ŠKODA Motorsport zahájí na 51. Rally Šumava Klatovy obhajobu titulu v českém mistrovství v rally (MČR). Úřadující mistři Jan Kopecký/Pavel Dresler chtějí s vozem ŠKODA Fabia R5 zopakovat svůj loňský úspěch na náročných tratích na Šumavě. Jako druhá hostující tovární posádka ŠKODA se této soutěže českého mistrovství v pátek a v sobotu zúčastní Pontus Tidemand/Jonas Andersson.
„Před rokem jsme na Rally Šumava Klatovy vítězstvím oslavili úspěšnou světovou premiéru našeho vozu ŠKODA Fabia R5 na rally,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek a dodal: „Úspěchy, kterých jsme s naším novým soutěžním speciálem dosáhli po celém světě, potvrzují vývojovou práci našeho týmu.“ To ovšem není důvod usnout na vavřínech, jak pokračoval Hrabánek. „Tvrdě pracujeme na tom, abychom se dále zlepšovali. Jen tak máme šanci obhájit titul v zemi, kde je naše značka doma. Těšíme se na naše první vystoupení před domácím publikem v roce 2016.“
Rally Šumava Klatovy je první ze šesti podniků českého mistrovství v rally. Stejně jako při loňském prvním vystoupení vozu ŠKODA Fabia R5 budou i letos sledovat dvanáct rychlostních zkoušek v délce 150 km u trati tisíce fanoušků rally. Jan Kopecký by se po ročnících 2012 a 2015 rád potřetí zapsal do listiny vítězů této rally s dlouhou tradicí, která se poprvé konala v roce 1964. „Samozřejmě máme na loňský rok dobré vzpomínky, protože se nám zde podařilo poprvé vyhrát s novým vozem Fabia R5,“ řekl zkušený Kopecký. „Nebude ovšem snadné tento úspěch zopakovat: čeká na nás ještě silnější konkurence než v roce 2015,“ dodal 34letý jezdec.
Asijsko-pacifický šampion Pontus Tidemand v únoru oslavil druhým místem na Švédské rally úspěšnou premiéru s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Po domácím vystoupení na FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) čeká nyní na 25letého Tidemanda účast na rally ve vlasti značky ŠKODA. „Jonas i já se velice těšíme, že se budeme moci představit českým fanouškům,“ řekl Tidemand. „Tato úžasná rally je skutečnou výzvou a zároveň dokonalým testem pro nadcházející úkoly v soutěžích mistrovství světa.“ Od 19. do 22. května se Tidemand/Andersson, Kopecký/Dresler a třetí tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm zúčastní podniku mistrovství světa v Portugalsku.
V českém mistrovství čeká na Kopeckého nová verze permanentního loňského duelu s jeho hlavním rivalem Václavem Pechem. Navíc je zde tvrdá konkurence ze strany zákaznických týmů ŠKODA, jako například Vojtěch Štajf/František Rajnoha. I tato posádka jezdí s celosvětově úspěšným speciálem s pohonem čtyř kol. Štajf startuje za Klokočka ŠKODA Czech National Team.
V servisním zázemí každé rally bude pro fanoušky připraven ŠKODA Park s atraktivním doprovodným programem. Ten mimo jiné nabídne možnost zasoutěžit si o jedinečnou výhru – zapůjčení vozu ŠKODA Octavia RS 230 na 1 rok. Letos je možné soutěžit také online na stránce www.vyhrajrs230.cz, kde zájemci najdou veškeré podrobnosti o této soutěži a všem, co ŠKODA Park nabídne.
Mistrovství ČR v rally (MČR)
Rally Šumava Klatovy 29.04.–30.04.2016Rally Český Krumlov 27.05.–28.05.2016Rally Hustopeče 17.06.–18.06.2016Rally Bohemia 02.07.–03.07.2016Barum Czech Rally Zlín 26.08.–28.08.2016Rally Příbram 30.09.–01.10.2016
Víte, že …
… tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler vyhrála v loňském roce na Rally Šumava Klatovy jedenáct z dvanácti rychlostních zkoušek? Na konci měli suverénní vítězové při světové premiéře svého vozu Fabia R5 na rallyové trati náskok 1:34,6 minuty před druhým Francouzem Bryanem Bouffierem.
… s vozem ŠKODA Fabia R5 získali jezdci pouhý rok po jeho představení již pět národních titulů a vyhráli jedno kontinentální mistrovství? Pontus Tidemand triumfoval s tímto vozem loni v říjnu na Rally Longyou v Číně a stal se šampionem FIA Asijskopacifického šampionátu (APRC). ŠKODA je tak na tomto prestižním mistrovství již čtyři roky neporaženou značkou.
… Jan Kopecký/Pavel Dresler získali v loňském roce titul v českém mistrovství v rally bez porážky? Při pěti startem oslavili s vozem ŠKODA Fabia R5 pět vítězství.
… program českého mistrovství v rally je totožný s programem loňského roku? Rally Šumava Klatovy je opět prvním ze šesti podniků, po jejich skončení bude udělen mistrovský titul. Vrcholy národního mistrovství jsou i v roce 2016 Rally Bohemia, která se koná v okolí sídla firmy Mladé Boleslavi a Barum Czech Rally Zlín, která je také součástí FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC).
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?