Poslední soutěží Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2015 byla rally Vsetín. Stejně jako ve Šternberku vyráželi historici na trať před soudobými vozy, takže Filip Randýsek s Janem Mikulíkem se pustili do boje jako pátí v pořadí. S číslem osm jim kryli záda Tomáš Reger s Martinem Pešlem.
Sobotní ráno přivítalo posádky typickým podzimním počasím s mrholením a mlhou. Tyto podmínky slibovaly velmi náročnou soutěž a to se taky brzy potvrdilo. První RZ obě posádky absolvovaly bez problému a usídlili se na 4 a 5 místě. Ovšem na RZ dvě přišla Tomášova drobná jezdecká chyba, která je s Martinem vyřadila z dalších bojů. Filip s Honzou dále drželi výbornou čtvrtou pozici a blýskli se celkovým třetím časem na této RZ mezi historiky. Po servisní pauze následovala RZ Jabloňová na kterou se tedy vydala už jen posádka Renaultu. Ovšem RZ 3 se této posádce stala málem osudnou. Kromě několika krizovek došlo i na kontakt s balíkem a jeden výlet mimo trať. Přesto všechno se klukům podařilo s velkou časovou ztrátou vidět cíl a mohli pokračovat na RZ Vidče. Tam se naštěstí už vrátili ke klidnější formě jízdy, což jim vydrželo až do konce soutěže. Jen při druhém průjezdu osudovou Jabloňovou nabrali další ztrátu díky poškozenému výfuku a přetočení ve známém vracáku "u stodoly". I přes tyto peripetie se nakonec umístili na čtvrtém místě celkově mezi historiky a díky vítězství ve své kategorii získali i prvenství v Kategorii III za rok 2015.
Tomáš Reger: Vsetín je krásná soutěž a tak jsme se těšili na bezproblémový závod plný náročných a technických tratí. RZ Semetín, Troják i Jabloňová jsou opravdu krásné a mě sedí, jen Vidče mě nijak nenadchlo, tato RZ by mohla mít klidně 2km a nikomu by to nevadilo. Ovšem to se nedá ovlivnit a pořadatel hledá, kde to jde což chápeme a za to mu patří dík. Po seznamovačkách jsme na stadionu Ohrada s úsměvem pozorovali návštěvu celní správy a snahu několika úředníků naplnit rozpočet státní kasy přímo na sportovním podniku což se jim asi i podařilo. Samotná rally začala RZ Semetín tam jsme si chtěli auto po delší době ohmatat a tudíž bez velkého rizika nabrat důvěru v sebe i techniku. Měl jsem pocit, že se nám to podařilo. Z dosaženého výsledku jsem byl trošku překvapený, když jsme za sebou nechali i bratry Hejhalovi. Na následujícím Trojáku jsem si věřil, mlha a mokro, vlastně přesně zapadaly do mých plánů a snažil jsem se toho využít v náš prospěch. RZ začala trošku nešťastným rychlým úsekem na hlavní cestě, kde to vyhovuje silným vozům, což rozhodně není náš případ. Po odbočení na Trojáku už byla RZ dle mého gusta. Při mlze s viditelnosti do 50 metrů to bylo opravdu obtížné a já si to užíval. V místě zvaném Bludné jde RZ do velkého klesání a jedna zatáčka střídá druhou. Vše vycházelo, až do jedné levé ostré kde auto nezatočilo, jak jsem potřeboval. Na vybranou jsem měl pouze dvě možnosti, buď jet rovně do neznámého zalesněného porostu, nebo se pokusit zachránit situaci ruční brzdou, o což jsem také pokusil. Jak se později ukázalo, nebylo to asi nejšťastnější rozhodnutí, auto se přetočilo a zadní částí narazilo do mohutného stromu, který zabránil našemu pokračování v závodě. Nám se naštěstí nic nestalo, jen autu bude chvíli trvat, než zas bude ve formě. Tímto se chci omluvit všem startujícím posádkám za námi a to za nemalé zpoždění zaviněné uniklým olejem a následným sanováním tratě. Letos jsme díky podpoře Randy historic racing klubu mohli navštívit alespoň dva podniky, leč ani na jednom se nám nepodařilo spatřit cíl. Chci poděkovat právě Honzovi a Filipovi jakož i celému Randy historic racing klubu za podporu. Samozřejmě i fanouškům a známým za totéž a Martinovi, že se stará o vše kolem závodění.
Filip Randýsek: Propršený začátek rally byl pro mě nezvyk, protože letos jsme závodili víceméně na suchu a mlha mě taky celkem překvapila. Ze začátku se nejelo zas tak špatně a bavili jsme se. Horší už to bylo po prvním servisu, kdy jsem vyvedl pár otoček, probrždění, jeden výlet mimo trať a jedno rozhození retardéru, z čehož sem byl celkem rozhozený i já. Naštěstí se podařilo, i díky nemalé pomoci diváků ve vracáku u stodoly, dokončit závod a získali jsme potřebné body do celkového hodnocení mistrovství. Jelikož to byl můj poslední start s tímto Renaultkem, protože auto už má nového majitele a navíc bych si chtěl dát na nějaký čas se závoděním pauzu, byla domácí Rally Vsetín takovou rozlučkou. I tak si myslím, že po mém výkonu na Vsetíně se na mě určitě dlouho nezapomene. Závěrem bych chtěl všem zúčastněným poděkovat za pomoc a podporu při tom našem závodění.
Jan Mikulík: Náš domácí Vsetín nám po dlouhé době nabídl opravdu velmi obtížnou podzimní soutěž. Našim hlavním úkolem bylo dokončit soutěž a pokud možno nepoškodit auto. Což se nám nakonec povedlo, i když jsem musel Filipa po třetí RZ trochu zklidnit, protože svou snahu už trochu přehnal a měli jsme několikrát namále. Naštěstí jsme dospěli až do cíle a získali tak prvenství v Kategorii III v roce 2015. Na závěr bych chtěl poděkovat našim partnerům z JAROPOJIŠTĚNÍ a GDS Technology bez jejichž nemalé finanční podpory by se nám tohoto úspěchu nepodařilo dosáhnout. Stejně tak musím pochválit i naše mechaniky Pavlíka, Motu a Jardu, kteří celý rok odváděli perfektní práci. Jak už Filip naznačil Renaultek má nového majitele a tím jsem já. Co přesně budu dělat příští rok zatím nevím. Jen můžu slíbit, že se Renault určitě objeví na nějaké soutěži. Kdo v něm bude sedět zůstává zatím otázkou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.