Česká soutěžní sezona se už naplno rozběhla a účastníci Rallysprint série v květnu opět zavítali na Moravu. Rally Vyškov byla druhým dílem seriálu jednodenních podniků, které jsou letos stěžejní pro velkou část posádek CERS Faster Rally Teamu. Zlínská stáj se na vyškovské rally představila s celkem čtyřmi vozy.
O největší novinku se postarali Ondřej Bisaha se spolujezdcem Lukášem Šintalem, kteří se poprvé představili s Fordem Fiesta R5 třídy 2. Ondřej s Lukášem by měli s tímto vozem absolvovat primárně „velké“ mistrovství a vyškovský sprint pojali hlavně jako první větší test pro seznámení s novou technikou. Tomu také odpovídalo opatrnější tempo zkraje soutěže. „Když jsme v minulých letech přecházeli na nové auto, vždycky to bylo o něco svižnější, ale pořád šlo o dvoukolky. Takže návyky zůstávaly, jen se jelo o něco rychleji. Teď jsme přešli do čtyřkolky, která není o trochu, ale o hodně moc rychlejší, a navíc se díky pohonu všech kol chová úplně jinak. Jezdecky tedy začínám skoro od nuly a je mi jasné, že než se naučím auto naplno využívat, bude to chtít nějaký čas. Ale už během Vyškova jsme se do toho postupně dostávali. Na začátku jsme sice bojovali s problémy s ruční brzdou a v závěru zase s příliš tvrdým podvozkem, ale na druhou stranu se nám podařil ve dvou vložkách zajet čtvrtý nejrychlejší čas, takže se snad posunujeme správným směrem. Chtěl bych poděkovat H-Racingu pana Houště za přípravu auta a pohodový průběh rally v týmu,“ řekl po
V nejvyšší třídě 5 letošní Rallysprint Série se podruhé do Citroënu DS3 R3T Max posadil Jakub Rejlek. Ten se při svém rallyovém debutu na Valašské rally blýskl třetím místem ve třídě, z trati vyškovské soutěže ale vycítil náležitý respekt a své ambice proto už před startem mírnil „Do Vyškova jsem se vyloženě těšil. Bohužel kvůli pracovnímu vytížení jsem neměl čas na test, abych najezdil další kilometry a dále se sžíval s pro mě novým prostředím, autem a rally obecně,“ vypráví Jakub Rejlek. „Už po seznamovacích jízdách jsem věděl, že to pro nás nebude vůbec lehké, protože jsem nikdy nejel s rally autem na šotolině, která po vytrvalých deštích stála za to. Ráno bylo složité. První rychlostní zkouška, které se jela na mokru, byla pro mě doslova očistcem. Spíše než rychle, jsme se snažili jet bezpečně a bez chyb. Druhou jsme také prodali a až po servisu jsme se trošku rozjeli a konečně si začali jízdu užívat. Velký moment jsme měli ve čtvrté rychlostní zkoušce, kde bylo místo s asi čtyřmi obrovskými katy za sebou a jelo se v nich hodně rychle. Po třetím, kde se už jelo na pětku, přišel čtvrtý přes horizont. Tam nás to strašně nakoplo a už jsme se bokem sunuli ven. Naštěstí jsme jen vysekali pěknou brázdu v poli a mohli pokračovat dále. Nakonec jsme dojeli do cíle na 4. místě ve třídě 5 a devátí v hodnocení rallysprintového šampionátu. Je to o něco horší výsledek než na Valašce, ale je to pro nás teprve druhá soutěž, navíc mi Vyškov přišel podstatně náročnější. Teď musíme testovat a učit se. Věřím, že do Pačejova přijedeme o něco silnější.“
Sestup oproti Valašské rally zaznamenali také Marcel Svačina se spolujezdcem Petrem Těšínským. Do vyškovské soutěže vstoupili čtvrtým časem ve třídě 6, následně se ale začali mírně propadat. A když pak na jejich kontě přistála ještě navíc dvacetisekundová penalizace, nemohla už dvojice jedoucí s rudým Citroën C2R2 Max pomýšlet v nabité konkurenci na přední příčky. Rally Vyškov Marcel s Petrem nakonec dokončili na osmém místě v rámci třídy 6. „Ve Vyškově jsme se nažili předvádět pěkný sport, ale někteří soupeři byli nad naše síly. Pokazili jsme si to špatnou volbou pneumatik a v druhé půlce jsme dostali penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly, když jsme museli měnit spojkové lanko,“ shrnuje vyškovskou rally Marcel Svačina.
Jediný, kdo v CERS Faster Rally Teamu dokázal dosáhnout ve Vyškově na medailové pozice, byl Petr Jurečka. Ten stejně jako na valašce usedl se svým bratrem Pavlem do Hondy Civic VTi a v rámci třídy 9 výrazně vylepšil třetí místo z předchozího podniku. Brněnský pilot se usadil na čele hned v úvodu a až do cíle vedoucí pozici neopustil. Bratři Jurečkovi tedy mohli na cílové rampě oslavit premiérové vítězství ve třídě 9.
Rallysprintový šampionát nyní čeká více než dvouměsíční přestávka, ve které se ale odehrají hned dva dvoudenní podniky Mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově a Mladé Boleslavi. Za CERS Faster Rally Team se po absenci na Šumavě ukážou Ondřej Bisaha a Lukáš Šintal s Fordem Fiesta R5, které opět doplní Zbyněk Baller a Martin Trlifaj na CItroënu C2R2 Max. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?