Nevydařená úvodní rychlostní zkouška Rally Šumava Klatovy výrazně ovlivnila výsledek posádky Patrik Rujbr – Veronika Římalová. Patrik s Verčou ale soutěž nezabalili a na cílové rampě byli za svůj výkon odměněni pohárem za 2. místo ve třídě 5.
Seriál vícedenních soutěží nebo-li MČR v rally odstartoval na konci dubna v Klatovech populární Rally Šumava. Přes původní obavy, kdy při trénincích sněžilo, se na samotný závod nádherně vyčasilo. S dobrou náladou a se sluníčkem v zádech vyrazila dvojice v Renaultu Clio R3 vstříc úvodním zkouškám. „Hned na úvodní rychlostní zkoušce se nám ulomila tyč řazení. Díky tomu jsme museli dvě a půl kola Čínovského okruhu absolvovat pouze na první rychlostní stupeň. Snažili jsme se nebrzdit rychlé posádky a během jízdy jsme si udělali dokonalý přehled o počtu diváků a fotografů. K našemu štěstí byl po této zkoušce v harmonogramu patnáctiminutový servis. Tady musím pochválit kluky, neboť odvedli skvělou práci, když tyč svařili, my jsme stihli časovku a mohli bez černého puntíku pokračovat v rally. Bohužel jsme nestihli nasadit světelnou rampu,“ popsal nepříjemný moment brněnský jezdec. Sobotní část závodu se nesla v ataku předních příček ve třídě i mezi dvoukolkami. Obzvláště první průjezd Drážovskou zkouškou a Městskou RZ posádce velmi vyšel a Patrik s Verčou zde dosáhli nejrychlejší dvoukolkový čas. „Do druhé etapy jsme se pořádně vyspali, a i když jsme v pátek nabrali velké časové manko, nechtěli jsme být pouze do počtu. Velkou motivací byla i zvlášť hodnocená sobotní část závodu. I přes nepříznivý start máme ze závodu dobrý pocit a sobotní výkony bereme jako své malé vítězství. Současně je potřeba si uvědomit že díky dobré přilnavosti na Šumavě, ale i všeobecně, se jelo hodně rychle a i přes dílčí úspěchy zůstat na zemi a přistupovat k dalším závodům s velkým respektem,“ uvedl v cíli rally Patrik Rujbr. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Rujbr – Římalová klasifikována na 34. místě absolutně, 2. místě ve třídě a mezi dvoukolkami dosáhli na 7. příčku. V samostatném hodnocení sobotní etapy pak náleží posádce toto umístění: 22. místo absolutně, 2. místo ve třídě a 2. místo v 2WD. Patrika s Veronikou velmi těší i statistika dosažených časů v dvoukolkách během celé soutěže: jedenáctkrát byli v TOP 5, z toho osmkrát na bedně. Další soutěží, kde budou Patrik s Veronikou startovat, bude vyškovský sprint v polovině května.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?