Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 dokončili Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě.
Dunovský Peugeot Rally Team a posádka Václav Dunovský – Petr Glössl mají za sebou jednu z nejtěžších soutěží, které v České republice absolvovali. 44. Rallye Český Krumlov jim letos ukázala svou hodně náročnou tvář, jakou si jen málokdo dokázal představit. Okolím Českého Krumlova se po startu rally přehnaly silné bouřky a Václav s Petrem jako jedni z mnoha vyrazili do úvodu soutěže na nevhodně zvolených pneumatikách a zejména na rychlostních zkouškách v první sekci úvodní etapy nabrali velkou ztrátu na soupeře. Přívaly vody a smršť s krupobitím, to nejsou podmínky, které by se v rally objevovaly příliš často. Naštěstí.
Ve druhé etapě a na vhodných pneumatikách se posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu dařilo již o mnoho lépe. Smazat velkou časovou ztrátu z prvního dne je ale ve velmi vyrovnané třídě 6 dost obtížný výkon. Zkušený Václav Dunovský přesto útočil a ve druhé etapě vyhrál ve třídě všechny rychlostní zkoušky, kromě jedné. Bohužel kvůli extrémnímu počasí v podobě silného pátečního krupobití musely být nakonec z bezpečnostních důvodů zrušeny oba průjezdy dlouhou RZ Malonty a na případné další stahování ztráty již nebylo dostatek příležitostí. Peugeot 208 R2 posádky Václav Dunovský s Petrem Glösslem přejel nakonec přes cílovou rampu 44. Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team si tak připsal další dokončenou soutěž s umístěním na stupních vítězů a z Českého Krumlova si veze body do hodnocení Mistrovství České republiky v rally.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Letošní Rallye Český Krumlov byla doslova šílená záležitost. Podobné podmínky, co byly třeba na RZ Rožmitál nebo Kohout, jsem myslím nezažil a snad už během závodů ani nezažiju. Odstartovali jsme do totální průtrže mračen a krupobití na nejtvrdší směsi pneumatik a klouzalo nám to tak, že jsem měl strach, jestli některé ty kopce vůbec vyjedeme. Ke všemu se nám ještě nestíhalo odmlžovat přední okno. Měli jsme několik velkých krizovek a se štěstím jsme je ustáli. Nabrali jsme ale obrovskou ztrátu na soupeře, kteří buď dobře vybrali pneumatiky, nebo měli podmínky méně zlé, a to se už špatně stahuje. Přibrzdila nás i nehoda Patrika Rujbra, který havaroval před námi a následné přidělování časů, ale s tím se nedá nic dělat. Důležité je, že Patrik i Verča jsou v pořádku. V noční sekci jsme pro změnu jeli do neprostupné mlhy, která navíc ležela v těch nejrychlejších pasážích. Vzhledem k pozici, v jaké jsme se výsledkově nacházeli, nepřicházel v úvahu nějaký nesmyslný risk, přesto jsme noční RZ zajeli slušně. Sobota nám už celkem vyšla, jen na Lipně jsem se v jednom z retardérů nechal na výjezdu moc vynést na břeh a utrhl přední nárazník našeho Peugeotu. Ani jsem si toho nevšiml a až v cíli jsme zjistili, že nám kus auta chybí. Při druhém průjezdu RZ Rožmberk se zase rozpršelo přesně v momentě, když jsme stáli před časovou kontrolou u startu. Stihli jsme naštěstí přezout přední kola, ale i tak jsme znovu bojovali o pouhé udržení se na cestě. Náš Peugeot fungoval celou soutěž skvěle a byl na něj maximální spoleh, za což patří dík mechanikům a celému týmu. Musíme pogratulovat našim soupeřům, kteří jeli opravdu dobře. Celkově jsme s výsledkem a odvedeným výkonem spokojeni, protože více jsme za daných okolností vydolovat nemohli. Děkujeme všem za velkou podporu a věříme, že v Hustopečích to pro nás bude zase lepší. “
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?