Po bronzu ve třídě SA2 v sezoně 2014 dosáhl Jaroslav Šopík v loňském roce na výrazný výsledek ve své sportovní kariéře. I díky nechtěné změně vozu a přechodu do vyšší třídy mohl převzít na konci roku při slavnostním vyhlašování zlínský jezdec pohár pro nejlepšího jezdce třídy 16.
Čtyři soutěže, tři spolujezdci, tři soutěžní vozy a jedno konečné vítězství ve třídě 16 rallysprintové série - taková je bilance Jaroslava Šopíka. Zlínský jezdec, který v letošním roce oslaví těsně před mosteckým rallysprintem své kulatiny, začal loňskou sezonu na Valašské rally. Zde startoval spolu s Jirkou Vajďákem v Hondě Civic VTi. „Závod to byl z pohledu pořadatelů asi nejvíce nepodařený, jaký jsem kdy jel. I když nám pořadatel zrušil dvě rychlostní zkoušky, tak jsme si zbytek plně užívali. Auto fungovalo skvěle a u Jirky se projevila zkušenost. V cíli jsme si dojeli pro pohár za 2. místo ve třídě 15, což byl ideální vstup do sezony,“ vrátil se ve vzpomínkách na úvod loňské sezony Jaroslav Šopík. Další soutěží, kde se zlínský jezdec postavil na start, byla rally ve Vyškově. Trošku překvapivě vyrazil do závodu v jiném voze než ve Valašském Meziříčí. Japonskou Hondu Civic VTi, vystřídal Renault Clio. „Původně jsem měl celou loňskou sezonu odjet se civicem. Jenže se stalo, že Jirka Lichovník v Českém Krumlově hondu trošku více kosmeticky upravil, a tak jsem se s Lubou dohodl na mých startech v renaultu. První pocity z clia byly perfektní, auto je výborné na podvozku a má dobrý motor, prostě parádní auto. Vyškovský sprint jsem jel s Honzou Houštěm a občas jsme si vytvořili nějakou tu prekérku, ale to k seznamování s novým vozem tak nějak patří,“ vysvětlil důvod změny vozu zlínský jezdec. Dvojice Šopík – Houšť obsadila 2. místo ve třídě 16.
Také na třetí závod sezony připravil Šopík změnu. Ta se tentokráte týkala pravé sedačky v renaultu, kdy Honzu vystřídal Daniel Hamšík. Rally v Jeseníkách považuje Šopík za jednu z nejkrásnějších v českém šampionátu, hlavně díky krásným rychlostním zkouškám a perfektní organizaci soutěže. „Závod v Jeseníkách poznamenalo deštivé počasí, které ztížilo už tak těžké rychlostní zkoušky, hlavně v lesních úsecích. Právě v jednom z těchto úseků se mi podařilo vytvořit poměrně velkou krizovku, ale tu jsme ustáli. I přes tento moment jsme si dojeli pro vítězství ve třídě,“ uvedl Jaroslav Šopík. O tečku za sezonou v podání Jaroslava Šopíka se postaral vsetínský sprint a ani tady nechyběla drobná změna. Daniel Hamšík na horkém sedadle spolujezdce zůstal, a změněna byla technika, kdy kluci povýšili do Renaultu Clio Sport. „S novým vozem jsme neměli před závodem nic natestováno, proto jsme jeli ze začátku opatrně a hlavně jsme se sžívali s renaultem. Úvodní dvě zkoušky byly pro nás zrušené, a tak jsme si mohli auto pořádně osahat aspoň na přejezdech a zde se chovalo perfektně. Ve zbytku rally jsme se už svezli a dost nás potrápila mlha. V tomto počasí nejsme zvyklí závodit, a tak to bylo chvilkami dost těžké. Závod jsme ale zvládli a v cíli převzali pohár za 2. místo ve třídě,“ přiblížil poslední změnu sezony Šopík. Tři starty ve třídě 16 přetavil Jaroslav Šopík vždy v umístění na bedně. Na konci roku si tak mohl dojít pro pohár určený nejlepší posádce třídy. „Vítězství ve třídě jsem rozhodně nečekal. V průběhu rallysprintové série jsem odjel v šestnáctce pouze tři závody a klidně bych mohl být třetí nebo druhý. Paní Štěstěna ovšem byla nakloněna k nám, protože posádky ve třídě nejely kompletní seriál série a i díky tomu jsem se dostal dopředu. Sezona 2015 byla pro mne tedy velice úspěšná. V průběhu roku jsem měl tři spolujezdce, kterým bych chtěl tímto poděkovat za spolupráci. K dobrým výsledkům, kterých jsem vloni dosáhl, dopomohla i perfektně připravená auta týmu Lubomíra Minaříka. Celá sezona byla bez chyby,“ uvedl Jaroslav Šopík.
Zatímco jedna sezona skončila, ta nadcházející už pomalu klepe na dveře. I v roce 2016 bude Jaroslav Šopík oblékat závodní kombinézu. Zimní pauzu vyplňuje pilováním jízdy i sportem. „Jelikož mám hodně povinností v práci, tak jsem rád, že si mohu o víkendech trošku odpočinout. Přesto se snažím svoji kondičku nezanedbávat. Konečně nám tady napadl sníh, tak po večerech vyrážím s autem pilovat jezdecké návyky. Jinak chodím s kluky každý čtvrtek hrát fotbálek do tělocvičny. Co se týká sezony 2016, tak v této chvíli máme něco naplánovaného a uvidíme, jak veškerá jednání dopadnou. Mohu prozradit, že bych i letošní sezonu rád odjel s autem, které připravuje Minařík Racing team a pokud vše klapne, tak se budeme objevovat na všech rallysprintových závodech. Krom toho je mým velkým snem postavit se na start Barumky, tak snad vše vyjde a konečně se mi to podaří. Strašně moc bych chtěl poděkovat celému týmu Lubomíra Minaříka, který má kolem sebe špičkové mechaniky, kteří vědí, na co sáhnout, a vždy mi perfektně připravili auto. Díky patří i mému bratrovi, který mne do rally hodně tlačí a moc mi pomáhá,“ zakončil povídání Jaroslav Šopík.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.