Slovenský RUFA SPORT Team spoločne s Grzegegorzom Grzybom a Fordom Fiesta R5 dojazdil na absolútnom treťom mieste tradičného XIV. Global Assistance Setkání mistrů v Sosnovej.
Voda, blato, ale aj prvý snehový poprašok urobil z tradičného Setkání mistrů v Sosnovej nielen zaujímavú, ale aj náročnú súťaž. Tá odštartovala už v sobotu (21.11.2015) voľnými tréningami, pri ktorých slovenský absolútny štvornásobný rally majster na sedadle spolujazdca povozil množstvo kamarátov, známych, ale aj tímových partnerov.
Po tomto zohriatí Fordu Fiesta R5 sa v nedeľu ráno (22.11.2015) prebudila trať sosnovskej arény zabielená prvým tohtoročným snehom. Na súťažiacich čakali postupne rozjazdy, ktoré zároveň, podľa dosiahnutých časov posúvali súťažiacich bližšie k finále. V ňom, rovnako ako v samotných rozjazdách štartovali naraz dvojice jazdcov bojujúcich proti sebe. Grzegorz Grzyb bojoval v rozjazdách s českými rally jazdcami, Antonínom Tlusťákom, Janom Černým, ale Václavom Pechom, pričom nad všetkými vyhral. Rýchlejší ako Grzyb bol až do poslednej rozjazdy iba špeciálny hosť podujatia, svetový šampión z roku 1978 Markku Alén, jazdiaci na výkonnejšom vozidle špecifikácie WRC. Posledná rozjazda však priniesla zvrat, keď neskorší víťaz podujatia, Václav Pech pokoril najrýchlejší čas a jazdca RUFA SPORT Teamu odsunul na tretie miesto absolútneho poradia. Ak sa Grzyb chcel postaviť na jeden z prvých dvoch stupienkov na pódiu, musel vyhrať B finále. V ňom sa stretol v priamom súboji s už spomínaným bývalým majstrom sveta Markku Alénom a ten bol o sedem desatín rýchlejší. Pre RUFA SPORT Team a jeho jazdca tak v absolútnom poradí ostalo nakoniec konečné tretie miesto v rámci podujatia XIV. Global Assistance Setkání mistrů.
„Sosnová ani tento rok, rovnako ako v minulosti nesklamala. V našom servisnom zázemí nás navštívilo množstvo kamarátov, zástupcov médií ale aj partnerov, nášho RUFA SPORT Teamu. Grzegorz sa snažil väčšine z nich počas soboty a nedele ukázať, ako vyzerajú rally súťaže priamo z cockiptu Fordu Fiesta R5. Som rád, že nás všetci navštívili, za čo im chcem aj touto formou poďakovať. Pred nami je v tohtoročnej sezóne ešte niekoľko podujatí, Pražský Rallysprint, ale aj Mikuláš Rally v Slušoviciach a záverom sezóny chystáme aj tlačovú konferenciu v Kart 1 Aréne v Bratislave,“ povedal po Setkání mistrů manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.