Svůj teprve druhý start v barvách projektu Autoklub Peugeot Rally Talent proměnila mladá posádka Filip Mareš a Jan Hloušek v přesvědčivé vítězství. Senzační 16. místo absolutně znamenalo také velký úspěch v podobě druhého místa v kategorii „dvoukolek“ a nádavkem k tomu vítězství v hodnocení RC4 i mezi juniorskými posádkami.
Všechny nástrahy 44. Rallye Český Krumlov byly rozloženy do dvou náročných dnů a celou soutěž tentokrát výrazně ovlivnily rozmary počasí. Už od úvodu soutěže tedy byla velkým tématem volba pneumatik a nejinak tomu bylo i v zázemí týmu Autoklub Peugeot Rally Talent. „Po cestě na startovní rampu nás zastihla silná bouře a nám tak nevyšel risk s tvrdým obutím. V Jelení zahradě jsme alespoň stihli náš Peugeot 208 R2 přezout na střední směs, i když ani ta nebyla vzhledem k množství vody na trati ideální,“ líčil začátek závodu semčický soutěžák. Přesto se Filip Mareš blýskl skvělým časem v RZ Rožmitál a hned v úvodu se tlačil na čelo hodnocení třídy 6 i kategorie 2WD. Ve druhé sekci byly i tak už dost těžké podmínky, ještě více umocněny tmou a především hustou mlhou. To ale Filipovi s Honzou náramně svědčilo, když ve druhé sekci opanovali všechny rychlostní zkoušky nejen ve třídě 6, ale i napříč všemi vozy spadajícími do hodnocení kategorie 2WD a v první etapě tak s přehledem zvítězili. „Pro druhou sekci nám volba pneumatik vyšla optimálně a my jsme si tak mohli jízdu naplno užívat. Náročnost noční sekce byla ale okořeněna hustou mlhou, která místy téměř znemožňovala závodní tempo. Jednoznačně jsme se s Honzou shodli na tom, že druhý průjezd RZ Kohout byl tím nejtěžším, co jsme doposud v soutěžním voze zažili. I tak se nám podařilo zajet dva velmi dobré časy a na čele hodnocení 2WD i třídy 6, jsme si vytvořili pro druhý den soutěže slušný náskok,“ doplnil Filip Mareš.
Druhá etapa jihočeského závodu byla výrazně ovlivněna páteční silnou bouří doprovázenou krupobitím, která se přehnala obcí Malonty a jejím okolím. Z tohoto důvodu musely být zrušeny oba průjezdy touto legendární zkouškou. I tak čekalo na posádky ještě bezmála 50 ostrých kilometrů, rozložených do šesti RZ. Filip s Honzou přidali několik dalších vynikajících časů, v předposlední RZ byly nejrychlejší posádkou kategorie 2WD a vyjma budějovické speciálky, nechyběli ve druhé etapě mezi třemi nejrychlejšími ve třídě. I přes výborný výkon posádky bílozlatého Peugeotu 208 R2 v úplně posledním testu soutěže, se o jednu vteřinu na první místo v kategorii 2WD probojovala posádka Martin Kočí – Lukáš Kostka, která ovšem startovala s vozem spadajícím do silnější třídy. I přesto je 2. příčka v kategorii 2WD pro celý Autoklub Peugeot Rally Talent vynikajícím výsledkem a pomyslnou třešničkou na dortu k jasnému vítězství ve třídě 6.
„Prioritou pro druhou etapu bylo udržení průběžného vedení ve třídě 6. Z tempa jsme ale rozhodně nechtěli slevovat, šlo nám také o oddělené hodnocení druhé etapy. V něm nám nakonec jen o pár vteřin uniklo první místo, ale i druhou příčku vzhledem k okolnostem považujeme za skvělý výsledek,“ komentoval dění druhé etapy jezdec a pokračoval: „Musíme také uznat, že při nás v Krumlově stálo štěstí a ty největší bouře nás na trati zastihly pouze okrajově. Vítězství z Českého Krumlova je pro nás největším, dosavadním životním úspěchem, za který bychom chtěli moc poděkovat všem členům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent a také Sparrow racing. Po celou dobu závodu vše fungovalo na jedničku a my se tak mohli soustředit pouze na náš výkon. Speciální poděkování patří Jiřímu Kalistovi, který v Krumlově zastával pozici poradce a v neposlední řadě také všem fanouškům, jejichž podporu jsme vnímali na každém metru trati.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.