Tři silné Renaulty Clio Sport v garáži a pověst jednoho z nejlepších poskytovatelů soutěžní techniky pro třídu 8. Taková byla situace v předešlých dvou letech, kdy reprezentanti stáje LB Trans Racing soustředěně útočili na stupně vítězů ve své kategorii. Před uplynulou sezonou však ve vyškovském týmu zavládla skepse pramenící z přístupu vrcholných představitelů Federace automobilového sportu a velkolepé plány byly zredukovány. LB Trans Racing sice pokračoval v pronájmu techniky jak pro Mistrovství ČR v rally, tak do seriálu jednodenních soutěží, svůj vozový park však omezil na tři automobily (dvě clia, jedna felicia) a s bojem o nejvyšší příčky příliš nepočítal.
Poté, co se šéf týmu Lubomír Brtníček rozhodl dát si od rallyového kolotoče roční pauzu, zůstala týmu LB Trans Racing pouhá tři želízka v ohni. Všechna tři se však ukázala být až nečekaně horká, a pokud jim byla nakloněna štěstěna, všechna tři se pravidelně pohybovala na medailových postech. Příjemným překvapením byly zejména vyrovnané výkony mladého Tomáše Guryči, který si týmové clio vyzkoušel už předloni ve Vsetíně. „Ostřejší“ z dvojice dvoulitrových renaultů mu velmi rychle padl do ruky a hned na úvodní soutěži Rallysprint série, na Valašské rally, s ním dokonce mířil za prvenstvím ve třídě 8. Rozhodovala závěrečná zkouška, na které o pouhých devět sekund podlehl Janu Petrovi s hondou. Druhá místa byla bystřickému jezdci souzena i po většinu sezony. Stříbra z Vyškova a ze Vsetína doplněná o bramborovou medaili na Rally Agropa znamenala v konkurenci leckdy rychlejších, ale povětšinou méně spolehlivých konkurentů nečekané celoroční prvenství mezi „osmičkami“. „Od minulého roku jsme v autě udělali kus práce a myslím si, že to na výsledcích bylo vidět. Nicméně, úplně bezproblémová sezona to nebyla. Hlavně po nedokončených Jeseníkách a technických problémech v Pačejově jsme ke konci roku museli dost zvolnit a dovést auto v pořádku do cíle, abychom titul získali. Nakonec se to podařilo a za prvenství v Rallysprint sérii jsem moc rád,“ zhodnotil svůj prozatím největší úspěch kariéry pilot z Bystřice pod Lopeníkem.
Je o to větší škoda, že se cesty Tomáše, jeho spolujezdce Marka Topiče a týmu LB Trans Racing pro sezonu 2016 rozcházejí. „Bohužel, kvalitní spolupráce s týmem LB Trans letos končí. Rozhodli jsme se jít trošku výš, konkrétně do třídy 6. Tímto chci poděkovat celému týmu LB Trans Racing a zejména Lubomíru Brtníčkovi za skvěle zvládnutou sezonou a za pomoc při zisku titulu ve třídě 8,“ dodal Guryča.
Z kraje sezony vypadaly nadějně také vyhlídky Vlastimila Daňhela s Kateřinou Janovskou. I za volantem staršího „Stříbrňáka“ zajeli v úvodu roku čtvrté místo ve třídě 8 na Valašské rally a po přestupu do „velkých“ soutěží si dokonce dvakrát pověsili na krk stříbrné věnce. Reálné naděje na „bednu“ v celém šampionátu však zhatily dvě havárie – ta první na Bohemii byla ze strany jezdce zřejmě nezaviněná, na Barumce však snaha o co nejlepší výsledek zapříčinila ránu do trnky. Dvě nuly na bodovém kontě znamenaly citelné manko a konečný výsledek snad ani nemohl být lepší než čtvrté místo v tabulce Mistrovství ČR v rally. Vlastík však na rozdíl od Tomáše Guryči zůstane vyškovskému týmu věrný i v příští sezoně, a tak bude mít k posunu na vytoužené medailové pozice novou příležitost.
Třetím pilotem, jenž oblékal týmový dres, byl v listopadu 18letý Patrik Brtníček, který před dosažením plnoletosti nadále závodil s felicií v Poháru mládeže. Dost nešťastně řešený kalendář Rallysprint série (jehož byl Pohár mládeže součástí) však zapříčinil, že si mladý pilot z Vyškovska musel hledat aktivity i v jiných motoristických disciplínách. V kondici se držel jednak účastí v republikovém seriálu motokár a také v rámci Poháru Autoklubu ČR, zcela novou zkušeností pak pro něj byl test Formule Tomis na okruhu v Mostě. Specifickou úlohu měly starty v seriálu GPD a v rámci vyškovských automobilových slalomů. Právě na těchto akcích postupně pronikal do tajů závodění se silnější technikou, kterou reprezentovaly oba dvoulitrové Renaulty Clio z týmové dílny.
Uplynulá sezona je tedy definitivně minulostí a zejména díky výsledkům Tomáše Guryči ji lze hodnotit jako příznivou. Se začátkem nového roku se však nabízí i otázka, s jakými plány nastoupí členové stáje do nadcházející sezony. „Prioritu dostane závodnický růst mého syna Patrika, který by se měl zúčastnit kompletního programu jak Mistrovství ČR v rally, tak Rallysprint série. Momentálně jsme ve fázi zvažování, se kterým vozem oba seriály absolvuje. Pokračovat bude úspěšná spolupráce s Vlasťou Daňhelem, v jehož plánu je účast ve „velkém“ seriálu. Moje vlastní závodnické aktivity by měly být spíše příležitostné a budou se odvíjet podle momentální obsazenosti našich týmových renaultů. Svoji energii bych rád vložil především do podpory Patrika,“ nastínil letošní plán šéf týmu LB Trans Racing Lubomír Brtníček.
„Za letošní výsledky bych rád pochválil Tomáše Guryču, který se dal cestou zodpovědného přístupu a v průběhu sezony postupně zrychloval. Na začátku roku by přitom málokdo tipoval, že díky němu obhájíme první místo ve třídě 8 v rámci Rallysprint série. Za dílčí výsledky patří pochvala i Vlastíku Daňhelovi, který se oproti předešlé sezoně opět o něco zlepšil. Poděkování si zaslouží tým mechaniků v čele s Laďou Ježem, všichni členové týmu, ale také naši podporovatelé a příznivci, kteří nám v průběhu sezony drželi palce. Do nového roku přeji všem zmíněným pevné zdraví, spoustu úspěchů v osobním i pracovním životě a těším se na setkávání v sezoně 2016,“ uzavírá novoroční povídání Luboš Brtníček.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.