Čtyři auta na startu, tři v cíli, jedna pohár a jedna vyhraná rychlostní zkouška, byť jen na chvilku – taková je bilance Minařík racing teamu na Rally Šumava Klatovy 2016.
Velký domácí mistrák zahájil svou sezonu na konci dubna v Klatovech. Slušovický Minařík racing team zde servisoval čtyři auta. Nejvýše ve výsledcích vystoupali Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2. „Během závodního víkendu bylo krásné slunečné počasí a takovou náladu jsme měli i na palubě. Opět to byl závod, který jsme si maximálně užili a nemohli se nabažit našeho Adámka. Něco málo jsme se zase naučili, opatrně zrychlili a věříme, že aklimatizace v konkurencí nabité třídě 6 má zatím pozitivní vývoj. Snad vše bude mířit dál správným směrem. Velký dík všem klukům a holkám z Minařík racing za bezchybnou práci a podporu. Dále našim partnerům, fandům a rodinám. Díky,“ uvedl kapitán Opelu Lukáš Nekvapil. Tišnovská dvojice v cíli obsadila 28. místo absolutně, 4. místo ve třídě 6 a 5. místo v dvoukolkách. Posádku těší i statistika z jednotlivých etap v hodnocení dvoukolek a třídy. V pátek to byl sedmý flek v dvoukolkách a šestý ve třídě. Druhá etapa přinesla posádce umístění v TOP 5 v dvoukolkách a 3. místo ve třídě. Pro první letošní pohár si na klatovské náměstí dojela dvojice Radim Koutek – Richard Lasevič startující s vozem Renault Clio Sport. Po smolné Valašské rally se Radim s Ríšou plně zakousli do dvoudenní soutěže a i přes drobné potíže bodovali třetím místem ve třídě 8. „Šumavu jsme potřebovali po smolné Valašce dojet do cíle. Bylo potřeba zahodit všechny předsudky, protože jsem zatím žádný velký závod nedokončil, a tím nemám ani zkušenosti s jízdou na nočních RZ. Pod křídly Minařík racing se ale opět sešla výborná parta posádek a mechaniků a před závodem šlo všechno tak nějak radostněji. Na pátečních nočních vložkách se plně ukázala má nezkušenost a nevyrovnanost a vyrobil jsem hned několik výrazných krizovek. K tomu nám ani nefungovalo nastavení podvozku, prostě ne úplně optimální začátek. Před sobotní sekcí Luba Minařík prokázal svůj cit pro nastavení a nakonec jsme našli variantu, která nám sedla. Bohužel první sobotní sekci jsem opět sám se sebou protrpěl. Neuměl jsem správně řadit, brzdit, jet stopu, prostě nic. Nejlépe tak odevzdat rukavice a jít se probrat. Naštěstí se ukázala obrovská zkušenost Ríši Laseviče. Vymyslel bojový pokřik před každým startem do RZ a to mě správně nakoplo a hlavně vyklidnilo. Na startu poslední vložky jsem nezařadil první ani druhý stupeň a startovali jsme na trojku. Naprosté psycho do posledního metru. Musím proto poděkovat našim rodinám a fanouškům. Drželi jste nám pěsti a nám to moc pomáhalo, Ríšovi za obr podporu a sílu řešit mé poklesky, klukům mechanikům za vynikající práci a prostředí, Lubovi a Viktorovi za rady, zkušenosti, organizaci a starost a gratulujeme ještě jednou i Staňovi k narození syna a k rozšíření velké závodnické rodiny,“ zhodnotil průběh rally Radim Koutek, jenž obsadil 50. místo v absolutní klasifikaci a mezi dvoukolkami byl 19. Vítězství v rychlostní zkoušce si nanečisto vyzkoušel Jirka Lichovník, kterého na Šumavě navigoval David Poplštein. Posádka v Renaultu Clio Sport zajela na Čínovském okruhu absolutně nejrychlejší čas a za sebou nechala všechny hvězdy rally včetně továrního týmu. Sláva se držela Jirky a Davida pouze pár minut, a to do doby, než jim byla přidělena časová penalizace za neabsolvování správného počtu okruhů. „Byla to moje chyba. David mi četl rozpis dál, ale já viděl výjezd do cíle, a tak jsem si to tam jednoduše namířil,“ vysvětlil událost z 1. RZ Jirka Lichovník. Jelikož posádka klesla až na samý konec výsledkové listiny, rozhodli se kluci techniku pošetřit a na auto si přivyknout. „V závodničce jsem seděl skoro po tři čtvrtě roce, a tak nepříjemnost z úvodu rally přišla vhod. V sobotu jsem do toho šlápl víc a výsledkem bylo pár dobrých časů. Hodně si cením času z městské zkoušky, kde jsme sice byli třetí ve třídě, ale s odstupem pouhé 0,5 vteřiny. Již nyní se velmi těším do Hustopečí, kde se budu snažit jet rychleji. Velké díky patří všem v Minařík racing za perfektní atmosféru. Všechny posádky jsou si zde rovné, nikdo se nevyvyšuje a dobrá nálada zde panuje nonstop. Posádky i Luba si radíme navzájem, což jen potvrzuje přátelskou atmosféru. I díky tomu jsem si Šumavu perfektně užil,“ podělil se o dojmy ze závodu Jirka Lichovník. Dvojici Lichovník – Poplštein sice první etapa nevyšla, ale ve druhé si dojeli kluci pro 3. místo ve třídě 8. Po dvou dnech závodění byla posádka klasifikována na 56. místě absolutně, 5. místě ve třídě 8 a 25. místě v dvoukolkách.
Jedinou posádkou, která letošní Šumavu nedokončila, byla ta vedená Milanem Obadalem. Milan spolu s Karlem Žáčkem usedli do Renaultu Clio R3, ale nadšení z rychlé jízdy si moc neužili. Posádka byla ještě klasifikována po 5. RZ na 15. místě mezi dvoukolkami a 4. místě ve třídě 5, ale do dalších bojů již nezasáhla. „Rally Šumava měla krásné rychlostní zkoušky, na kterých jsem si věřil. Pořadatelsky byla soutěž perfektně udělaná a i počasí nám přálo. S velkým nadšením jsem odjížděl na úvodní zkoušku rally, ale již při kroužení na Čínovském okruhu jsem zjišťoval, že auto není zcela v pořádku. Problémy s technikou se nejvíce projevily na posledních dvou erzetách úvodní etapy. Za cílem poslední zkoušky jsem auto odstavil a s Karlem jsme hledali závadu. Karel i přes rozbitá kolena chtěl v závodě pokračovat, je to prostě srdcař. I přes zklamání z odstoupení chci poděkovat Karlovi a celému Minařík racing týmu za perfektní zázemí během rally. Technice někdy prostě neporučíme a já věřím, že příště Šumavu pokoříme,“ uvedl k odstoupení Milan Obadal.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?