Po bronzu ve třídě SA2 v sezoně 2014 dosáhl Jaroslav Šopík v loňském roce na výrazný výsledek ve své sportovní kariéře. I díky nechtěné změně vozu a přechodu do vyšší třídy mohl převzít na konci roku při slavnostním vyhlašování zlínský jezdec pohár pro nejlepšího jezdce třídy 16.
Čtyři soutěže, tři spolujezdci, tři soutěžní vozy a jedno konečné vítězství ve třídě 16 rallysprintové série - taková je bilance Jaroslava Šopíka. Zlínský jezdec, který v letošním roce oslaví těsně před mosteckým rallysprintem své kulatiny, začal loňskou sezonu na Valašské rally. Zde startoval spolu s Jirkou Vajďákem v Hondě Civic VTi. „Závod to byl z pohledu pořadatelů asi nejvíce nepodařený, jaký jsem kdy jel. I když nám pořadatel zrušil dvě rychlostní zkoušky, tak jsme si zbytek plně užívali. Auto fungovalo skvěle a u Jirky se projevila zkušenost. V cíli jsme si dojeli pro pohár za 2. místo ve třídě 15, což byl ideální vstup do sezony,“ vrátil se ve vzpomínkách na úvod loňské sezony Jaroslav Šopík. Další soutěží, kde se zlínský jezdec postavil na start, byla rally ve Vyškově. Trošku překvapivě vyrazil do závodu v jiném voze než ve Valašském Meziříčí. Japonskou Hondu Civic VTi, vystřídal Renault Clio. „Původně jsem měl celou loňskou sezonu odjet se civicem. Jenže se stalo, že Jirka Lichovník v Českém Krumlově hondu trošku více kosmeticky upravil, a tak jsem se s Lubou dohodl na mých startech v renaultu. První pocity z clia byly perfektní, auto je výborné na podvozku a má dobrý motor, prostě parádní auto. Vyškovský sprint jsem jel s Honzou Houštěm a občas jsme si vytvořili nějakou tu prekérku, ale to k seznamování s novým vozem tak nějak patří,“ vysvětlil důvod změny vozu zlínský jezdec. Dvojice Šopík – Houšť obsadila 2. místo ve třídě 16.
Také na třetí závod sezony připravil Šopík změnu. Ta se tentokráte týkala pravé sedačky v renaultu, kdy Honzu vystřídal Daniel Hamšík. Rally v Jeseníkách považuje Šopík za jednu z nejkrásnějších v českém šampionátu, hlavně díky krásným rychlostním zkouškám a perfektní organizaci soutěže. „Závod v Jeseníkách poznamenalo deštivé počasí, které ztížilo už tak těžké rychlostní zkoušky, hlavně v lesních úsecích. Právě v jednom z těchto úseků se mi podařilo vytvořit poměrně velkou krizovku, ale tu jsme ustáli. I přes tento moment jsme si dojeli pro vítězství ve třídě,“ uvedl Jaroslav Šopík. O tečku za sezonou v podání Jaroslava Šopíka se postaral vsetínský sprint a ani tady nechyběla drobná změna. Daniel Hamšík na horkém sedadle spolujezdce zůstal, a změněna byla technika, kdy kluci povýšili do Renaultu Clio Sport. „S novým vozem jsme neměli před závodem nic natestováno, proto jsme jeli ze začátku opatrně a hlavně jsme se sžívali s renaultem. Úvodní dvě zkoušky byly pro nás zrušené, a tak jsme si mohli auto pořádně osahat aspoň na přejezdech a zde se chovalo perfektně. Ve zbytku rally jsme se už svezli a dost nás potrápila mlha. V tomto počasí nejsme zvyklí závodit, a tak to bylo chvilkami dost těžké. Závod jsme ale zvládli a v cíli převzali pohár za 2. místo ve třídě,“ přiblížil poslední změnu sezony Šopík. Tři starty ve třídě 16 přetavil Jaroslav Šopík vždy v umístění na bedně. Na konci roku si tak mohl dojít pro pohár určený nejlepší posádce třídy. „Vítězství ve třídě jsem rozhodně nečekal. V průběhu rallysprintové série jsem odjel v šestnáctce pouze tři závody a klidně bych mohl být třetí nebo druhý. Paní Štěstěna ovšem byla nakloněna k nám, protože posádky ve třídě nejely kompletní seriál série a i díky tomu jsem se dostal dopředu. Sezona 2015 byla pro mne tedy velice úspěšná. V průběhu roku jsem měl tři spolujezdce, kterým bych chtěl tímto poděkovat za spolupráci. K dobrým výsledkům, kterých jsem vloni dosáhl, dopomohla i perfektně připravená auta týmu Lubomíra Minaříka. Celá sezona byla bez chyby,“ uvedl Jaroslav Šopík.
Zatímco jedna sezona skončila, ta nadcházející už pomalu klepe na dveře. I v roce 2016 bude Jaroslav Šopík oblékat závodní kombinézu. Zimní pauzu vyplňuje pilováním jízdy i sportem. „Jelikož mám hodně povinností v práci, tak jsem rád, že si mohu o víkendech trošku odpočinout. Přesto se snažím svoji kondičku nezanedbávat. Konečně nám tady napadl sníh, tak po večerech vyrážím s autem pilovat jezdecké návyky. Jinak chodím s kluky každý čtvrtek hrát fotbálek do tělocvičny. Co se týká sezony 2016, tak v této chvíli máme něco naplánovaného a uvidíme, jak veškerá jednání dopadnou. Mohu prozradit, že bych i letošní sezonu rád odjel s autem, které připravuje Minařík Racing team a pokud vše klapne, tak se budeme objevovat na všech rallysprintových závodech. Krom toho je mým velkým snem postavit se na start Barumky, tak snad vše vyjde a konečně se mi to podaří. Strašně moc bych chtěl poděkovat celému týmu Lubomíra Minaříka, který má kolem sebe špičkové mechaniky, kteří vědí, na co sáhnout, a vždy mi perfektně připravili auto. Díky patří i mému bratrovi, který mne do rally hodně tlačí a moc mi pomáhá,“ zakončil povídání Jaroslav Šopík.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?