Radim Koutek s „Bleskem“ dojel pro 2. místo ve třídě 8

Mikuláš Rally (CZ)
Mikuláš Rally (CZ), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 7. ledna 2016 20:30
Sdílej:

Celkem třikrát si v loňské sezoně dojel Radim Koutek v rallysprintové sérii pro pohárové umístění. Vedle těchto pohárů přibyl v obýváku na poličce ještě jeden velmi významný kousek, a to za celkové 2. místo ve třídě 8 v RSS. Přinášíme malé ohlédnutí za sezonou slušovického jezdce včetně nastínění plánu do letošního roku.

Pro Radima byla sezona 2015 přelomová. Po dvou letech strávených v Hondě Civic VTi přišel čas postoupit o krůček vzhůru. K tomuto posunu mu měl posloužit nový vůz. Třídu hond vystřídala třída renaultů. „Začátek loňského roku se nesl v pořízení nové techniky, kdy mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové vystřídal hondu a s touto změnou přišel i přestup do třídy 8. Do startu první soutěže, kterou byla Valašská rally, se nám nepodařilo vůbec nic natestovat a nervozita před závodem byla opravdu obrovská. Závod se pořadatelům nevydařil a pro nás byl extra krátký, neboť úvodní dvě zkoušky soutěže a následně i poslední erzeta byla pro nás zrušena. Celkový dojem ze závodu proto nebyl vůbec pozitivní, navíc sedmé místo ve třídě bylo spíše zklamání,“ vrátil se na začátek loňského roku Radim Koutek. Pro slušovického jezdce byl prioritou velký mistrák a start na Valašské rally bral jako test a seznámení se s novým vozem. Na konci sezony ovšem počet startů ve sprintech výrazně převýšil starty ve velkém mistráku. Zatímco ve Valašském Meziříčí četl noty Daniel Hamšík, v Klatovech a v Českém Krumlově slyšel Radim rozpis z úst Kuby Navrátila. „I když jsme nedokončili ani jednu soutěž, zkušenosti, které jsme tady posbírali, jsou k nezaplacení. Velká porce kilometrů, těžké a ještě těžší rychlostní zkoušky, velká únava, jízda v noci… To vše jsme do té doby neznali. Na Šumavě nám praskl tlumič zadního kola a v Krumlově měl Kuba na sedadle spolujezdce zdravotní problémy, které nám nedovolily pokračovat. Začátek sezóny byl prostě výsledkově velmi špatný. Navíc mně dost svazovalo ruce, že máme výborné auto, ale neděláme mu dobrou reklamu. Vždy jsem ale tvrdil, že největší rezervy jsou u nás mezi volantem a sedačkou, a tak je na to potřeba i nahlížet,“ uvedl Radim Koutek. Velkou, a jak se ukázalo i zásadní změnou pro sezónu 2015 byla dohoda s Lubou Minaříkem, který adoptoval do svého týmu Radimovo auto a věnoval se mu od začátku jako by bylo jeho vlastní. Navíc přišla dohoda na spolupráci s Richardem Lasevičem. „U obou platí, že čím větší profesionál, tím skromnější a přátelštější člověk. K Richardovi vzhlížím s obrovskou úctou. Začátky spolupráce byly pro mě těžko popsatelné. Richard ke všemu přistupuje na 150 %, a to je opravdová radost, ale i závazek. Dokáže vytvořit i „vyklidněné“ prostředí, což je obrovská úleva, zejména pro mě, protože před startem jsem uzlíček nervů. A pokud se podívám na Minařík racing team, tak zde panuje pohodová atmosféra a je radost zde závodit. Mechaniky včetně bosse jsem neviděl za celý rok zamračené, vždy měli úsměvy od ucha k uchu. Oni se snad i ve spaní smějí :-),“ popsal Radim druhou velkou změnu v loňské sezoně.

V Pačejově, Jeseníkách a Vsetíně zajela nově sestavená posádka pódiové umístění. V celkovém součtu rallysprintové série a snad i vlivem velké porce štěstí a vytrvalosti získali v součtu nejvyšší počet bodů ve třídě. Po odečtu výsledku z Valašky Radim s Richardem skončili na celkovém druhém místě. Na konci letních prázdnin se kluci postavili na start zlínské Barum rally. Ale ani třetí start ve velkém mistráku nepřinesl Radimovi kýžený úspěch. Tři dny před soutěží při testu osvětlení začala zlobit elektroinstalace a mechanici zvládli udělat třikrát celkovou rozborku. Přesto si v sobotu po odjetí erzety Pindula elektrika řekla dost a posádka sjela už pouze samospádem k hospůdce pod kopcem. „Celkově sezóna dopadla nad očekávání dobře, tedy pokud hodnotím starty v rallysprintové sérii, se kterou jsem prioritně nepočítal. A nebylo to pouze o mém výkonnostním posunu, bylo to i menším sportovním štěstí našich soupeřů. Na druhou stranu jezdím závodit hlavně pro radost. Jsem typ závodníka, co z práce letí honem na soutěž a po závodech zase honem do práce. Všechno si hradím sám, a když se za mých rozpočtově omezených podmínek podaří udělat i výsledek, je radost o to větší. Zásluhy na výsledku mají ale všichni, kdo se podíleli na přípravě a podpoře a samozřejmě taky i náš závoďák „Blesk“. V tomto výběru jsem měl velké štěstí. Proto je důležité a správné poděkovat nejen Lubovi Minaříkovi a všem klukům, kteří se o nás tak výborně starali a zvládli vždy nachystat našeho závoďáka do plné pohotovosti, ale i Ríšovi Lasevičovi, který mě vzal pod svá zkušená křídla a zvládá s nadhledem mé poklesy soustředěnosti a výkonnosti, rodinám za obrovskou sportovní a psychickou podporu, fanouškům a přátelům a nakonec patří i velký dík našemu „Bleskovi“, protože jízda s ním byla velký zážitek a radost. V roce 2016 bychom rádi obsáhli většinu závodů RSS a MČR, opět ve třídě 8 a opět za podpory Minařík racing teamu. Výsledkově nemám žádné přehnané očekávání. Jako nejdůležitější faktor vnímám stejně jako v roce 2015 sběr zkušeností, kdy se při tom budu snažit o co nejlepší umístění. Pokud se to podaří, bude to pověstná třešinka na dortu, ale jinak úplně postačí dobrá parta a radost z rally sportu,“ nastínil plány do letošní sezony Radim Koutek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?