Spojení českého a slovenského šampionátu pasuje AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) do jednoho z taháků letošní soutěžácké sezony. Vždyť mezi 120 přihlášenými posádkami nechybí téměř nikdo z nejužší špičky obou mistrovství.
Samozřejmě pozornost je vždy upřena na čelo startovní listiny. To tvoří v Hustopečích hned patnáct prioritních jezdců, v čele s držitelem světové priority FIA a továrním jezdcem Škody Motorsport Janem Kopeckým. Ten nastoupí na start s vozem Škoda Fabia R5 nejen jako obhájce hustopečského prvenství, ale také jako lídr českého šampionátu.
Z první desítky MČR po Rallye Český Krumlov se na startu AGROTEC PETRONAS Syntium rally neobjeví pouze druhý muž a Kopeckého týmový kolega Pontus Tidemand a desátý Martin Vlček. Jinak je startovní pole českého šampionátu opět nabité a téměř kompletní, nově do něj zasáhne třeba Jaromír Tomaštík s osvědčeným speciálem Subaru Impreza WRC.
České pole čítá celkem 86 vozů (loni bylo přihlášeno 92 dvojic) a toto číslo podle očekávání výrazně převyšuje slovenské zástupce na startu (sedm jezdců se registrovalo do obou šampionátů). Těch bude 39 (+ 10 účastníků sobotního Slovenského rally poháru). Přesto i v jejich výčtu je nutno hledat kandidáty na nejčelnější příčky v čele s loňským vicemistrem Grzegorzem Grzybem (Ford Fiesta R5) a reprezentantem košického MM Rally Teamu Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5). Spojením obou šampionátů se ale také dostaneme k novodobému rekordu v počtu speciálů WRC na startu. V Hustopečích se jich sejde hned 7 (Dohnal, Trněný, Ondrej, Drotár, Tomaštík, Kurka a Jirovec).
„Agrotec rally nikdy v minulosti tak kvalitní startovkou nedisponovala. Proto věříme, že nás čekají dramatické a divácky atraktivní závody. A kvalita i kvantita startovního pole přiláká kolem tratí tisíce českých i slovenských fanoušků, kteří to k nám nemají daleko,“ doufá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Dramatickou zápletku slibuje i konkurence téměř sedmdesátky „dvoukolek“. Mezi nimi lze očekávat bitvu favorizovaného Martina Kočiho (Citroën DS3 R3T) s plejádou jezdců s vozy Peugeot 208 R2 (Ján Kundlák, Václav Dunovský, Filip Mareš, Tomáš Fusko, Jan Lunga, Rastislav Chvála aj.).
Průběžné pořadí MČR 2016 (2/6): 1. Jan Kopecký 120, 2. Pontus Tidemand 96, 3. Roman Odložilík 47, 4. Miroslav Jakeš 45, 5. Jan Černý 44, 6. Pavel Valoušek 39, 7. Václav Pech, jr. 23, 8. Jan Dohnal 22, 9. Vojtěch Štajf 21, 10. Martin Vlček 21
Průběžné pořadí MSR 2016 (2/8): 1. Grzegorz Grzyb (PL) 60, 2. Pavel Valoušek 50, 3. Andreas Hadík (HUN) 42, 4. Tomáš Ondrej 38, 5. József Trencsényi (HUN) 30, 5. Igor Drotár 30, 7. Tomáš Kukučka 25, 7. Jaromír Tomaštík 25, 9. László Bodolai (HUN) 23, 10. Tomáš Fusko 20
MČR – 2WD: 1. Martin Koči 115, 2. Václav Dunovský 79, 3. Ján Kundlák 74, 4. Filip Mareš 67, 5. Lukáš Nekvapil 38, 6. Tomáš Guryča 32
MSR – 2WD: 1. Tomáš Fusko 40, 2. Rafal Pochlopieň (PL) 25, 2. Ákos Tábori (HUN) 25, 4. Rastislav Chvála 24
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?