V české rally je teprve krátce, ale již se dostal do podvědomí fanoušků domácích soutěží. Při premiérovém startu v rallysprintové sérii obsadil v Jeseníkách 2. místo ve třídě 6, ve Vsetíně již tuto třídu ovládl a dosáhl na 3. místo v RSS. Další výsledek přišel na Mikuláš rally, kde Karel Kupec zvítězil ve dvoukolkách. Mezi velké úspěchy patří i vítězství v Rally talentu 2016.
Karle, jsme na konci sezony a ty máš v té letošní ve statistikách dvě účasti v rallysprintech. Jak zpětně hodnotíš tyto dva starty?
„Tyto dva starty nemůžu hodnotit jinak, než velmi pozitivně. V Jeseníkách jsem si druhým místem odbyl premiéru v RSS a ve Vsetíně už jsme slavili první vítězství. Pro mě naprosto snový začátek, navíc když se jel Vsetín za takových podmínek, jakých se jel. Mlha, kluzko a hodně těžké tratě v kombinaci s těžkými soupeři nám daly hodně zabrat :-).“
Na konci roku jsi startoval i na volných závodech - Pražském rallysprintu a Mikuláš rally. Pokaždé s jinými spolujezdci, bylo to testování možných copilotů?
„To určitě ne. Radek Tögel je velký fanoušek rally a také značky Peugeot, a tak jsme se ve spolupráci s Peugeot Česká republika domluvili, že si v Praze sedne vedle mě a vyzkouší si, jak probíhá závod z pohledu spolujezdce. Přímo ze servisu nás podporovala jeho manželka, známá operní pěvkyně, Andrea Tögel Kalivodová. Myslím, že to pro nás oba byl velký zážitek, navíc je Radek velký pohodář, a tak jsme si užili spoustu srandy.
Ve Slušovicích jsme jeli s bráchou proto, aby si vytvořil porovnání Ford vs. Peugeot. Původně jsme se chtěli na některé rychlostní zkoušky vystřídat, aby si to vyzkoušel i v ostré jízdě, vzhledem k průběhu závodu jsme se ale rozhodli nic nezkoušet a jet na vítězství. Konkurence byla veliká a kluci jeli na domácích tratích strašně rychle!“
Obzvláště svezení s bratrem muselo být pro oba velmi zajímavé. Šel bys i ty na místo spolujezdce?
„Jak jsem říkal, bylo v plánu, že se na některé zkoušce vyměníme, takže jsem byl psychicky připraven na to, že si to zkusím. Když jsem ale viděl bráchu, jak se tváří po cíli RZ Raková, tak jsem rád, že k výměně nakonec nedošlo. Mám k bráchovi velký respekt, že to zvládnul, a také ke všem spolujezdcům, protože je to neskutečně těžká práce. Klobouk dolů všem mitfárům!“
Ke konci sezony jsi bojoval nejenom na tratích rychlostních zkoušek, ale také v Rally talentu. Jak s odstupem času hodnotíš tuto soutěž?
„Tuto soutěž hodnotím velice kladně a jsem moc rád, že Autoklub České republiky něco takového uspořádal. Je úžasné, že jsme dostali takovou možnost, vždyť něco takového u nás ještě nebylo. Navíc jsem se během soutěže seznámil se spoustou fajn kluků, o kterých také ještě hodně uslyšíme! Takže děkuji Autoklubu za tuto příležitost.“
Musím se zeptat i na poněkud divočejší období krátce po skončení Rally talentu, jak jsi to vnímal?
„Negativní ohlasy mne celkem překvapily a musím přiznat, že mne trošku zamrzelo, co se psalo. Na druhou stranu si myslím, že výsledky v Jeseníkách a Vsetíně jasně ukázaly, že jdeme správnou cestou a je to pro mne obrovská motivace do budoucna.“
Jako vítěz soutěže Rally talent 2016 jsi smluvně vázaný k Autoklubu ČR. Už víš, kde budeš startovat?
„Vše je zatím v jednání, a proto na tuto otázku v tuto chvíli bohužel nemohu odpovědět.“
Jedna otázečka ohledně příští sezony míří i na bratra Radomíra, kde, v čem a s kým?
„U bráchy se zatím ví, že by se měl zúčastnit RSS s vozem kategorie R2 a pokud se seženou nějaké finance navíc, tak by se určitě rád svezl třeba na Barumce. Víc se toho zatím neví, s jakým autem a s kým, by mělo být jasno do konce roku :-).
Na závěr bych chtěl poděkovat všem fanouškům a sponzorům za přízeň a popřát všem příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný vstup do roku 2016!“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.