Ondřej Bisaha pokračuje v úspěšné sérii výher v českých mistrovstvích. Od roku 2012, kdy se začal rally systematicky účastnit, se stal každý rok mistrem své objemové kategorie buď v rallysprintech anebo v seriálu dvoudenních soutěží MMČR. Letos přidal primát zatím nejcennější – spolu s navigátorem Petrem Pížou a vozem Citroën DS3 R3T Max se stali absolutními vítězi premiérově vypsané Rallysprint Série.
Tento seriál navázal na úspěšný rallysprintový šampionát jednodenních soutěží, v letošním roce však byl vypsán pouze pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondřej s Petrem, kteří na začátku sezony vyměnili dosavadní atmosférickou er-dvojku za nový vůz třídy 5 s turbomotorem, si hned na úvodním podniku vybudovali slušnou pozici do dalších závodů, když na Valašské rally dojeli druzí za Egonem Smékalem. Právě zlínský matador této třídy byl pro Ondru s Petrem etalonem v otázce rychlosti na měřených testech a také největším soupeřem celé sezony.
V průběhu roku se kroměřížská dvojice s novým vozem sžívala čím dál, tím víc a na výsledcích to bylo znát. Po vynechaném druhém sprintu ve Vyškově Ondra s Petrem jednoznačně ovládli podniky v Pačejově a Šternberku a v celkové klasifikaci seriálu rázem byli jedinými, kdo mohl Smékala připravit o celkový primát. Rozhodnout měla říjnová Rally Vsetín a aby posádka týmu CERS performance uspěla, musela soutěž bezpodmínečně dojet na prvním místě.
Na rozdíl od předchozích let se tentokrát nad vsetínskými kotáry nerozlévalo podzimní slunce, nýbrž panovalo doslova psí počasí. Nevyzpytatelné přeháňky, mlha a padající listí udělaly ze vsetínského sprintu opravdu náročnou prověrku posádek i jejich vozů. „Z kraje jsme museli zásadně pracovat s nastavením, protože na vodě jsem s DS3 jel snad jen v Českém Krumlově, což bylo v době, kdy jsme s vozem dělali ještě stále první krůčky. V průběhu Vsetína se ale auto podařilo dobře vyladit a nakonec tratě také trochu oschly, takže ke konci už to bylo hlavně o udržení nervů a o tom neudělat chybu nebo defekt,“ řekl po skončení náročné soutěže Ondřej Bisaha, který s Petrem Pížou po boku nakonec ujel druhému Smékalovi o padesát sekund. Posádka na cílové rampě dostala zaslouženou sprchu šampaňského od svých fanoušků, čímž zahájila oslavy celkového vítězství v letošní Rallysprint Sérii. „Máme obrovskou radost, za celou letošní sezonu chci poděkovat celému týmu, všem fanouškům, kteří nás u trati hnali dopředu, a samozřejmě partnerům, bez kterých bychom toto celé nemohli zažít,“ řekl v cíli rally Ondřej Bisaha.
Kromě zástupců v nejvyšší třídě 2WD se tým CERS performance Rally Vsetín zúčastnil také se dvěma vozy Citroën C2R2 Max také ve třídě 6. Marcel Svačina s Petrem Těšínským na domácích tratích věřili ve slušný výsledek, nakonec se však museli spokojit až s pátým místem. Druhou atmosférickou šestnáctistovku pilotoval Jiří Sommer, který si se do ní vrátil poprvé od letního Vyškova. Hranický pilot nově navigovaný Janem Fischerem se však na Valašsku příliš nesvezl – druhou rychlostní zkoušku museli pořadatelé zrušit a posádka ji absolvovala volným průjezdem, na konci té třetí pak na voze odešel snímač polohy plynového pedálu. Posádka dokončila test jen setrvačností jízdy z kopce, aby v cíli předčasně odstoupila.
Mistrovské šampionáty jsou pro rok 2015 dokončeny, tým CERS performance ale ještě čeká bohatý program. Nejbližšími podniky, kterých se zlínská stáj zúčastní, bude nová rally exhibice při veletrhu Sportlife na brněnském výstavišti ve dnech 6. a 7. listopadu, která bude zároveň spojená se slavnostním vyhlášením letošních mistrů. O týden později pak celý tým zamíří k východním sousedům na SlovakiaRing, kde se uskuteční tradiční AutoShow. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.