Rally Hustopeče je již řadu let stabilní součástí Mistrovství České republiky v rally a mezi posádkami CERS Faster Rally teamu patří k těm nejoblíbenějším. Může za to téměř letní atmosféra, specifické tratě mezi vinicemi s řadou šotolinových úseků, kompaktní formát celé soutěže i vstřícný přístup organizátorů k posádkám. Letos k tomu všemu přibylo i propojení se slovenským národním šampionátem, díky kterému do startovní listiny přibyla řada zajímavých posádek a vozů.
Zlínská stáj CFRT na jižní Moravu vyrazila ve dvoučlenné sestavě. Zástupcem v elitní třídě 2/RC2 byla posádka Ondřej Bisaha – Lukáš Šintal, která vyrazila do bojů o body nejen v českém, ale i ve slovenském mistrovství. Jejich technikou byl stejně jako na dvou předešlých podnicích Ford Fiesta R5, leč z organizačních důvodů šlo o jiný exemplář, zapůjčený z Itálie. „Auto, se kterým jsme jeli v minulých soutěžích, bylo v době Hustopečí už na cestě do Belgie na Ypres Rally, takže se pro nás sháněl náhradní kus. Bohužel to s sebou přineslo řadu starostí,“ objasňuje situaci Ondřej Bisaha. „Auto do Česka přijelo až ve čtvrtek večer a veškeré poznávání jeho stavu, nastavení a podobně probíhalo vlastně až přímo na rally v Hustopečích. Bohužel jsme hned zkraje zjistili problém s ložiskem, které se naštěstí ještě před startem podařilo sehnat a vyměnit, geometrii už ale vyladit nešlo a tak jsme do rally museli nastoupit s velkou opatrností.“
Ta se ale projevila jen na úvodních testech. Už v polovině páteční etapy, která se z velké části odjela za tmy, se Ondřej s Lukášem natrvalo zabydleli v elitní desítce absolutního pořadí a úvodní den zakončili na skvělém šestém místě. Ani druhý den česko-slovenská dvojice z nastaveného tempa neslevila, podobně jako mnozí se však neubránila drtivému útoku konkurence na výkonnějším speciálu WRC a v cíli tak nakonec o jedno místo klesla. Při závěrečném ceremoniálu přesto přebrala několik pohárů, konkrétně za třetí místo v hodnocení mistrovství Slovenska, v samostatném hodnocení druhé etapy MSR pak Ondřej s Lukášem dokonce skončili druzí celkově! „Výsledek je docela dobrý, nicméně kvůli kondici auta jsem měl po celou rally smíšené pocity. Na druhou stranu díky předchozím startům v Hustopečích už tratě celkem znám a docela mi to pomohlo se se čtyřkolkou ještě více sblížit. Jsem rád, že jsem zjistil, že na to jednou možná budeme mít. Chtěl bych také pochválit pořadatele. Zdejší tratě jsou super, organizace výborná – nebyl problém dostat dvouminutový odstup nebo dopředu věděli o dopravních problémech. Perfektní informovanost a perfektní rally,“ hodnotí hustopečskou rally Ondřej.
Druhou posádkou CERS Faster Rally Teamu byli v Hustopečích Zbyněk Baller a Martin Trlifaj. Ti letos zatím upíjeli z kalichu hořkosti celkem mohutnými doušky, když jejich Citroën C2R2 Max vyřazovaly veskrze banální technické problémy. Do jihomoravských vinic ale opět odjížděli s odhodláním zlomit prokletí a přerušit dlouhou sérii letošních odstoupení. „Na autě jsme od loňského podzimu vyměnili snad už úplně všechno, ale nakonec se vždycky našlo něco, co nás zastavilo. V Hustopečích se to ale konečně zlomilo, auto drželo na sto procent. Pouze po okruhu před sobotním prostředním servisem se nám začal odlívat benzín, takže jsme si v přeskupení trochu potlačili, abychom pošetřili zbytky paliva. Naštěstí to pak do servisu bylo z kopce a ne moc daleko, takže to vyšlo,“ popisuje prakticky jediný mimořádný moment z hustopečské rally Zbyněk Baller. Ten s Martinem Trlifajem nakonec dojel na devátém místě ve třídě 6, která je letos mimořádně nabitá – jen do Rally Hustopeče odstartovalo celkem pětadvacet „šestek“.
CERS Faster Rally team si nyní dá menší letní pauzu, když vynechává mladoboleslavskou Rally Bohemia. Zpátky na tratě se vrátí koncem července, kdy absolvuje slovenskou Rally Tatry a následně sprint v Pačejově. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.