Poslední soutěží Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2015 byla rally Vsetín. Stejně jako ve Šternberku vyráželi historici na trať před soudobými vozy, takže Filip Randýsek s Janem Mikulíkem se pustili do boje jako pátí v pořadí. S číslem osm jim kryli záda Tomáš Reger s Martinem Pešlem.
Sobotní ráno přivítalo posádky typickým podzimním počasím s mrholením a mlhou. Tyto podmínky slibovaly velmi náročnou soutěž a to se taky brzy potvrdilo. První RZ obě posádky absolvovaly bez problému a usídlili se na 4 a 5 místě. Ovšem na RZ dvě přišla Tomášova drobná jezdecká chyba, která je s Martinem vyřadila z dalších bojů. Filip s Honzou dále drželi výbornou čtvrtou pozici a blýskli se celkovým třetím časem na této RZ mezi historiky. Po servisní pauze následovala RZ Jabloňová na kterou se tedy vydala už jen posádka Renaultu. Ovšem RZ 3 se této posádce stala málem osudnou. Kromě několika krizovek došlo i na kontakt s balíkem a jeden výlet mimo trať. Přesto všechno se klukům podařilo s velkou časovou ztrátou vidět cíl a mohli pokračovat na RZ Vidče. Tam se naštěstí už vrátili ke klidnější formě jízdy, což jim vydrželo až do konce soutěže. Jen při druhém průjezdu osudovou Jabloňovou nabrali další ztrátu díky poškozenému výfuku a přetočení ve známém vracáku "u stodoly". I přes tyto peripetie se nakonec umístili na čtvrtém místě celkově mezi historiky a díky vítězství ve své kategorii získali i prvenství v Kategorii III za rok 2015.
Tomáš Reger: Vsetín je krásná soutěž a tak jsme se těšili na bezproblémový závod plný náročných a technických tratí. RZ Semetín, Troják i Jabloňová jsou opravdu krásné a mě sedí, jen Vidče mě nijak nenadchlo, tato RZ by mohla mít klidně 2km a nikomu by to nevadilo. Ovšem to se nedá ovlivnit a pořadatel hledá, kde to jde což chápeme a za to mu patří dík. Po seznamovačkách jsme na stadionu Ohrada s úsměvem pozorovali návštěvu celní správy a snahu několika úředníků naplnit rozpočet státní kasy přímo na sportovním podniku což se jim asi i podařilo. Samotná rally začala RZ Semetín tam jsme si chtěli auto po delší době ohmatat a tudíž bez velkého rizika nabrat důvěru v sebe i techniku. Měl jsem pocit, že se nám to podařilo. Z dosaženého výsledku jsem byl trošku překvapený, když jsme za sebou nechali i bratry Hejhalovi. Na následujícím Trojáku jsem si věřil, mlha a mokro, vlastně přesně zapadaly do mých plánů a snažil jsem se toho využít v náš prospěch. RZ začala trošku nešťastným rychlým úsekem na hlavní cestě, kde to vyhovuje silným vozům, což rozhodně není náš případ. Po odbočení na Trojáku už byla RZ dle mého gusta. Při mlze s viditelnosti do 50 metrů to bylo opravdu obtížné a já si to užíval. V místě zvaném Bludné jde RZ do velkého klesání a jedna zatáčka střídá druhou. Vše vycházelo, až do jedné levé ostré kde auto nezatočilo, jak jsem potřeboval. Na vybranou jsem měl pouze dvě možnosti, buď jet rovně do neznámého zalesněného porostu, nebo se pokusit zachránit situaci ruční brzdou, o což jsem také pokusil. Jak se později ukázalo, nebylo to asi nejšťastnější rozhodnutí, auto se přetočilo a zadní částí narazilo do mohutného stromu, který zabránil našemu pokračování v závodě. Nám se naštěstí nic nestalo, jen autu bude chvíli trvat, než zas bude ve formě. Tímto se chci omluvit všem startujícím posádkám za námi a to za nemalé zpoždění zaviněné uniklým olejem a následným sanováním tratě. Letos jsme díky podpoře Randy historic racing klubu mohli navštívit alespoň dva podniky, leč ani na jednom se nám nepodařilo spatřit cíl. Chci poděkovat právě Honzovi a Filipovi jakož i celému Randy historic racing klubu za podporu. Samozřejmě i fanouškům a známým za totéž a Martinovi, že se stará o vše kolem závodění.
Filip Randýsek: Propršený začátek rally byl pro mě nezvyk, protože letos jsme závodili víceméně na suchu a mlha mě taky celkem překvapila. Ze začátku se nejelo zas tak špatně a bavili jsme se. Horší už to bylo po prvním servisu, kdy jsem vyvedl pár otoček, probrždění, jeden výlet mimo trať a jedno rozhození retardéru, z čehož sem byl celkem rozhozený i já. Naštěstí se podařilo, i díky nemalé pomoci diváků ve vracáku u stodoly, dokončit závod a získali jsme potřebné body do celkového hodnocení mistrovství. Jelikož to byl můj poslední start s tímto Renaultkem, protože auto už má nového majitele a navíc bych si chtěl dát na nějaký čas se závoděním pauzu, byla domácí Rally Vsetín takovou rozlučkou. I tak si myslím, že po mém výkonu na Vsetíně se na mě určitě dlouho nezapomene. Závěrem bych chtěl všem zúčastněným poděkovat za pomoc a podporu při tom našem závodění.
Jan Mikulík: Náš domácí Vsetín nám po dlouhé době nabídl opravdu velmi obtížnou podzimní soutěž. Našim hlavním úkolem bylo dokončit soutěž a pokud možno nepoškodit auto. Což se nám nakonec povedlo, i když jsem musel Filipa po třetí RZ trochu zklidnit, protože svou snahu už trochu přehnal a měli jsme několikrát namále. Naštěstí jsme dospěli až do cíle a získali tak prvenství v Kategorii III v roce 2015. Na závěr bych chtěl poděkovat našim partnerům z JAROPOJIŠTĚNÍ a GDS Technology bez jejichž nemalé finanční podpory by se nám tohoto úspěchu nepodařilo dosáhnout. Stejně tak musím pochválit i naše mechaniky Pavlíka, Motu a Jardu, kteří celý rok odváděli perfektní práci. Jak už Filip naznačil Renaultek má nového majitele a tím jsem já. Co přesně budu dělat příští rok zatím nevím. Jen můžu slíbit, že se Renault určitě objeví na nějaké soutěži. Kdo v něm bude sedět zůstává zatím otázkou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.