Pokud se o Rally Vyškov mluvilo jako o soutěži, která nabídla snad všechny druhy povrchů, nikdo tehdy netušil, co čeká na soutěžící v Českém Krumlově. Jihočeská soutěž dostála svojí pověsti a kvality zúčastněných posádek prověřila nejen skrze nádherné a technické rychlostní zkoušky, ale také skrze střídavé počasí. Vzhledem k podmínkám, které koncem minulého týdne panovaly, se vítězem stal bez přehánění každý, kdo přetnul cílovou pásku. Týkalo se to i Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou, jejichž čtvrtý letošní start skončil čtvrtým dojetím do cíle a přinesl zisk šestého místa absolutně.
Na páteční start Rally Český Krumlov vyrazili Martin a Jindřiška opět za volantem Škody Fabie WRC připravované stájí Karla Trněného. A právě s přípravcem vozu si hned na úvodní okruhové „erzetě“ neplánovaně zahráli na honěnou. Zasloužil se o to startér, který Vlčákovu fabii vypustil na trať přesně v okamžiku, kdy se Trněného vůz řítil do „vracečky“ v blízkosti startu. Vlčákovi přímý souboj paradoxně prospěl a po úvodní krátké zkoušce figuroval na výborném pátém místě absolutně. Tím však závodění na ryze suchém povrchu skončilo a na klasických „erzetách“ v okolí Českého Krumlova čekal na soutěžní posádky dokonalý mix podmínek. „Krumlov nezklamal. I když to do poslední chvíle tak nevypadá, pršet prostě bude, bez ohledu na předpověď nebo na slunce na obloze. Přesně jako v loňském ročníku, tak i letos přišla po hezkém odpoledni podvečerní průtrž mračen, která dokonale zamíchala kartami. Nás s Jindřiškou ale nic nepřekvapí, měli jsme totiž od Šumavy nové stěrače, takže jsme na večerní upršené vložky vyrazili s klidem. Soutěž byla dlouhá a bylo jasné, že si musíme dobře rozvrhnout síly, hlavně s ohledem na naše autíčko,“ komentoval panující povětrnostní podmínky reprezentant Svarmetal Motorsportu.
Vzhledem k náročnosti tratě bylo pro Martina Vlčka s Jindřiškou Žákovou velikým úspěchem už páteční sedmé místo absolutně. Většina dramatických momentů však měla teprve přijít. Nejprve byly vlivem následků krupobití zrušeny oba průjezdy kultovní rychlostní zkouškou Malonty, čímž rally přišla o skoro padesátku „ostrých“ kilometrů. „Když přišla zpráva, že se v okolí obce Malonty prohnala silná bouře s krupobitím a první průjezd bude zrušen, tak mě to mrzelo. Ačkoliv je tato RZ velmi náročná, tak je zároveň jednou z mých nejoblíbenějších. Ve chvíli, kdy jsme jeli volným průjezdem a viděli rozbité střechy domů, rozbitá okna a auta, tak až mrazilo v zádech. Zrušení obou průjezdů bylo zcela na místě,“ komentovala hojně diskutované rozhodnutí ředitelství závodu Jindřiška. První polovinu sobotního programu tak nakonec tvořily vesměs kratší rychlostní zkoušky. Martinovi s Jindřiškou se na nich dařilo skvěle – jeden třetí a jeden šestý čas znamenaly posun na průběžnou šestou pozici absolutně.
Klidný dojezd do cíle však posádce zkomplikovala technika. Stejně jako na Šumavě se potvrdila Martinova slova, že u „wéercéčka“ může i malý problém způsobit velké starosti. „Před prvním Lipnem se nám najednou začalo kouřit zpod kapoty a už jsme tahali hasičák. Zjištění, že vytekla hydraulika a my budeme muset absolvovat následující „erzety“ jen s předním náhonem, bez řazení na volantu a diferenciálů, pouze s funkčními zadními brzdami, nás vůbec neuklidnilo. Ale Martin je bojovník a zvládl to naprosto skvěle,“ popsala smolný okamžik Jindřiška. Opatrný průjezd prvním Lipnem a druhým Rožmberkem znamenal zhruba minutové manko, a přestože v následujícím servisu mechanici dokázali hydrauliku oživit, pád v pořadí o jednu pozici byl neodvratný. Smíření se sedmou příčkou absolutně přijížděli Martin s Jindřiškou na cílovou rampu do Českého Krumlova. Tam se však dozvěděli o diskvalifikaci původně bronzového Jana Dohnala, což znamenalo posun na šestou pozici celkově a první příčku ve třídě 13. „První místo ve třídě bych uvedl spíše v uvozovkách, protože radost z posunu v pořadí vlivem vyloučení posádky nemáme. Vzhledem k problémům v závěru, kdy jsem měl na jízdu dopředu pouze přední náhon a na brzdění zase zadní nápravu, jsme však s výsledkem maximálně spokojení,“ komentoval krumlovský výsledek Vlčák, kterému potíže s hydraulikou přivodily pořádnou porci krizových situací.
Ještě více než rekapitulace Rally Český Krumlov však budou Martinovy příznivce zajímat nejbližší plány týmu. „Následující podnik v Hustopečích bohužel s Jindřiškou nepojedeme, musím pracovně vycestovat mimo rodnou zem a riskovat start v den návratu, ještě s časovým posunem, by nebylo zodpovědné. Takže budu využívat data a bedlivě sledovat celý průběh soutěže na dálku. Kam se opravdu nemůžu dočkat, je Bohemka - soutěž velice oblíbená, v krásném prostředí, navíc poprvé v životě za volantem Fiesty R5 z týmu Jarka Orsáka. Bude to zase o zvykání na nové náčiní, ale co už, žijeme len raz,“ doplnil Vlčák.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?