Celkem třikrát si v loňské sezoně dojel Radim Koutek v rallysprintové sérii pro pohárové umístění. Vedle těchto pohárů přibyl v obýváku na poličce ještě jeden velmi významný kousek, a to za celkové 2. místo ve třídě 8 v RSS. Přinášíme malé ohlédnutí za sezonou slušovického jezdce včetně nastínění plánu do letošního roku.
Pro Radima byla sezona 2015 přelomová. Po dvou letech strávených v Hondě Civic VTi přišel čas postoupit o krůček vzhůru. K tomuto posunu mu měl posloužit nový vůz. Třídu hond vystřídala třída renaultů. „Začátek loňského roku se nesl v pořízení nové techniky, kdy mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové vystřídal hondu a s touto změnou přišel i přestup do třídy 8. Do startu první soutěže, kterou byla Valašská rally, se nám nepodařilo vůbec nic natestovat a nervozita před závodem byla opravdu obrovská. Závod se pořadatelům nevydařil a pro nás byl extra krátký, neboť úvodní dvě zkoušky soutěže a následně i poslední erzeta byla pro nás zrušena. Celkový dojem ze závodu proto nebyl vůbec pozitivní, navíc sedmé místo ve třídě bylo spíše zklamání,“ vrátil se na začátek loňského roku Radim Koutek. Pro slušovického jezdce byl prioritou velký mistrák a start na Valašské rally bral jako test a seznámení se s novým vozem. Na konci sezony ovšem počet startů ve sprintech výrazně převýšil starty ve velkém mistráku. Zatímco ve Valašském Meziříčí četl noty Daniel Hamšík, v Klatovech a v Českém Krumlově slyšel Radim rozpis z úst Kuby Navrátila. „I když jsme nedokončili ani jednu soutěž, zkušenosti, které jsme tady posbírali, jsou k nezaplacení. Velká porce kilometrů, těžké a ještě těžší rychlostní zkoušky, velká únava, jízda v noci… To vše jsme do té doby neznali. Na Šumavě nám praskl tlumič zadního kola a v Krumlově měl Kuba na sedadle spolujezdce zdravotní problémy, které nám nedovolily pokračovat. Začátek sezóny byl prostě výsledkově velmi špatný. Navíc mně dost svazovalo ruce, že máme výborné auto, ale neděláme mu dobrou reklamu. Vždy jsem ale tvrdil, že největší rezervy jsou u nás mezi volantem a sedačkou, a tak je na to potřeba i nahlížet,“ uvedl Radim Koutek. Velkou, a jak se ukázalo i zásadní změnou pro sezónu 2015 byla dohoda s Lubou Minaříkem, který adoptoval do svého týmu Radimovo auto a věnoval se mu od začátku jako by bylo jeho vlastní. Navíc přišla dohoda na spolupráci s Richardem Lasevičem. „U obou platí, že čím větší profesionál, tím skromnější a přátelštější člověk. K Richardovi vzhlížím s obrovskou úctou. Začátky spolupráce byly pro mě těžko popsatelné. Richard ke všemu přistupuje na 150 %, a to je opravdová radost, ale i závazek. Dokáže vytvořit i „vyklidněné“ prostředí, což je obrovská úleva, zejména pro mě, protože před startem jsem uzlíček nervů. A pokud se podívám na Minařík racing team, tak zde panuje pohodová atmosféra a je radost zde závodit. Mechaniky včetně bosse jsem neviděl za celý rok zamračené, vždy měli úsměvy od ucha k uchu. Oni se snad i ve spaní smějí :-),“ popsal Radim druhou velkou změnu v loňské sezoně.
V Pačejově, Jeseníkách a Vsetíně zajela nově sestavená posádka pódiové umístění. V celkovém součtu rallysprintové série a snad i vlivem velké porce štěstí a vytrvalosti získali v součtu nejvyšší počet bodů ve třídě. Po odečtu výsledku z Valašky Radim s Richardem skončili na celkovém druhém místě. Na konci letních prázdnin se kluci postavili na start zlínské Barum rally. Ale ani třetí start ve velkém mistráku nepřinesl Radimovi kýžený úspěch. Tři dny před soutěží při testu osvětlení začala zlobit elektroinstalace a mechanici zvládli udělat třikrát celkovou rozborku. Přesto si v sobotu po odjetí erzety Pindula elektrika řekla dost a posádka sjela už pouze samospádem k hospůdce pod kopcem. „Celkově sezóna dopadla nad očekávání dobře, tedy pokud hodnotím starty v rallysprintové sérii, se kterou jsem prioritně nepočítal. A nebylo to pouze o mém výkonnostním posunu, bylo to i menším sportovním štěstí našich soupeřů. Na druhou stranu jezdím závodit hlavně pro radost. Jsem typ závodníka, co z práce letí honem na soutěž a po závodech zase honem do práce. Všechno si hradím sám, a když se za mých rozpočtově omezených podmínek podaří udělat i výsledek, je radost o to větší. Zásluhy na výsledku mají ale všichni, kdo se podíleli na přípravě a podpoře a samozřejmě taky i náš závoďák „Blesk“. V tomto výběru jsem měl velké štěstí. Proto je důležité a správné poděkovat nejen Lubovi Minaříkovi a všem klukům, kteří se o nás tak výborně starali a zvládli vždy nachystat našeho závoďáka do plné pohotovosti, ale i Ríšovi Lasevičovi, který mě vzal pod svá zkušená křídla a zvládá s nadhledem mé poklesy soustředěnosti a výkonnosti, rodinám za obrovskou sportovní a psychickou podporu, fanouškům a přátelům a nakonec patří i velký dík našemu „Bleskovi“, protože jízda s ním byla velký zážitek a radost. V roce 2016 bychom rádi obsáhli většinu závodů RSS a MČR, opět ve třídě 8 a opět za podpory Minařík racing teamu. Výsledkově nemám žádné přehnané očekávání. Jako nejdůležitější faktor vnímám stejně jako v roce 2015 sběr zkušeností, kdy se při tom budu snažit o co nejlepší umístění. Pokud se to podaří, bude to pověstná třešinka na dortu, ale jinak úplně postačí dobrá parta a radost z rally sportu,“ nastínil plány do letošní sezony Radim Koutek.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.