Čtyři auta na startu, tři v cíli, jedna pohár a jedna vyhraná rychlostní zkouška, byť jen na chvilku – taková je bilance Minařík racing teamu na Rally Šumava Klatovy 2016.
Velký domácí mistrák zahájil svou sezonu na konci dubna v Klatovech. Slušovický Minařík racing team zde servisoval čtyři auta. Nejvýše ve výsledcích vystoupali Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem na Opelu Adam R2. „Během závodního víkendu bylo krásné slunečné počasí a takovou náladu jsme měli i na palubě. Opět to byl závod, který jsme si maximálně užili a nemohli se nabažit našeho Adámka. Něco málo jsme se zase naučili, opatrně zrychlili a věříme, že aklimatizace v konkurencí nabité třídě 6 má zatím pozitivní vývoj. Snad vše bude mířit dál správným směrem. Velký dík všem klukům a holkám z Minařík racing za bezchybnou práci a podporu. Dále našim partnerům, fandům a rodinám. Díky,“ uvedl kapitán Opelu Lukáš Nekvapil. Tišnovská dvojice v cíli obsadila 28. místo absolutně, 4. místo ve třídě 6 a 5. místo v dvoukolkách. Posádku těší i statistika z jednotlivých etap v hodnocení dvoukolek a třídy. V pátek to byl sedmý flek v dvoukolkách a šestý ve třídě. Druhá etapa přinesla posádce umístění v TOP 5 v dvoukolkách a 3. místo ve třídě. Pro první letošní pohár si na klatovské náměstí dojela dvojice Radim Koutek – Richard Lasevič startující s vozem Renault Clio Sport. Po smolné Valašské rally se Radim s Ríšou plně zakousli do dvoudenní soutěže a i přes drobné potíže bodovali třetím místem ve třídě 8. „Šumavu jsme potřebovali po smolné Valašce dojet do cíle. Bylo potřeba zahodit všechny předsudky, protože jsem zatím žádný velký závod nedokončil, a tím nemám ani zkušenosti s jízdou na nočních RZ. Pod křídly Minařík racing se ale opět sešla výborná parta posádek a mechaniků a před závodem šlo všechno tak nějak radostněji. Na pátečních nočních vložkách se plně ukázala má nezkušenost a nevyrovnanost a vyrobil jsem hned několik výrazných krizovek. K tomu nám ani nefungovalo nastavení podvozku, prostě ne úplně optimální začátek. Před sobotní sekcí Luba Minařík prokázal svůj cit pro nastavení a nakonec jsme našli variantu, která nám sedla. Bohužel první sobotní sekci jsem opět sám se sebou protrpěl. Neuměl jsem správně řadit, brzdit, jet stopu, prostě nic. Nejlépe tak odevzdat rukavice a jít se probrat. Naštěstí se ukázala obrovská zkušenost Ríši Laseviče. Vymyslel bojový pokřik před každým startem do RZ a to mě správně nakoplo a hlavně vyklidnilo. Na startu poslední vložky jsem nezařadil první ani druhý stupeň a startovali jsme na trojku. Naprosté psycho do posledního metru. Musím proto poděkovat našim rodinám a fanouškům. Drželi jste nám pěsti a nám to moc pomáhalo, Ríšovi za obr podporu a sílu řešit mé poklesky, klukům mechanikům za vynikající práci a prostředí, Lubovi a Viktorovi za rady, zkušenosti, organizaci a starost a gratulujeme ještě jednou i Staňovi k narození syna a k rozšíření velké závodnické rodiny,“ zhodnotil průběh rally Radim Koutek, jenž obsadil 50. místo v absolutní klasifikaci a mezi dvoukolkami byl 19. Vítězství v rychlostní zkoušce si nanečisto vyzkoušel Jirka Lichovník, kterého na Šumavě navigoval David Poplštein. Posádka v Renaultu Clio Sport zajela na Čínovském okruhu absolutně nejrychlejší čas a za sebou nechala všechny hvězdy rally včetně továrního týmu. Sláva se držela Jirky a Davida pouze pár minut, a to do doby, než jim byla přidělena časová penalizace za neabsolvování správného počtu okruhů. „Byla to moje chyba. David mi četl rozpis dál, ale já viděl výjezd do cíle, a tak jsem si to tam jednoduše namířil,“ vysvětlil událost z 1. RZ Jirka Lichovník. Jelikož posádka klesla až na samý konec výsledkové listiny, rozhodli se kluci techniku pošetřit a na auto si přivyknout. „V závodničce jsem seděl skoro po tři čtvrtě roce, a tak nepříjemnost z úvodu rally přišla vhod. V sobotu jsem do toho šlápl víc a výsledkem bylo pár dobrých časů. Hodně si cením času z městské zkoušky, kde jsme sice byli třetí ve třídě, ale s odstupem pouhé 0,5 vteřiny. Již nyní se velmi těším do Hustopečí, kde se budu snažit jet rychleji. Velké díky patří všem v Minařík racing za perfektní atmosféru. Všechny posádky jsou si zde rovné, nikdo se nevyvyšuje a dobrá nálada zde panuje nonstop. Posádky i Luba si radíme navzájem, což jen potvrzuje přátelskou atmosféru. I díky tomu jsem si Šumavu perfektně užil,“ podělil se o dojmy ze závodu Jirka Lichovník. Dvojici Lichovník – Poplštein sice první etapa nevyšla, ale ve druhé si dojeli kluci pro 3. místo ve třídě 8. Po dvou dnech závodění byla posádka klasifikována na 56. místě absolutně, 5. místě ve třídě 8 a 25. místě v dvoukolkách.
Jedinou posádkou, která letošní Šumavu nedokončila, byla ta vedená Milanem Obadalem. Milan spolu s Karlem Žáčkem usedli do Renaultu Clio R3, ale nadšení z rychlé jízdy si moc neužili. Posádka byla ještě klasifikována po 5. RZ na 15. místě mezi dvoukolkami a 4. místě ve třídě 5, ale do dalších bojů již nezasáhla. „Rally Šumava měla krásné rychlostní zkoušky, na kterých jsem si věřil. Pořadatelsky byla soutěž perfektně udělaná a i počasí nám přálo. S velkým nadšením jsem odjížděl na úvodní zkoušku rally, ale již při kroužení na Čínovském okruhu jsem zjišťoval, že auto není zcela v pořádku. Problémy s technikou se nejvíce projevily na posledních dvou erzetách úvodní etapy. Za cílem poslední zkoušky jsem auto odstavil a s Karlem jsme hledali závadu. Karel i přes rozbitá kolena chtěl v závodě pokračovat, je to prostě srdcař. I přes zklamání z odstoupení chci poděkovat Karlovi a celému Minařík racing týmu za perfektní zázemí během rally. Technice někdy prostě neporučíme a já věřím, že příště Šumavu pokoříme,“ uvedl k odstoupení Milan Obadal.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?