Rallye Český Krumlov patří k tradičním podnikům „velkého“ českého mistrovství. Je to rally oblíbená jak mezi jezdci, tak mezi diváky, ale zároveň je známá nepředvídatelným počasím. Letos předpověď nejprve slibovala stabilní podmínky, které posádkám dávaly naději, že by se rally mohla po mnoha letech odjet za stabilního počasí. Leč téměř přesně zároveň se startovním výstřelem nakonec přišlo něco, co si mnozí ani nedovedli představit.
Intenzivní přeháňky, bouřky a krupobití, s jehož následky si následně mnohde musely poradit dokonce i sněhové pluhy, daly zabrat jak závodníkům, tak pořadatelům. Rally operativně s ohledem na místní obyvatelstvo přišla o oba průjezdy perlou jihočeské rally, rychlostní zkouškou Malonty. I bez ní byl ale letošní Krumlov mimořádně náročný a nevyzpytatelný od startu až do cíle.
Za zlínský CERS Faster Rally Team do bojů vyrazily dvě posádky. Po premiérovém startu na sprintu ve Vyškově se do Fordu Fiesta R5 posadili Ondřej Bisaha a Lukáš Šintal, kteří do jižních Čech vyrazili sbírat další zkušenosti s vozem nejvyšší třídy 2. A že to byla velká škola. „Počasí nám dalo pěkně zabrat. Okruh v Českých Budějovicích se odjel na suchu a v pohodě, ale hned na další zkoušce přišel tak silný déšť, že nám voda natekla do auta, kudy mohla,“ vypráví Ondřej. „Okamžitě se nám zamlžilo čelní sklo a to tak moc, že si s tím ventilátory neporadily. Na dalších testech se to postupně zlepšovalo, ale celkově jsme se drželi při zdi, v daných podmínkách byla hrana rizika docela nízko. Druhý den nás mrzelo zrušení Malont, ale když jsme pak viděli, co tam průtrž a kroupy dokázaly natropit, byli jsme za zrušení rádi. Mnohdy vůbec nebylo vidět, kudy se má jet, a i v minimálních rychlostech bylo těžké na mixu listí, jehličí a větví udržet auto na cestě,“ řekl po skončení soutěže Ondřej, který se v cíli spolu s Lukášem nakonec umístil na třináctém místě celkově.
Druhou posádku zlínské stáje na krumlovském podniku tvořili Zbyněk Baller a Martin Trlifaj, kteří ve dvěma desítkami posádek nabité třídě 6 startovali s Citroënem C2R2 Max. Zbyňkovi tvrdé podmínky svědčí, což dokázal v úvodu rally, když se v dešti vyšvihl na páté místo ve třídě. Bohužel už v půlce první etapy se projevila závada, která letošní jaro jakoby stíhala všechny cé-dvojky široko daleko – prasklé spojkové lanko. Zbyněk s Martinem tedy putovali do záchranné klasifikace Rally2 s nadějí absolvovat alespoň druhou etapu. Tu už – samozřejmě s výjimkou zmíněných zrušených Malont – absolvovali v plné délce a v cíli v Českém Krumlově posbírali alespoň pár bodů za samostatně hodnocený druhý den. „Když už nevyšla první etapa, chtěli jsme se svézt v té druhé. Bohužel na prvním Lipně těsně před naším startem přišla další z mnoha průtrží, což bylo hned poznat na čase oproti konkurentům, kteří to stihli ještě za sucha. Ale na celkový výsledek už to nemělo zásadnější vliv. Do cíle etapy jsme nakonec dojeli, ale bylo to opravdu hodně náročné. Oproti roku 2013, kdy jsme zde startovali s hondou, to bylo prakticky nesrovnatelné, opravdu těžká rally,“ řekl po dojezdu Zbyněk Baller.
Další závodní zastávkou CERS Faster Rally Teamu bude oblíbená soutěž v jihomoravských Hustopečích, která se podobně jako Rallye Český Krumlov započítává do Mistrovství České republiky a letos poprvé i do slovenského šampionátu. Ještě předtím však jezdci týmu Ondřej Bisaha a Jakub Rejlek zvou všechny příznivce rychlých kol na motoristickou slavnost Legendy, která se uskuteční v Praze – Bohnicích o víkendu 11. a 12. června. K vidění tam budou jak legendární klasické automobily minulosti, tak nejnovější vozy světových značek a samozřejmě celá řada sportovních a závodních speciálů. CERS Faster Rally Team bude přítomen s Citroënem DS3 R3T Max, který v barvách motorshow Legendy a magazínu Faster letos vodí po trati právě Jakub Rejlek. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.