Hned tři generace Pešlů - závodníků se v úvodu nové sezony 2016 vydaly do bojů v různých motoristických disciplínách, a to dokonce v jednom víkendu. V polovině dubna vyrazili na tratě pod křídly JP Motorsport teamu zkušený matador Zdeněk Pešl (off road závody), „prostřední“ Jaroslav Pešl (rally) i nejmladší benjamínek Jindřich Pešl (motokáry). A všichni tři „Pešlíci“ si vedli dobře a rozhodně svému jménu ostudu neudělali.
JINDŘICH PEŠL – MOTOKÁRY
Benjamínek Pešlovic závodnické rodiny - šestiletý Jindřich - v polovině dubna bojoval ve Vysokém Mýtě, kde se jal závod Moravského poháru v motokárách. Mezi staršími soupeři (v jeho třídě Easy 60 jezdí kluci ve věku 7 – 13 let) si vedl dobře a získal spoustu dalších zkušeností. „V první jízdě Jindru soupeři vystrkali mimo trať a musel tak začínat v podstatě od nuly a ze zhruba dvacátého místa se probil až na hranici první desítky. Podobné to bylo i ve druhé rozjížďce. Ve třetí jízdě Jindrovi upadl po kolizi se soupeřem nárazník, bez nějž nemohl dle pravidel pokračovat. Na získané zkušenosti to tedy byly dobré závody a poučíme se do příště,“ shrnul dění na motokárovém poli Jindřichův otec Jaroslav Pešl. Benjamínek JP Motorsport teamu bude bojovat v této sezoně hned na několika frontách. „Kromě Moravského poháru bude „Jiňa“ jezdit ještě i Pohár Autoklubu České republiky (PAČR) a také Mistrovství České republiky (MČR), takže celkem tři seriály. Bude to velmi nabitá sezona,“ představil šéf JP Motorsport teamu program malého Jindřicha. Dobrou zprávou je, že po nedávném podniku ve Vysokém Mýtě se kategorie, ve které Jindřich závodí (tj. 7 - 13 let), rozdělí na dvě skupiny, a to na 7 - 9 let a 10 – 13let. „To je pro nás dobrá zpráva. I tak bude na závodech většina kluků starších, Jiňa má sedm roků až v srpnu, ale už tam nebudou ti výrazně starší soupeři. Teď to určitě bude spravedlivější a všichni v týmu se těšíme na další Jindrův progres,“ doplnil Jindrův otec.
JAROSLAV PEŠL – RALLY
Parádním šestým místem v absolutním pořadí Valašské rally vstoupil do nové sezony 2016 pilot a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl. Tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Romanem Peškem byli všichni po prvním závodě nové sezony spokojeni jednak s výsledkem, ale také s tím, že se na domácím závodě, který stejně jako loni patří do seriálu jednodenních závodů (tzv. Rallysprint série), dobře rozjeli na to hlavní, co je letos čeká – na seriál dvoudenních závodu Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally, která jela už svůj 35. ročník, měla tradičně centrum dění ve Valašském Meziříčí, ale přišla třeba i se zajímavým návratem na polygon v Kopřivnici, se Pešlovi s Peškem povedla a šesté místo v absolutním pořadí v konkurenci vozů specifikace S2000 a WRC je pro posádku parádním výsledkem. Na tratích kolem Hukvald, Kopřivnice a poté i na tradičních oblíbených úsecích na Valašsku (v okolí Lešné a přehrady Bystřička) si Pešl s Peškem počínali mazácky a především se jim dařilo držet celou soutěž konstantní výkon bez větších výkyvů. „Sedmdesát ostrých kilometrů přesně splnilo účel, tedy dobře se rozjet na to hlavní, co nás čeká, a to je velký mistrák,“ začal s hodnocením prvního závodu nové sezony pilot posádky Jaroslav Pešl. S celkovým šestým místem mohl být v cíli právem spokojený. „Na naše prakticky domácí závody se spoustou fanoušků a známých se vždycky těšíme a jsme rádi, že jsme to zvládli solidně. Na to, že jsme měli i nějaké technické problémy skoro po celou soutěž, můžeme být určitě spokojeni. Zajezdili jsme si na začátek sezony celkem dobře a teď už se těšíme na další závody,“ pokračoval 36letý Pešl.
Po Valašce nastává čas začít se chystat na další závody roku 2016. Sezona to bude pro posádku JP Motorsportu stejná jako loni, kdy si premiérově osahali velký mistrák. A stejně tak tomu bude i letos. „Pokud všechno bude klapat, jak máme naplánováno, pojedeme celý velký mistrák, tedy šest podniků. Loni jsme skončili pátí v naší třídě, cíl se tedy nabízí sám – chceme určitě skončit výše, než loni a nejlepší by bylo na bedně,“ usmívá se pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a hlavně těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona, na tradiční závody se přijde podívat řada diváků, což dodává všemu pořádnou šťávu,“ těší se na novou sezonu ve velkém mistráku Jaroslav Pešl. Podobně jako loni se už valašský pilot nemůže dočkat svých oblíbených červnových Hustopečí a také nejtěžší soutěže sezony – srpnové Barum Czech Rally Zlín.
ZDENĚK PEŠL – OFF ROAD
První závod sezony má za sebou i nejstarší ze závodnické rodiny - Zdeněk Pešl. Společně s Bronislavem Francem s vozem Land Rover ve skupině nad 2000 ccm vybojovali první místo na Off road maratonu v Janovicích nad Úhlavou. „Byla to pětihodinovka, takže žádný závratný maraton to nebyl, zvyklí jsme i na delší, včetně čtyřiadvacítek. Ale i v těch pěti hodinách jsme si pěkně zajezdili a zadarmo to nebylo. Vyšlo na nás sluníčko i déšť, trať byla zajímavá. Dobře jsme si zajezdili a hlavně jsme vyhráli, takže určitě spokojenost,“ usmíval se po vítězném závodě nejstarší z rodinného závodnického klanu Zdeněk Pešl. O poznání těžší práce čeká na posádku Land Roveru v červnu. „To se pojede tradiční čtyřiadvacetihodinovka v Dobřanech. Tam to máme rádi a těšíme se. Budeme v posádce jako vždycky v Dobřanech celkem tři, kromě nás dvou z Janovic také Mirek Kubíček. Už se těšíme, jak si dobře zajezdíme,“ dodal Zdeněk Pešl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?