Po bronzu ve třídě SA2 v sezoně 2014 dosáhl Jaroslav Šopík v loňském roce na výrazný výsledek ve své sportovní kariéře. I díky nechtěné změně vozu a přechodu do vyšší třídy mohl převzít na konci roku při slavnostním vyhlašování zlínský jezdec pohár pro nejlepšího jezdce třídy 16.
Čtyři soutěže, tři spolujezdci, tři soutěžní vozy a jedno konečné vítězství ve třídě 16 rallysprintové série - taková je bilance Jaroslava Šopíka. Zlínský jezdec, který v letošním roce oslaví těsně před mosteckým rallysprintem své kulatiny, začal loňskou sezonu na Valašské rally. Zde startoval spolu s Jirkou Vajďákem v Hondě Civic VTi. „Závod to byl z pohledu pořadatelů asi nejvíce nepodařený, jaký jsem kdy jel. I když nám pořadatel zrušil dvě rychlostní zkoušky, tak jsme si zbytek plně užívali. Auto fungovalo skvěle a u Jirky se projevila zkušenost. V cíli jsme si dojeli pro pohár za 2. místo ve třídě 15, což byl ideální vstup do sezony,“ vrátil se ve vzpomínkách na úvod loňské sezony Jaroslav Šopík. Další soutěží, kde se zlínský jezdec postavil na start, byla rally ve Vyškově. Trošku překvapivě vyrazil do závodu v jiném voze než ve Valašském Meziříčí. Japonskou Hondu Civic VTi, vystřídal Renault Clio. „Původně jsem měl celou loňskou sezonu odjet se civicem. Jenže se stalo, že Jirka Lichovník v Českém Krumlově hondu trošku více kosmeticky upravil, a tak jsem se s Lubou dohodl na mých startech v renaultu. První pocity z clia byly perfektní, auto je výborné na podvozku a má dobrý motor, prostě parádní auto. Vyškovský sprint jsem jel s Honzou Houštěm a občas jsme si vytvořili nějakou tu prekérku, ale to k seznamování s novým vozem tak nějak patří,“ vysvětlil důvod změny vozu zlínský jezdec. Dvojice Šopík – Houšť obsadila 2. místo ve třídě 16.
Také na třetí závod sezony připravil Šopík změnu. Ta se tentokráte týkala pravé sedačky v renaultu, kdy Honzu vystřídal Daniel Hamšík. Rally v Jeseníkách považuje Šopík za jednu z nejkrásnějších v českém šampionátu, hlavně díky krásným rychlostním zkouškám a perfektní organizaci soutěže. „Závod v Jeseníkách poznamenalo deštivé počasí, které ztížilo už tak těžké rychlostní zkoušky, hlavně v lesních úsecích. Právě v jednom z těchto úseků se mi podařilo vytvořit poměrně velkou krizovku, ale tu jsme ustáli. I přes tento moment jsme si dojeli pro vítězství ve třídě,“ uvedl Jaroslav Šopík. O tečku za sezonou v podání Jaroslava Šopíka se postaral vsetínský sprint a ani tady nechyběla drobná změna. Daniel Hamšík na horkém sedadle spolujezdce zůstal, a změněna byla technika, kdy kluci povýšili do Renaultu Clio Sport. „S novým vozem jsme neměli před závodem nic natestováno, proto jsme jeli ze začátku opatrně a hlavně jsme se sžívali s renaultem. Úvodní dvě zkoušky byly pro nás zrušené, a tak jsme si mohli auto pořádně osahat aspoň na přejezdech a zde se chovalo perfektně. Ve zbytku rally jsme se už svezli a dost nás potrápila mlha. V tomto počasí nejsme zvyklí závodit, a tak to bylo chvilkami dost těžké. Závod jsme ale zvládli a v cíli převzali pohár za 2. místo ve třídě,“ přiblížil poslední změnu sezony Šopík. Tři starty ve třídě 16 přetavil Jaroslav Šopík vždy v umístění na bedně. Na konci roku si tak mohl dojít pro pohár určený nejlepší posádce třídy. „Vítězství ve třídě jsem rozhodně nečekal. V průběhu rallysprintové série jsem odjel v šestnáctce pouze tři závody a klidně bych mohl být třetí nebo druhý. Paní Štěstěna ovšem byla nakloněna k nám, protože posádky ve třídě nejely kompletní seriál série a i díky tomu jsem se dostal dopředu. Sezona 2015 byla pro mne tedy velice úspěšná. V průběhu roku jsem měl tři spolujezdce, kterým bych chtěl tímto poděkovat za spolupráci. K dobrým výsledkům, kterých jsem vloni dosáhl, dopomohla i perfektně připravená auta týmu Lubomíra Minaříka. Celá sezona byla bez chyby,“ uvedl Jaroslav Šopík.
Zatímco jedna sezona skončila, ta nadcházející už pomalu klepe na dveře. I v roce 2016 bude Jaroslav Šopík oblékat závodní kombinézu. Zimní pauzu vyplňuje pilováním jízdy i sportem. „Jelikož mám hodně povinností v práci, tak jsem rád, že si mohu o víkendech trošku odpočinout. Přesto se snažím svoji kondičku nezanedbávat. Konečně nám tady napadl sníh, tak po večerech vyrážím s autem pilovat jezdecké návyky. Jinak chodím s kluky každý čtvrtek hrát fotbálek do tělocvičny. Co se týká sezony 2016, tak v této chvíli máme něco naplánovaného a uvidíme, jak veškerá jednání dopadnou. Mohu prozradit, že bych i letošní sezonu rád odjel s autem, které připravuje Minařík Racing team a pokud vše klapne, tak se budeme objevovat na všech rallysprintových závodech. Krom toho je mým velkým snem postavit se na start Barumky, tak snad vše vyjde a konečně se mi to podaří. Strašně moc bych chtěl poděkovat celému týmu Lubomíra Minaříka, který má kolem sebe špičkové mechaniky, kteří vědí, na co sáhnout, a vždy mi perfektně připravili auto. Díky patří i mému bratrovi, který mne do rally hodně tlačí a moc mi pomáhá,“ zakončil povídání Jaroslav Šopík.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?