Takmer dva a pol mesiaca dlhá pauza v slovenskom rally šampionáte 2016 konečne končí. V priebehu nadchádzajúceho víkendu sa rally súťažné posádky predstavia na podujatí v Hustopečích na Morave.
Medzi viac ako stotridsať členným polom súťažiacich sa v rámci podujatia AGROTEC PETRONAS Syntium Rally Hustopeče 2016 predstaví aj slovenský RUFA SPORT Team spoločne so slovenskými štvornásobnými absolútnymi rally majstrami, Grzegorzom Grzybom a Robertom Hundlom. Rovnako ako v rámci úvodného kola slovenských majstrovstiev, ktoré sa konalo v maďarskom Egri sa aj na Morave predstaví tímová posádka spoločne s vozidlom Ford Fiesta R5.
„Podujatie v Hustopečiach je pre náš RUFA SPORT Team novým podujatím, kde Grezgorz ešte nikdy neštartoval. Napriek tomu sa na súťaž veľmi tešíme, vieme, že tunajší organizátor vie pripraviť peknú, ale aj poriadne náročnú súťaž, čoho dôkazom je aj zaradenie súťaže okrem slovenských a českých majstrovstiev aj do FIA Zóny strednej Európy. Navyše, sa na tunajších tratiach stretne kompletná česko-slovenská rally špička, vrátane továrenskej posádky, čiže budeme mať možnosť porovnať naše sily s nesmierne silnou konkurenciou. Do Hustopečí ideme koncentrovaní, v priebehu stredy a štvrtku budeme mať denný aj nočný test, aby si Grzegorz zvykol na podmienky aké budú na súťaži. Grzegorz s Robom však už mnohokrát v minulosti dokázali, že sa vedia vyrovnať s hocakými podmienkami a vedia vždy zabojovať o najvyššie priečky absolútneho poradia. Verím, že tomu bude tak aj v Hustopečiach,“ povedal pred súťažou Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
AGROTEC PETRONAS Syntium Rally Hustopeče 2016 odštartuje v dňoch 17. – 18.6.2016 pričom organizátor pre všetkých súťažiacich pripravil trať o celkovej dĺžke takmer dvestoosemdesiat kilometrov, v ktorej je započítaných už aj viac ako stopäťdesiat „ostrých“ kilometrov. Tie sú rozdelené do desiatich rýchlostných skúšok v dvoch súťažných dňoch, pričom v piatok absolvujú súťažiaci večerné a nočné rýchlostné skúšky a v sobotu denné. Meno víťaza sa dozvieme v sobotu (18.6.2016) o 15-tej hodine.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.