Dominik Brož se v kolotoči českých automobilových soutěží pohybuje teprve druhou sezonu, ale již se výrazněji zapisuje do podvědomí fanoušků rally. V loňské sezoně si krom účasti ve velkém mistráku, kde nakonec obsadil bronzový stupínek ve třídě 6, vystřihl i start na světové soutěži v Německu.
Rčení, že jablko nepadá daleko od stromu, plně vystihuje i rodinu Brožů. Táta Jirka začal jezdit soutěže v devadesátých letech a na jeho úspěšnou kariéru v sezoně 2014 navázal syn Dominik. Ten ve své první sezoně startoval třikrát v rallysprintech a Rally Vyškov (6. místo třída 6), Jeseníky (9. místo třída 6) i sprint ve Vsetíně (9. místo třída 6) zdárně dokončil. Na konci první sezony z toho bylo celkové 11. místo v rallysprintové třídě 6.
Jezdec z Turnova, který oslaví v příštím roce kulatiny, pro sezonu 2015 udělal se svým spolujezdcem Tomášem Prokorátem a týmem krok výš a rallysprintový šampionát vyměnil za mistrovství ČR v rally. V loňském roce měli v kalendáři zaznamenáno šest soutěží, do kterých Dominik s Tomášem vyrazili. Pojďme se v krátkosti ohlédnout za druhou sezonou devatenáctiletého jezdce. Velký mistrák startoval jako obvykle v Klatovech Rally Šumava. Dvanáct rychlostních zkoušek ve dvou etapách zvládla turnovská posádka bez problémů a na klatovském náměstí se mohla radovat z 3. místa ve třídě 6 a 23. místa absolutní klasifikace. Květen patří Rally Český Krumlov a v Jelení zahradě, kam je umístěn start soutěže, pochopitelně byli i Brož s Prokorátem. Počasí si s posádkami pořádně pohrálo. Zatímco v pátek bylo sucho a teploty okolo 20°C, na sobotní zkoušky padal déšť a teplota spadla o deset stupňů dolů. Soutěž měla ve svém harmonogramu 14 RZ. Na jejím konci byla posádka klasifikována na 6. místě ve třídě 6 a 30. místě absolutní klasifikace. Následovala rally mezi vinicemi neboli Rally Hustopeče s 13 erzetami. Také tuto soutěž proměnil Dominik v úspěšný závěr a i přes velkou ztrátu díky defektu dorazil na cílovou rampu. Posádka Brož – Prokorát byla klasifikována na 7. místě ve třídě a 39. místě absolutně. V polovině července přišel jeden z vrcholů sezony mladého jezdce, takřka domácí Rally Bohemia. Po odjetí 12 náročných erzet si Brož s Prokorátem dojeli pro pohár za 2. místo ve třídě 6, 6. místo v kategorii 2WD a 25. místo v absolutní klasifikaci. Čtyři úspěšné soutěže pomohly splnit mladému jezdci přání v podobě startu na světové soutěži v Německu. V průběhu Rally Deutschland se Dominik s Tomášem pohybovali okolo desátého místa ve třídě. Závod probíhal bez větších problémů. Jediný nepříjemný moment nastal v sobotní etapě po 13. RZ, kdy posádku vyřadila z bojů nefunkční spojka. Tým však zapracoval na odstranění závady a kluci mohli v rámci super rally nastoupit zpět do soutěže. V cíli byla posádka klasifikována na 49. místě absolutně a 10. místě ve třídě RC4. Krátce nato kluci změnili kurz zcela opačným směrem - na Moravu, aby se zúčastnili Barum Czech Rally Zlín. I tady pokračovali Dominik s Tomášem ve výborných výkonech a výsledné umístění je toho důkazem – 2. místo ve třídě 6, vítězství mezi českými juniory, 9. místo ve třídě RC4, 21. místo v MČR a 39. místo v ME. Jediné zklamání sezony přišlo na závěrečném podniku, kdy posádku vyřadil z bojů poškozený motor. V konečném hodnocení sezony 2015 získali Dominik Brož s Tomášem Prokorátem titul juniorských mistrů ČR a dále dosáhli na výborné 3. místo ve třídě 6 a sedmou příčku v dvoukolkách.
„Svou druhou soutěžní sezonu hodnotím kladně. Cíl, který jsme si před sezonou dali, se nám podařilo splnit. Na posledním podniku v Klatovech jsme si chtěli dát jen malý dárek a rozhodli jsme se zaútočit na celkové druhé místo ve třídě 6. Bohužel, asi jeden kilometr po startu úvodní zkoušky nás vyřadil z bojů poškozený motor. V průběhu sezony jsme posbírali spoustu zkušeností a poznatků, které využijeme v sezoně nadcházející. Co se týká sezony 2016, tak v těchto chvílích probíhají jednání s našimi obchodními partnery. Rádi bychom získávali další zkušenosti a zaměřili se na juniorské mistrovství Evropy. Chtěl bych tímto poděkovat celé své rodině za podporu, mechanikům za poctivou práci a dále všem partnerům za podporu - Autorent, AD Donát, BRD KOVO, Obaly Final, Občerstvení u Jezu, AD Muller, Pivovar Rohozec,“ ohlédl se za loňskou sezonou a nastínil plány do té letošní Dominik Brož. První evropská soutěž startuje na začátku února Rally Liepaja v Lotyšsku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.