Na Rallye Český Krumlov se bojovalo v Poháru Pirelli a jezdci na těchto pneumatikách opět uspěli.
Jihočeská Rallye Český Krumlov letos ukázala soutěžním posádkám asi svou nejdrsnější tvář za posledních několik let. Zatímco na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl umístěn servis, svítilo sluníčko a diváci se schovávali ve stínu, tak nad rychlostními zkouškami se rozpoutalo doslova peklo v průtrži mračen s krupobitím. Kroupy dokonce poničily okolí Malont takovým způsobem, že by se zde dala odjet rally na pneumatikách do sněhu. Vybrat správné obutí do těchto podmínek nebylo jednoduché. Ti, co obouvají pneumatiky značky Pirelli v celé sezoně, ale rozhodně chybu neudělali.
Na čtvrtém místě absolutně skončila posádka Roman Odložilík – Martin Tureček s Fordem Fiesta R5, která se na podobné podmínky dobře připravila vyhranou hodně kluzkou soutěží ve Vyškově. Odložilík s Turečkem byli nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli a my jim gratulujeme. Za nimi ve třídě 2 dojeli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří se Škodou Fabia R5 neustále postupně zrychlují. Body za třetí místo do Poháru Pirelli brali Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří během soutěže několikrát chybovali. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou byli jedinou posádkou s WRC, která v Krumlově dojela do cíle na pneumatikách Pirelli, kdy byl až do poslední zkoušky třetí Jan Dohnal vyloučen za nepovolené tankování.
Vítězství ve třídě produkčních vozů při Rallye Český Krumlov oslavila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, které k tomuto úspěchu dovezly pneumatiky Pirelli. Gratulujeme. Za Kopáčkem ve třídě v rámci poháru dojeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a Marcel Tuček s Petrem Dufkem se stejným vozem. Jako obvykle se hodně tvrdě a nekompromisně bojovalo ve třídě 6, kde část špičky zaskočila velká průtrž mračen na trati RZ na suchých pneumatikách. Z vítězství se radovala posádka Filip Mareš – Jan Hloušek jedoucí v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2. Gratulujeme této nadějné posádce ke skvělému výsledku. Druzí ve třídě 6 dojeli Jan Kudlák s Michalou Rezkovou a třetí místo nakonec vybojovali Václav Dunovský s Petrem Glösslem do třetice s Peugeotem 208 R2. Ve třídě 8 si pohár za vítězství ve třídě z Rallye Český Krumlov a plný počet bodů odvezli Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Gratulujeme. Druzí v poháru ve třídě 8 dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou. Jan Jinderle s Jiřím Jevickým zvítězili ve třídě 9 s Hondou Civic také na Pneumatikách Pirelli a zaslouží si gratulaci.
O další body do Poháru Pirelli se bude bojovat už o nadcházejícím víkendu při Rally Hustopeče, kde se znovu sjede Česká a tentokrát i slovenská špička rallysportu, aby poměřila síly. Pirelli bude opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?