Spojení českého a slovenského šampionátu pasuje AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2016 (17. – 18. června 2016) do jednoho z taháků letošní soutěžácké sezony. Vždyť mezi 120 přihlášenými posádkami nechybí téměř nikdo z nejužší špičky obou mistrovství.
Samozřejmě pozornost je vždy upřena na čelo startovní listiny. To tvoří v Hustopečích hned patnáct prioritních jezdců, v čele s držitelem světové priority FIA a továrním jezdcem Škody Motorsport Janem Kopeckým. Ten nastoupí na start s vozem Škoda Fabia R5 nejen jako obhájce hustopečského prvenství, ale také jako lídr českého šampionátu.
Z první desítky MČR po Rallye Český Krumlov se na startu AGROTEC PETRONAS Syntium rally neobjeví pouze druhý muž a Kopeckého týmový kolega Pontus Tidemand a desátý Martin Vlček. Jinak je startovní pole českého šampionátu opět nabité a téměř kompletní, nově do něj zasáhne třeba Jaromír Tomaštík s osvědčeným speciálem Subaru Impreza WRC.
České pole čítá celkem 86 vozů (loni bylo přihlášeno 92 dvojic) a toto číslo podle očekávání výrazně převyšuje slovenské zástupce na startu (sedm jezdců se registrovalo do obou šampionátů). Těch bude 39 (+ 10 účastníků sobotního Slovenského rally poháru). Přesto i v jejich výčtu je nutno hledat kandidáty na nejčelnější příčky v čele s loňským vicemistrem Grzegorzem Grzybem (Ford Fiesta R5) a reprezentantem košického MM Rally Teamu Pavlem Valouškem (Škoda Fabia R5). Spojením obou šampionátů se ale také dostaneme k novodobému rekordu v počtu speciálů WRC na startu. V Hustopečích se jich sejde hned 7 (Dohnal, Trněný, Ondrej, Drotár, Tomaštík, Kurka a Jirovec).
„Agrotec rally nikdy v minulosti tak kvalitní startovkou nedisponovala. Proto věříme, že nás čekají dramatické a divácky atraktivní závody. A kvalita i kvantita startovního pole přiláká kolem tratí tisíce českých i slovenských fanoušků, kteří to k nám nemají daleko,“ doufá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Dramatickou zápletku slibuje i konkurence téměř sedmdesátky „dvoukolek“. Mezi nimi lze očekávat bitvu favorizovaného Martina Kočiho (Citroën DS3 R3T) s plejádou jezdců s vozy Peugeot 208 R2 (Ján Kundlák, Václav Dunovský, Filip Mareš, Tomáš Fusko, Jan Lunga, Rastislav Chvála aj.).
Průběžné pořadí MČR 2016 (2/6): 1. Jan Kopecký 120, 2. Pontus Tidemand 96, 3. Roman Odložilík 47, 4. Miroslav Jakeš 45, 5. Jan Černý 44, 6. Pavel Valoušek 39, 7. Václav Pech, jr. 23, 8. Jan Dohnal 22, 9. Vojtěch Štajf 21, 10. Martin Vlček 21
Průběžné pořadí MSR 2016 (2/8): 1. Grzegorz Grzyb (PL) 60, 2. Pavel Valoušek 50, 3. Andreas Hadík (HUN) 42, 4. Tomáš Ondrej 38, 5. József Trencsényi (HUN) 30, 5. Igor Drotár 30, 7. Tomáš Kukučka 25, 7. Jaromír Tomaštík 25, 9. László Bodolai (HUN) 23, 10. Tomáš Fusko 20
MČR – 2WD: 1. Martin Koči 115, 2. Václav Dunovský 79, 3. Ján Kundlák 74, 4. Filip Mareš 67, 5. Lukáš Nekvapil 38, 6. Tomáš Guryča 32
MSR – 2WD: 1. Tomáš Fusko 40, 2. Rafal Pochlopieň (PL) 25, 2. Ákos Tábori (HUN) 25, 4. Rastislav Chvála 24
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.