AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) je připravena. Podívejme se proto na tratě, na kterých se bude rozhodovat o vítězi dvanáctého ročníku „rally mezi vinicemi“.
Cílem pořadatelského týmu je jako každoročně připravit pro posádky přátelskou soutěž. A hlavně s důrazem na kompaktnost. A tato charakteristika nebude hustopečské soutěži chybět ani letos. Z celkové délky 278,42 km bude téměř 54 % (tj. 150,14 km) měřených úseků, což je mezi českými dvoudenními podniky unikátní poměr.
„Věřím, že u nás budou posádky spokojené. Soutěž je bude bavit, budou mít v Hustopečích dobré zázemí. Najdou u nás kompaktní rally bez zbytečných přejezdů. To jsou naše hlavní vize, když každoročně sestavujeme harmonogram. A doufám, že se nám to letos zase podařilo a mezi vinicemi bude líbit i posádkám ze Slovenska, které k nám poprvé přijedou bojovat o mistrovské body,“ říká před startem šéf organizačního týmu Martin Rada.
Soutěž se pojede ve formátu pátek večer (start 19:15 hod.) – sobota (cíl 15:15 hod.). Na úvodní den je naplánováno šest měřených úseků, stejně tak i na sobotu. Celkem je v harmonogramu obsaženo deset měřených testů, neboť původně byly v pátek naplánovány jen čtyři rychlostní zkoušky.
„Úvodní měřený test Bořetice jsme nakonec museli rozdělit. Posádky absolvují technickou pasáž po úzké lesní komunikaci, kde bude zkouška přerušena a po čtyřistametrovém přejezdu bude pokračovat pasáží k rozhledně na Kraví hoře a následně k diváckým místům u koupaliště v Němčičkách a u hotelu Kraví hora u Bořetic,“ poznamenává ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Právě obě zkoušky v okolí Němčiček (RZ Bořetice, RZ Němčičky) doznaly proti loňskému ročníku nejzásadnějších změn, naopak už léta se nemění formát okruhové zkoušky Starovice. V totožné podobě se pojede test RZ 2/4 Horní Bojanovice – Diváky, RZ 7/10 Nikolčice – Kurdějov byla mírně zkrácena od cíle.
„Rádi bychom fanoušky pozvali hlavně do dvou komentovaných zón. V pátek do obce Diváky (7,14 km) a v sobotu na starovický okruh, do diváckého místa 5, kde bude další divácká zóna s měřením mezičasu průjezdy posádek,“ dodává Kouřil.
Pořadatelé budou klást tradiční důraz na bezpečnost diváků a prosí všechny fanoušky i návštěvníky, aby respektovali traťové pořadatele. Jedině tak mohou napomoci bezproblémovému a zdárnému průběhu 12. ročníku hustopečské rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.