Na Rallye Český Krumlov se bojovalo v Poháru Pirelli a jezdci na těchto pneumatikách opět uspěli.
Jihočeská Rallye Český Krumlov letos ukázala soutěžním posádkám asi svou nejdrsnější tvář za posledních několik let. Zatímco na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl umístěn servis, svítilo sluníčko a diváci se schovávali ve stínu, tak nad rychlostními zkouškami se rozpoutalo doslova peklo v průtrži mračen s krupobitím. Kroupy dokonce poničily okolí Malont takovým způsobem, že by se zde dala odjet rally na pneumatikách do sněhu. Vybrat správné obutí do těchto podmínek nebylo jednoduché. Ti, co obouvají pneumatiky značky Pirelli v celé sezoně, ale rozhodně chybu neudělali.
Na čtvrtém místě absolutně skončila posádka Roman Odložilík – Martin Tureček s Fordem Fiesta R5, která se na podobné podmínky dobře připravila vyhranou hodně kluzkou soutěží ve Vyškově. Odložilík s Turečkem byli nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli a my jim gratulujeme. Za nimi ve třídě 2 dojeli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří se Škodou Fabia R5 neustále postupně zrychlují. Body za třetí místo do Poháru Pirelli brali Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří během soutěže několikrát chybovali. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou byli jedinou posádkou s WRC, která v Krumlově dojela do cíle na pneumatikách Pirelli, kdy byl až do poslední zkoušky třetí Jan Dohnal vyloučen za nepovolené tankování.
Vítězství ve třídě produkčních vozů při Rallye Český Krumlov oslavila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, které k tomuto úspěchu dovezly pneumatiky Pirelli. Gratulujeme. Za Kopáčkem ve třídě v rámci poháru dojeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a Marcel Tuček s Petrem Dufkem se stejným vozem. Jako obvykle se hodně tvrdě a nekompromisně bojovalo ve třídě 6, kde část špičky zaskočila velká průtrž mračen na trati RZ na suchých pneumatikách. Z vítězství se radovala posádka Filip Mareš – Jan Hloušek jedoucí v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2. Gratulujeme této nadějné posádce ke skvělému výsledku. Druzí ve třídě 6 dojeli Jan Kudlák s Michalou Rezkovou a třetí místo nakonec vybojovali Václav Dunovský s Petrem Glösslem do třetice s Peugeotem 208 R2. Ve třídě 8 si pohár za vítězství ve třídě z Rallye Český Krumlov a plný počet bodů odvezli Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Gratulujeme. Druzí v poháru ve třídě 8 dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou. Jan Jinderle s Jiřím Jevickým zvítězili ve třídě 9 s Hondou Civic také na Pneumatikách Pirelli a zaslouží si gratulaci.
O další body do Poháru Pirelli se bude bojovat už o nadcházejícím víkendu při Rally Hustopeče, kde se znovu sjede Česká a tentokrát i slovenská špička rallysportu, aby poměřila síly. Pirelli bude opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.