Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 dokončili Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě.
Dunovský Peugeot Rally Team a posádka Václav Dunovský – Petr Glössl mají za sebou jednu z nejtěžších soutěží, které v České republice absolvovali. 44. Rallye Český Krumlov jim letos ukázala svou hodně náročnou tvář, jakou si jen málokdo dokázal představit. Okolím Českého Krumlova se po startu rally přehnaly silné bouřky a Václav s Petrem jako jedni z mnoha vyrazili do úvodu soutěže na nevhodně zvolených pneumatikách a zejména na rychlostních zkouškách v první sekci úvodní etapy nabrali velkou ztrátu na soupeře. Přívaly vody a smršť s krupobitím, to nejsou podmínky, které by se v rally objevovaly příliš často. Naštěstí.
Ve druhé etapě a na vhodných pneumatikách se posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu dařilo již o mnoho lépe. Smazat velkou časovou ztrátu z prvního dne je ale ve velmi vyrovnané třídě 6 dost obtížný výkon. Zkušený Václav Dunovský přesto útočil a ve druhé etapě vyhrál ve třídě všechny rychlostní zkoušky, kromě jedné. Bohužel kvůli extrémnímu počasí v podobě silného pátečního krupobití musely být nakonec z bezpečnostních důvodů zrušeny oba průjezdy dlouhou RZ Malonty a na případné další stahování ztráty již nebylo dostatek příležitostí. Peugeot 208 R2 posádky Václav Dunovský s Petrem Glösslem přejel nakonec přes cílovou rampu 44. Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team si tak připsal další dokončenou soutěž s umístěním na stupních vítězů a z Českého Krumlova si veze body do hodnocení Mistrovství České republiky v rally.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Letošní Rallye Český Krumlov byla doslova šílená záležitost. Podobné podmínky, co byly třeba na RZ Rožmitál nebo Kohout, jsem myslím nezažil a snad už během závodů ani nezažiju. Odstartovali jsme do totální průtrže mračen a krupobití na nejtvrdší směsi pneumatik a klouzalo nám to tak, že jsem měl strach, jestli některé ty kopce vůbec vyjedeme. Ke všemu se nám ještě nestíhalo odmlžovat přední okno. Měli jsme několik velkých krizovek a se štěstím jsme je ustáli. Nabrali jsme ale obrovskou ztrátu na soupeře, kteří buď dobře vybrali pneumatiky, nebo měli podmínky méně zlé, a to se už špatně stahuje. Přibrzdila nás i nehoda Patrika Rujbra, který havaroval před námi a následné přidělování časů, ale s tím se nedá nic dělat. Důležité je, že Patrik i Verča jsou v pořádku. V noční sekci jsme pro změnu jeli do neprostupné mlhy, která navíc ležela v těch nejrychlejších pasážích. Vzhledem k pozici, v jaké jsme se výsledkově nacházeli, nepřicházel v úvahu nějaký nesmyslný risk, přesto jsme noční RZ zajeli slušně. Sobota nám už celkem vyšla, jen na Lipně jsem se v jednom z retardérů nechal na výjezdu moc vynést na břeh a utrhl přední nárazník našeho Peugeotu. Ani jsem si toho nevšiml a až v cíli jsme zjistili, že nám kus auta chybí. Při druhém průjezdu RZ Rožmberk se zase rozpršelo přesně v momentě, když jsme stáli před časovou kontrolou u startu. Stihli jsme naštěstí přezout přední kola, ale i tak jsme znovu bojovali o pouhé udržení se na cestě. Náš Peugeot fungoval celou soutěž skvěle a byl na něj maximální spoleh, za což patří dík mechanikům a celému týmu. Musíme pogratulovat našim soupeřům, kteří jeli opravdu dobře. Celkově jsme s výsledkem a odvedeným výkonem spokojeni, protože více jsme za daných okolností vydolovat nemohli. Děkujeme všem za velkou podporu a věříme, že v Hustopečích to pro nás bude zase lepší. “
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.