Václav Dunovský s Petrem Glösslem na Rallye Šumava při své premiéře v barvách Peugeotu ČR zvítězili ve třídě 6 a byli druzí ve dvoukolkách.
51. Rallye Šumava Klatovy byla první soutěží MČR v rally v sezóně 2016 a současně první soutěží, kde barvy Peugeotu ČR reprezentovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Zkušený soutěžní jezdec z Poděbrad si byl před startem Rallye Šumava dobře vědom silné konkurence, která se letos na startu sešla, a proto si jen nerad připouštěl roli jednoho z favoritů kategorie dvoukolek – 2WD, kde v loňském roce s Petrem Glösslem získali titul mistrů republiky.
Peugeot 208 R2 Dunovský Peugeot Rally Teamu projel úvodní rychlostní zkouškou Rallye Šumava v nejrychlejším čase a v tu chvíli se posádka Dunovský – Glössl dostala do vedení v soutěži ve třídě 6, které pak držela až do cíle celé rally. Na první pohled vše vypadá velmi lehce, ale takhle jednoduché to rozhodně nebylo. Sám jezdec zmiňoval, že si stále není úplně jistý svým výkonem a musí se více dostat do správného soutěžního tempa. I tak ale Peugeot 208 R2 posádky Dunovský – Glössl vedl po celou rally třídu 6, kde závodí speciály R2, a držel si i druhé místo ve třídě dvoukolek, což bylo v danou chvíli maximum. Posádka nemusela během soutěže řešit žádný technický problém a mohla se tak plně soustředit na svůj výkon, což v cíli Rallye Šumava vyústilo ve skvělou premiéru v barvách Peugeotu ČR. Posádka Václav Dunovský – Petr Glössl vybojovala vítězství ve třídě 6 s minutovým náskokem na své nejbližší pronásledovatele a na celou smečku dalších Peugeotů 208 R2, které ve třídě závodí. Ze Západočeských Klatov si posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu odvážela i poháry za druhé místo v kategorii dvoukolek a svým 24. místem v absolutní klasifikaci za sebou nechala množství posádek s mnohem silnějšími vozy. Premiéra v oficiálních barvách Peugeotu ČR tedy vyšla na jedničku. Další soutěží, kde se Dunovský Peugeot Rally team představí, bude oblíbená Rallye Český Krumlov na konci května.
Václav Dunovský, jezdec týmu Dunovský Peugeot Rally: „Jsem šťastný, že se nám podařilo na Rally Šumava vyhrát třídu a zajet celkově slušný závod. Je to bezvadný začátek sezony a naší spolupráce s Peugeotem ČR. Ze začátku jsem si nebyl úplně jistý svým výkonem, vše si postupně sedalo, ale přesto jsme zajížděli kvalitní časy. Spolupráce s Petrem byla na jedničku a já získával větší a větší jistotu. V první sobotní sekci jsem se sice dopustil drobné chyby v retardéru, která nás stála řádově několik vteřin ztráty, ale v závěru soutěže jsme si vše už pohlídali, jeli jsme s bezpečnou rezervou a neriskovali. Auto celou soutěž fungovalo perfektně, a to je zásluha celého týmu, za což všem moc děkujeme. Velké díky i Peugeotu ČR za podporu. Věřím, že jsme splnili jejich očekávání a značku dobře reprezentovali. Nesmíme ale usnout na vavřínech a příště musíme náš výkon posunout zase dále.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?