Přestože kroměřížská dvojice Ondřej Bisaha – Petr Píža ztratila šanci na celkové prvenství ve dvoukolkách v srpnu po smolném odstoupení v samotném závěru Barum rally, vydala se tato posádka i na závěrečný podnik Mistrovství České republiky v Klatovech upořádaný coby alternativa za zrušenou Rally Příbram.
Jednodenní formát už posádce nemohl zajistit bodový příděl, který by vylepšil její průběžnou pozici v seriálu, ani to však Ondřejovi s Petrem nezabránilo navázat na suverénní výkonnost, kterou s Citroënem DS3 R3T Max předváděli v předešlých soutěžích letošní sezony. S výjimkou první rychlostní zkoušky, kde za přímou konkurencí zaostali o nicotných sedm desetin sekundy, vyhráli všech šest zbývajících měřených úseků a s náskokem několika desítek sekund po zásluze v Rally Klatovy zvítězili jak v kategorii 2WD, tak ve třídě 5. V rámci celkového hodnocení šampionátu jim v první zmíněné klasifikaci nakonec patří post druhých vicemistrů, v té druhé ukončili letošní hlavní české mistrovství na druhém místě. „Do Klatov jsme jeli s cílem alespoň udržet stávající pozici v šampionátu, protože posunout se dopředu už nebylo možné. Barumka nás hodně mrzí, mohlo to být jinak, ale s tím už nic neuděláme. Klatovskou rally jsme pojali v pohodovém duchu, na vložkách šlo vše bez větších problémů a nejeli jsme naplno, byly tam ještě rezervy. Z prvenství ve dvoukolkách máme samozřejmě radost, je to další povzbuzení do závěru sezony, kdy ještě půjde o hodně,“ řekl po skončení klatovské rally Ondřej.
Mnohem větší výzva na kroměřížský tandem čeká v polovině října – ve Vsetíně totiž vyvrcholí letos nově vzniklá Rallysprint Série určená pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondra Bisaha s Petrem Pížou s výjimkou úvodní Valašské rally, kde dojeli druzí, vyhráli oba další sprinty, kterých se účastnili, a mají tak na dosah celkový triumf. Podmínka zisku rallysprintového primátu je jediná – Ondra s Petrem musejí vyhrát. „Toto je pro nás ta správná výzva. Body jsou v tuto chvíli takové, že ve dvoukolkách musíme prostě a jednoduše dojet první – jiná možnost neexistuje. Proti Egonovi Smékalovi to bude těžké. Čeká nás náročná rally, která je pro nás i pro našeho hlavního rivala prakticky domácí, asi se pojede ostře. Navíc předpověď počasí slibuje déšť a mokro, takže to bude skutečná prověrka,“ vyhlíží Ondřej zásadní podnik letošní sezony.
Tým CERS performance se ve Vsetíně představí s celkem třemi posádkami – kromě Ondřeje s Petrem a jejich DS3 R3T Max nasadí také dva menší Citroëny C2R2 Max. S červeným exemplářem vyrazí Marcel Svačina s Petrem Těšínským, kteří se letos soustředili na dvoudenní soutěže MČR. Vzhledem k bodové situaci v tabulce průběžného pořadí se ale rozhodli vynechat Klatovy a naopak absolvují Vsetín. S druhou cé-dvojkou se letos podruhé představí Jiří Sommer premiérově navigovaný Janem Fischerem. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.