Alfa bojovala s počasím i s jihočeskými mladíky

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Agrotec Autoklub 1. června 2016 19:36
Sdílej:

AGROTEC racing team se po startu na italské Rally 1000 Miglia opět vrátil na domácí tratě. Po loňské smůle se postavil na start oblíbené Rallye Český Krumlov. Zatímco loni kvůli technice neodjel ani jediný kilometr rychlostní zkoušky, letos zvládla alfa kompletní porci měřených testů a výsledkem Martina Rady a Jaroslava Jugase bylo druhé místo ve třídě 8.

Martin Rada, Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 – to je trojice, která má ráda výzvy a těžké podmínky. Právě v nic už v minulosti zajela řadu pozoruhodných výsledků a rychlých časů. A letošní ročník Rallye Český Krumlov patřil k závodům, na kterých si počasí se startovním polem doslova pohrávalo.

„Krumlov opět nezklamal. Poslední roky je charakteristický velmi proměnným počasím a zrádnými podmínkami. Letošní rok nebyl od prvních kilometrů výjimkou,“ přiznal Martin Rada.

Krumlovská soutěž začala na českobudějovickém výstavišti, které je pro těžkou alfu vždy tak trochu trápením, ale na klasických vložkách už byla jako „ryba ve vodě“. A to doslova. Tratě první sekce totiž zkropil hustý déšť, řadu míst dokonce i kroupy.

„První průjezd Rožmitálem se nám povedl a dostali jsme se do čela třídy 8. I z toho důvodu jsme se těšili na test Kohout – Sv. Ján, který jsem v tomto provedení vnímal jako velmi těžký. Bohužel po havárii jedné z posádek před námi se jela jen volným průjezdem. Poslední vložka sekce, nový úsek Svince, nás moc nenadchla, přesto jsme si při návratu do servisu udržovali ve třídě 8 vedení,“ popisuje hustopečský jezdec.

Závěr první etapy obstaraly druhé průjezdy zkoušek Rožmitál a Kohout. Sice přestalo pršet, ale s nastupující nocí padla na krumlovské tratě hustá mlha.

„Podmínky byly nadále velmi těžké, ale s Jardou jsme si věřili, že se nám podaří zajet dobré časy. Ale Vašek Stejskal jr. byl v ráži, za daných podmínek jel rovněž velmi rychle a dokázal nás porazit. My jsme ovšem byli s časy spokojeni, neboť jsme zároveň výrazně odskočili ostatním soupeřům ve třídě. Spát jsme tak šli na druhém místě, se ztrátou 15 vteřin na prvního ve třídě a několika minutovým náskokem na třetího,“ vypovídá Martin Rada.

Sobotní pokračování poznamenalo zrušení obou průjezdů náročné RZ Malonty, kterou v pátek postihla silná bouře s krupobitím. Ve hře o vavříny ve třídě 8 tak zůstaly testy Rožmberk a Lipno.

„Na nich jsme opět nabrali nějakou ztrátu, a tak jsme závěr už dokončovali v pohodě a s rozmyslem, abychom naši alfu dovezli až do cíle v Českém Krumlově. Tam jsme mohli slavit nejen druhé místo ve třídě, ale i desáté mezi ´dvoukolkami´. I proto jsme byli s výsledkem velmi spokojeni,“ zhodnotil účast jezdec AGROTEC racing teamu.

Nyní hustopečský tým čeká start domácí AGROTEC Petronas Syntium rally ve dnech 17. – 18. června. „Samozřejmě všechny fanoušky co nejsrdečněji zveme k návštěvě naší domácí soutěže,“ říká Martin Rada, jenž je zároveň šéfem organizačního týmu.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.