Naprostá spokojenost panovala v cíli Rocksteel – 35. Valašská rally 2016, která úspěšně otevřela ve Valašském Meziříčí letošní sezonu šampionátů v českém rallysportu. Nejúspěšnější jezdci Valašky v absolutním pořadí i v hodnocení dvoukolek v rámci Rallysprint série děkovali novým pořadatelům ze společnosti JTRT pro s.r.o. v čele s Jaromírem Tomaštíkem. V absolutním pořadí vyhrála dvojice Jan Černý, Petr Černohorský na voze Škoda Fabia S2000 z Mogul Czech National Teamu, druhé místo získali Roman Odložilík, Martin Tureček (Ford Fiesta R5), třetí místo vybojovali Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Škoda Fabia WRC).
V hodnocení Rallysprint série zvítězila smíšená posádka Egon Smékal, Petra Němcová (Citroën DS3 R3T) před dvojicí Patrik Rujbr, Veronika Římalová (Renault Clio R3T), třetí příčku obsadila česko-slovenská posádka Daniel Zpěvák, Pavol Kušnier (Peugeot 208 R2).
Na náměstí ve Valašském Meziříčí jsme zachytili před cílovou rampou následující hlasy nejlepších jezdců z letošní velmi vydařené Valašky:
Jan Černý (CZE, Škoda Fabia S2000, startovní číslo 2): „Byl to krásný závod a děkuji pořadatelům, že se to tak povedlo. Auto fungovalo, my jsme fungovali a rozpis rovněž. Konečně jsme využili plný potenciál auta a jeli jsme tak, abychom byli zcela spokojení. Velké díky patří všem, kteří mně pomohli, určitě Mogulu, Romanovi Krestovi. Mám obrovskou radost z vítězství, z toho jak jsme jeli a jak to všechno dopadlo. Využili jsme Valašku jako testování a trénink před Rally Šumava Klatovy a bylo to velmi povedené testování.“
Roman Odložilík (CZE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 1): „Závod to byl velmi pěkný. Jsem rád, že se novému pořadateli povedlo soutěž, takto výborně uspořádat. Co se týká našeho výsledku, jeli jsme na první místo, a tak trochu jsme ho očekávali. Bohužel jsme měli problémy s technikou a na tom budeme muset zapracovat. Hlavním cílem je nyní opravit auto před Rallye Šumava Klatovy, abychom zde zajeli co nejlepší výsledek.“
Martin Vlček (CZE, Škoda Fabia WRC, startovní číslo 3): „Jsem rád, že se soutěž povedla výborně zorganizovat. Letos to bylo velmi podařené a jsem rád, že se jelo na těchto tratích. Co se týká auta, tak je skvělé a je to opravdu „raketa na kolech.“ Pro nás bylo problematické, že se jela zkouška na polygonu, protože na takovou technickou trať není naše auto stavěné. Ztráceli jsme v Kopřivnici hodně času a zdější asfalt byl rovněž hodně náročný na pneumatiky. Samozřejmě celková ztráta nebyla způsobena pouze autem. Musím také říct, že v dnešní rally, která je o detailech, jsem udělal značné množství chyb.“
Petter Kristiansen (NOR, Škoda Fabia S2000, startovní číslo 4): „Doufal jsem v průběhu rally, že se budu rychle zlepšovat a celkový výsledek by byl lepší, což se nepodařilo. Po druhém servisu se mně podařilo přizpůsobit jezdecký styl a bylo to poté lepší. Musím zlepšit řízení i nastavení auta a také bych potřeboval najít správnou rovnováhu mezi čistou a agresivní jízdou. Líbilo se mi množství fanoušků podél tratí. Další soutěž pojedeme na Šumavě. Doufám, že se udržíme v tempu.“
Martin Březík (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 5): „Jsme moc spokojení, organizace dneska byla super a auto fungovalo také výborně, takže jsme si to moc užívali. Nebylo jediné zakulhání, když pominu krátké čekání na sanitku kvůli civilnímu případu. Jinak to byla perfektně zvládnutá rally a doufám, že přijedeme i příští rok. Pojedeme i Rallye Šumava v Klatovech a podle toho jak to půjde, rozhodneme se o dalších startech.“
Egon Smékal (CZE, Citroën DS3 R3T, startovní číslo 12): „Jsme spokojení, náš výkon byl dobrý. Jsem rád, že spolujezdkyně Petra Němcová se toho spoustu naučila a vyhovovalo nám to. Opravdu jsem spokojen a doufám, že i naši sponzoři budou. Rád bych poděkoval organizátorům za pěknou soutěž.“
Patrik Rujbr (CZE, Renault Clio R3T, startovní číslo 14): „Rally byla skvělá. Škoda, že v prostřední sekci jsem zvolil špatné pneumatiky, a to nás stálo trochu času, ale jsem maximálně spokojený. Další soutěž absolvujeme na Šumavě, pojedeme mistrovství České republiky a Valaška je z našeho pohledu brána jako výborný test na začátku nové sezony.“
Daniel Zpěvák (CZE, Peugeot 208 R2, startovní číslo 23): „Soutěž hodnotím velmi kladně a organizace se povedla. Letošní ročník se vůbec nedá srovnat s loňským. Co se týká tratí, tak se nám to velmi líbilo, i když jsme chtěli jet na mokré trati. Nakonec všechno dopadlo skvěle a jsem za to velmi rád.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?