Start letošní rallyové sezony si dával na čas, o její zahájení se v polovině dubna jako obvykle postarala Valašská rally. Ta pro letošní rok prošla doslova obrozením, když si ji vzal do parády nově zformovaný organizační tým, který se mimo jiné postaral o zařazení divácky vděčného polygonu v areálu kopřivnické automobilky Tatra. Samotný podnik proběhl celkově hladce a s úsměvy na rtech z Kopřivnice a Valašského Meziříčí odjížděl také tým CERS Faster Rally Team – tři ze čtyř nasazených posádek totiž dosáhly na stupně vítězů ve svých objemových kategoriích!
V nejvyšší třídě 5 letošní Rallysprint Série si ostrý rallyový debut odbýval motoristický novinář Jakub Rejlek. Do Citroënu DS3 R3T Max s ním na poslední chvíli usedl Libor Hlisnikovský a posádka do rally nastoupila s respektem, ale i s přiměřenými ambicemi. Jakub s Liborem si po prvotním osahávání vozu, tratí a rozpisu postupně věřili víc a víc, během rally se nedostali do žádné krizové situace a po stabilním výkonu mohli na velkomeziříčském náměstí zvednout nad hlavy poháry za třetí místo v hodnocení třídy 5. “Na začátku mě nezajímalo nic, než jen bez problémů dojet do cíle a získat zkušenosti. Na startu první RZ jsem byl hodně nervózní a to se samozřejmě projevilo na časech,“ vypráví Jakub Rejlek. „V druhé sekci jsme však už zrychlili a jízdu si začali vyloženě užívat. Potěšil mě jedenáctý čas absolutně v Kopřivnici a především to, že jsme neměli jediný krizový okamžik ani problém. Nakonec jsme soutěž dokončili na osmnáctém místě celkově, na sedmém v Rallysprint sérii a na třetím ve třídě 5. Výsledek je to skvělý a musím poděkovat Ondrovi Bisahovi a jeho týmu za skvělou přípravu auta i naší posádky. Dále Liborovi Hlisnikovskému za podporu v autě a bezproblémové navigování a také sponzorům – tiskárně Triangl, českému zastoupení Millers Oils a motoristické slavnosti Legendy. Musím uznat, že rally je úžasnou, ale zároveň i náročnou motoristickou disciplínou. Už teď se nemůžu dočkat další soutěže!”
Ve velkém stylu do téměř domácí valašky nastoupili Marcel Svačina s Petrem Těšínským. S jejich osvědčeným rudým Citroënem C2R2 Max ukázali, že jim zdejší tratě sedí. Přesto je čekal těžký úkol – konkurence na vozech R2 ve třídě 6 letos výrazně posílila, což bylo vidět také na samotném průběhu soutěže. Přední posádky se od sebe od začátku až do konce nevzdálily víc než na jednotky vteřin a úspěchu či neúspěchu rozhodovaly sebemenší detaily či jezdecké chybky. Marcel s Petrem se jedné takové dopustili, a přestože soutěž dokončili jen s osmisekundovou ztrátou na vítěze, bylo z toho „až“ třetí místo. „Před valaškou jsme provedli výrazné změny v nastavení a auto se už na testech jevilo jako velmi rychlé,“ říká o přípravách i samotném závodě Marcel. „Opravdu se taková vylepšení ale poznají až při závodě, proto jsme na valašce tlačili, co to šlo, hned od první RZ. Do servisu jsme přijížděli jako nejrychlejší posádka s vozem R2, což bylo s ohledem na obrovskou konkurenci fantastické zjištění. Ovšem tempo bylo obrovské a tak jsem se hned na další vložce dopustil chybičky, kdy auto v jedné L4 na písku sklouzlo mimo trať. Ztratili jsme tam nějaký čas, při druhém průjezdu jsme byli o 13 sekund rychlejší… Tahle moje chyba nás patrně bohužel stála vítězství, ale i tak to byl parádní závod!“ Ve třídě 6 měl CERS Faster Rally Team dokonce dvojnásobné zastoupení, neboť s další cé-dvojkou startoval také Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem. Posádka za sebou již měla start na maďarské Eger Rallye začátkem dubna, kde ji však postihly všechny možné peripetie a nečekané události. Na Valašské rally tedy měla za primární cíl projet celou rally od startu až do konce, leč nebylo jí přáno. Zbyněk s Martinem museli svého citroëna odstavit po technické závadě těsně před druhou servisní pauzou.
Ovšem co se nepovedlo této posádce, to se podařilo dalším debutantům v oficiálním českém šampionátu. Do legendární Hondy Civic VTi totiž usedli Petr a Pavel Jurečkovi, kteří doposud krotili silné Subaru ve Volném poháru, resp. v seriálu ČMPR. Také tato bratrská dvojice se musela sžívat s pro ně novým vozem a koncepcí 2WD, přesto se předvedli bezproblémovou jízdou, kterou i oni zakončili třetím místem v hodnocení třídy 9. Do dalších plánovaných podniků RSS to je dobrý bodový vklad.
Tým CERS Faster Rally Team se po Valašské rally dostal do správného závodního rytmu, ve kterém bude pokračovat i koncem dubna na nejstarší české soutěži, Rallye Šumava Klatovy. Do zahajovacího podniku Mistrovství České republiky v rally jako hlavní týmový jezdec nastoupí Ondřej Bisaha, který se premiérově představí s vozem Ford Fiesta R5. Smůlu z prvních letošních soutěží se do třetice pokusí prolomit také Zbyněk Baller, který opět nastoupí s Citroënem C2R2 Max. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com, www.fb.com/cersperformance a www.fb.com/fasterrally1!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.