Již druhou sezonu se pohybuje v kolotoči automobilových soutěží vsetínský jezdec Marek Gabko. Zatímco vloni si rally lehce osahával, letos už sbíral poháry a na konci roku si došel při slavnostním zakončení sezony pro pohár za 3. místo ve třídě 14 v rámci rallysprintové série.
Valašský jezdec začal sezonu při Valašské rally ve Škodě Felicia se spolujezdkyní Veronikou Ščotkovou. První start ovšem smíšené posádce nevyšel dle představ a místo užívání dobrých pocitů z jízdy se Marek s Verčou trápili s technickými problémy vozu. „Na prvním rallysprintu sezony jsme chtěli hlavně otestovat nový motor a veškeré změny, které jsme udělali přes zimní přestávku na autě. Musím přiznat, že nám tento start moc nevyšel a my se celý závod trápily s nefunkčním autem. Největší problém nám nadělalo ucpané palivové čerpadlo a s ním i nízký výkon vozu. Přesto jsme závod nezabalili a Valašku dokončili na 4. místě ve třídě, což bylo s ohledem na průběh rally maximum,“ vrátil se k první letošní soutěži Marek Gabko. Další sprint absolvoval Gabko až v druhé polovině roku, kdy se v Jeseníkách objevil s novým spolujezdcem. Veroniku vystřídal Oldřich Vyhlídal, který vnesl do vozu pohodu a klid. „S Oldou jsme se domluvili na startu na poslední chvíli a bez jakéhokoli společného testu jsme vyrazili do ostrých rychlostních zkoušek. V Jeseníkách se nám dařilo a dalo by se říct, že jsme zajeli bezproblémový závod. Po absolvování všech erzet jsme byli klasifikování na prvním místě ve třídě. Při přejezdu do posledního servisu jsme poškodili přední nápravu a horko těžko se dobelhali s autem do servisu. Pár metrů před vjezdem do servisu praskla poloosa a my museli auto dotlačit přes servis až na cílovou rampu. Ta byla naštěstí jen několik desítek metrů od servisu, takže jsme to s Oldou zvládli. Vítězství jsme ustáli doslova s vypětím všech sil. Perlička přišla na samotný závěr, kdy jsme sjeli z cílové rampy a přední kolo se úplně vylomilo,“ podělil se o krušný moment ze závěru sprintu Marek. O závěrečnou tečku za letošní sezonou se u Gabka s Vyhlídalem postaral vsetínský rallysprint.
Domácí soutěž si Marek rozhodně nechtěl nechat ujít, ovšem její průběh si jistě představoval trošičku jinak. „Deštivý a mlhou zahalený závod mi nevyšel po taktické stránce, neboť jsem si nezajistil dostatečný počet mokrých pneumatik. Nové mokré gumy jsem jel pouze vepředu a vzadu jsem měl starší jeté pneu. Díky tomu to občas hodně klouzalo a já zažil několik nepříjemných přetočení. Výsledné druhé místo ve třídě je o to více ceněno,“ uvedl po soutěži Marek Gabko. Tři starty proměnil vsetínský jezdec v tři bodovaná umístění. Součet bodů pak vynesl Marka Gabka na celkové 3. místo ve třídě 14 v rallysprintovém mistrovství. „Svou druhou sezonu hodnotím velmi kladně. Jednak mi hodně pomohla změna spolujezdce a s ním i větší jistota v autě, s níž jde současně i zrychlení a posun ve výsledcích. Oldřich Vyhlídal přinesl do auta pohodu a dobrou náladu, která nás na žádném závodě neopouštěla. Jízda v této atmosféře je pak záživnější pro nás oba, navíc mne Olda posouvá dopředu i svými zkušenostmi. Přesto se mám stále co učit,“ zhodnotil letošní sezonu vsetínský jezdec. Jedna sezona skončila a Marek pomalu střádá plány nad tou příští. Technika zůstává stejná, stejně jako Oldřich vyhlídal na místě spolujezdce. Změna nastane pouze v kolonce třída, kdy letošní 14 vystřídá v roce 2016 třída 7. V plánu má posádka absolvovat kompletní rallysprintové mistrovství plus zlínskou Barum rally. „Chtěl bych poděkovat Romanovi a Milanovi Žárským za perfektní přípravu auta včetně skvělého zázemí během jednotlivých závodů. Dále bych chtěl poděkovat Petře Chaloupkové a Mirkovi Němcovi, kteří ve velkém nakupují filmy do svých fotoaparátů a nešetří na nás s obrázkovými záznamy. Velké díky patří i rodině za podporu,“ vysekl poklonu nejbližším Marek Gabko.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?