Rally Hustopeče je již řadu let stabilní součástí Mistrovství České republiky v rally a mezi posádkami CERS Faster Rally teamu patří k těm nejoblíbenějším. Může za to téměř letní atmosféra, specifické tratě mezi vinicemi s řadou šotolinových úseků, kompaktní formát celé soutěže i vstřícný přístup organizátorů k posádkám. Letos k tomu všemu přibylo i propojení se slovenským národním šampionátem, díky kterému do startovní listiny přibyla řada zajímavých posádek a vozů.
Zlínská stáj CFRT na jižní Moravu vyrazila ve dvoučlenné sestavě. Zástupcem v elitní třídě 2/RC2 byla posádka Ondřej Bisaha – Lukáš Šintal, která vyrazila do bojů o body nejen v českém, ale i ve slovenském mistrovství. Jejich technikou byl stejně jako na dvou předešlých podnicích Ford Fiesta R5, leč z organizačních důvodů šlo o jiný exemplář, zapůjčený z Itálie. „Auto, se kterým jsme jeli v minulých soutěžích, bylo v době Hustopečí už na cestě do Belgie na Ypres Rally, takže se pro nás sháněl náhradní kus. Bohužel to s sebou přineslo řadu starostí,“ objasňuje situaci Ondřej Bisaha. „Auto do Česka přijelo až ve čtvrtek večer a veškeré poznávání jeho stavu, nastavení a podobně probíhalo vlastně až přímo na rally v Hustopečích. Bohužel jsme hned zkraje zjistili problém s ložiskem, které se naštěstí ještě před startem podařilo sehnat a vyměnit, geometrii už ale vyladit nešlo a tak jsme do rally museli nastoupit s velkou opatrností.“
Ta se ale projevila jen na úvodních testech. Už v polovině páteční etapy, která se z velké části odjela za tmy, se Ondřej s Lukášem natrvalo zabydleli v elitní desítce absolutního pořadí a úvodní den zakončili na skvělém šestém místě. Ani druhý den česko-slovenská dvojice z nastaveného tempa neslevila, podobně jako mnozí se však neubránila drtivému útoku konkurence na výkonnějším speciálu WRC a v cíli tak nakonec o jedno místo klesla. Při závěrečném ceremoniálu přesto přebrala několik pohárů, konkrétně za třetí místo v hodnocení mistrovství Slovenska, v samostatném hodnocení druhé etapy MSR pak Ondřej s Lukášem dokonce skončili druzí celkově! „Výsledek je docela dobrý, nicméně kvůli kondici auta jsem měl po celou rally smíšené pocity. Na druhou stranu díky předchozím startům v Hustopečích už tratě celkem znám a docela mi to pomohlo se se čtyřkolkou ještě více sblížit. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych také pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná – nebyl problém dostat dvouminutový odstup nebo dopředu věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally,“ hodnotí hustopečskou rally Ondřej.
Druhou posádkou CERS Faster Rally Teamu byli v Hustopečích Zbyněk Baller a Martin Trlifaj. Ti letos zatím upíjeli z kalichu hořkosti celkem mohutnými doušky, když jejich Citroën C2R2 Max vyřazovaly veskrze banální technické problémy. Do jihomoravských vinic ale opět odjížděli s odhodláním zlomit prokletí a přerušit dlouhou sérii letošních odstoupení. „Na autě jsme od loňského podzimu vyměnili snad už úplně všechno, ale nakonec se vždycky našlo něco, co nás zastavilo. V Hustopečích se to ale konečně zlomilo, auto drželo na sto procent. Pouze po okruhu před sobotním prostředním servisem se nám začal odlívat benzín, takže jsme si v přeskupení trochu potlačili, abychom pošetřili zbytky paliva. Naštěstí to pak do servisu bylo z kopce a ne moc daleko, takže to vyšlo,“ popisuje prakticky jediný mimořádný moment z hustopečské rally Zbyněk Baller. Ten s Martinem Trlifajem nakonec dojel na devátém místě ve třídě 6, která je letos mimořádně nabitá – jen do Rally Hustopeče odstartovalo celkem pětadvacet „šestek“.
CERS Faster Rally team si nyní dá menší letní pauzu, když vynechává mladoboleslavskou Rally Bohemia. Zpátky na tratě se vrátí koncem července, kdy absolvuje slovenskou Rally Tatry a následně sprint v Pačejově. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.