Ondřej Bisaha po úspěchu v Klatovech pojede o prvenství v Rallysprint sérii

Rally Klatovy (CZE)
Rally Klatovy (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
CERS Performance 16. října 2015 08:20
Sdílej:

Přestože kroměřížská dvojice Ondřej Bisaha – Petr Píža ztratila šanci na celkové prvenství ve dvoukolkách v srpnu po smolném odstoupení v samotném závěru Barum rally, vydala se tato posádka i na závěrečný podnik Mistrovství České republiky v Klatovech upořádaný coby alternativa za zrušenou Rally Příbram.

Jednodenní formát už posádce nemohl zajistit bodový příděl, který by vylepšil její průběžnou pozici v seriálu, ani to však Ondřejovi s Petrem nezabránilo navázat na suverénní výkonnost, kterou s Citroënem DS3 R3T Max předváděli v předešlých soutěžích letošní sezony. S výjimkou první rychlostní zkoušky, kde za přímou konkurencí zaostali o nicotných sedm desetin sekundy, vyhráli všech šest zbývajících měřených úseků a s náskokem několika desítek sekund po zásluze v Rally Klatovy zvítězili jak v kategorii 2WD, tak ve třídě 5. V rámci celkového hodnocení šampionátu jim v první zmíněné klasifikaci nakonec patří post druhých vicemistrů, v té druhé ukončili letošní hlavní české mistrovství na druhém místě. „Do Klatov jsme jeli s cílem alespoň udržet stávající pozici v šampionátu, protože posunout se dopředu už nebylo možné. Barumka nás hodně mrzí, mohlo to být jinak, ale s tím už nic neuděláme. Klatovskou rally jsme pojali v pohodovém duchu, na vložkách šlo vše bez větších problémů a nejeli jsme naplno, byly tam ještě rezervy. Z prvenství ve dvoukolkách máme samozřejmě radost, je to další povzbuzení do závěru sezony, kdy ještě půjde o hodně,“ řekl po skončení klatovské rally Ondřej.

 

Mnohem větší výzva na kroměřížský tandem čeká v polovině října – ve Vsetíně totiž vyvrcholí letos nově vzniklá Rallysprint Série určená pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondra Bisaha s Petrem Pížou s výjimkou úvodní Valašské rally, kde dojeli druzí, vyhráli oba další sprinty, kterých se účastnili, a mají tak na dosah celkový triumf. Podmínka zisku rallysprintového primátu je jediná – Ondra s Petrem musejí vyhrát. „Toto je pro nás ta správná výzva. Body jsou v tuto chvíli takové, že ve dvoukolkách musíme prostě a jednoduše dojet první – jiná možnost neexistuje. Proti Egonovi Smékalovi to bude těžké. Čeká nás náročná rally, která je pro nás i pro našeho hlavního rivala prakticky domácí, asi se pojede ostře. Navíc předpověď počasí slibuje déšť a mokro, takže to bude skutečná prověrka,“ vyhlíží Ondřej zásadní podnik letošní sezony.

Tým CERS performance se ve Vsetíně představí s celkem třemi posádkami – kromě Ondřeje s Petrem a jejich DS3 R3T Max nasadí také dva menší Citroëny C2R2 Max. S červeným exemplářem vyrazí Marcel Svačina s Petrem Těšínským, kteří se letos soustředili na dvoudenní soutěže MČR. Vzhledem k bodové situaci v tabulce průběžného pořadí se ale rozhodli vynechat Klatovy a naopak absolvují Vsetín. S druhou cé-dvojkou se letos podruhé představí Jiří Sommer premiérově navigovaný Janem Fischerem. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance! 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.