Rallye Český Krumlov patří k tradičním podnikům „velkého“ českého mistrovství. Je to rally oblíbená jak mezi jezdci, tak mezi diváky, ale zároveň je známá nepředvídatelným počasím. Letos předpověď nejprve slibovala stabilní podmínky, které posádkám dávaly naději, že by se rally mohla po mnoha letech odjet za stabilního počasí. Leč téměř přesně zároveň se startovním výstřelem nakonec přišlo něco, co si mnozí ani nedovedli představit.
Intenzivní přeháňky, bouřky a krupobití, s jehož následky si následně mnohde musely poradit dokonce i sněhové pluhy, daly zabrat jak závodníkům, tak pořadatelům. Rally operativně s ohledem na místní obyvatelstvo přišla o oba průjezdy perlou jihočeské rally, rychlostní zkouškou Malonty. I bez ní byl ale letošní Krumlov mimořádně náročný a nevyzpytatelný od startu až do cíle.
Za zlínský CERS Faster Rally Team do bojů vyrazily dvě posádky. Po premiérovém startu na sprintu ve Vyškově se do Fordu Fiesta R5 posadili Ondřej Bisaha a Lukáš Šintal, kteří do jižních Čech vyrazili sbírat další zkušenosti s vozem nejvyšší třídy 2. A že to byla velká škola. „Počasí nám dalo pěkně zabrat. Okruh v Českých Budějovicích se odjel na suchu a v pohodě, ale hned na další zkoušce přišel tak silný déšť, že nám voda natekla do auta, kudy mohla,“ vypráví Ondřej. „Okamžitě se nám zamlžilo čelní sklo a to tak moc, že si s tím ventilátory neporadily. Na dalších testech se to postupně zlepšovalo, ale celkově jsme se drželi při zdi, v daných podmínkách byla hrana rizika docela nízko. Druhý den nás mrzelo zrušení Malont, ale když jsme pak viděli, co tam průtrž a kroupy dokázaly natropit, byli jsme za zrušení rádi. Mnohdy vůbec nebylo vidět, kudy se má jet, a i v minimálních rychlostech bylo těžké na mixu listí, jehličí a větví udržet auto na cestě,“ řekl po skončení soutěže Ondřej, který se v cíli spolu s Lukášem nakonec umístil na třináctém místě celkově.
Druhou posádku zlínské stáje na krumlovském podniku tvořili Zbyněk Baller a Martin Trlifaj, kteří ve dvěma desítkami posádek nabité třídě 6 startovali s Citroënem C2R2 Max. Zbyňkovi tvrdé podmínky svědčí, což dokázal v úvodu rally, když se v dešti vyšvihl na páté místo ve třídě. Bohužel už v půlce první etapy se projevila závada, která letošní jaro jakoby stíhala všechny cé-dvojky široko daleko – prasklé spojkové lanko. Zbyněk s Martinem tedy putovali do záchranné klasifikace Rally2 s nadějí absolvovat alespoň druhou etapu. Tu už – samozřejmě s výjimkou zmíněných zrušených Malont – absolvovali v plné délce a v cíli v Českém Krumlově posbírali alespoň pár bodů za samostatně hodnocený druhý den. „Když už nevyšla první etapa, chtěli jsme se svézt v té druhé. Bohužel na prvním Lipně těsně před naším startem přišla další z mnoha průtrží, což bylo hned poznat na čase oproti konkurentům, kteří to stihli ještě za sucha. Ale na celkový výsledek už to nemělo zásadnější vliv. Do cíle etapy jsme nakonec dojeli, ale bylo to opravdu hodně náročné. Oproti roku 2013, kdy jsme zde startovali s hondou, to bylo prakticky nesrovnatelné, opravdu těžká rally,“ řekl po dojezdu Zbyněk Baller.
Další závodní zastávkou CERS Faster Rally Teamu bude oblíbená soutěž v jihomoravských Hustopečích, která se podobně jako Rallye Český Krumlov započítává do Mistrovství České republiky a letos poprvé i do slovenského šampionátu. Ještě předtím však jezdci týmu Ondřej Bisaha a Jakub Rejlek zvou všechny příznivce rychlých kol na motoristickou slavnost Legendy, která se uskuteční v Praze – Bohnicích o víkendu 11. a 12. června. K vidění tam budou jak legendární klasické automobily minulosti, tak nejnovější vozy světových značek a samozřejmě celá řada sportovních a závodních speciálů. CERS Faster Rally Team bude přítomen s Citroënem DS3 R3T Max, který v barvách motorshow Legendy a magazínu Faster letos vodí po trati právě Jakub Rejlek. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?