V české rally je teprve krátce, ale již se dostal do podvědomí fanoušků domácích soutěží. Při premiérovém startu v rallysprintové sérii obsadil v Jeseníkách 2. místo ve třídě 6, ve Vsetíně již tuto třídu ovládl a dosáhl na 3. místo v RSS. Další výsledek přišel na Mikuláš rally, kde Karel Kupec zvítězil ve dvoukolkách. Mezi velké úspěchy patří i vítězství v Rally talentu 2016.
Karle, jsme na konci sezony a ty máš v té letošní ve statistikách dvě účasti v rallysprintech. Jak zpětně hodnotíš tyto dva starty?
„Tyto dva starty nemůžu hodnotit jinak, než velmi pozitivně. V Jeseníkách jsem si druhým místem odbyl premiéru v RSS a ve Vsetíně už jsme slavili první vítězství. Pro mě naprosto snový začátek, navíc když se jel Vsetín za takových podmínek, jakých se jel. Mlha, kluzko a hodně těžké tratě v kombinaci s těžkými soupeři nám daly hodně zabrat :-).“
Na konci roku jsi startoval i na volných závodech - Pražském rallysprintu a Mikuláš rally. Pokaždé s jinými spolujezdci, bylo to testování možných copilotů?
„To určitě ne. Radek Tögel je velký fanoušek rally a také značky Peugeot, a tak jsme se ve spolupráci s Peugeot Česká republika domluvili, že si v Praze sedne vedle mě a vyzkouší si, jak probíhá závod z pohledu spolujezdce. Přímo ze servisu nás podporovala jeho manželka, známá operní pěvkyně, Andrea Tögel Kalivodová. Myslím, že to pro nás oba byl velký zážitek, navíc je Radek velký pohodář, a tak jsme si užili spoustu srandy.
Ve Slušovicích jsme jeli s bráchou proto, aby si vytvořil porovnání Ford vs. Peugeot. Původně jsme se chtěli na některé rychlostní zkoušky vystřídat, aby si to vyzkoušel i v ostré jízdě, vzhledem k průběhu závodu jsme se ale rozhodli nic nezkoušet a jet na vítězství. Konkurence byla veliká a kluci jeli na domácích tratích strašně rychle!“
Obzvláště svezení s bratrem muselo být pro oba velmi zajímavé. Šel bys i ty na místo spolujezdce?
„Jak jsem říkal, bylo v plánu, že se na některé zkoušce vyměníme, takže jsem byl psychicky připraven na to, že si to zkusím. Když jsem ale viděl bráchu, jak se tváří po cíli RZ Raková, tak jsem rád, že k výměně nakonec nedošlo. Mám k bráchovi velký respekt, že to zvládnul, a také ke všem spolujezdcům, protože je to neskutečně těžká práce. Klobouk dolů všem mitfárům!“
Ke konci sezony jsi bojoval nejenom na tratích rychlostních zkoušek, ale také v Rally talentu. Jak s odstupem času hodnotíš tuto soutěž?
„Tuto soutěž hodnotím velice kladně a jsem moc rád, že Autoklub České republiky něco takového uspořádal. Je úžasné, že jsme dostali takovou možnost, vždyť něco takového u nás ještě nebylo. Navíc jsem se během soutěže seznámil se spoustou fajn kluků, o kterých také ještě hodně uslyšíme! Takže děkuji Autoklubu za tuto příležitost.“
Musím se zeptat i na poněkud divočejší období krátce po skončení Rally talentu, jak jsi to vnímal?
„Negativní ohlasy mne celkem překvapily a musím přiznat, že mne trošku zamrzelo, co se psalo. Na druhou stranu si myslím, že výsledky v Jeseníkách a Vsetíně jasně ukázaly, že jdeme správnou cestou a je to pro mne obrovská motivace do budoucna.“
Jako vítěz soutěže Rally talent 2016 jsi smluvně vázaný k Autoklubu ČR. Už víš, kde budeš startovat?
„Vše je zatím v jednání, a proto na tuto otázku v tuto chvíli bohužel nemohu odpovědět.“
Jedna otázečka ohledně příští sezony míří i na bratra Radomíra, kde, v čem a s kým?
„U bráchy se zatím ví, že by se měl zúčastnit RSS s vozem kategorie R2 a pokud se seženou nějaké finance navíc, tak by se určitě rád svezl třeba na Barumce. Víc se toho zatím neví, s jakým autem a s kým, by mělo být jasno do konce roku :-).
Na závěr bych chtěl poděkovat všem fanouškům a sponzorům za přízeň a popřát všem příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2016!“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?