Pokud se o Rally Vyškov mluvilo jako o soutěži, která nabídla snad všechny druhy povrchů, nikdo tehdy netušil, co čeká na soutěžící v Českém Krumlově. Jihočeská soutěž dostála svojí pověsti a kvality zúčastněných posádek prověřila nejen skrze nádherné a technické rychlostní zkoušky, ale také skrze střídavé počasí. Vzhledem k podmínkám, které koncem minulého týdne panovaly, se vítězem stal bez přehánění každý, kdo přetnul cílovou pásku. Týkalo se to i Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou, jejichž čtvrtý letošní start skončil čtvrtým dojetím do cíle a přinesl zisk šestého místa absolutně.
Na páteční start Rally Český Krumlov vyrazili Martin a Jindřiška opět za volantem Škody Fabie WRC připravované stájí Karla Trněného. A právě s přípravcem vozu si hned na úvodní okruhové „erzetě“ neplánovaně zahráli na honěnou. Zasloužil se o to startér, který Vlčákovu fabii vypustil na trať přesně v okamžiku, kdy se Trněného vůz řítil do „vracečky“ v blízkosti startu. Vlčákovi přímý souboj paradoxně prospěl a po úvodní krátké zkoušce figuroval na výborném pátém místě absolutně. Tím však závodění na ryze suchém povrchu skončilo a na klasických „erzetách“ v okolí Českého Krumlova čekal na soutěžní posádky dokonalý mix podmínek. „Krumlov nezklamal. I když to do poslední chvíle tak nevypadá, pršet prostě bude, bez ohledu na předpověď nebo na slunce na obloze. Přesně jako v loňském ročníku, tak i letos přišla po hezkém odpoledni podvečerní průtrž mračen, která dokonale zamíchala kartami. Nás s Jindřiškou ale nic nepřekvapí, měli jsme totiž od Šumavy nové stěrače, takže jsme na večerní upršené vložky vyrazili s klidem. Soutěž byla dlouhá a bylo jasné, že si musíme dobře rozvrhnout síly, hlavně s ohledem na naše autíčko,“ komentoval panující povětrnostní podmínky reprezentant Svarmetal Motorsportu.
Vzhledem k náročnosti tratě bylo pro Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou velikým úspěchem už páteční sedmé místo absolutně. Většina dramatických momentů však měla teprve přijít. Nejprve byly vlivem následků krupobití zrušeny oba průjezdy kultovní rychlostní zkouškou Malonty, čímž rally přišla o skoro padesátku „ostrých“ kilometrů. „Když přišla zpráva, že se v okolí obce Malonty prohnala silná bouře s krupobitím a první průjezd bude zrušen, tak mě to mrzelo. Ačkoliv je tato RZ velmi náročná, tak je zároveň jednou z mých nejoblíbenějších. Ve chvíli, kdy jsme jeli volným průjezdem a viděli rozbité střechy domů, rozbitá okna a auta, tak až mrazilo v zádech. Zrušení obou průjezdů bylo zcela na místě,“ komentovala hojně diskutované rozhodnutí ředitelství závodu Jindřiška. První polovinu sobotního programu tak nakonec tvořily vesměs kratší rychlostní zkoušky. Martinovi s Jindřiškou se na nich dařilo skvěle – jeden třetí a jeden šestý čas znamenaly posun na průběžnou šestou pozici absolutně.
Klidný dojezd do cíle však posádce zkomplikovala technika. Stejně jako na Šumavě se potvrdila Martinova slova, že u „wéercéčka“ může i malý problém způsobit velké starosti. „Před prvním Lipnem se nám najednou začalo kouřit zpod kapoty a už jsme tahali hasičák. Zjištění, že vytekla hydraulika a my budeme muset absolvovat následující „erzety“ jen s předním náhonem, bez řazení na volantu a diferenciálů, pouze s funkčními zadními brzdami, nás vůbec neuklidnilo. Ale Martin je bojovník a zvládl to naprosto skvěle,“ popsala smolný okamžik Jindřiška. Opatrný průjezd prvním Lipnem a druhým Rožmberkem znamenal zhruba minutové manko, a přestože v následujícím servisu mechanici dokázali hydrauliku oživit, pád v pořadí o jednu pozici byl neodvratný. Smíření se sedmou příčkou absolutně přijížděli Martin s Jindřiškou na cílovou rampu do Českého Krumlova. Tam se však dozvěděli o diskvalifikaci původně bronzového Jana Dohnala, což znamenalo posun na šestou pozici celkově a první příčku ve třídě 13. „První místo ve třídě bych uvedl spíše v uvozovkách, protože radost z posunu v pořadí vlivem vyloučení posádky nemáme. Vzhledem k problémům v závěru, kdy jsem měl na jízdu dopředu pouze přední náhon a na brzdění zase zadní nápravu, jsme však s výsledkem maximálně spokojení,“ komentoval krumlovský výsledek Vlčák, kterému potíže s hydraulikou přivodily pořádnou porci krizových situací.
Ještě více než rekapitulace Rally Český Krumlov však budou Martinovy příznivce zajímat nejbližší plány týmu. „Následující podnik v Hustopečích bohužel s Jindřiškou nepojedeme, musím pracovně vycestovat mimo rodnou zem a riskovat start v den návratu, ještě s časovým posunem, by nebylo zodpovědné. Takže budu využívat data a bedlivě sledovat celý průběh soutěže na dálku. Kam se opravdu nemůžu dočkat, je Bohemka - soutěž velice oblíbená, v krásném prostředí, navíc poprvé v životě za volantem Fiesty R5 z týmu Jarka Orsáka. Bude to zase o zvykání na nové náčiní, ale co už, žijeme len raz,“ doplnil Vlčák.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?