O závěrečnou tečku za rallyovou sezonou se již tradičně postarala Mikuláš Zaremba rally s centrem ve Slušovicích. Barvy týmu Minařík racing tentokrát hájili Radim Koutek, Lukáš Langmajer, Milan Obadal a Zbyněk Strnadel. Obadal s Koutkem si došli po dojetí závodu při slavnostním ceremoniálu pro poháry za umístění v třídě.
Lukáš Langmajer se tentokrát představil na Mikuláš Zaremba rally pouze v roli předjezdce. Do Hondy Civic VTi usedl společně s Pavlem Ryšánkem. „Po roce jsem se nečekaně vrátil do Slušovic na Mikuláš rally, navíc do Hondy Civic. V roce 2014 jsem nasadil laťku poměrně dost vysoko, udělal jsem dvojitý defekt a k tomu se přidaly další škody, že jsem ani nevěděl, co vše jde na hondě zvládnout rozbít. Plán jsem měl letos srdnatý a je mi líto, defekt jen jeden, škoda žádná a velká paráda. Svezli jsme se perfektně, v autě panovala bezva nálada a pořádně jsme se nasmáli. Vše bylo fajn a my si závod náramně užili,“ uvedl Lukáš Langmajer.
Premiéru v Renaultu Clio R3 si na slušovické rally odbyl Milan Obadal, jenž slyšel rozpis z úst zkušeného Karla Žáčka. Posádka byla v cíli klasifikována na 28. místě absolutně a ve třídě 5 obsadili Milan s Karlem 3. místo. „Před závodem jsem neměl žádný větší test a tak jsem se s novým autem seznamoval až na samotných rychlostních zkouškách. Byl jsem z toho zpočátku dost nervózní, neboť jsem nevěděl, jak se renault bude přesně chovat. I proto jsem jel úvodní zkoušky spíše na oči a hlavně hodně opatrně. Po osahání už to bylo dobré a i časy byly docela slušné. Er trojka je super auto. Ze závodu jsem si odnesl příjemný zážitek a předčasně si tak nadělil velký vánoční dárek. Vše fungovalo skvěle, od Karla přes perfektně připravený vůz až po celé týmové zázemí. Díky tedy patří Lubovi, Karlovi a rodině za podporu,“ ohlédl se za posledním startem v roce 2015 Milan Obadal.
Spokojeni v cíli byli i Radim Koutek se Zdeňkem Gajdošíkem. V Renaultu Clio Sport dojeli pro 39. místo absolutní klasifikace a stříbrnou příčku ve třídě 8. „Mikuláš rally jsme pojali jako loučení se soutěžáckou kariérou spolujezdce Zdeňka „Gajdy“ Gajdošíka, který mě zasvěcoval do mých prvních rallyových krůčků a spolu jsme toho zažili opravdu hodně. Od první erzety se jelo velmi rychle, a to navzdory uklouzaným místům. Zejména Raková byla z tohoto pohledu opravdu těžká. Při druhém průjezdu touto zkouškou jsem v jedné levé zatáčce zašlápl brzdu a dál už to šlo samo. Předek našeho Bleska se zapíchl do břehu a ztratili jsme tam více jak dvacet vteřin. Chybami se člověk učí, a tak konečné druhé místo ve třídě bylo pro nás nádherným zakončením úspěšné sezony. Gajdovi proto přeji plodný soutěžácký důchod a všem ostatním krásné Vánoce, a aby se v novém roce mohli setkávat s tak úžasnými lidmi, které jsem měl tu čest letos mít kolem sebe,“ podělil se o dojmy z rally Radim Koutek.
O další premiéru v týmu se postaral Zbyněk Strnadel. Po předchozích startech s Hondou Civic usedl společně s Miroslavem Šůstkem do Renaultu Clio Sport. I tato premiéra dopadla úspěšně a posádka byla v cíli klasifikována na 55. místě absolutně a ve třídě 8 patří klukům čtvrtá příčka. „Já jsem starší ročník a do rally jsem naskočil poměrně pozdě, ale soutěžím jsem fandil a nyní si plním chlapecký sen. Dvě sezony jsem jezdil s Hondou Civic a asi tak jako každý, i já bych se rád posunul výš. Proto jsem sáhl po Renaultu Clio od Luby Minaříka, které jsem si ve Slušovicích otestoval a s kterým bych měl startovat v příštím roce. Auto se chová perfektně a já jsem z něj nadšený. Mikuláš rally je pro mne navíc srdeční záležitost, a proto jsem zde nemohl chybět. Závod jsme si s Mirkem užívali a i časy jsme zajížděli dobré. Hlavně na okruhu jsme poráželi skoro všechny, a to hlavně tím, že jsme hned dvakrát jeli o kolo méně. Horší to pak bylo s následně přidělenou penalizací, která nás odsunula do hloubi startovního pole. Přesto jsme spokojeni. Auto fungovalo bez chyb, stejně jako servis, za což patří mé velké díky Lubovi a klukům kolem něj,“ prozradil nepodařený fígl na postup ve výsledcích Zbyněk Strnadel.
Závěrečné hodnocení náleží majiteli Minařík racing teamu Lubomíru Minaříkovi.
Jaká tedy byla letošní sezona, přibyla nějaká nová technika v týmu? Tvé jméno se objevilo ve startovní listině na Slovakiaringu a Mikuláš rally…
„Letošní sezona byla opravdu pestrá a z pohledu týmu úspěšná. Do námi servisovaných aut usedlo během roku 15 jezdců a čtyři z nich se mohli radovat z titulů mistrů ČR v rally. Na začátku roku jsme postavili pro Patrika Rujbra novinku Renault Clio R3T, který měl v Česku premiéru. Vozový park se musel po havárii Martina Lichovníka na Šumavě rozrůst o nový Renault Clio R3 Max a do navyšující se třídy 8 jsme zakoupili Renault Clio Sport a další clio pro stejnou třídu ještě stavíme. V průběhu roku nám na dílně přibyla dvě clia Radima Koutka a počet vozů připravovaných v naší dílně se rozrostl na osm závodních speciálů. Pro show na Slovakiaringu se uvolnily sedačky v cliu R3, tak jsme si mohli spolu s Viktorem Semelou udělat radost a po dlouhé době si trochu zazávodit. Po úspěšném svezení na Slovensku a skvělém pocitu z auta jsem poslal přihlášku i na domácí Mikuláš rally, ale přednost dostal Milan Obadal, jenž si chtěl vyzkoušet R3, se kterou bude startovat v příští sezoně. Rok 2015 byl pro tým opravdu výjimečný a já bych chtěl poděkovat jezdcům za to, že využili našich služeb - Pavlu Mikovi (3. místo třída A5), Radimu Koutkovi (2. místo třída 8), Petru Gargulákovi (1. misto třída 15), Jardovi Šopíkovi (1. místo třída 16), Jirkovi Lichovníkovi, Martinu Lichovníkovi, Marku Holíkovi, Zbyňku Strnadlovi, Patriku Rujbrovi, Lukáši Nekvapilovi, Vlastovi Danhelovi, Milanu Obadalovi, Martinu Vopatřilovi Jiřímu Plškovi a Lukáši Langmajerovi a díky samozřejmě patří i jejich spolujezdcům. Velké děkuji patří Viktoru Semelovi za pomoc při organizaci práce v týmu, dále mechanikům, sponzorům, rodinám a zkrátka všem, co nám fandí. Za celý tým Minařík racing přeji všem pohodové Vánoce a do nového roku hlavně zdraví.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.