Na Rallye Český Krumlov se bojovalo v Poháru Pirelli a jezdci na těchto pneumatikách opět uspěli.
Jihočeská Rallye Český Krumlov letos ukázala soutěžním posádkám asi svou nejdrsnější tvář za posledních několik let. Zatímco na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl umístěn servis, svítilo sluníčko a diváci se schovávali ve stínu, tak nad rychlostními zkouškami se rozpoutalo doslova peklo v průtrži mračen s krupobitím. Kroupy dokonce poničily okolí Malont takovým způsobem, že by se zde dala odjet rally na pneumatikách do sněhu. Vybrat správné obutí do těchto podmínek nebylo jednoduché. Ti, co obouvají pneumatiky značky Pirelli v celé sezoně, ale rozhodně chybu neudělali.
Na čtvrtém místě absolutně skončila posádka Roman Odložilík – Martin Tureček s Fordem Fiesta R5, která se na podobné podmínky dobře připravila vyhranou hodně kluzkou soutěží ve Vyškově. Odložilík s Turečkem byli nejrychlejší posádkou v Poháru Pirelli a my jim gratulujeme. Za nimi ve třídě 2 dojeli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří se Škodou Fabia R5 neustále postupně zrychlují. Body za třetí místo do Poháru Pirelli brali Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří během soutěže několikrát chybovali. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou byli jedinou posádkou s WRC, která v Krumlově dojela do cíle na pneumatikách Pirelli, kdy byl až do poslední zkoušky třetí Jan Dohnal vyloučen za nepovolené tankování.
Vítězství ve třídě produkčních vozů při Rallye Český Krumlov oslavila posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subaru Impreza Sti, které k tomuto úspěchu dovezly pneumatiky Pirelli. Gratulujeme. Za Kopáčkem ve třídě v rámci poháru dojeli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s Mitsubishi Lancer EVO IX a Marcel Tuček s Petrem Dufkem se stejným vozem. Jako obvykle se hodně tvrdě a nekompromisně bojovalo ve třídě 6, kde část špičky zaskočila velká průtrž mračen na trati RZ na suchých pneumatikách. Z vítězství se radovala posádka Filip Mareš – Jan Hloušek jedoucí v rámci projektu Autoklub Rally Talent s Peugeotem 208 R2. Gratulujeme této nadějné posádce ke skvělému výsledku. Druzí ve třídě 6 dojeli Jan Kudlák s Michalou Rezkovou a třetí místo nakonec vybojovali Václav Dunovský s Petrem Glösslem do třetice s Peugeotem 208 R2. Ve třídě 8 si pohár za vítězství ve třídě z Rallye Český Krumlov a plný počet bodů odvezli Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou s Renaultem Clio Sport. Gratulujeme. Druzí v poháru ve třídě 8 dojeli Vlastimil Daňhel s Monikou Špačkovou. Jan Jinderle s Jiřím Jevickým zvítězili ve třídě 9 s Hondou Civic také na Pneumatikách Pirelli a zaslouží si gratulaci.
O další body do Poháru Pirelli se bude bojovat už o nadcházejícím víkendu při Rally Hustopeče, kde se znovu sjede Česká a tentokrát i slovenská špička rallysportu, aby poměřila síly. Pirelli bude opět u toho. Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Martina Komínka, kominek@motorsport.cz a Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?