AGROTEC racing team se po startu na italské Rally 1000 Miglia opět vrátil na domácí tratě. Po loňské smůle se postavil na start oblíbené Rallye Český Krumlov. Zatímco loni kvůli technice neodjel ani jediný kilometr rychlostní zkoušky, letos zvládla alfa kompletní porci měřených testů a výsledkem Martina Rady a Jaroslava Jugase bylo druhé místo ve třídě 8.
Martin Rada, Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 – to je trojice, která má ráda výzvy a těžké podmínky. Právě v nic už v minulosti zajela řadu pozoruhodných výsledků a rychlých časů. A letošní ročník Rallye Český Krumlov patřil k závodům, na kterých si počasí se startovním polem doslova pohrávalo.
„Krumlov opět nezklamal. Poslední roky je charakteristický velmi proměnným počasím a zrádnými podmínkami. Letošní rok nebyl od prvních kilometrů výjimkou,“ přiznal Martin Rada.
Krumlovská soutěž začala na českobudějovickém výstavišti, které je pro těžkou alfu vždy tak trochu trápením, ale na klasických vložkách už byla jako „ryba ve vodě“. A to doslova. Tratě první sekce totiž zkropil hustý déšť, řadu míst dokonce i kroupy.
„První průjezd Rožmitálem se nám povedl a dostali jsme se do čela třídy 8. I z toho důvodu jsme se těšili na test Kohout – Sv. Ján, který jsem v tomto provedení vnímal jako velmi těžký. Bohužel po havárii jedné z posádek před námi se jela jen volným průjezdem. Poslední vložka sekce, nový úsek Svince, nás moc nenadchla, přesto jsme si při návratu do servisu udržovali ve třídě 8 vedení,“ popisuje hustopečský jezdec.
Závěr první etapy obstaraly druhé průjezdy zkoušek Rožmitál a Kohout. Sice přestalo pršet, ale s nastupující nocí padla na krumlovské tratě hustá mlha.
„Podmínky byly nadále velmi těžké, ale s Jardou jsme si věřili, že se nám podaří zajet dobré časy. Ale Vašek Stejskal jr. byl v ráži, za daných podmínek jel rovněž velmi rychle a dokázal nás porazit. My jsme ovšem byli s časy spokojeni, neboť jsme zároveň výrazně odskočili ostatním soupeřům ve třídě. Spát jsme tak šli na druhém místě, se ztrátou 15 vteřin na prvního ve třídě a několika minutovým náskokem na třetího,“ vypovídá Martin Rada.
Sobotní pokračování poznamenalo zrušení obou průjezdů náročné RZ Malonty, kterou v pátek postihla silná bouře s krupobitím. Ve hře o vavříny ve třídě 8 tak zůstaly testy Rožmberk a Lipno.
„Na nich jsme opět nabrali nějakou ztrátu, a tak jsme závěr už dokončovali v pohodě a s rozmyslem, abychom naši alfu dovezli až do cíle v Českém Krumlově. Tam jsme mohli slavit nejen druhé místo ve třídě, ale i desáté mezi ´dvoukolkami´. I proto jsme byli s výsledkem velmi spokojeni,“ zhodnotil účast jezdec AGROTEC racing teamu.
Nyní hustopečský tým čeká start domácí AGROTEC Petronas Syntium rally ve dnech 17. – 18. června. „Samozřejmě všechny fanoušky co nejsrdečněji zveme k návštěvě naší domácí soutěže,“ říká Martin Rada, jenž je zároveň šéfem organizačního týmu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?