O tom, že automobilové soutěže stále přitahují nové posádky, svědčí i dvojice Ondřej Palacký s Honzou Hříbkem. V loňském roce se postavili ogaři z Valašska ke třem startům v rally a do sezony 2016 se chtějí do závodů více opřít. Za cíl si oba dali vítězství mezi historiky ve třídě F5.
Ondra i Honza pocházejí z kraje, kde mají automobilové soutěže pevné kořeny. Proto bylo logické, že se už jako malí kluci chodili dívat na Valašku a Barumku, která jim jezdívala doslova za komínem. „Jelikož je rally jedním z mých velkých koníčků, už hodně dlouho jsem přemýšlel, jak se aktivněji věnovat tomuto motoristickému odvětví. Od mala jsem se chodil dívat na soutěže coby divák. Chlapecký sen se mi splnil ve chvíli, kdy jsem zakoupil Škodu Favorit, se kterou bych chtěl startovat v kategorii historických vozidel,“ přiblížil cestu k rally Ondřej Palacký. „Já i Ondra hrajeme amatérskou soutěž v ledním hokeji. Po jednom zápase mezi Vánocemi v roce 2014 jsme se dali do řeči a Ondra mne zlákal k svezení. Jelikož i já jsem se chodíval dívat na soutěže, tak jsem na jeho nabídku samozřejmě hned kývl. A to i přesto, aniž bych věděl, co má pozice v posádce přesně obnáší. Vždy jsem chtěl zkusit ochutnat atmosféru závodů i z druhé strany, než jen zpoza pásky oddělující diváky od tratí rychlostních zkoušek,“ popsal způsob složení posádky vsetíňák Honza Hříbek. Jablůnčan Palacký už drobné zkušenosti s automobilovými závody v minulosti pochytal. Dvakrát se postavil na start amatérského podniku Ve stopě Valašské zimy s vozem Škoda Felicia.
Porovnat „Stopu“ s klasickou rally ovšem nelze a první velká zkušenost čekala na Ondru s Honzou v loňském roce při Valašské rally. „Valašská rally byla jednou ze soutěží, které jsem pravidelně navštěvoval jako divák, a proto byl pro mne velký zážitek postavit se na start. Do závodu jsem šel s velkým nadšením a cíl byl pro nás jasný, chtěli jsme hlavně Valašku dokončit. V průběhu rally jsme měli drobné technické problémy, ale Valašku jsme pokořili,“ vrátil se k premiérovému závodu své kariéry Ondřej Palacký. Druhý start v sezoně 2015 zaznamenala posádka Palacký – Hříbek na konci letních prázdnin. Toto období je pravidelně vymezeno pro Barum Czech Rally Zlín. Evropskou soutěž absolvovali Ondřej s Honzou v rámci Star rally, která je vyčleněna pro jezdce s historickými vozy. „I druhý start byl pro nás velkým zážitkem. Barumka má nejenom v Česku velkou váhu a snad každý jezdec zde chce startovat. Nám se to splnilo a závod jsme si užívali. Neopakovatelná atmosféra byla na páteční městské zkoušce, kde byly desítky tisíc diváků. Nám se trošku klepala kolena, protože takovou euforii jsme doposud nezažili. Kromě krásných zkoušek a mnoha zážitků máme z Barum rally také spoustu fotografií a rovněž první veřejný rozhovor na startovní rampě,“ podělil se o dojmy z druhé soutěže sezony Honza Hříbek. I když historici absolvovali pouze část z celé Barum rally, jejich jízda byla měřená a Ondra s Honzou obsadili celkové 11. místo a ve třídě HA1 jim patřilo 4. místo. „Barum rally byla naše nejtěžší soutěž sezony. Svůj podíl na tom sehrály náročné rychlostní zkoušky, ale hlavně počasí, neboť se jelo za vysokých teplot. Náš favorit nedisponuje velkým výkonem, protože máme obyčejný sériový motor. Hvězdnou soutěž jsme ale zvládli a v cíli byli velmi spokojeni. Na bronzovou příčku ve třídě jsme moc neztratili a nás těší, že jsme byli hned za legendou české rally Jindřichem Štolfou,“ doplnil slova spolujezdce Ondřej Palacký.
Poslední start sezony zaznamenala valašská posádka na podzim při vsetínském rallysprintu. Odsud si Ondřej s Honzou odvezli domů první pohár za vítězství ve třídě E1, mezi historickými vozy byla posádka klasifikována na pěkném 5. místě. Úvodní oťukávací závody mají Palacký s Hříbkem za sebou. V průběhu zimní přestávky ogaři zbrojí na novou sezonu. Posilněn bude soutěžní favorit a posádka bude poctivě shazovat kila nabraná během Vánoc. „Místo toho, abychom naháněli v posilovnách fyzičku na novou sezonu, tak jsme spíše nabrali přebytečné kilogramy v průběhu vánočních svátků. Proto budeme muset v brzké době na sobě zapracovat. Své dostane i závodní vůz, u kterého chceme zvýšit jeho kondičku. Naším cílem je posunout favorit do skupiny A. Zatímco jsme se v loňském roce závody hlavně bavili, do sezony 2016 si již klademe pevné cíle. Letos máme v plánu startovat v seriálu závodů historických vozidel. Jelikož tyto závody jsou většinou součástí velkých českých rally, tak již nyní se těšíme na start na Barumce, Bohemce a v Českém Krumlově. Člověk by měl mít vždy vyšší cíle a já jsem si dal za cíl zvítězit ve třídě. Tak nám držte všichni palce,“ nastínil plány do letošního roku Ondřej Palacký.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.