Karel Kupec – budoucí hvězda české rally?

Rally Jeseníky (CZE)
Rally Jeseníky (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 16. prosince 2015 11:01
Sdílej:

V české rally je teprve krátce, ale již se dostal do podvědomí fanoušků domácích soutěží. Při premiérovém startu v rallysprintové sérii obsadil v Jeseníkách 2. místo ve třídě 6, ve Vsetíně již tuto třídu ovládl a dosáhl na 3. místo v RSS. Další výsledek přišel na Mikuláš rally, kde Karel Kupec zvítězil ve dvoukolkách. Mezi velké úspěchy patří i vítězství v Rally talentu 2016.

Karle, jsme na konci sezony a ty máš v té letošní ve statistikách dvě účasti v rallysprintech. Jak zpětně hodnotíš tyto dva starty?

„Tyto dva starty nemůžu hodnotit jinak, než velmi pozitivně. V Jeseníkách jsem si druhým místem odbyl premiéru v RSS a ve Vsetíně už jsme slavili první vítězství. Pro mě naprosto snový začátek, navíc když se jel Vsetín za takových podmínek, jakých se jel. Mlha, kluzko a hodně těžké tratě v kombinaci s těžkými soupeři nám daly hodně zabrat :-).“

Na konci roku jsi startoval i na volných závodech - Pražském rallysprintu a Mikuláš rally. Pokaždé s jinými spolujezdci, bylo to testování možných copilotů?

„To určitě ne. Radek Tögel je velký fanoušek rally a také značky Peugeot, a tak jsme se ve spolupráci s Peugeot Česká republika domluvili, že si v Praze sedne vedle mě a vyzkouší si, jak probíhá závod z pohledu spolujezdce. Přímo ze servisu nás podporovala jeho manželka, známá operní pěvkyně, Andrea Tögel Kalivodová. Myslím, že to pro nás oba byl velký zážitek, navíc je Radek velký pohodář, a tak jsme si užili spoustu srandy.

Ve Slušovicích jsme jeli s bráchou proto, aby si vytvořil porovnání Ford vs. Peugeot. Původně jsme se chtěli na některé rychlostní zkoušky vystřídat, aby si to vyzkoušel i v ostré jízdě, vzhledem k průběhu závodu jsme se ale rozhodli nic nezkoušet a jet na vítězství. Konkurence byla veliká a kluci jeli na domácích tratích strašně rychle!“

Obzvláště svezení s bratrem muselo být pro oba velmi zajímavé. Šel bys i ty na místo spolujezdce?

„Jak jsem říkal, bylo v plánu, že se na některé zkoušce vyměníme, takže jsem byl psychicky připraven na to, že si to zkusím. Když jsem ale viděl bráchu, jak se tváří po cíli RZ Raková, tak jsem rád, že k výměně nakonec nedošlo. Mám k bráchovi velký respekt, že to zvládnul, a také ke všem spolujezdcům, protože je to neskutečně těžká práce. Klobouk dolů všem mitfárům!“

Ke konci sezony jsi bojoval nejenom na tratích rychlostních zkoušek, ale také v Rally talentu. Jak s odstupem času hodnotíš tuto soutěž?

„Tuto soutěž hodnotím velice kladně a jsem moc rád, že Autoklub České republiky něco takového uspořádal. Je úžasné, že jsme dostali takovou možnost, vždyť něco takového u nás ještě nebylo. Navíc jsem se během soutěže seznámil se spoustou fajn kluků, o kterých také ještě hodně uslyšíme! Takže děkuji Autoklubu za tuto příležitost.“

Musím se zeptat i na poněkud divočejší období krátce po skončení Rally talentu, jak jsi to vnímal?

„Negativní ohlasy mne celkem překvapily a musím přiznat, že mne trošku zamrzelo, co se psalo. Na druhou stranu si myslím, že výsledky v Jeseníkách a Vsetíně jasně ukázaly, že jdeme správnou cestou a je to pro mne obrovská motivace do budoucna.“

Jako vítěz soutěže Rally talent 2016 jsi smluvně vázaný k Autoklubu ČR. Už víš, kde budeš startovat?

„Vše je zatím v jednání, a proto na tuto otázku v tuto chvíli bohužel nemohu odpovědět.“

Jedna otázečka ohledně příští sezony míří i na bratra Radomíra, kde, v čem a s kým?

„U bráchy se zatím ví, že by se měl zúčastnit RSS s vozem kategorie R2 a pokud se seženou nějaké finance navíc, tak by se určitě rád svezl třeba na Barumce. Víc se toho zatím neví, s jakým autem a s kým, by mělo být jasno do konce roku :-).

Na závěr bych chtěl poděkovat všem fanouškům a sponzorům za přízeň a popřát všem příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2016!“

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?