Padesátiprocentní úspěšnost si z Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 odváží slušovický Minařík racing. Zatímco Lukáš Nekvapil a Milan Obadal uloupili ve svých třídách brambory, pro Radima Koutka a Jirku Lichovníka zůstala soutěž mezi vinohrady nepokořena.
Servis kvartetu závodních aut zajišťoval Minařík racing při třetí soutěži velkého mistráku domácího šampionátu - hustopečské rally. Mezi vinicemi nejrychleji prokličkovali Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2. Ve třídě 6, kam opel spadá, měla tišnovská posádka čtyřiadvacet soupeřů, a tudíž bylo se s kým porovnávat. Do závodu vstoupili sympatičtí Tišnované opatrně a výsledný desátý čas ve třídě, byť s nepatrnou ztrátou na nejlepší, to nebylo to pravé ořechové. Kluci se zdravě naštvali a rozjeli super výkon. Lehkou čáru přes plány v pátek sice udělaly dva defekty, ale Lukáše s Romanem to nezlomilo. Po první etapě přenocovali na průběžné 34. příčce absolutně a ve třídě na 8. místě. V sobotu se posádka jízdou bavila a pomalými krůčky stoupala výsledkovou listinou. Cílovou rampou projeli Nekvapil s Koscelníkem na 21. místě absolutně, 4. místě ve třídě 6 a 6. místě v kategorii 2WD.
„Z Hustopečí vezeme bramboru, neboť jsme rally mezi vinohrady dokončili na 4. místě ve třídě. Po pátečních večerních erzetách, kdy se nám podařilo udělat dvakrát defekt a doplazit se do cíle, to považujeme za úspěch. Na čele skupiny 6 se jede neskutečně rychle a my tam (doufáme, že jen zatím) nakukujeme pouze dílčími úspěchy. Pro tento víkend to bylo v podobě dvou druhých míst na RZ. V sobotu nám soutěž ukázala, proč se tak jmenuje, jelikož opravdu Husto-peklo J. Jinak další závod, který jsme si užili, a to jak díky Adámkovi, výbornému závodnímu přístupu v týmu Minařík racing, našim partnerům, kteří nám umožňují startovat (Autodoprava Roman Krejčí, Sagitta, Erengo), našim rodinám, rádcům, podporovatelům, tak v neposlední řadě našim fanouškům, kterých v Hustopečích bylo asi sto autobusů JJJ. Byli jste vidět, Vaše NK vlajky u trati nás hnaly dopředu, zdálo se nám, že vlají snad v každé zatáčce a celou rally jsme spěchali pro tu neskutečnou atmosféru na rampě. DĚKUJEME VÁM VŠEM, jste pro nás oporou, když se nedaří, a turbem, když vše klape. DAJ GAS!!!“ uvedl k závodu Lukáš Nekvapil.
Druhou úspěšnou posádkou týmu byli Milan Obadal s Vladimírem Osičkou na Renaultu Clio R3. Ve třídě 5 měli v Hustopečích tři soupeře. Náročnou rally posádka úspěšně zvládla a cílovou rampou projela na 34. místě absolutně, 4. místě ve třídě a 14. místě v dvoukolkách. „S výsledkem z Rally Hustopeče jsme spokojeni. Pořadatelé objednali skvělé počasí, vše, na co sáhli, se jim podařilo na jedničku s hvězdičkou J. Na krumlovské soutěži jsme si užili snad všechny klimatické podmínky od deště, bouřky, krupobití a mlhu, ale tentokrát jsme odjeli závod na suchu. Rychlostní zkoušky byly krásné a zároveň těžké díky měnícímu se povrchu. My jsme na soutěži opět zaznamenali posun v časech, takže náš progres pokračuje. Velké díky patří Minařík racing za přípravu auta a pohodu během rally a rodinám za podporu,“ uvedl v cíli soutěže Vladimír Osička. „Chtěl bych poděkovat velkému jezdeckému talentu Adamu Koblihovi, který, byť už nejezdí, mne nijak nešetří a po shlédnutí onboardů mě zásobuje cennými radami, jak ještě více využít potenciál auta. Je velká škoda, že Adam už nezávodí, byl to pilot s velkým talentem pro tento sport a ještě větším srdcem“ doplnil spolujezdcova slova Milan Obadal.
Zklamaní odjížděli ze závodů Radim Koutek a Richard Lasevič. Renault Clio poslouchal svou posádku pouze pět rychlostních zkoušek a na závěrečné erzetě se zastavil pro poruchu motoru. Radim s Richardem odstupovali z 8. místa ve třídě 8. „V Hustopečích jsem ještě nestartoval, protože každoročně v tomto termínu jezdíme na dovolenou. Letos se to ale povedlo a pro mě to byl velký zážitek. Pro posádky, servis a ostatní logistiku je to úžasná soutěž. Všechno je blízko, žádný stres, prostě pohoda vánek. Navíc u nás to vše bylo doplněno o parádní ubytování a skvělou partu posádek, které startovaly pod Minařík racing. Charakterově mi RZ seděly a po Krumlově, kde jsem na poslední RZ Lipno poškodil podvozek, jsme se i v naladění našeho vozu posunuli opět dopředu. Jediné, co si opět dalo odstávku, byla moje hlava, protože to, co jsem vyráběl, se nedalo nijak pochopit. Hned po prvních 500 m jsem opět a zase urazil zrcátko, protože jak vidím protikatovací tyč, je to výzva kdo s koho. Bohužel, zatím jsem vždy prohrál. Na RZ 1B jsem v prachu na šoto přejel brzdný bod a minul odbočku do retardéru. A protože bez zrcátek se těžko couvá, ztratili jsme tam moc a moc času. Chybějící vteřiny jsem se snažil dohnat, ale na poslední noční RZ jsem vyrobil další chybu a motor našeho Bleska si z pochopitelných důvodů řekl, že s takovým řidičem už dál jet nechce, což zcela chápu. Budiž mi malou polehčující okolností, že všechno bylo v zápalu boje. Chtěl bych poděkovat Lubovi Minaříkovi za péči o nás, Staňovi a Peťovi za 100% přípravu a servis, ostatním klukům a holkám u Minařík racing, fanouškům za podporu, našim ženským polovičkám, které nás přijely osobně podpořit a psychologovi Ríšovi Lasevičovi za úžasný sobotní program a chtěl bych mu vzkázat, že "já už budu hodný, dědečku" ... ale slíbit to nemůžu,“ přiblížil postřehy z rally v humorné nótě Radim Koutek.
Podobně si vedli i Jiří Lichovník s Davidem Poplšteinem rovněž na Renaultu Clio. V tomto případě se kluci svezli o pár zkoušek dál, cíl rally však nespatřili. Poslední zkouškou, kde Jiří s Davidem figurovali, byla 8 RZ, kdy v cíli zkoušky odevzdali jízdní výkaz. Důvodem odstoupení byly následky pátečního menšího výletu mimo trať. Na obalu převodovky se nárazem vytvořila malá prasklina, odkud vykapával olej.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?