Letos již po třiačtyřicáté se bude konat prestižní Rally Bohemia. Na internetových stránkách www.rallybohemia.cz jsou již k dispozici základní informace k soutěži včetně schválených Zvláštních ustanovení, tedy základního dokumentu soutěže.
V letošním roce došlo po pěti letech k menšímu posunu termínu soutěže, když polovinu července vystřídá jeho začátek, konkrétně víkend 2. - 3. 7. 2016. Naopak stejně jako loni bude mít Rally Bohemia rozprostřeny své dvě etapy do divácky přívětivého formátu sobota - neděle. Centrem soutěže bude jako vždy město automobilům zaslíbené, Mladá Boleslav, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally. Servisní parkoviště bude nově umístěno u 13. brány Škoda Auto.
„43. Rally Bohemia bude čtvrtým podnikem Mistrovství České republiky v rally a Rally Bohemia Historic třetím podnikem Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Ani letos nebude chybět exhibiční jízda legendárních soutěžních vozidel Rally Bohemia Legend. Pro letošek se nám bohužel nepodařilo najít s FIA vhodný společný termín pro uspořádání podniku Mistrovství Evropy historických automobilů. Seriál Regional Rally Cup letos není pořádán, protože se nejede polský Rajd Karkonoski. Jezdci i diváci se mohou těšit na tradiční náročné rychlostní zkoušky typické pro Rally Bohemia, ovšem v novém pojetí. Novinkou bude zařazení dvou divácky atraktivních polookruhových rychlostních zkoušek,” shrnuje hlavní informace k letošnímu ročníku ředitel soutěže Petr Pavlát.
Rally Bohemia 2015 skončila hattrickem posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, kteří zvítězili potřetí v řadě za sebou. Tým ŠKODA Motorsport nenašel na Rally Bohemia přemožitele dokonce už od roku 2009, tedy dlouhých sedm let, kdy zde v jeho barvách postupně vítězili Juho Hänninen, Freddy Loix a právě Jan Kopecký. Rally Bohemia Historic skončila loni v rámci klasifikace MČR HA obhajobou vítězství posádky Jan Krejča – Pavel Šárka se Škodou 130 LR. Na letošní vítěze si budeme muset ještě několik měsíců počkat, ale pořadatelé již nyní zvou všechny jezdce i diváky k účasti na jedné z našich nejslavnějších soutěží.Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia bude i letos automobilka ŠKODA AUTO.
V nadcházejících měsících Vás budeme postupně informovat o dalších novinkách a zajímavostech. Rally Bohemia je k nalezení též na sociálních sítích.
Facebook: www.facebook.com/rallybohemiaTwitter: twitter.com/RallyBohemiaYoutube: www.youtube.com/user/RallyBohemiaInstagram: instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 43. RALLY BOHEMIA e-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.