AGROTEC racing team se po startu na italské Rally 1000 Miglia opět vrátil na domácí tratě. Po loňské smůle se postavil na start oblíbené Rallye Český Krumlov. Zatímco loni kvůli technice neodjel ani jediný kilometr rychlostní zkoušky, letos zvládla alfa kompletní porci měřených testů a výsledkem Martina Rady a Jaroslava Jugase bylo druhé místo ve třídě 8.
Martin Rada, Jaroslav Jugas, Alfa Romeo 147 – to je trojice, která má ráda výzvy a těžké podmínky. Právě v nic už v minulosti zajela řadu pozoruhodných výsledků a rychlých časů. A letošní ročník Rallye Český Krumlov patřil k závodům, na kterých si počasí se startovním polem doslova pohrávalo.
„Krumlov opět nezklamal. Poslední roky je charakteristický velmi proměnným počasím a zrádnými podmínkami. Letošní rok nebyl od prvních kilometrů výjimkou,“ přiznal Martin Rada.
Krumlovská soutěž začala na českobudějovickém výstavišti, které je pro těžkou alfu vždy tak trochu trápením, ale na klasických vložkách už byla jako „ryba ve vodě“. A to doslova. Tratě první sekce totiž zkropil hustý déšť, řadu míst dokonce i kroupy.
„První průjezd Rožmitálem se nám povedl a dostali jsme se do čela třídy 8. I z toho důvodu jsme se těšili na test Kohout – Sv. Ján, který jsem v tomto provedení vnímal jako velmi těžký. Bohužel po havárii jedné z posádek před námi se jela jen volným průjezdem. Poslední vložka sekce, nový úsek Svince, nás moc nenadchla, přesto jsme si při návratu do servisu udržovali ve třídě 8 vedení,“ popisuje hustopečský jezdec.
Závěr první etapy obstaraly druhé průjezdy zkoušek Rožmitál a Kohout. Sice přestalo pršet, ale s nastupující nocí padla na krumlovské tratě hustá mlha.
„Podmínky byly nadále velmi těžké, ale s Jardou jsme si věřili, že se nám podaří zajet dobré časy. Ale Vašek Stejskal jr. byl v ráži, za daných podmínek jel rovněž velmi rychle a dokázal nás porazit. My jsme ovšem byli s časy spokojeni, neboť jsme zároveň výrazně odskočili ostatním soupeřům ve třídě. Spát jsme tak šli na druhém místě, se ztrátou 15 vteřin na prvního ve třídě a několika minutovým náskokem na třetího,“ vypovídá Martin Rada.
Sobotní pokračování poznamenalo zrušení obou průjezdů náročné RZ Malonty, kterou v pátek postihla silná bouře s krupobitím. Ve hře o vavříny ve třídě 8 tak zůstaly testy Rožmberk a Lipno.
„Na nich jsme opět nabrali nějakou ztrátu, a tak jsme závěr už dokončovali v pohodě a s rozmyslem, abychom naši alfu dovezli až do cíle v Českém Krumlově. Tam jsme mohli slavit nejen druhé místo ve třídě, ale i desáté mezi ´dvoukolkami´. I proto jsme byli s výsledkem velmi spokojeni,“ zhodnotil účast jezdec AGROTEC racing teamu.
Nyní hustopečský tým čeká start domácí AGROTEC Petronas Syntium rally ve dnech 17. – 18. června. „Samozřejmě všechny fanoušky co nejsrdečněji zveme k návštěvě naší domácí soutěže,“ říká Martin Rada, jenž je zároveň šéfem organizačního týmu.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?