Svůj teprve druhý start v barvách projektu Autoklub Peugeot Rally Talent proměnila mladá posádka Filip Mareš a Jan Hloušek v přesvědčivé vítězství. Senzační 16. místo absolutně znamenalo také velký úspěch v podobě druhého místa v kategorii „dvoukolek“ a nádavkem k tomu vítězství v hodnocení RC4 i mezi juniorskými posádkami.
Všechny nástrahy 44. Rallye Český Krumlov byly rozloženy do dvou náročných dnů a celou soutěž tentokrát výrazně ovlivnily rozmary počasí. Už od úvodu soutěže tedy byla velkým tématem volba pneumatik a nejinak tomu bylo i v zázemí týmu Autoklub Peugeot Rally Talent. „Po cestě na startovní rampu nás zastihla silná bouře a nám tak nevyšel risk s tvrdým obutím. V Jelení zahradě jsme alespoň stihli náš Peugeot 208 R2 přezout na střední směs, i když ani ta nebyla vzhledem k množství vody na trati ideální,“ líčil začátek závodu semčický soutěžák. Přesto se Filip Mareš blýskl skvělým časem v RZ Rožmitál a hned v úvodu se tlačil na čelo hodnocení třídy 6 i kategorie 2WD. Ve druhé sekci byly i tak už dost těžké podmínky, ještě více umocněny tmou a především hustou mlhou. To ale Filipovi s Honzou náramně svědčilo, když ve druhé sekci opanovali všechny rychlostní zkoušky nejen ve třídě 6, ale i napříč všemi vozy spadajícími do hodnocení kategorie 2WD a v první etapě tak s přehledem zvítězili. „Pro druhou sekci nám volba pneumatik vyšla optimálně a my jsme si tak mohli jízdu naplno užívat. Náročnost noční sekce byla ale okořeněna hustou mlhou, která místy téměř znemožňovala závodní tempo. Jednoznačně jsme se s Honzou shodli na tom, že druhý průjezd RZ Kohout byl tím nejtěžším, co jsme doposud v soutěžním voze zažili. I tak se nám podařilo zajet dva velmi dobré časy a na čele hodnocení 2WD i třídy 6, jsme si vytvořili pro druhý den soutěže slušný náskok,“ doplnil Filip Mareš.
Druhá etapa jihočeského závodu byla výrazně ovlivněna páteční silnou bouří doprovázenou krupobitím, která se přehnala obcí Malonty a jejím okolím. Z tohoto důvodu musely být zrušeny oba průjezdy touto legendární zkouškou. I tak čekalo na posádky ještě bezmála 50 ostrých kilometrů, rozložených do šesti RZ. Filip s Honzou přidali několik dalších vynikajících časů, v předposlední RZ byly nejrychlejší posádkou kategorie 2WD a vyjma budějovické speciálky, nechyběli ve druhé etapě mezi třemi nejrychlejšími ve třídě. I přes výborný výkon posádky bílozlatého Peugeotu 208 R2 v úplně posledním testu soutěže, se o jednu vteřinu na první místo v kategorii 2WD probojovala posádka Martin Kočí – Lukáš Kostka, která ovšem startovala s vozem spadajícím do silnější třídy. I přesto je 2. příčka v kategorii 2WD pro celý Autoklub Peugeot Rally Talent vynikajícím výsledkem a pomyslnou třešničkou na dortu k jasnému vítězství ve třídě 6.
„Prioritou pro druhou etapu bylo udržení průběžného vedení ve třídě 6. Z tempa jsme ale rozhodně nechtěli slevovat, šlo nám také o oddělené hodnocení druhé etapy. V něm nám nakonec jen o pár vteřin uniklo první místo, ale i druhou příčku vzhledem k okolnostem považujeme za skvělý výsledek,“ komentoval dění druhé etapy jezdec a pokračoval: „Musíme také uznat, že při nás v Krumlově stálo štěstí a ty největší bouře nás na trati zastihly pouze okrajově. Vítězství z Českého Krumlova je pro nás největším, dosavadním životním úspěchem, za který bychom chtěli moc poděkovat všem členům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent a také Sparrow racing. Po celou dobu závodu vše fungovalo na jedničku a my se tak mohli soustředit pouze na náš výkon. Speciální poděkování patří Jiřímu Kalistovi, který v Krumlově zastával pozici poradce a v neposlední řadě také všem fanouškům, jejichž podporu jsme vnímali na každém metru trati.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?