Václav Dunovský s Petrem Glösslem na Rallye Šumava při své premiéře v barvách Peugeotu ČR zvítězili ve třídě 6 a byli druzí ve dvoukolkách.
51. Rallye Šumava Klatovy byla první soutěží MČR v rally v sezóně 2016 a současně první soutěží, kde barvy Peugeotu ČR reprezentovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Zkušený soutěžní jezdec z Poděbrad si byl před startem Rallye Šumava dobře vědom silné konkurence, která se letos na startu sešla, a proto si jen nerad připouštěl roli jednoho z favoritů kategorie dvoukolek – 2WD, kde v loňském roce s Petrem Glösslem získali titul mistrů republiky.
Peugeot 208 R2 Dunovský Peugeot Rally Teamu projel úvodní rychlostní zkouškou Rallye Šumava v nejrychlejším čase a v tu chvíli se posádka Dunovský – Glössl dostala do vedení v soutěži ve třídě 6, které pak držela až do cíle celé rally. Na první pohled vše vypadá velmi lehce, ale takhle jednoduché to rozhodně nebylo. Sám jezdec zmiňoval, že si stále není úplně jistý svým výkonem a musí se více dostat do správného soutěžního tempa. I tak ale Peugeot 208 R2 posádky Dunovský – Glössl vedl po celou rally třídu 6, kde závodí speciály R2, a držel si i druhé místo ve třídě dvoukolek, což bylo v danou chvíli maximum. Posádka nemusela během soutěže řešit žádný technický problém a mohla se tak plně soustředit na svůj výkon, což v cíli Rallye Šumava vyústilo ve skvělou premiéru v barvách Peugeotu ČR. Posádka Václav Dunovský – Petr Glössl vybojovala vítězství ve třídě 6 s minutovým náskokem na své nejbližší pronásledovatele a na celou smečku dalších Peugeotů 208 R2, které ve třídě závodí. Ze Západočeských Klatov si posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu odvážela i poháry za druhé místo v kategorii dvoukolek a svým 24. místem v absolutní klasifikaci za sebou nechala množství posádek s mnohem silnějšími vozy. Premiéra v oficiálních barvách Peugeotu ČR tedy vyšla na jedničku. Další soutěží, kde se Dunovský Peugeot Rally team představí, bude oblíbená Rallye Český Krumlov na konci května.
Václav Dunovský, jezdec týmu Dunovský Peugeot Rally: „Jsem šťastný, že se nám podařilo na Rally Šumava vyhrát třídu a zajet celkově slušný závod. Je to bezvadný začátek sezony a naší spolupráce s Peugeotem ČR. Ze začátku jsem si nebyl úplně jistý svým výkonem, vše si postupně sedalo, ale přesto jsme zajížděli kvalitní časy. Spolupráce s Petrem byla na jedničku a já získával větší a větší jistotu. V první sobotní sekci jsem se sice dopustil drobné chyby v retardéru, která nás stála řádově několik vteřin ztráty, ale v závěru soutěže jsme si vše už pohlídali, jeli jsme s bezpečnou rezervou a neriskovali. Auto celou soutěž fungovalo perfektně, a to je zásluha celého týmu, za což všem moc děkujeme. Velké díky i Peugeotu ČR za podporu. Věřím, že jsme splnili jejich očekávání a značku dobře reprezentovali. Nesmíme ale usnout na vavřínech a příště musíme náš výkon posunout zase dále.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?