Hustopečská trať vychází z tradičního formátu

Cvrček, Věroslav jun. - Šálek, Ondřej
Cvrček, Věroslav jun. - Šálek, Ondřej, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Agrotec Autoklub 14. června 2016 12:15
Sdílej:

AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) je připravena. Podívejme se proto na tratě, na kterých se bude rozhodovat o vítězi dvanáctého ročníku „rally mezi vinicemi“.

Cílem pořadatelského týmu je jako každoročně připravit pro posádky přátelskou soutěž. A hlavně s důrazem na kompaktnost. A tato charakteristika nebude hustopečské soutěži chybět ani letos. Z celkové délky 278,42 km bude téměř 54 % (tj. 150,14 km) měřených úseků, což je mezi českými dvoudenními podniky unikátní poměr.

„Věřím, že u nás budou posádky spokojené. Soutěž je bude bavit, budou mít v Hustopečích dobré zázemí. Najdou u nás kompaktní rally bez zbytečných přejezdů. To jsou naše hlavní vize, když každoročně sestavujeme harmonogram. A doufám, že se nám to letos zase podařilo a mezi vinicemi bude líbit i posádkám ze Slovenska, které k nám poprvé přijedou bojovat o mistrovské body,“ říká před startem šéf organizačního týmu Martin Rada.

Soutěž se pojede ve formátu pátek večer (start 19:15 hod.) – sobota (cíl 15:15 hod.). Na úvodní den je naplánováno šest měřených úseků, stejně tak i na sobotu. Celkem je v harmonogramu obsaženo deset měřených testů, neboť původně byly v pátek naplánovány jen čtyři rychlostní zkoušky.

„Úvodní měřený test Bořetice jsme nakonec museli rozdělit. Posádky absolvují technickou pasáž po úzké lesní komunikaci, kde bude zkouška přerušena a po čtyřistametrovém přejezdu bude pokračovat pasáží k rozhledně na Kraví hoře a následně k diváckým místům u koupaliště v Němčičkách a u hotelu Kraví hora u Bořetic,“ poznamenává ředitel soutěže Rudolf Kouřil.

Právě obě zkoušky v okolí Němčiček (RZ Bořetice, RZ Němčičky) doznaly proti loňskému ročníku nejzásadnějších změn, naopak už léta se nemění formát okruhové zkoušky Starovice. V totožné podobě se pojede test RZ 2/4 Horní Bojanovice – Diváky, RZ 7/10 Nikolčice – Kurdějov byla mírně zkrácena od cíle.

„Rádi bychom fanoušky pozvali hlavně do dvou komentovaných zón. V pátek do obce Diváky (7,14 km) a v sobotu na starovický okruh, do diváckého místa 5, kde bude další divácká zóna s měřením mezičasu průjezdy posádek,“ dodává Kouřil.

Pořadatelé budou klást tradiční důraz na bezpečnost diváků a prosí všechny fanoušky i návštěvníky, aby respektovali traťové pořadatele. Jedině tak mohou napomoci bezproblémovému a zdárnému průběhu 12. ročníku hustopečské rally.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.