Rally Hustopeče je již řadu let stabilní součástí Mistrovství České republiky v rally a mezi posádkami CERS Faster Rally teamu patří k těm nejoblíbenějším. Může za to téměř letní atmosféra, specifické tratě mezi vinicemi s řadou šotolinových úseků, kompaktní formát celé soutěže i vstřícný přístup organizátorů k posádkám. Letos k tomu všemu přibylo i propojení se slovenským národním šampionátem, díky kterému do startovní listiny přibyla řada zajímavých posádek a vozů.
Zlínská stáj CFRT na jižní Moravu vyrazila ve dvoučlenné sestavě. Zástupcem v elitní třídě 2/RC2 byla posádka Ondřej Bisaha – Lukáš Šintal, která vyrazila do bojů o body nejen v českém, ale i ve slovenském mistrovství. Jejich technikou byl stejně jako na dvou předešlých podnicích Ford Fiesta R5, leč z organizačních důvodů šlo o jiný exemplář, zapůjčený z Itálie. „Auto, se kterým jsme jeli v minulých soutěžích, bylo v době Hustopečí už na cestě do Belgie na Ypres Rally, takže se pro nás sháněl náhradní kus. Bohužel to s sebou přineslo řadu starostí,“ objasňuje situaci Ondřej Bisaha. „Auto do Česka přijelo až ve čtvrtek večer a veškeré poznávání jeho stavu, nastavení a podobně probíhalo vlastně až přímo na rally v Hustopečích. Bohužel jsme hned zkraje zjistili problém s ložiskem, které se naštěstí ještě před startem podařilo sehnat a vyměnit, geometrii už ale vyladit nešlo a tak jsme do rally museli nastoupit s velkou opatrností.“
Ta se ale projevila jen na úvodních testech. Už v polovině páteční etapy, která se z velké části odjela za tmy, se Ondřej s Lukášem natrvalo zabydleli v elitní desítce absolutního pořadí a úvodní den zakončili na skvělém šestém místě. Ani druhý den česko-slovenská dvojice z nastaveného tempa neslevila, podobně jako mnozí se však neubránila drtivému útoku konkurence na výkonnějším speciálu WRC a v cíli tak nakonec o jedno místo klesla. Při závěrečném ceremoniálu přesto přebrala několik pohárů, konkrétně za třetí místo v hodnocení mistrovství Slovenska, v samostatném hodnocení druhé etapy MSR pak Ondřej s Lukášem dokonce skončili druzí celkově! „Výsledek je docela dobrý, nicméně kvůli kondici auta jsem měl po celou rally smíšené pocity. Na druhou stranu díky předchozím startům v Hustopečích už tratě celkem znám a docela mi to pomohlo se se čtyřkolkou ještě více sblížit. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych také pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná – nebyl problém dostat dvouminutový odstup nebo dopředu věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally,“ hodnotí hustopečskou rally Ondřej.
Druhou posádkou CERS Faster Rally Teamu byli v Hustopečích Zbyněk Baller a Martin Trlifaj. Ti letos zatím upíjeli z kalichu hořkosti celkem mohutnými doušky, když jejich Citroën C2R2 Max vyřazovaly veskrze banální technické problémy. Do jihomoravských vinic ale opět odjížděli s odhodláním zlomit prokletí a přerušit dlouhou sérii letošních odstoupení. „Na autě jsme od loňského podzimu vyměnili snad už úplně všechno, ale nakonec se vždycky našlo něco, co nás zastavilo. V Hustopečích se to ale konečně zlomilo, auto drželo na sto procent. Pouze po okruhu před sobotním prostředním servisem se nám začal odlívat benzín, takže jsme si v přeskupení trochu potlačili, abychom pošetřili zbytky paliva. Naštěstí to pak do servisu bylo z kopce a ne moc daleko, takže to vyšlo,“ popisuje prakticky jediný mimořádný moment z hustopečské rally Zbyněk Baller. Ten s Martinem Trlifajem nakonec dojel na devátém místě ve třídě 6, která je letos mimořádně nabitá – jen do Rally Hustopeče odstartovalo celkem pětadvacet „šestek“.
CERS Faster Rally team si nyní dá menší letní pauzu, když vynechává mladoboleslavskou Rally Bohemia. Zpátky na tratě se vrátí koncem července, kdy absolvuje slovenskou Rally Tatry a následně sprint v Pačejově. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.