Letos již po třiačtyřicáté se bude konat prestižní Rally Bohemia. Na internetových stránkách www.rallybohemia.cz jsou již k dispozici základní informace k soutěži včetně schválených Zvláštních ustanovení, tedy základního dokumentu soutěže.
V letošním roce došlo po pěti letech k menšímu posunu termínu soutěže, když polovinu července vystřídá jeho začátek, konkrétně víkend 2. - 3. 7. 2016. Naopak stejně jako loni bude mít Rally Bohemia rozprostřeny své dvě etapy do divácky přívětivého formátu sobota - neděle. Centrem soutěže bude jako vždy město automobilům zaslíbené, Mladá Boleslav, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally. Servisní parkoviště bude nově umístěno u 13. brány Škoda Auto.
„43. Rally Bohemia bude čtvrtým podnikem Mistrovství České republiky v rally a Rally Bohemia Historic třetím podnikem Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Ani letos nebude chybět exhibiční jízda legendárních soutěžních vozidel Rally Bohemia Legend. Pro letošek se nám bohužel nepodařilo najít s FIA vhodný společný termín pro uspořádání podniku Mistrovství Evropy historických automobilů. Seriál Regional Rally Cup letos není pořádán, protože se nejede polský Rajd Karkonoski. Jezdci i diváci se mohou těšit na tradiční náročné rychlostní zkoušky typické pro Rally Bohemia, ovšem v novém pojetí. Novinkou bude zařazení dvou divácky atraktivních polookruhových rychlostních zkoušek,” shrnuje hlavní informace k letošnímu ročníku ředitel soutěže Petr Pavlát.
Rally Bohemia 2015 skončila hattrickem posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, kteří zvítězili potřetí v řadě za sebou. Tým ŠKODA Motorsport nenašel na Rally Bohemia přemožitele dokonce už od roku 2009, tedy dlouhých sedm let, kdy zde v jeho barvách postupně vítězili Juho Hänninen, Freddy Loix a právě Jan Kopecký. Rally Bohemia Historic skončila loni v rámci klasifikace MČR HA obhajobou vítězství posádky Jan Krejča – Pavel Šárka se Škodou 130 LR. Na letošní vítěze si budeme muset ještě několik měsíců počkat, ale pořadatelé již nyní zvou všechny jezdce i diváky k účasti na jedné z našich nejslavnějších soutěží.Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia bude i letos automobilka ŠKODA AUTO.
V nadcházejících měsících Vás budeme postupně informovat o dalších novinkách a zajímavostech. Rally Bohemia je k nalezení též na sociálních sítích.
Facebook: www.facebook.com/rallybohemiaTwitter: twitter.com/RallyBohemiaYoutube: www.youtube.com/user/RallyBohemiaInstagram: instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 43. RALLY BOHEMIA e-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?