Pokud se o Rally Vyškov mluvilo jako o soutěži, která nabídla snad všechny druhy povrchů, nikdo tehdy netušil, co čeká na soutěžící v Českém Krumlově. Jihočeská soutěž dostála svojí pověsti a kvality zúčastněných posádek prověřila nejen skrze nádherné a technické rychlostní zkoušky, ale také skrze střídavé počasí. Vzhledem k podmínkám, které koncem minulého týdne panovaly, se vítězem stal bez přehánění každý, kdo přetnul cílovou pásku. Týkalo se to i Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou, jejichž čtvrtý letošní start skončil čtvrtým dojetím do cíle a přinesl zisk šestého místa absolutně.
Na páteční start Rally Český Krumlov vyrazili Martin a Jindřiška opět za volantem Škody Fabie WRC připravované stájí Karla Trněného. A právě s přípravcem vozu si hned na úvodní okruhové „erzetě“ neplánovaně zahráli na honěnou. Zasloužil se o to startér, který Vlčákovu fabii vypustil na trať přesně v okamžiku, kdy se Trněného vůz řítil do „vracečky“ v blízkosti startu. Vlčákovi přímý souboj paradoxně prospěl a po úvodní krátké zkoušce figuroval na výborném pátém místě absolutně. Tím však závodění na ryze suchém povrchu skončilo a na klasických „erzetách“ v okolí Českého Krumlova čekal na soutěžní posádky dokonalý mix podmínek. „Krumlov nezklamal. I když to do poslední chvíle tak nevypadá, pršet prostě bude, bez ohledu na předpověď nebo na slunce na obloze. Přesně jako v loňském ročníku, tak i letos přišla po hezkém odpoledni podvečerní průtrž mračen, která dokonale zamíchala kartami. Nás s Jindřiškou ale nic nepřekvapí, měli jsme totiž od Šumavy nové stěrače, takže jsme na večerní upršené vložky vyrazili s klidem. Soutěž byla dlouhá a bylo jasné, že si musíme dobře rozvrhnout síly, hlavně s ohledem na naše autíčko,“ komentoval panující povětrnostní podmínky reprezentant Svarmetal Motorsportu.
Vzhledem k náročnosti tratě bylo pro Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou velikým úspěchem už páteční sedmé místo absolutně. Většina dramatických momentů však měla teprve přijít. Nejprve byly vlivem následků krupobití zrušeny oba průjezdy kultovní rychlostní zkouškou Malonty, čímž rally přišla o skoro padesátku „ostrých“ kilometrů. „Když přišla zpráva, že se v okolí obce Malonty prohnala silná bouře s krupobitím a první průjezd bude zrušen, tak mě to mrzelo. Ačkoliv je tato RZ velmi náročná, tak je zároveň jednou z mých nejoblíbenějších. Ve chvíli, kdy jsme jeli volným průjezdem a viděli rozbité střechy domů, rozbitá okna a auta, tak až mrazilo v zádech. Zrušení obou průjezdů bylo zcela na místě,“ komentovala hojně diskutované rozhodnutí ředitelství závodu Jindřiška. První polovinu sobotního programu tak nakonec tvořily vesměs kratší rychlostní zkoušky. Martinovi s Jindřiškou se na nich dařilo skvěle – jeden třetí a jeden šestý čas znamenaly posun na průběžnou šestou pozici absolutně.
Klidný dojezd do cíle však posádce zkomplikovala technika. Stejně jako na Šumavě se potvrdila Martinova slova, že u „wéercéčka“ může i malý problém způsobit velké starosti. „Před prvním Lipnem se nám najednou začalo kouřit zpod kapoty a už jsme tahali hasičák. Zjištění, že vytekla hydraulika a my budeme muset absolvovat následující „erzety“ jen s předním náhonem, bez řazení na volantu a diferenciálů, pouze s funkčními zadními brzdami, nás vůbec neuklidnilo. Ale Martin je bojovník a zvládl to naprosto skvěle,“ popsala smolný okamžik Jindřiška. Opatrný průjezd prvním Lipnem a druhým Rožmberkem znamenal zhruba minutové manko, a přestože v následujícím servisu mechanici dokázali hydrauliku oživit, pád v pořadí o jednu pozici byl neodvratný. Smíření se sedmou příčkou absolutně přijížděli Martin s Jindřiškou na cílovou rampu do Českého Krumlova. Tam se však dozvěděli o diskvalifikaci původně bronzového Jana Dohnala, což znamenalo posun na šestou pozici celkově a první příčku ve třídě 13. „První místo ve třídě bych uvedl spíše v uvozovkách, protože radost z posunu v pořadí vlivem vyloučení posádky nemáme. Vzhledem k problémům v závěru, kdy jsem měl na jízdu dopředu pouze přední náhon a na brzdění zase zadní nápravu, jsme však s výsledkem maximálně spokojení,“ komentoval krumlovský výsledek Vlčák, kterému potíže s hydraulikou přivodily pořádnou porci krizových situací.
Ještě více než rekapitulace Rally Český Krumlov však budou Martinovy příznivce zajímat nejbližší plány týmu. „Následující podnik v Hustopečích bohužel s Jindřiškou nepojedeme, musím pracovně vycestovat mimo rodnou zem a riskovat start v den návratu, ještě s časovým posunem, by nebylo zodpovědné. Takže budu využívat data a bedlivě sledovat celý průběh soutěže na dálku. Kam se opravdu nemůžu dočkat, je Bohemka - soutěž velice oblíbená, v krásném prostředí, navíc poprvé v životě za volantem Fiesty R5 z týmu Jarka Orsáka. Bude to zase o zvykání na nové náčiní, ale co už, žijeme len raz,“ doplnil Vlčák.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.