Celkem třikrát si v loňské sezoně dojel Radim Koutek v rallysprintové sérii pro pohárové umístění. Vedle těchto pohárů přibyl v obýváku na poličce ještě jeden velmi významný kousek, a to za celkové 2. místo ve třídě 8 v RSS. Přinášíme malé ohlédnutí za sezonou slušovického jezdce včetně nastínění plánu do letošního roku.
Pro Radima byla sezona 2015 přelomová. Po dvou letech strávených v Hondě Civic VTi přišel čas postoupit o krůček vzhůru. K tomuto posunu mu měl posloužit nový vůz. Třídu hond vystřídala třída renaultů. „Začátek loňského roku se nesl v pořízení nové techniky, kdy mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové vystřídal hondu a s touto změnou přišel i přestup do třídy 8. Do startu první soutěže, kterou byla Valašská rally, se nám nepodařilo vůbec nic natestovat a nervozita před závodem byla opravdu obrovská. Závod se pořadatelům nevydařil a pro nás byl extra krátký, neboť úvodní dvě zkoušky soutěže a následně i poslední erzeta byla pro nás zrušena. Celkový dojem ze závodu proto nebyl vůbec pozitivní, navíc sedmé místo ve třídě bylo spíše zklamání,“ vrátil se na začátek loňského roku Radim Koutek. Pro slušovického jezdce byl prioritou velký mistrák a start na Valašské rally bral jako test a seznámení se s novým vozem. Na konci sezony ovšem počet startů ve sprintech výrazně převýšil starty ve velkém mistráku. Zatímco ve Valašském Meziříčí četl noty Daniel Hamšík, v Klatovech a v Českém Krumlově slyšel Radim rozpis z úst Kuby Navrátila. „I když jsme nedokončili ani jednu soutěž, zkušenosti, které jsme tady posbírali, jsou k nezaplacení. Velká porce kilometrů, těžké a ještě těžší rychlostní zkoušky, velká únava, jízda v noci… To vše jsme do té doby neznali. Na Šumavě nám praskl tlumič zadního kola a v Krumlově měl Kuba na sedadle spolujezdce zdravotní problémy, které nám nedovolily pokračovat. Začátek sezóny byl prostě výsledkově velmi špatný. Navíc mně dost svazovalo ruce, že máme výborné auto, ale neděláme mu dobrou reklamu. Vždy jsem ale tvrdil, že největší rezervy jsou u nás mezi volantem a sedačkou, a tak je na to potřeba i nahlížet,“ uvedl Radim Koutek. Velkou, a jak se ukázalo i zásadní změnou pro sezónu 2015 byla dohoda s Lubou Minaříkem, který adoptoval do svého týmu Radimovo auto a věnoval se mu od začátku jako by bylo jeho vlastní. Navíc přišla dohoda na spolupráci s Richardem Lasevičem. „U obou platí, že čím větší profesionál, tím skromnější a přátelštější člověk. K Richardovi vzhlížím s obrovskou úctou. Začátky spolupráce byly pro mě těžko popsatelné. Richard ke všemu přistupuje na 150 %, a to je opravdová radost, ale i závazek. Dokáže vytvořit i „vyklidněné“ prostředí, což je obrovská úleva, zejména pro mě, protože před startem jsem uzlíček nervů. A pokud se podívám na Minařík racing team, tak zde panuje pohodová atmosféra a je radost zde závodit. Mechaniky včetně bosse jsem neviděl za celý rok zamračené, vždy měli úsměvy od ucha k uchu. Oni se snad i ve spaní smějí :-),“ popsal Radim druhou velkou změnu v loňské sezoně.
V Pačejově, Jeseníkách a Vsetíně zajela nově sestavená posádka pódiové umístění. V celkovém součtu rallysprintové série a snad i vlivem velké porce štěstí a vytrvalosti získali v součtu nejvyšší počet bodů ve třídě. Po odečtu výsledku z Valašky Radim s Richardem skončili na celkovém druhém místě. Na konci letních prázdnin se kluci postavili na start zlínské Barum rally. Ale ani třetí start ve velkém mistráku nepřinesl Radimovi kýžený úspěch. Tři dny před soutěží při testu osvětlení začala zlobit elektroinstalace a mechanici zvládli udělat třikrát celkovou rozborku. Přesto si v sobotu po odjetí erzety Pindula elektrika řekla dost a posádka sjela už pouze samospádem k hospůdce pod kopcem. „Celkově sezóna dopadla nad očekávání dobře, tedy pokud hodnotím starty v rallysprintové sérii, se kterou jsem prioritně nepočítal. A nebylo to pouze o mém výkonnostním posunu, bylo to i menším sportovním štěstí našich soupeřů. Na druhou stranu jezdím závodit hlavně pro radost. Jsem typ závodníka, co z práce letí honem na soutěž a po závodech zase honem do práce. Všechno si hradím sám, a když se za mých rozpočtově omezených podmínek podaří udělat i výsledek, je radost o to větší. Zásluhy na výsledku mají ale všichni, kdo se podíleli na přípravě a podpoře a samozřejmě taky i náš závoďák „Blesk“. V tomto výběru jsem měl velké štěstí. Proto je důležité a správné poděkovat nejen Lubovi Minaříkovi a všem klukům, kteří se o nás tak výborně starali a zvládli vždy nachystat našeho závoďáka do plné pohotovosti, ale i Ríšovi Lasevičovi, který mě vzal pod svá zkušená křídla a zvládá s nadhledem mé poklesy soustředěnosti a výkonnosti, rodinám za obrovskou sportovní a psychickou podporu, fanouškům a přátelům a nakonec patří i velký dík našemu „Bleskovi“, protože jízda s ním byla velký zážitek a radost. V roce 2016 bychom rádi obsáhli většinu závodů RSS a MČR, opět ve třídě 8 a opět za podpory Minařík racing teamu. Výsledkově nemám žádné přehnané očekávání. Jako nejdůležitější faktor vnímám stejně jako v roce 2015 sběr zkušeností, kdy se při tom budu snažit o co nejlepší umístění. Pokud se to podaří, bude to pověstná třešinka na dortu, ale jinak úplně postačí dobrá parta a radost z rally sportu,“ nastínil plány do letošní sezony Radim Koutek.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.