Pokud se o Rally Vyškov mluvilo jako o soutěži, která nabídla snad všechny druhy povrchů, nikdo tehdy netušil, co čeká na soutěžící v Českém Krumlově. Jihočeská soutěž dostála svojí pověsti a kvality zúčastněných posádek prověřila nejen skrze nádherné a technické rychlostní zkoušky, ale také skrze střídavé počasí. Vzhledem k podmínkám, které koncem minulého týdne panovaly, se vítězem stal bez přehánění každý, kdo přetnul cílovou pásku. Týkalo se to i Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou, jejichž čtvrtý letošní start skončil čtvrtým dojetím do cíle a přinesl zisk šestého místa absolutně.
Na páteční start Rally Český Krumlov vyrazili Martin a Jindřiška opět za volantem Škody Fabie WRC připravované stájí Karla Trněného. A právě s přípravcem vozu si hned na úvodní okruhové „erzetě“ neplánovaně zahráli na honěnou. Zasloužil se o to startér, který Vlčákovu fabii vypustil na trať přesně v okamžiku, kdy se Trněného vůz řítil do „vracečky“ v blízkosti startu. Vlčákovi přímý souboj paradoxně prospěl a po úvodní krátké zkoušce figuroval na výborném pátém místě absolutně. Tím však závodění na ryze suchém povrchu skončilo a na klasických „erzetách“ v okolí Českého Krumlova čekal na soutěžní posádky dokonalý mix podmínek. „Krumlov nezklamal. I když to do poslední chvíle tak nevypadá, pršet prostě bude, bez ohledu na předpověď nebo na slunce na obloze. Přesně jako v loňském ročníku, tak i letos přišla po hezkém odpoledni podvečerní průtrž mračen, která dokonale zamíchala kartami. Nás s Jindřiškou ale nic nepřekvapí, měli jsme totiž od Šumavy nové stěrače, takže jsme na večerní upršené vložky vyrazili s klidem. Soutěž byla dlouhá a bylo jasné, že si musíme dobře rozvrhnout síly, hlavně s ohledem na naše autíčko,“ komentoval panující povětrnostní podmínky reprezentant Svarmetal Motorsportu.
Vzhledem k náročnosti tratě bylo pro Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou velikým úspěchem už páteční sedmé místo absolutně. Většina dramatických momentů však měla teprve přijít. Nejprve byly vlivem následků krupobití zrušeny oba průjezdy kultovní rychlostní zkouškou Malonty, čímž rally přišla o skoro padesátku „ostrých“ kilometrů. „Když přišla zpráva, že se v okolí obce Malonty prohnala silná bouře s krupobitím a první průjezd bude zrušen, tak mě to mrzelo. Ačkoliv je tato RZ velmi náročná, tak je zároveň jednou z mých nejoblíbenějších. Ve chvíli, kdy jsme jeli volným průjezdem a viděli rozbité střechy domů, rozbitá okna a auta, tak až mrazilo v zádech. Zrušení obou průjezdů bylo zcela na místě,“ komentovala hojně diskutované rozhodnutí ředitelství závodu Jindřiška. První polovinu sobotního programu tak nakonec tvořily vesměs kratší rychlostní zkoušky. Martinovi s Jindřiškou se na nich dařilo skvěle – jeden třetí a jeden šestý čas znamenaly posun na průběžnou šestou pozici absolutně.
Klidný dojezd do cíle však posádce zkomplikovala technika. Stejně jako na Šumavě se potvrdila Martinova slova, že u „wéercéčka“ může i malý problém způsobit velké starosti. „Před prvním Lipnem se nám najednou začalo kouřit zpod kapoty a už jsme tahali hasičák. Zjištění, že vytekla hydraulika a my budeme muset absolvovat následující „erzety“ jen s předním náhonem, bez řazení na volantu a diferenciálů, pouze s funkčními zadními brzdami, nás vůbec neuklidnilo. Ale Martin je bojovník a zvládl to naprosto skvěle,“ popsala smolný okamžik Jindřiška. Opatrný průjezd prvním Lipnem a druhým Rožmberkem znamenal zhruba minutové manko, a přestože v následujícím servisu mechanici dokázali hydrauliku oživit, pád v pořadí o jednu pozici byl neodvratný. Smíření se sedmou příčkou absolutně přijížděli Martin s Jindřiškou na cílovou rampu do Českého Krumlova. Tam se však dozvěděli o diskvalifikaci původně bronzového Jana Dohnala, což znamenalo posun na šestou pozici celkově a první příčku ve třídě 13. „První místo ve třídě bych uvedl spíše v uvozovkách, protože radost z posunu v pořadí vlivem vyloučení posádky nemáme. Vzhledem k problémům v závěru, kdy jsem měl na jízdu dopředu pouze přední náhon a na brzdění zase zadní nápravu, jsme však s výsledkem maximálně spokojení,“ komentoval krumlovský výsledek Vlčák, kterému potíže s hydraulikou přivodily pořádnou porci krizových situací.
Ještě více než rekapitulace Rally Český Krumlov však budou Martinovy příznivce zajímat nejbližší plány týmu. „Následující podnik v Hustopečích bohužel s Jindřiškou nepojedeme, musím pracovně vycestovat mimo rodnou zem a riskovat start v den návratu, ještě s časovým posunem, by nebylo zodpovědné. Takže budu využívat data a bedlivě sledovat celý průběh soutěže na dálku. Kam se opravdu nemůžu dočkat, je Bohemka - soutěž velice oblíbená, v krásném prostředí, navíc poprvé v životě za volantem Fiesty R5 z týmu Jarka Orsáka. Bude to zase o zvykání na nové náčiní, ale co už, žijeme len raz,“ doplnil Vlčák.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.