Václav Dunovský s Petrem Glösslem s Peugeotem 208 R2 dokončili Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě.
Dunovský Peugeot Rally Team a posádka Václav Dunovský – Petr Glössl mají za sebou jednu z nejtěžších soutěží, které v České republice absolvovali. 44. Rallye Český Krumlov jim letos ukázala svou hodně náročnou tvář, jakou si jen málokdo dokázal představit. Okolím Českého Krumlova se po startu rally přehnaly silné bouřky a Václav s Petrem jako jedni z mnoha vyrazili do úvodu soutěže na nevhodně zvolených pneumatikách a zejména na rychlostních zkouškách v první sekci úvodní etapy nabrali velkou ztrátu na soupeře. Přívaly vody a smršť s krupobitím, to nejsou podmínky, které by se v rally objevovaly příliš často. Naštěstí.
Ve druhé etapě a na vhodných pneumatikách se posádce Dunovský Peugeot Rally Teamu dařilo již o mnoho lépe. Smazat velkou časovou ztrátu z prvního dne je ale ve velmi vyrovnané třídě 6 dost obtížný výkon. Zkušený Václav Dunovský přesto útočil a ve druhé etapě vyhrál ve třídě všechny rychlostní zkoušky, kromě jedné. Bohužel kvůli extrémnímu počasí v podobě silného pátečního krupobití musely být nakonec z bezpečnostních důvodů zrušeny oba průjezdy dlouhou RZ Malonty a na případné další stahování ztráty již nebylo dostatek příležitostí. Peugeot 208 R2 posádky Václav Dunovský s Petrem Glösslem přejel nakonec přes cílovou rampu 44. Rallye Český Krumlov na třetím místě ve třídě 6. Dunovský Peugeot Rally Team si tak připsal další dokončenou soutěž s umístěním na stupních vítězů a z Českého Krumlova si veze body do hodnocení Mistrovství České republiky v rally.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Letošní Rallye Český Krumlov byla doslova šílená záležitost. Podobné podmínky, co byly třeba na RZ Rožmitál nebo Kohout, jsem myslím nezažil a snad už během závodů ani nezažiju. Odstartovali jsme do totální průtrže mračen a krupobití na nejtvrdší směsi pneumatik a klouzalo nám to tak, že jsem měl strach, jestli některé ty kopce vůbec vyjedeme. Ke všemu se nám ještě nestíhalo odmlžovat přední okno. Měli jsme několik velkých krizovek a se štěstím jsme je ustáli. Nabrali jsme ale obrovskou ztrátu na soupeře, kteří buď dobře vybrali pneumatiky, nebo měli podmínky méně zlé, a to se už špatně stahuje. Přibrzdila nás i nehoda Patrika Rujbra, který havaroval před námi a následné přidělování časů, ale s tím se nedá nic dělat. Důležité je, že Patrik i Verča jsou v pořádku. V noční sekci jsme pro změnu jeli do neprostupné mlhy, která navíc ležela v těch nejrychlejších pasážích. Vzhledem k pozici, v jaké jsme se výsledkově nacházeli, nepřicházel v úvahu nějaký nesmyslný risk, přesto jsme noční RZ zajeli slušně. Sobota nám už celkem vyšla, jen na Lipně jsem se v jednom z retardérů nechal na výjezdu moc vynést na břeh a utrhl přední nárazník našeho Peugeotu. Ani jsem si toho nevšiml a až v cíli jsme zjistili, že nám kus auta chybí. Při druhém průjezdu RZ Rožmberk se zase rozpršelo přesně v momentě, když jsme stáli před časovou kontrolou u startu. Stihli jsme naštěstí přezout přední kola, ale i tak jsme znovu bojovali o pouhé udržení se na cestě. Náš Peugeot fungoval celou soutěž skvěle a byl na něj maximální spoleh, za což patří dík mechanikům a celému týmu. Musíme pogratulovat našim soupeřům, kteří jeli opravdu dobře. Celkově jsme s výsledkem a odvedeným výkonem spokojeni, protože více jsme za daných okolností vydolovat nemohli. Děkujeme všem za velkou podporu a věříme, že v Hustopečích to pro nás bude zase lepší. “
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?