Na Rallye Český Krumlov se bojovalo v Poháru Pirelli a jezdci na těchto pneumatikách opět uspěli.
Jihočeská Rallye Český Krumlov letos ukázala soutěžním posádkám asi svou nejdrsnější tvář za posledních několik let. Zatímco na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl umístěn servis, svítilo sluníčko a diváci se schovávali ve stínu, tak nad rychlostními zkouškami se rozpoutalo doslova peklo v průtrži mračen s krupobitím. Kroupy dokonce poničily okolí Malont takovým způsobem, že by se zde dala odjet rally na pneumatikách do sněhu. Vybrat správné obutí do těchto podmínek nebylo jednoduché. Ti, co obouvají pneumatiky značky Pirelli v celé sezoně, ale rozhodně chybu neudělali.
Na čtvrtém místě absolutně skončila posádka Roman Odložilík – Martin Tureček s Fordem Fiesta R5, která se na podobné podmínky dobře připravila vyhranou hodně kluzkou soutěží ve Vyškově. Odložilík s Turečkem byli nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli a my jim gratulujeme. Za nimi ve třídě 2 dojeli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří se Škodou Fabia R5 neustále postupně zrychlují. Body za třetí místo do Poháru Pirelli brali Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří během soutěže několikrát chybovali. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou byli jedinou posádkou s WRC, která v Krumlově dojela do cíle na pneumatikách Pirelli, kdy byl až do poslední zkoušky třetí Jan Dohnal vyloučen za nepovolené tankování.
Vítězství ve třídě produkčních vozů při Rallye Český Krumlov oslavila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, které k tomuto úspěchu dovezly pneumatiky Pirelli. Gratulujeme. Za Kopáčkem ve třídě v rámci poháru dojeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a Marcel Tuček s Petrem Dufkem se stejným vozem. Jako obvykle se hodně tvrdě a nekompromisně bojovalo ve třídě 6, kde část špičky zaskočila velká průtrž mračen na trati RZ na suchých pneumatikách. Z vítězství se radovala posádka Filip Mareš – Jan Hloušek jedoucí v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2. Gratulujeme této nadějné posádce ke skvělému výsledku. Druzí ve třídě 6 dojeli Jan Kudlák s Michalou Rezkovou a třetí místo nakonec vybojovali Václav Dunovský s Petrem Glösslem do třetice s Peugeotem 208 R2. Ve třídě 8 si pohár za vítězství ve třídě z Rallye Český Krumlov a plný počet bodů odvezli Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Gratulujeme. Druzí v poháru ve třídě 8 dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou. Jan Jinderle s Jiřím Jevickým zvítězili ve třídě 9 s Hondou Civic také na Pneumatikách Pirelli a zaslouží si gratulaci.
O další body do Poháru Pirelli se bude bojovat už o nadcházejícím víkendu při Rally Hustopeče, kde se znovu sjede Česká a tentokrát i slovenská špička rallysportu, aby poměřila síly. Pirelli bude opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?