Rallye Český Krumlov patří k tradičním podnikům „velkého“ českého mistrovství. Je to rally oblíbená jak mezi jezdci, tak mezi diváky, ale zároveň je známá nepředvídatelným počasím. Letos předpověď nejprve slibovala stabilní podmínky, které posádkám dávaly naději, že by se rally mohla po mnoha letech odjet za stabilního počasí. Leč téměř přesně zároveň se startovním výstřelem nakonec přišlo něco, co si mnozí ani nedovedli představit.
Intenzivní přeháňky, bouřky a krupobití, s jehož následky si následně mnohde musely poradit dokonce i sněhové pluhy, daly zabrat jak závodníkům, tak pořadatelům. Rally operativně s ohledem na místní obyvatelstvo přišla o oba průjezdy perlou jihočeské rally, rychlostní zkouškou Malonty. I bez ní byl ale letošní Krumlov mimořádně náročný a nevyzpytatelný od startu až do cíle.
Za zlínský CERS Faster Rally Team do bojů vyrazily dvě posádky. Po premiérovém startu na sprintu ve Vyškově se do Fordu Fiesta R5 posadili Ondřej Bisaha a Lukáš Šintal, kteří do jižních Čech vyrazili sbírat další zkušenosti s vozem nejvyšší třídy 2. A že to byla velká škola. „Počasí nám dalo pěkně zabrat. Okruh v Českých Budějovicích se odjel na suchu a v pohodě, ale hned na další zkoušce přišel tak silný déšť, že nám voda natekla do auta, kudy mohla,“ vypráví Ondřej. „Okamžitě se nám zamlžilo čelní sklo a to tak moc, že si s tím ventilátory neporadily. Na dalších testech se to postupně zlepšovalo, ale celkově jsme se drželi při zdi, v daných podmínkách byla hrana rizika docela nízko. Druhý den nás mrzelo zrušení Malont, ale když jsme pak viděli, co tam průtrž a kroupy dokázaly natropit, byli jsme za zrušení rádi. Mnohdy vůbec nebylo vidět, kudy se má jet, a i v minimálních rychlostech bylo těžké na mixu listí, jehličí a větví udržet auto na cestě,“ řekl po skončení soutěže Ondřej, který se v cíli spolu s Lukášem nakonec umístil na třináctém místě celkově.
Druhou posádku zlínské stáje na krumlovském podniku tvořili Zbyněk Baller a Martin Trlifaj, kteří ve dvěma desítkami posádek nabité třídě 6 startovali s Citroënem C2R2 Max. Zbyňkovi tvrdé podmínky svědčí, což dokázal v úvodu rally, když se v dešti vyšvihl na páté místo ve třídě. Bohužel už v půlce první etapy se projevila závada, která letošní jaro jakoby stíhala všechny cé-dvojky široko daleko – prasklé spojkové lanko. Zbyněk s Martinem tedy putovali do záchranné klasifikace Rally2 s nadějí absolvovat alespoň druhou etapu. Tu už – samozřejmě s výjimkou zmíněných zrušených Malont – absolvovali v plné délce a v cíli v Českém Krumlově posbírali alespoň pár bodů za samostatně hodnocený druhý den. „Když už nevyšla první etapa, chtěli jsme se svézt v té druhé. Bohužel na prvním Lipně těsně před naším startem přišla další z mnoha průtrží, což bylo hned poznat na čase oproti konkurentům, kteří to stihli ještě za sucha. Ale na celkový výsledek už to nemělo zásadnější vliv. Do cíle etapy jsme nakonec dojeli, ale bylo to opravdu hodně náročné. Oproti roku 2013, kdy jsme zde startovali s hondou, to bylo prakticky nesrovnatelné, opravdu těžká rally,“ řekl po dojezdu Zbyněk Baller.
Další závodní zastávkou CERS Faster Rally Teamu bude oblíbená soutěž v jihomoravských Hustopečích, která se podobně jako Rallye Český Krumlov započítává do Mistrovství České republiky a letos poprvé i do slovenského šampionátu. Ještě předtím však jezdci týmu Ondřej Bisaha a Jakub Rejlek zvou všechny příznivce rychlých kol na motoristickou slavnost Legendy, která se uskuteční v Praze – Bohnicích o víkendu 11. a 12. června. K vidění tam budou jak legendární klasické automobily minulosti, tak nejnovější vozy světových značek a samozřejmě celá řada sportovních a závodních speciálů. CERS Faster Rally Team bude přítomen s Citroënem DS3 R3T Max, který v barvách motorshow Legendy a magazínu Faster letos vodí po trati právě Jakub Rejlek. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.