Svůj teprve druhý start v barvách projektu Autoklub Peugeot Rally Talent proměnila mladá posádka Filip Mareš a Jan Hloušek v přesvědčivé vítězství. Senzační 16. místo absolutně znamenalo také velký úspěch v podobě druhého místa v kategorii „dvoukolek“ a nádavkem k tomu vítězství v hodnocení RC4 i mezi juniorskými posádkami.
Všechny nástrahy 44. Rallye Český Krumlov byly rozloženy do dvou náročných dnů a celou soutěž tentokrát výrazně ovlivnily rozmary počasí. Už od úvodu soutěže tedy byla velkým tématem volba pneumatik a nejinak tomu bylo i v zázemí týmu Autoklub Peugeot Rally Talent. „Po cestě na startovní rampu nás zastihla silná bouře a nám tak nevyšel risk s tvrdým obutím. V Jelení zahradě jsme alespoň stihli náš Peugeot 208 R2 přezout na střední směs, i když ani ta nebyla vzhledem k množství vody na trati ideální,“ líčil začátek závodu semčický soutěžák. Přesto se Filip Mareš blýskl skvělým časem v RZ Rožmitál a hned v úvodu se tlačil na čelo hodnocení třídy 6 i kategorie 2WD. Ve druhé sekci byly i tak už dost těžké podmínky, ještě více umocněny tmou a především hustou mlhou. To ale Filipovi s Honzou náramně svědčilo, když ve druhé sekci opanovali všechny rychlostní zkoušky nejen ve třídě 6, ale i napříč všemi vozy spadajícími do hodnocení kategorie 2WD a v první etapě tak s přehledem zvítězili. „Pro druhou sekci nám volba pneumatik vyšla optimálně a my jsme si tak mohli jízdu naplno užívat. Náročnost noční sekce byla ale okořeněna hustou mlhou, která místy téměř znemožňovala závodní tempo. Jednoznačně jsme se s Honzou shodli na tom, že druhý průjezd RZ Kohout byl tím nejtěžším, co jsme doposud v soutěžním voze zažili. I tak se nám podařilo zajet dva velmi dobré časy a na čele hodnocení 2WD i třídy 6, jsme si vytvořili pro druhý den soutěže slušný náskok,“ doplnil Filip Mareš.
Druhá etapa jihočeského závodu byla výrazně ovlivněna páteční silnou bouří doprovázenou krupobitím, která se přehnala obcí Malonty a jejím okolím. Z tohoto důvodu musely být zrušeny oba průjezdy touto legendární zkouškou. I tak čekalo na posádky ještě bezmála 50 ostrých kilometrů, rozložených do šesti RZ. Filip s Honzou přidali několik dalších vynikajících časů, v předposlední RZ byly nejrychlejší posádkou kategorie 2WD a vyjma budějovické speciálky, nechyběli ve druhé etapě mezi třemi nejrychlejšími ve třídě. I přes výborný výkon posádky bílozlatého Peugeotu 208 R2 v úplně posledním testu soutěže, se o jednu vteřinu na první místo v kategorii 2WD probojovala posádka Martin Kočí – Lukáš Kostka, která ovšem startovala s vozem spadajícím do silnější třídy. I přesto je 2. příčka v kategorii 2WD pro celý Autoklub Peugeot Rally Talent vynikajícím výsledkem a pomyslnou třešničkou na dortu k jasnému vítězství ve třídě 6.
„Prioritou pro druhou etapu bylo udržení průběžného vedení ve třídě 6. Z tempa jsme ale rozhodně nechtěli slevovat, šlo nám také o oddělené hodnocení druhé etapy. V něm nám nakonec jen o pár vteřin uniklo první místo, ale i druhou příčku vzhledem k okolnostem považujeme za skvělý výsledek,“ komentoval dění druhé etapy jezdec a pokračoval: „Musíme také uznat, že při nás v Krumlově stálo štěstí a ty největší bouře nás na trati zastihly pouze okrajově. Vítězství z Českého Krumlova je pro nás největším, dosavadním životním úspěchem, za který bychom chtěli moc poděkovat všem členům týmu Autoklub Peugeot Rally Talent a také Sparrow racing. Po celou dobu závodu vše fungovalo na jedničku a my se tak mohli soustředit pouze na náš výkon. Speciální poděkování patří Jiřímu Kalistovi, který v Krumlově zastával pozici poradce a v neposlední řadě také všem fanouškům, jejichž podporu jsme vnímali na každém metru trati.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?