Ondřej Bisaha pokračuje v úspěšné sérii výher v českých mistrovstvích. Od roku 2012, kdy se začal rally systematicky účastnit, se stal každý rok mistrem své objemové kategorie buď v rallysprintech anebo v seriálu dvoudenních soutěží MMČR. Letos přidal primát zatím nejcennější – spolu s navigátorem Petrem Pížou a vozem Citroën DS3 R3T Max se stali absolutními vítězi premiérově vypsané Rallysprint Série.
Tento seriál navázal na úspěšný rallysprintový šampionát jednodenních soutěží, v letošním roce však byl vypsán pouze pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondřej s Petrem, kteří na začátku sezony vyměnili dosavadní atmosférickou er-dvojku za nový vůz třídy 5 s turbomotorem, si hned na úvodním podniku vybudovali slušnou pozici do dalších závodů, když na Valašské rally dojeli druzí za Egonem Smékalem. Právě zlínský matador této třídy byl pro Ondru s Petrem etalonem v otázce rychlosti na měřených testech a také největším soupeřem celé sezony.
V průběhu roku se kroměřížská dvojice s novým vozem sžívala čím dál, tím víc a na výsledcích to bylo znát. Po vynechaném druhém sprintu ve Vyškově Ondra s Petrem jednoznačně ovládli podniky v Pačejově a Šternberku a v celkové klasifikaci seriálu rázem byli jedinými, kdo mohl Smékala připravit o celkový primát. Rozhodnout měla říjnová Rally Vsetín a aby posádka týmu CERS performance uspěla, musela soutěž bezpodmínečně dojet na prvním místě.
Na rozdíl od předchozích let se tentokrát nad vsetínskými kotáry nerozlévalo podzimní slunce, nýbrž panovalo doslova psí počasí. Nevyzpytatelné přeháňky, mlha a padající listí udělaly ze vsetínského sprintu opravdu náročnou prověrku posádek i jejich vozů. „Z kraje jsme museli zásadně pracovat s nastavením, protože na vodě jsem s DS3 jel snad jen v Českém Krumlově, což bylo v době, kdy jsme s vozem dělali ještě stále první krůčky. V průběhu Vsetína se ale auto podařilo dobře vyladit a nakonec tratě také trochu oschly, takže ke konci už to bylo hlavně o udržení nervů a o tom neudělat chybu nebo defekt,“ řekl po skončení náročné soutěže Ondřej Bisaha, který s Petrem Pížou po boku nakonec ujel druhému Smékalovi o padesát sekund. Posádka na cílové rampě dostala zaslouženou sprchu šampaňského od svých fanoušků, čímž zahájila oslavy celkového vítězství v letošní Rallysprint Sérii. „Máme obrovskou radost, za celou letošní sezonu chci poděkovat celému týmu, všem fanouškům, kteří nás u trati hnali dopředu, a samozřejmě partnerům, bez kterých bychom toto celé nemohli zažít,“ řekl v cíli rally Ondřej Bisaha.
Kromě zástupců v nejvyšší třídě 2WD se tým CERS performance Rally Vsetín zúčastnil také se dvěma vozy Citroën C2R2 Max také ve třídě 6. Marcel Svačina s Petrem Těšínským na domácích tratích věřili ve slušný výsledek, nakonec se však museli spokojit až s pátým místem. Druhou atmosférickou šestnáctistovku pilotoval Jiří Sommer, který si se do ní vrátil poprvé od letního Vyškova. Hranický pilot nově navigovaný Janem Fischerem se však na Valašsku příliš nesvezl – druhou rychlostní zkoušku museli pořadatelé zrušit a posádka ji absolvovala volným průjezdem, na konci té třetí pak na voze odešel snímač polohy plynového pedálu. Posádka dokončila test jen setrvačností jízdy z kopce, aby v cíli předčasně odstoupila.
Mistrovské šampionáty jsou pro rok 2015 dokončeny, tým CERS performance ale ještě čeká bohatý program. Nejbližšími podniky, kterých se zlínská stáj zúčastní, bude nová rally exhibice při veletrhu Sportlife na brněnském výstavišti ve dnech 6. a 7. listopadu, která bude zároveň spojená se slavnostním vyhlášením letošních mistrů. O týden později pak celý tým zamíří k východním sousedům na SlovakiaRing, kde se uskuteční tradiční AutoShow. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.