Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 dokončili Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě.
Dunovský Peugeot Rally Team a posádka Václav Dunovský – Petr Glössl mají za sebou jednu z nejtěžších soutěží, které v České republice absolvovali. 44. Rallye Český Krumlov jim letos ukázala svou hodně náročnou tvář, jakou si jen málokdo dokázal představit. Okolím Českého Krumlova se po startu rally přehnaly silné bouřky a Václav s Petrem jako jedni z mnoha vyrazili do úvodu soutěže na nevhodně zvolených pneumatikách a zejména na rychlostních zkouškách v první sekci úvodní etapy nabrali velkou ztrátu na soupeře. Přívaly vody a smršť s krupobitím, to nejsou podmínky, které by se v rally objevovaly příliš často. Naštěstí.
Ve druhé etapě a na vhodných pneumatikách se posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu dařilo již o mnoho lépe. Smazat velkou časovou ztrátu z prvního dne je ale ve velmi vyrovnané třídě 6 dost obtížný výkon. Zkušený Václav Dunovský přesto útočil a ve druhé etapě vyhrál ve třídě všechny rychlostní zkoušky, kromě jedné. Bohužel kvůli extrémnímu počasí v podobě silného pátečního krupobití musely být nakonec z bezpečnostních důvodů zrušeny oba průjezdy dlouhou RZ Malonty a na případné další stahování ztráty již nebylo dostatek příležitostí. Peugeot 208 R2 posádky Václav Dunovský s Petrem Glösslem přejel nakonec přes cílovou rampu 44. Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team si tak připsal další dokončenou soutěž s umístěním na stupních vítězů a z Českého Krumlova si veze body do hodnocení Mistrovství České republiky v rally.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Letošní Rallye Český Krumlov byla doslova šílená záležitost. Podobné podmínky, co byly třeba na RZ Rožmitál nebo Kohout, jsem myslím nezažil a snad už během závodů ani nezažiju. Odstartovali jsme do totální průtrže mračen a krupobití na nejtvrdší směsi pneumatik a klouzalo nám to tak, že jsem měl strach, jestli některé ty kopce vůbec vyjedeme. Ke všemu se nám ještě nestíhalo odmlžovat přední okno. Měli jsme několik velkých krizovek a se štěstím jsme je ustáli. Nabrali jsme ale obrovskou ztrátu na soupeře, kteří buď dobře vybrali pneumatiky, nebo měli podmínky méně zlé, a to se už špatně stahuje. Přibrzdila nás i nehoda Patrika Rujbra, který havaroval před námi a následné přidělování časů, ale s tím se nedá nic dělat. Důležité je, že Patrik i Verča jsou v pořádku. V noční sekci jsme pro změnu jeli do neprostupné mlhy, která navíc ležela v těch nejrychlejších pasážích. Vzhledem k pozici, v jaké jsme se výsledkově nacházeli, nepřicházel v úvahu nějaký nesmyslný risk, přesto jsme noční RZ zajeli slušně. Sobota nám už celkem vyšla, jen na Lipně jsem se v jednom z retardérů nechal na výjezdu moc vynést na břeh a utrhl přední nárazník našeho Peugeotu. Ani jsem si toho nevšiml a až v cíli jsme zjistili, že nám kus auta chybí. Při druhém průjezdu RZ Rožmberk se zase rozpršelo přesně v momentě, když jsme stáli před časovou kontrolou u startu. Stihli jsme naštěstí přezout přední kola, ale i tak jsme znovu bojovali o pouhé udržení se na cestě. Náš Peugeot fungoval celou soutěž skvěle a byl na něj maximální spoleh, za což patří dík mechanikům a celému týmu. Musíme pogratulovat našim soupeřům, kteří jeli opravdu dobře. Celkově jsme s výsledkem a odvedeným výkonem spokojeni, protože více jsme za daných okolností vydolovat nemohli. Děkujeme všem za velkou podporu a věříme, že v Hustopečích to pro nás bude zase lepší. “
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?