Václav Dunovský s Petrem Glösslem na Rallye Šumava při své premiéře v barvách Peugeotu ČR zvítězili ve třídě 6 a byli druzí ve dvoukolkách.
51. Rallye Šumava Klatovy byla první soutěží MČR v rally v sezóně 2016 a současně první soutěží, kde barvy Peugeotu ČR reprezentovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Zkušený soutěžní jezdec z Poděbrad si byl před startem Rallye Šumava dobře vědom silné konkurence, která se letos na startu sešla, a proto si jen nerad připouštěl roli jednoho z favoritů kategorie dvoukolek – 2WD, kde v loňském roce s Petrem Glösslem získali titul mistrů republiky.
Peugeot 208 R2 Dunovský Peugeot Rally Teamu projel úvodní rychlostní zkouškou Rallye Šumava v nejrychlejším čase a v tu chvíli se posádka Dunovský – Glössl dostala do vedení v soutěži ve třídě 6, které pak držela až do cíle celé rally. Na první pohled vše vypadá velmi lehce, ale takhle jednoduché to rozhodně nebylo. Sám jezdec zmiňoval, že si stále není úplně jistý svým výkonem a musí se více dostat do správného soutěžního tempa. I tak ale Peugeot 208 R2 posádky Dunovský – Glössl vedl po celou rally třídu 6, kde závodí speciály R2, a držel si i druhé místo ve třídě dvoukolek, což bylo v danou chvíli maximum. Posádka nemusela během soutěže řešit žádný technický problém a mohla se tak plně soustředit na svůj výkon, což v cíli Rallye Šumava vyústilo ve skvělou premiéru v barvách Peugeotu ČR. Posádka Václav Dunovský – Petr Glössl vybojovala vítězství ve třídě 6 s minutovým náskokem na své nejbližší pronásledovatele a na celou smečku dalších Peugeotů 208 R2, které ve třídě závodí. Ze Západočeských Klatov si posádka Dunovský Peugeot Rally Teamu odvážela i poháry za druhé místo v kategorii dvoukolek a svým 24. místem v absolutní klasifikaci za sebou nechala množství posádek s mnohem silnějšími vozy. Premiéra v oficiálních barvách Peugeotu ČR tedy vyšla na jedničku. Další soutěží, kde se Dunovský Peugeot Rally team představí, bude oblíbená Rallye Český Krumlov na konci května.
Václav Dunovský, jezdec týmu Dunovský Peugeot Rally: „Jsem šťastný, že se nám podařilo na Rally Šumava vyhrát třídu a zajet celkově slušný závod. Je to bezvadný začátek sezony a naší spolupráce s Peugeotem ČR. Ze začátku jsem si nebyl úplně jistý svým výkonem, vše si postupně sedalo, ale přesto jsme zajížděli kvalitní časy. Spolupráce s Petrem byla na jedničku a já získával větší a větší jistotu. V první sobotní sekci jsem se sice dopustil drobné chyby v retardéru, která nás stála řádově několik vteřin ztráty, ale v závěru soutěže jsme si vše už pohlídali, jeli jsme s bezpečnou rezervou a neriskovali. Auto celou soutěž fungovalo perfektně, a to je zásluha celého týmu, za což všem moc děkujeme. Velké díky i Peugeotu ČR za podporu. Věřím, že jsme splnili jejich očekávání a značku dobře reprezentovali. Nesmíme ale usnout na vavřínech a příště musíme náš výkon posunout zase dále.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?