Hned tři generace Pešlů - závodníků se v úvodu nové sezony 2016 vydaly do bojů v různých motoristických disciplínách, a to dokonce v jednom víkendu. V polovině dubna vyrazili na tratě pod křídly JP Motorsport teamu zkušený matador Zdeněk Pešl (off road závody), „prostřední“ Jaroslav Pešl (rally) i nejmladší benjamínek Jindřich Pešl (motokáry). A všichni tři „Pešlíci“ si vedli dobře a rozhodně svému jménu ostudu neudělali.
JINDŘICH PEŠL – MOTOKÁRY
Benjamínek Pešlovic závodnické rodiny - šestiletý Jindřich - v polovině dubna bojoval ve Vysokém Mýtě, kde se jal závod Moravského poháru v motokárách. Mezi staršími soupeři (v jeho třídě Easy 60 jezdí kluci ve věku 7 – 13 let) si vedl dobře a získal spoustu dalších zkušeností. „V první jízdě Jindru soupeři vystrkali mimo trať a musel tak začínat v podstatě od nuly a ze zhruba dvacátého místa se probil až na hranici první desítky. Podobné to bylo i ve druhé rozjížďce. Ve třetí jízdě Jindrovi upadl po kolizi se soupeřem nárazník, bez nějž nemohl dle pravidel pokračovat. Na získané zkušenosti to tedy byly dobré závody a poučíme se do příště,“ shrnul dění na motokárovém poli Jindřichův otec Jaroslav Pešl. Benjamínek JP Motorsport teamu bude bojovat v této sezoně hned na několika frontách. „Kromě Moravského poháru bude „Jiňa“ jezdit ještě i Pohár Autoklubu České republiky (PAČR) a také Mistrovství České republiky (MČR), takže celkem tři seriály. Bude to velmi nabitá sezona,“ představil šéf JP Motorsport teamu program malého Jindřicha. Dobrou zprávou je, že po nedávném podniku ve Vysokém Mýtě se kategorie, ve které Jindřich závodí (tj. 7 - 13 let), rozdělí na dvě skupiny, a to na 7 - 9 let a 10 – 13let. „To je pro nás dobrá zpráva. I tak bude na závodech většina kluků starších, Jiňa má sedm roků až v srpnu, ale už tam nebudou ti výrazně starší soupeři. Teď to určitě bude spravedlivější a všichni v týmu se těšíme na další Jindrův progres,“ doplnil Jindrův otec.
JAROSLAV PEŠL – RALLY
Parádním šestým místem v absolutním pořadí Valašské rally vstoupil do nové sezony 2016 pilot a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl. Tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Romanem Peškem byli všichni po prvním závodě nové sezony spokojeni jednak s výsledkem, ale také s tím, že se na domácím závodě, který stejně jako loni patří do seriálu jednodenních závodů (tzv. Rallysprint série), dobře rozjeli na to hlavní, co je letos čeká – na seriál dvoudenních závodu Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally, která jela už svůj 35. ročník, měla tradičně centrum dění ve Valašském Meziříčí, ale přišla třeba i se zajímavým návratem na polygon v Kopřivnici, se Pešlovi s Peškem povedla a šesté místo v absolutním pořadí v konkurenci vozů specifikace S2000 a WRC je pro posádku parádním výsledkem. Na tratích kolem Hukvald, Kopřivnice a poté i na tradičních oblíbených úsecích na Valašsku (v okolí Lešné a přehrady Bystřička) si Pešl s Peškem počínali mazácky a především se jim dařilo držet celou soutěž konstantní výkon bez větších výkyvů. „Sedmdesát ostrých kilometrů přesně splnilo účel, tedy dobře se rozjet na to hlavní, co nás čeká, a to je velký mistrák,“ začal s hodnocením prvního závodu nové sezony pilot posádky Jaroslav Pešl. S celkovým šestým místem mohl být v cíli právem spokojený. „Na naše prakticky domácí závody se spoustou fanoušků a známých se vždycky těšíme a jsme rádi, že jsme to zvládli solidně. Na to, že jsme měli i nějaké technické problémy skoro po celou soutěž, můžeme být určitě spokojeni. Zajezdili jsme si na začátek sezony celkem dobře a teď už se těšíme na další závody,“ pokračoval 36letý Pešl.
Po Valašce nastává čas začít se chystat na další závody roku 2016. Sezona to bude pro posádku JP Motorsportu stejná jako loni, kdy si premiérově osahali velký mistrák. A stejně tak tomu bude i letos. „Pokud všechno bude klapat, jak máme naplánováno, pojedeme celý velký mistrák, tedy šest podniků. Loni jsme skončili pátí v naší třídě, cíl se tedy nabízí sám – chceme určitě skončit výše, než loni a nejlepší by bylo na bedně,“ usmívá se pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a hlavně těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona, na tradiční závody se přijde podívat řada diváků, což dodává všemu pořádnou šťávu,“ těší se na novou sezonu ve velkém mistráku Jaroslav Pešl. Podobně jako loni se už valašský pilot nemůže dočkat svých oblíbených červnových Hustopečí a také nejtěžší soutěže sezony – srpnové Barum Czech Rally Zlín.
ZDENĚK PEŠL – OFF ROAD
První závod sezony má za sebou i nejstarší ze závodnické rodiny - Zdeněk Pešl. Společně s Bronislavem Francem s vozem Land Rover ve skupině nad 2000 ccm vybojovali první místo na Off road maratonu v Janovicích nad Úhlavou. „Byla to pětihodinovka, takže žádný závratný maraton to nebyl, zvyklí jsme i na delší, včetně čtyřiadvacítek. Ale i v těch pěti hodinách jsme si pěkně zajezdili a zadarmo to nebylo. Vyšlo na nás sluníčko i déšť, trať byla zajímavá. Dobře jsme si zajezdili a hlavně jsme vyhráli, takže určitě spokojenost,“ usmíval se po vítězném závodě nejstarší z rodinného závodnického klanu Zdeněk Pešl. O poznání těžší práce čeká na posádku Land Roveru v červnu. „To se pojede tradiční čtyřiadvacetihodinovka v Dobřanech. Tam to máme rádi a těšíme se. Budeme v posádce jako vždycky v Dobřanech celkem tři, kromě nás dvou z Janovic také Mirek Kubíček. Už se těšíme, jak si dobře zajezdíme,“ dodal Zdeněk Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.