Spojení českého a slovenského šampionátu pasuje AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) do jednoho z taháků letošní soutěžácké sezony. Vždyť mezi 120 přihlášenými posádkami nechybí téměř nikdo z nejužší špičky obou mistrovství.
Samozřejmě pozornost je vždy upřena na čelo startovní listiny. To tvoří v Hustopečích hned patnáct prioritních jezdců, v čele s držitelem světové priority FIA a továrním jezdcem Škody Motorsport Janem Kopeckým. Ten nastoupí na start s vozem Škoda Fabia R5 nejen jako obhájce hustopečského prvenství, ale také jako lídr českého šampionátu.
Z první desítky MČR po Rallye Český Krumlov se na startu AGROTEC PETRONAS Syntium rally neobjeví pouze druhý muž a Kopeckého týmový kolega Pontus Tidemand a desátý Martin Vlček. Jinak je startovní pole českého šampionátu opět nabité a téměř kompletní, nově do něj zasáhne třeba Jaromír Tomaštík s osvědčeným speciálem Subaru Impreza WRC.
České pole čítá celkem 86 vozů (loni bylo přihlášeno 92 dvojic) a toto číslo podle očekávání výrazně převyšuje slovenské zástupce na startu (sedm jezdců se registrovalo do obou šampionátů). Těch bude 39 (+ 10 účastníků sobotního Slovenského rally poháru). Přesto i v jejich výčtu je nutno hledat kandidáty na nejčelnější příčky v čele s loňským vicemistrem Grzegorzem Grzybem (Ford Fiesta R5) a reprezentantem košického MM Rally Teamu Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5). Spojením obou šampionátů se ale také dostaneme k novodobému rekordu v počtu speciálů WRC na startu. V Hustopečích se jich sejde hned 7 (Dohnal, Trněný, Ondrej, Drotár, Tomaštík, Kurka a Jirovec).
„Agrotec rally nikdy v minulosti tak kvalitní startovkou nedisponovala. Proto věříme, že nás čekají dramatické a divácky atraktivní závody. A kvalita i kvantita startovního pole přiláká kolem tratí tisíce českých i slovenských fanoušků, kteří to k nám nemají daleko,“ doufá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Dramatickou zápletku slibuje i konkurence téměř sedmdesátky „dvoukolek“. Mezi nimi lze očekávat bitvu favorizovaného Martina Kočiho (Citroën DS3 R3T) s plejádou jezdců s vozy Peugeot 208 R2 (Ján Kundlák, Václav Dunovský, Filip Mareš, Tomáš Fusko, Jan Lunga, Rastislav Chvála aj.).
Průběžné pořadí MČR 2016 (2/6): 1. Jan Kopecký 120, 2. Pontus Tidemand 96, 3. Roman Odložilík 47, 4. Miroslav Jakeš 45, 5. Jan Černý 44, 6. Pavel Valoušek 39, 7. Václav Pech, jr. 23, 8. Jan Dohnal 22, 9. Vojtěch Štajf 21, 10. Martin Vlček 21
Průběžné pořadí MSR 2016 (2/8): 1. Grzegorz Grzyb (PL) 60, 2. Pavel Valoušek 50, 3. Andreas Hadík (HUN) 42, 4. Tomáš Ondrej 38, 5. József Trencsényi (HUN) 30, 5. Igor Drotár 30, 7. Tomáš Kukučka 25, 7. Jaromír Tomaštík 25, 9. László Bodolai (HUN) 23, 10. Tomáš Fusko 20
MČR – 2WD: 1. Martin Koči 115, 2. Václav Dunovský 79, 3. Ján Kundlák 74, 4. Filip Mareš 67, 5. Lukáš Nekvapil 38, 6. Tomáš Guryča 32
MSR – 2WD: 1. Tomáš Fusko 40, 2. Rafal Pochlopieň (PL) 25, 2. Ákos Tábori (HUN) 25, 4. Rastislav Chvála 24
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?