Nevydařená úvodní rychlostní zkouška Rally Šumava Klatovy výrazně ovlivnila výsledek posádky Patrik Rujbr – Veronika Římalová. Patrik s Verčou ale soutěž nezabalili a na cílové rampě byli za svůj výkon odměněni pohárem za 2. místo ve třídě 5.
Seriál vícedenních soutěží nebo-li MČR v rally odstartoval na konci dubna v Klatovech populární Rally Šumava. Přes původní obavy, kdy při trénincích sněžilo, se na samotný závod nádherně vyčasilo. S dobrou náladou a se sluníčkem v zádech vyrazila dvojice v Renaultu Clio R3 vstříc úvodním zkouškám. „Hned na úvodní rychlostní zkoušce se nám ulomila tyč řazení. Díky tomu jsme museli dvě a půl kola Čínovského okruhu absolvovat pouze na první rychlostní stupeň. Snažili jsme se nebrzdit rychlé posádky a během jízdy jsme si udělali dokonalý přehled o počtu diváků a fotografů. K našemu štěstí byl po této zkoušce v harmonogramu patnáctiminutový servis. Tady musím pochválit kluky, neboť odvedli skvělou práci, když tyč svařili, my jsme stihli časovku a mohli bez černého puntíku pokračovat v rally. Bohužel jsme nestihli nasadit světelnou rampu,“ popsal nepříjemný moment brněnský jezdec. Sobotní část závodu se nesla v ataku předních příček ve třídě i mezi dvoukolkami. Obzvláště první průjezd Drážovskou zkouškou a Městskou RZ posádce velmi vyšel a Patrik s Verčou zde dosáhli nejrychlejší dvoukolkový čas. „Do druhé etapy jsme se pořádně vyspali, a i když jsme v pátek nabrali velké časové manko, nechtěli jsme být pouze do počtu. Velkou motivací byla i zvlášť hodnocená sobotní část závodu. I přes nepříznivý start máme ze závodu dobrý pocit a sobotní výkony bereme jako své malé vítězství. Současně je potřeba si uvědomit že díky dobré přilnavosti na Šumavě, ale i všeobecně, se jelo hodně rychle a i přes dílčí úspěchy zůstat na zemi a přistupovat k dalším závodům s velkým respektem,“ uvedl v cíli rally Patrik Rujbr. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Rujbr – Římalová klasifikována na 34. místě absolutně, 2. místě ve třídě a mezi dvoukolkami dosáhli na 7. příčku. V samostatném hodnocení sobotní etapy pak náleží posádce toto umístění: 22. místo absolutně, 2. místo ve třídě a 2. místo v 2WD. Patrika s Veronikou velmi těší i statistika dosažených časů v dvoukolkách během celé soutěže: jedenáctkrát byli v TOP 5, z toho osmkrát na bedně. Další soutěží, kde budou Patrik s Veronikou startovat, bude vyškovský sprint v polovině května.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.