Rally Hustopeče je již řadu let stabilní součástí Mistrovství České republiky v rally a mezi posádkami CERS Faster Rally teamu patří k těm nejoblíbenějším. Může za to téměř letní atmosféra, specifické tratě mezi vinicemi s řadou šotolinových úseků, kompaktní formát celé soutěže i vstřícný přístup organizátorů k posádkám. Letos k tomu všemu přibylo i propojení se slovenským národním šampionátem, díky kterému do startovní listiny přibyla řada zajímavých posádek a vozů.
Zlínská stáj CFRT na jižní Moravu vyrazila ve dvoučlenné sestavě. Zástupcem v elitní třídě 2/RC2 byla posádka Ondřej Bisaha – Lukáš Šintal, která vyrazila do bojů o body nejen v českém, ale i ve slovenském mistrovství. Jejich technikou byl stejně jako na dvou předešlých podnicích Ford Fiesta R5, leč z organizačních důvodů šlo o jiný exemplář, zapůjčený z Itálie. „Auto, se kterým jsme jeli v minulých soutěžích, bylo v době Hustopečí už na cestě do Belgie na Ypres Rally, takže se pro nás sháněl náhradní kus. Bohužel to s sebou přineslo řadu starostí,“ objasňuje situaci Ondřej Bisaha. „Auto do Česka přijelo až ve čtvrtek večer a veškeré poznávání jeho stavu, nastavení a podobně probíhalo vlastně až přímo na rally v Hustopečích. Bohužel jsme hned zkraje zjistili problém s ložiskem, které se naštěstí ještě před startem podařilo sehnat a vyměnit, geometrii už ale vyladit nešlo a tak jsme do rally museli nastoupit s velkou opatrností.“
Ta se ale projevila jen na úvodních testech. Už v polovině páteční etapy, která se z velké části odjela za tmy, se Ondřej s Lukášem natrvalo zabydleli v elitní desítce absolutního pořadí a úvodní den zakončili na skvělém šestém místě. Ani druhý den česko-slovenská dvojice z nastaveného tempa neslevila, podobně jako mnozí se však neubránila drtivému útoku konkurence na výkonnějším speciálu WRC a v cíli tak nakonec o jedno místo klesla. Při závěrečném ceremoniálu přesto přebrala několik pohárů, konkrétně za třetí místo v hodnocení mistrovství Slovenska, v samostatném hodnocení druhé etapy MSR pak Ondřej s Lukášem dokonce skončili druzí celkově! „Výsledek je docela dobrý, nicméně kvůli kondici auta jsem měl po celou rally smíšené pocity. Na druhou stranu díky předchozím startům v Hustopečích už tratě celkem znám a docela mi to pomohlo se se čtyřkolkou ještě více sblížit. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych také pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná – nebyl problém dostat dvouminutový odstup nebo dopředu věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally,“ hodnotí hustopečskou rally Ondřej.
Druhou posádkou CERS Faster Rally Teamu byli v Hustopečích Zbyněk Baller a Martin Trlifaj. Ti letos zatím upíjeli z kalichu hořkosti celkem mohutnými doušky, když jejich Citroën C2R2 Max vyřazovaly veskrze banální technické problémy. Do jihomoravských vinic ale opět odjížděli s odhodláním zlomit prokletí a přerušit dlouhou sérii letošních odstoupení. „Na autě jsme od loňského podzimu vyměnili snad už úplně všechno, ale nakonec se vždycky našlo něco, co nás zastavilo. V Hustopečích se to ale konečně zlomilo, auto drželo na sto procent. Pouze po okruhu před sobotním prostředním servisem se nám začal odlívat benzín, takže jsme si v přeskupení trochu potlačili, abychom pošetřili zbytky paliva. Naštěstí to pak do servisu bylo z kopce a ne moc daleko, takže to vyšlo,“ popisuje prakticky jediný mimořádný moment z hustopečské rally Zbyněk Baller. Ten s Martinem Trlifajem nakonec dojel na devátém místě ve třídě 6, která je letos mimořádně nabitá – jen do Rally Hustopeče odstartovalo celkem pětadvacet „šestek“.
CERS Faster Rally team si nyní dá menší letní pauzu, když vynechává mladoboleslavskou Rally Bohemia. Zpátky na tratě se vrátí koncem července, kdy absolvuje slovenskou Rally Tatry a následně sprint v Pačejově. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?