V české rally je teprve krátce, ale již se dostal do podvědomí fanoušků domácích soutěží. Při premiérovém startu v rallysprintové sérii obsadil v Jeseníkách 2. místo ve třídě 6, ve Vsetíně již tuto třídu ovládl a dosáhl na 3. místo v RSS. Další výsledek přišel na Mikuláš rally, kde Karel Kupec zvítězil ve dvoukolkách. Mezi velké úspěchy patří i vítězství v Rally talentu 2016.
Karle, jsme na konci sezony a ty máš v té letošní ve statistikách dvě účasti v rallysprintech. Jak zpětně hodnotíš tyto dva starty?
„Tyto dva starty nemůžu hodnotit jinak, než velmi pozitivně. V Jeseníkách jsem si druhým místem odbyl premiéru v RSS a ve Vsetíně už jsme slavili první vítězství. Pro mě naprosto snový začátek, navíc když se jel Vsetín za takových podmínek, jakých se jel. Mlha, kluzko a hodně těžké tratě v kombinaci s těžkými soupeři nám daly hodně zabrat :-).“
Na konci roku jsi startoval i na volných závodech - Pražském rallysprintu a Mikuláš rally. Pokaždé s jinými spolujezdci, bylo to testování možných copilotů?
„To určitě ne. Radek Tögel je velký fanoušek rally a také značky Peugeot, a tak jsme se ve spolupráci s Peugeot Česká republika domluvili, že si v Praze sedne vedle mě a vyzkouší si, jak probíhá závod z pohledu spolujezdce. Přímo ze servisu nás podporovala jeho manželka, známá operní pěvkyně, Andrea Tögel Kalivodová. Myslím, že to pro nás oba byl velký zážitek, navíc je Radek velký pohodář, a tak jsme si užili spoustu srandy.
Ve Slušovicích jsme jeli s bráchou proto, aby si vytvořil porovnání Ford vs. Peugeot. Původně jsme se chtěli na některé rychlostní zkoušky vystřídat, aby si to vyzkoušel i v ostré jízdě, vzhledem k průběhu závodu jsme se ale rozhodli nic nezkoušet a jet na vítězství. Konkurence byla veliká a kluci jeli na domácích tratích strašně rychle!“
Obzvláště svezení s bratrem muselo být pro oba velmi zajímavé. Šel bys i ty na místo spolujezdce?
„Jak jsem říkal, bylo v plánu, že se na některé zkoušce vyměníme, takže jsem byl psychicky připraven na to, že si to zkusím. Když jsem ale viděl bráchu, jak se tváří po cíli RZ Raková, tak jsem rád, že k výměně nakonec nedošlo. Mám k bráchovi velký respekt, že to zvládnul, a také ke všem spolujezdcům, protože je to neskutečně těžká práce. Klobouk dolů všem mitfárům!“
Ke konci sezony jsi bojoval nejenom na tratích rychlostních zkoušek, ale také v Rally talentu. Jak s odstupem času hodnotíš tuto soutěž?
„Tuto soutěž hodnotím velice kladně a jsem moc rád, že Autoklub České republiky něco takového uspořádal. Je úžasné, že jsme dostali takovou možnost, vždyť něco takového u nás ještě nebylo. Navíc jsem se během soutěže seznámil se spoustou fajn kluků, o kterých také ještě hodně uslyšíme! Takže děkuji Autoklubu za tuto příležitost.“
Musím se zeptat i na poněkud divočejší období krátce po skončení Rally talentu, jak jsi to vnímal?
„Negativní ohlasy mne celkem překvapily a musím přiznat, že mne trošku zamrzelo, co se psalo. Na druhou stranu si myslím, že výsledky v Jeseníkách a Vsetíně jasně ukázaly, že jdeme správnou cestou a je to pro mne obrovská motivace do budoucna.“
Jako vítěz soutěže Rally talent 2016 jsi smluvně vázaný k Autoklubu ČR. Už víš, kde budeš startovat?
„Vše je zatím v jednání, a proto na tuto otázku v tuto chvíli bohužel nemohu odpovědět.“
Jedna otázečka ohledně příští sezony míří i na bratra Radomíra, kde, v čem a s kým?
„U bráchy se zatím ví, že by se měl zúčastnit RSS s vozem kategorie R2 a pokud se seženou nějaké finance navíc, tak by se určitě rád svezl třeba na Barumce. Víc se toho zatím neví, s jakým autem a s kým, by mělo být jasno do konce roku :-).
Na závěr bych chtěl poděkovat všem fanouškům a sponzorům za přízeň a popřát všem příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2016!“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?