AGROTEC racing team se po startu na italské Rally 1000 Miglia opět vrátil na domácí tratě. Po loňské smůle se postavil na start oblíbené Rallye Český Krumlov. Zatímco loni kvůli technice neodjel ani jediný kilometr rychlostní zkoušky, letos zvládla alfa kompletní porci měřených testů a výsledkem Martina Rady a Jaroslava Jugase bylo druhé místo ve třídě 8.
Martin Rada, Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 – to je trojice, která má ráda výzvy a těžké podmínky. Právě v nic už v minulosti zajela řadu pozoruhodných výsledků a rychlých časů. A letošní ročník Rallye Český Krumlov patřil k závodům, na kterých si počasí se startovním polem doslova pohrávalo.
„Krumlov opět nezklamal. Poslední roky je charakteristický velmi proměnným počasím a zrádnými podmínkami. Letošní rok nebyl od prvních kilometrů výjimkou,“ přiznal Martin Rada.
Krumlovská soutěž začala na českobudějovickém výstavišti, které je pro těžkou alfu vždy tak trochu trápením, ale na klasických vložkách už byla jako „ryba ve vodě“. A to doslova. Tratě první sekce totiž zkropil hustý déšť, řadu míst dokonce i kroupy.
„První průjezd Rožmitálem se nám povedl a dostali jsme se do čela třídy 8. I z toho důvodu jsme se těšili na test Kohout – Sv. Ján, který jsem v tomto provedení vnímal jako velmi těžký. Bohužel po havárii jedné z posádek před námi se jela jen volným průjezdem. Poslední vložka sekce, nový úsek Svince, nás moc nenadchla, přesto jsme si při návratu do servisu udržovali ve třídě 8 vedení,“ popisuje hustopečský jezdec.
Závěr první etapy obstaraly druhé průjezdy zkoušek Rožmitál a Kohout. Sice přestalo pršet, ale s nastupující nocí padla na krumlovské tratě hustá mlha.
„Podmínky byly nadále velmi těžké, ale s Jardou jsme si věřili, že se nám podaří zajet dobré časy. Ale Vašek Stejskal jr. byl v ráži, za daných podmínek jel rovněž velmi rychle a dokázal nás porazit. My jsme ovšem byli s časy spokojeni, neboť jsme zároveň výrazně odskočili ostatním soupeřům ve třídě. Spát jsme tak šli na druhém místě, se ztrátou 15 vteřin na prvního ve třídě a několika minutovým náskokem na třetího,“ vypovídá Martin Rada.
Sobotní pokračování poznamenalo zrušení obou průjezdů náročné RZ Malonty, kterou v pátek postihla silná bouře s krupobitím. Ve hře o vavříny ve třídě 8 tak zůstaly testy Rožmberk a Lipno.
„Na nich jsme opět nabrali nějakou ztrátu, a tak jsme závěr už dokončovali v pohodě a s rozmyslem, abychom naši alfu dovezli až do cíle v Českém Krumlově. Tam jsme mohli slavit nejen druhé místo ve třídě, ale i desáté mezi ´dvoukolkami´. I proto jsme byli s výsledkem velmi spokojeni,“ zhodnotil účast jezdec AGROTEC racing teamu.
Nyní hustopečský tým čeká start domácí AGROTEC Petronas Syntium rally ve dnech 17. – 18. června. „Samozřejmě všechny fanoušky co nejsrdečněji zveme k návštěvě naší domácí soutěže,“ říká Martin Rada, jenž je zároveň šéfem organizačního týmu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.