Nevydařená úvodní rychlostní zkouška Rally Šumava Klatovy výrazně ovlivnila výsledek posádky Patrik Rujbr – Veronika Římalová. Patrik s Verčou ale soutěž nezabalili a na cílové rampě byli za svůj výkon odměněni pohárem za 2. místo ve třídě 5.
Seriál vícedenních soutěží nebo-li MČR v rally odstartoval na konci dubna v Klatovech populární Rally Šumava. Přes původní obavy, kdy při trénincích sněžilo, se na samotný závod nádherně vyčasilo. S dobrou náladou a se sluníčkem v zádech vyrazila dvojice v Renaultu Clio R3 vstříc úvodním zkouškám. „Hned na úvodní rychlostní zkoušce se nám ulomila tyč řazení. Díky tomu jsme museli dvě a půl kola Čínovského okruhu absolvovat pouze na první rychlostní stupeň. Snažili jsme se nebrzdit rychlé posádky a během jízdy jsme si udělali dokonalý přehled o počtu diváků a fotografů. K našemu štěstí byl po této zkoušce v harmonogramu patnáctiminutový servis. Tady musím pochválit kluky, neboť odvedli skvělou práci, když tyč svařili, my jsme stihli časovku a mohli bez černého puntíku pokračovat v rally. Bohužel jsme nestihli nasadit světelnou rampu,“ popsal nepříjemný moment brněnský jezdec. Sobotní část závodu se nesla v ataku předních příček ve třídě i mezi dvoukolkami. Obzvláště první průjezd Drážovskou zkouškou a Městskou RZ posádce velmi vyšel a Patrik s Verčou zde dosáhli nejrychlejší dvoukolkový čas. „Do druhé etapy jsme se pořádně vyspali, a i když jsme v pátek nabrali velké časové manko, nechtěli jsme být pouze do počtu. Velkou motivací byla i zvlášť hodnocená sobotní část závodu. I přes nepříznivý start máme ze závodu dobrý pocit a sobotní výkony bereme jako své malé vítězství. Současně je potřeba si uvědomit že díky dobré přilnavosti na Šumavě, ale i všeobecně, se jelo hodně rychle a i přes dílčí úspěchy zůstat na zemi a přistupovat k dalším závodům s velkým respektem,“ uvedl v cíli rally Patrik Rujbr. Po dvanácti odjetých rychlostních zkouškách byla posádka Rujbr – Římalová klasifikována na 34. místě absolutně, 2. místě ve třídě a mezi dvoukolkami dosáhli na 7. příčku. V samostatném hodnocení sobotní etapy pak náleží posádce toto umístění: 22. místo absolutně, 2. místo ve třídě a 2. místo v 2WD. Patrika s Veronikou velmi těší i statistika dosažených časů v dvoukolkách během celé soutěže: jedenáctkrát byli v TOP 5, z toho osmkrát na bedně. Další soutěží, kde budou Patrik s Veronikou startovat, bude vyškovský sprint v polovině května.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?