Posádka Filip Mareš a Honza Hloušek mají za sebou premiérový start na 51. Rallye Šumava Klatovy.
Poprvé se ukázali na startovní čáře této soutěže a poprvé ve voze Peugeot 208 R2. Vzhledem k tomu, že dvojice měla na přípravu velmi krátkou dobu, dařilo se jim v průběhu soutěže velice dobře, a tak je zbytečné penalizace v časových kontrolách opravdu mrzí.
Filip Mareš hodnotí účast na Rallye Šumava: „Pochopitelně nás oba mrzí fakt, že jsme se penalizacemi připravili o lepší než páté místo v cíli. I přesto si myslím, že se za předvedený výkon nemusíme stydět a že máme v dalších soutěžích na co navazovat. Auto po celý závod fungovalo skvěle, neudělali jsme žádnou zásadní chybu a pocit z jízdy se zlepšoval s každou odjetou rychlostní zkouškou. Zejména s výkonem ve druhé etapě, co se dosahovaných časů týká, snad už můžeme být spokojeni. Honzovi nic nezazlívám, právo na chybu máme každý a věřím, že máme vybráno na dlouho dopředu. Děkuji celému Autoklub Peugeot Rally Talent teamu a partnerům projektu za podporu, které se nám od nich dostává. Snad jsme je a ani naše úžasné fanoušky naším výkonem nezklamali."
„Ze závodění jsme měli tento víkend opravdu velikou radost. Celý tým fungoval perfektně, stejně jako technika. Výsledek tedy záležel jen na naší práci. Filip tu svoji odváděl skvěle, o to víc mě za všechny mrzí, že jsem udělal dvě chyby v časových kontrolách, za které jsme byli penalizováni. Vždy jsem si myslel, že mně se něco podobného nemůže stát, nicméně, jak jsem se tento víkend přesvědčil, stačí chvilková nepozornost a chyba, která již nelze vzít zpět, je na světě. Z toho je potřeba se poučit. Navzdory tomu snad mohu říci, že na rychlostních zkouškách jsme předvedli kvalitní výkon. Nyní se již moc těšíme do Českého Krumlova. V této krásné rally jsme, na rozdíl od Šumavy, kde jsme letos jeli poprvé, startovali již loni a máme tak cenné poznatky, které při závodě můžeme zúročit," dodává Honza Hloušek.
Konkurence na Rally Šumava byla veliká a první příčku obsadila velmi zkušená posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler. V současné chvíli má před sebou team Autoklub Peugeot Rally Talent další přípravy a my věříme, že svým fanouškům posádka v Českém Krumlově předvede skvělý výkon. „I přes chyby v časových kontrolách převažuje dobrý pocit s předvedeným výkonem naší posádky. Vše ostatní fungovalo, jak mělo a už myslíme na další rally, abychom mohli klatovské chyby odčinit. Rally Šumava Klatovy byla v letošním roce naprosto povedeným podnikem a jen potvrdila renesanci české rally. Pořadatelům patří velký dík za skvěle uspořádanou soutěž a tým Autoklub Peugeot Rally Talent děkuje za skvělou spolupráci,“ shrnul výkon posádky Stanislav Kafka, manager teamu Autoklub Peugeot Rally Talent. Fanoušky zveme ke sledování Filipa Mareše a Honzu Hlouška na facebookových stránkách projektu Autoklub Rally Talent, kde budou zveřejňovány aktuální informace o přípravě celého teamu na další rallye.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.