Motoristická rarita: tři generace Pešlů na tratích

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: JP Motorsport
Miroslav Vebr 25. dubna 2016 14:50
Sdílej:

Hned tři generace Pešlů - závodníků se v úvodu nové sezony 2016 vydaly do bojů v různých motoristických disciplínách, a to dokonce v jednom víkendu. V polovině dubna vyrazili na tratě pod křídly JP Motorsport teamu zkušený matador Zdeněk Pešl (off road závody), „prostřední“ Jaroslav Pešl (rally) i nejmladší benjamínek Jindřich Pešl (motokáry). A všichni tři „Pešlíci“ si vedli dobře a rozhodně svému jménu ostudu neudělali.

JINDŘICH PEŠL – MOTOKÁRY

Benjamínek Pešlovic závodnické rodiny - šestiletý Jindřich - v polovině dubna bojoval ve Vysokém Mýtě, kde se jal závod Moravského poháru v motokárách. Mezi staršími soupeři (v jeho třídě Easy 60 jezdí kluci ve věku 7 – 13 let) si vedl dobře a získal spoustu dalších zkušeností. „V první jízdě Jindru soupeři vystrkali mimo trať a musel tak začínat v podstatě od nuly a ze zhruba dvacátého místa se probil až na hranici první desítky. Podobné to bylo i ve druhé rozjížďce. Ve třetí jízdě Jindrovi upadl po kolizi se soupeřem nárazník, bez nějž nemohl dle pravidel pokračovat. Na získané zkušenosti to tedy byly dobré závody a poučíme se do příště,“ shrnul dění na motokárovém poli Jindřichův otec Jaroslav Pešl. Benjamínek JP Motorsport teamu bude bojovat v této sezoně hned na několika frontách. „Kromě Moravského poháru bude „Jiňa“ jezdit ještě i Pohár Autoklubu České republiky (PAČR) a také Mistrovství České republiky (MČR), takže celkem tři seriály. Bude to velmi nabitá sezona,“ představil šéf JP Motorsport teamu program malého Jindřicha. Dobrou zprávou je, že po nedávném podniku ve Vysokém Mýtě se kategorie, ve které Jindřich závodí (tj. 7 - 13 let), rozdělí na dvě skupiny, a to na 7 - 9 let a 10 – 13let. „To je pro nás dobrá zpráva. I tak bude na závodech většina kluků starších, Jiňa má sedm roků až v srpnu, ale už tam nebudou ti výrazně starší soupeři. Teď to určitě bude spravedlivější a všichni v týmu se těšíme na další Jindrův progres,“ doplnil Jindrův otec.       

 

JAROSLAV PEŠL – RALLY

Parádním šestým místem v absolutním pořadí Valašské rally vstoupil do nové sezony 2016 pilot a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl. Tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Romanem Peškem byli všichni po prvním závodě nové sezony spokojeni jednak s výsledkem, ale také s tím, že se na domácím závodě, který stejně jako loni patří do seriálu jednodenních závodů (tzv. Rallysprint série), dobře rozjeli na to hlavní, co je letos čeká – na seriál dvoudenních závodu Mistrovství České republiky v rally.

Valašská rally, která jela už svůj 35. ročník, měla tradičně centrum dění ve Valašském Meziříčí, ale přišla třeba i se zajímavým návratem na polygon v Kopřivnici, se Pešlovi s Peškem povedla a šesté místo v absolutním pořadí v konkurenci vozů specifikace S2000 a WRC je pro posádku parádním výsledkem. Na tratích kolem Hukvald, Kopřivnice a poté i na tradičních oblíbených úsecích na Valašsku (v okolí Lešné a přehrady Bystřička) si Pešl s Peškem počínali mazácky a především se jim dařilo držet celou soutěž konstantní výkon bez větších výkyvů. „Sedmdesát ostrých kilometrů přesně splnilo účel, tedy dobře se rozjet na to hlavní, co nás čeká, a to je velký mistrák,“ začal s hodnocením prvního závodu nové sezony pilot posádky Jaroslav Pešl. S celkovým šestým místem mohl být v cíli právem spokojený. „Na naše prakticky domácí závody se spoustou fanoušků a známých se vždycky těšíme a jsme rádi, že jsme to zvládli solidně. Na to, že jsme měli i nějaké technické problémy skoro po celou soutěž, můžeme být určitě spokojeni. Zajezdili jsme si na začátek sezony celkem dobře a teď už se těšíme na další závody,“ pokračoval 36letý Pešl. 

Po Valašce nastává čas začít se chystat na další závody roku 2016. Sezona to bude pro posádku JP Motorsportu stejná jako loni, kdy si premiérově osahali velký mistrák. A stejně tak tomu bude i letos. „Pokud všechno bude klapat, jak máme naplánováno, pojedeme celý velký mistrák, tedy šest podniků. Loni jsme skončili pátí v naší třídě, cíl se tedy nabízí sám – chceme určitě skončit výše, než loni a nejlepší by bylo na bedně,“ usmívá se pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.

Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a hlavně těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona, na tradiční závody se přijde podívat řada diváků, což dodává všemu pořádnou šťávu,“ těší se na novou sezonu ve velkém mistráku Jaroslav Pešl. Podobně jako loni se už valašský pilot nemůže dočkat svých oblíbených červnových Hustopečí a také nejtěžší soutěže sezony – srpnové Barum Czech Rally Zlín.   

 

ZDENĚK PEŠL – OFF ROAD 

První závod sezony má za sebou i nejstarší ze závodnické rodiny - Zdeněk Pešl. Společně s Bronislavem Francem s vozem Land Rover ve skupině nad 2000 ccm vybojovali první místo na Off road maratonu v Janovicích nad Úhlavou. „Byla to pětihodinovka, takže žádný závratný maraton to nebyl, zvyklí jsme i na delší, včetně čtyřiadvacítek. Ale i v těch pěti hodinách jsme si pěkně zajezdili a zadarmo to nebylo. Vyšlo na nás sluníčko i déšť, trať byla zajímavá. Dobře jsme si zajezdili a hlavně jsme vyhráli, takže určitě spokojenost,“ usmíval se po vítězném závodě nejstarší z rodinného závodnického klanu Zdeněk Pešl. O poznání těžší práce čeká na posádku Land Roveru v červnu. „To se pojede tradiční čtyřiadvacetihodinovka v Dobřanech. Tam to máme rádi a těšíme se. Budeme v posádce jako vždycky v Dobřanech celkem tři, kromě nás dvou z Janovic také Mirek Kubíček. Už se těšíme, jak si dobře zajezdíme,“ dodal Zdeněk Pešl.  

     

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.