Náročnou rally posádka úspěšně zvládla a cílovou rampou projela na 34. místě absolutně, 4. místě ve třídě a 14. místě v dvoukolkách. „S výsledkem z Rally Hustopeče jsme spokojeni. Pořadatelé objednali skvělé počasí, vše, na co sáhli, se jim podařilo na jedničku s hvězdičkou J. Na krumlovské soutěži jsme si užili snad všechny klimatické podmínky od deště, bouřky, krupobití a mlhu, ale tentokrát jsme odjeli závod na suchu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zároveň těžké díky měnícímu se povrchu. My jsme na soutěži opět zaznamenali posun v časech, takže náš progres pokračuje. Velké díky patří Minařík racing za přípravu auta a pohodu během rally a rodinám za podporu,“ uvedl v cíli soutěže Vladimír Osička. „Chtěl bych poděkovat velkému jezdeckému talentu Adamu Koblihovi, který, byť už nejezdí, mne nijak nešetří a po shlédnutí onboardů mě zásobuje cennými radami, jak ještě více využít potenciál auta. Je velká škoda, že Adam už nezávodí, byl to pilot s velkým talentem pro tento sport a ještě větším srdcem“ doplnil spolujezdcova slova Milan Obadal.
Zklamaní odjížděli ze závodů Radim Koutek a Richard Lasevič. Renault Clio poslouchal svou posádku pouze pět rychlostních zkoušek a na závěrečné erzetě se zastavil pro poruchu motoru. Radim s Richardem odstupovali z 8. místa ve třídě 8. „V Hustopečích jsem ještě nestartoval, protože každoročně v tomto termínu jezdíme na dovolenou. Letos se to ale povedlo a pro mě to byl velký zážitek. Pro posádky, servis a ostatní logistiku je to úžasná soutěž. Všechno je blízko, žádný stres, prostě pohoda vánek. Navíc u nás to vše bylo doplněno o parádní ubytování a skvělou partu posádek, které startovaly pod Minařík racing. Charakterově mi RZ seděly a po Krumlově, kde jsem na poslední RZ Lipno poškodil podvozek, jsme se i v naladění našeho vozu posunuli opět dopředu. Jediné, co si opět dalo odstávku, byla moje hlava, protože to, co jsem vyráběl, se nedalo nijak pochopit. Hned po prvních 500 m jsem opět a zase urazil zrcátko, protože jak vidím protikatovací tyč, je to výzva kdo s koho. Bohužel, zatím jsem vždy prohrál. Na RZ 1B jsem v prachu na šoto přejel brzdný bod a minul odbočku do retardéru. A protože bez zrcátek se těžko couvá, ztratili jsme tam moc a moc času. Chybějící vteřiny jsem se snažil dohnat, ale na poslední noční RZ jsem vyrobil další chybu a motor našeho Bleska si z pochopitelných důvodů řekl, že s takovým řidičem už dál jet nechce, což zcela chápu. Budiž mi malou polehčující okolností, že všechno bylo v zápalu boje. Chtěl bych poděkovat Lubovi Minaříkovi za péči o nás, Staňovi a Peťovi za 100% přípravu a servis, ostatním klukům a holkám u Minařík racing, fanouškům za podporu, našim ženským polovičkám, které nás přijely osobně podpořit a psychologovi Ríšovi Lasevičovi za úžasný sobotní program a chtěl bych mu vzkázat, že "já už budu hodný, dědečku" ... ale slíbit to nemůžu,“ přiblížil postřehy z rally v humorné nótě Radim Koutek.
Podobně si vedli i Jiří Lichovník s Davidem Poplšteinem rovněž na Renaultu Clio. V tomto případě se kluci svezli o pár zkoušek dál, cíl rally však nespatřili. Poslední zkouškou, kde Jiří s Davidem figurovali, byla 8 RZ, kdy v cíli zkoušky odevzdali jízdní výkaz. Důvodem odstoupení byly následky pátečního menšího výletu mimo trať. Na obalu převodovky se nárazem vytvořila malá prasklina, odkud vykapával olej.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.