Slovenský KL Racing Rally Team počas uplynulého piatka a soboty odštartoval český rally šampionát
Výsledkom bolo ôsme miesto absolútneho poradia, ale aj šieste miesto v triede 2. Deväť vozidiel špecifikácie R5, trojica WRC-čiek, množstvo S2000-cok, ale aj veľkých štvorkoliek. Celkovo sedemdesiatdeväť súťažných posádok obsahoval zoznam štartujúcich v rámci tohtoročnej Rallye Šumava Klatovy. Slovenský KL Racing Rally Team sa, ako sme vás už informovali, postavil na štart jednej z najstarších českých rally súťaží spoločne s posádkou Jan Sýkora – Štěpán Palivec a Škodou Fabia R5. Náročná súťaž, ktorej štart bol situovaný na piatkový podvečer mala v pláne absolvovať počas úvodného súťažného dňa celkovo päť meraných úsekov. Tie sa vo veľkej miere jazdili po tme, pričom Janovi s Štěpánom patrilo po ich absolvovaní šieste miesto absolútneho poradia. Na sobotu, čiže druhý deň súťaže pripravil organizátor ďalších sedem, nie menej náročných skúšok. Po ich absolvovaní patrila v cieli 51. Rallye Šumava Klatovy posádke slovenského KL Racing Rally Teamu ôsme miesto absolútneho poradia, ale aj šieste v triede 2.
„Výborná súťaž, neskutočne silná konkurencia vrátane dvojice továrenských posádok, ale aj vynikajúci výkon našej posádky,“ takto v krátkosti zhodnotil priebeh 51. Rallye Šumava Klatovy Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu. „Z môjho pohľadu musím povedať, že som spokojný. Syky išiel so Škodou Fabia R5 prvý krát a myslím, že to dopadlo nad očakávania. Chalani nielenže splnili cieľ, ale doviezli auto až do cieľa celé a neporušené. Navyše vybojovali prvé body do priebežného poradia šampionátu. Ja im za to ďakujem. Samozrejme moja vďaka patrí aj mechanikom za výbornú prípravu auta a partnerom tímu za podporu.“
Miro Majláth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.