Slovenský KL Racing Rally Team počas uplynulého piatka a soboty odštartoval český rally šampionát
Výsledkom bolo ôsme miesto absolútneho poradia, ale aj šieste miesto v triede 2. Deväť vozidiel špecifikácie R5, trojica WRC-čiek, množstvo S2000-cok, ale aj veľkých štvorkoliek. Celkovo sedemdesiatdeväť súťažných posádok obsahoval zoznam štartujúcich v rámci tohtoročnej Rallye Šumava Klatovy. Slovenský KL Racing Rally Team sa, ako sme vás už informovali, postavil na štart jednej z najstarších českých rally súťaží spoločne s posádkou Jan Sýkora – Štěpán Palivec a Škodou Fabia R5. Náročná súťaž, ktorej štart bol situovaný na piatkový podvečer mala v pláne absolvovať počas úvodného súťažného dňa celkovo päť meraných úsekov. Tie sa vo veľkej miere jazdili po tme, pričom Janovi s Štěpánom patrilo po ich absolvovaní šieste miesto absolútneho poradia. Na sobotu, čiže druhý deň súťaže pripravil organizátor ďalších sedem, nie menej náročných skúšok. Po ich absolvovaní patrila v cieli 51. Rallye Šumava Klatovy posádke slovenského KL Racing Rally Teamu ôsme miesto absolútneho poradia, ale aj šieste v triede 2.
„Výborná súťaž, neskutočne silná konkurencia vrátane dvojice továrenských posádok, ale aj vynikajúci výkon našej posádky,“ takto v krátkosti zhodnotil priebeh 51. Rallye Šumava Klatovy Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu. „Z môjho pohľadu musím povedať, že som spokojný. Syky išiel so Škodou Fabia R5 prvý krát a myslím, že to dopadlo nad očakávania. Chalani nielenže splnili cieľ, ale doviezli auto až do cieľa celé a neporušené. Navyše vybojovali prvé body do priebežného poradia šampionátu. Ja im za to ďakujem. Samozrejme moja vďaka patrí aj mechanikom za výbornú prípravu auta a partnerom tímu za podporu.“
Miro Majláth
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?