AGROTEC racing team se po startu na italské Rally 1000 Miglia opět vrátil na domácí tratě. Po loňské smůle se postavil na start oblíbené Rallye Český Krumlov. Zatímco loni kvůli technice neodjel ani jediný kilometr rychlostní zkoušky, letos zvládla alfa kompletní porci měřených testů a výsledkem Martina Rady a Jaroslava Jugase bylo druhé místo ve třídě 8.
Martin Rada, Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 – to je trojice, která má ráda výzvy a těžké podmínky. Právě v nic už v minulosti zajela řadu pozoruhodných výsledků a rychlých časů. A letošní ročník Rallye Český Krumlov patřil k závodům, na kterých si počasí se startovním polem doslova pohrávalo.
„Krumlov opět nezklamal. Poslední roky je charakteristický velmi proměnným počasím a zrádnými podmínkami. Letošní rok nebyl od prvních kilometrů výjimkou,“ přiznal Martin Rada.
Krumlovská soutěž začala na českobudějovickém výstavišti, které je pro těžkou alfu vždy tak trochu trápením, ale na klasických vložkách už byla jako „ryba ve vodě“. A to doslova. Tratě první sekce totiž zkropil hustý déšť, řadu míst dokonce i kroupy.
„První průjezd Rožmitálem se nám povedl a dostali jsme se do čela třídy 8. I z toho důvodu jsme se těšili na test Kohout – Sv. Ján, který jsem v tomto provedení vnímal jako velmi těžký. Bohužel po havárii jedné z posádek před námi se jela jen volným průjezdem. Poslední vložka sekce, nový úsek Svince, nás moc nenadchla, přesto jsme si při návratu do servisu udržovali ve třídě 8 vedení,“ popisuje hustopečský jezdec.
Závěr první etapy obstaraly druhé průjezdy zkoušek Rožmitál a Kohout. Sice přestalo pršet, ale s nastupující nocí padla na krumlovské tratě hustá mlha.
„Podmínky byly nadále velmi těžké, ale s Jardou jsme si věřili, že se nám podaří zajet dobré časy. Ale Vašek Stejskal jr. byl v ráži, za daných podmínek jel rovněž velmi rychle a dokázal nás porazit. My jsme ovšem byli s časy spokojeni, neboť jsme zároveň výrazně odskočili ostatním soupeřům ve třídě. Spát jsme tak šli na druhém místě, se ztrátou 15 vteřin na prvního ve třídě a několika minutovým náskokem na třetího,“ vypovídá Martin Rada.
Sobotní pokračování poznamenalo zrušení obou průjezdů náročné RZ Malonty, kterou v pátek postihla silná bouře s krupobitím. Ve hře o vavříny ve třídě 8 tak zůstaly testy Rožmberk a Lipno.
„Na nich jsme opět nabrali nějakou ztrátu, a tak jsme závěr už dokončovali v pohodě a s rozmyslem, abychom naši alfu dovezli až do cíle v Českém Krumlově. Tam jsme mohli slavit nejen druhé místo ve třídě, ale i desáté mezi ´dvoukolkami´. I proto jsme byli s výsledkem velmi spokojeni,“ zhodnotil účast jezdec AGROTEC racing teamu.
Nyní hustopečský tým čeká start domácí AGROTEC Petronas Syntium rally ve dnech 17. – 18. června. „Samozřejmě všechny fanoušky co nejsrdečněji zveme k návštěvě naší domácí soutěže,“ říká Martin Rada, jenž je zároveň šéfem organizačního týmu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.