AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) je připravena. Podívejme se proto na tratě, na kterých se bude rozhodovat o vítězi dvanáctého ročníku „rally mezi vinicemi“.
Cílem pořadatelského týmu je jako každoročně připravit pro posádky přátelskou soutěž. A hlavně s důrazem na kompaktnost. A tato charakteristika nebude hustopečské soutěži chybět ani letos. Z celkové délky 278,42 km bude téměř 54 % (tj. 150,14 km) měřených úseků, což je mezi českými dvoudenními podniky unikátní poměr.
„Věřím, že u nás budou posádky spokojené. Soutěž je bude bavit, budou mít v Hustopečích dobré zázemí. Najdou u nás kompaktní rally bez zbytečných přejezdů. To jsou naše hlavní vize, když každoročně sestavujeme harmonogram. A doufám, že se nám to letos zase podařilo a mezi vinicemi bude líbit i posádkám ze Slovenska, které k nám poprvé přijedou bojovat o mistrovské body,“ říká před startem šéf organizačního týmu Martin Rada.
Soutěž se pojede ve formátu pátek večer (start 19:15 hod.) – sobota (cíl 15:15 hod.). Na úvodní den je naplánováno šest měřených úseků, stejně tak i na sobotu. Celkem je v harmonogramu obsaženo deset měřených testů, neboť původně byly v pátek naplánovány jen čtyři rychlostní zkoušky.
„Úvodní měřený test Bořetice jsme nakonec museli rozdělit. Posádky absolvují technickou pasáž po úzké lesní komunikaci, kde bude zkouška přerušena a po čtyřistametrovém přejezdu bude pokračovat pasáží k rozhledně na Kraví hoře a následně k diváckým místům u koupaliště v Němčičkách a u hotelu Kraví hora u Bořetic,“ poznamenává ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Právě obě zkoušky v okolí Němčiček (RZ Bořetice, RZ Němčičky) doznaly proti loňskému ročníku nejzásadnějších změn, naopak už léta se nemění formát okruhové zkoušky Starovice. V totožné podobě se pojede test RZ 2/4 Horní Bojanovice – Diváky, RZ 7/10 Nikolčice – Kurdějov byla mírně zkrácena od cíle.
„Rádi bychom fanoušky pozvali hlavně do dvou komentovaných zón. V pátek do obce Diváky (7,14 km) a v sobotu na starovický okruh, do diváckého místa 5, kde bude další divácká zóna s měřením mezičasu průjezdy posádek,“ dodává Kouřil.
Pořadatelé budou klást tradiční důraz na bezpečnost diváků a prosí všechny fanoušky i návštěvníky, aby respektovali traťové pořadatele. Jedině tak mohou napomoci bezproblémovému a zdárnému průběhu 12. ročníku hustopečské rally.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.