Přestože kroměřížská dvojice Ondřej Bisaha – Petr Píža ztratila šanci na celkové prvenství ve dvoukolkách v srpnu po smolném odstoupení v samotném závěru Barum rally, vydala se tato posádka i na závěrečný podnik Mistrovství České republiky v Klatovech upořádaný coby alternativa za zrušenou Rally Příbram.
Jednodenní formát už posádce nemohl zajistit bodový příděl, který by vylepšil její průběžnou pozici v seriálu, ani to však Ondřejovi s Petrem nezabránilo navázat na suverénní výkonnost, kterou s Citroënem DS3 R3T Max předváděli v předešlých soutěžích letošní sezony. S výjimkou první rychlostní zkoušky, kde za přímou konkurencí zaostali o nicotných sedm desetin sekundy, vyhráli všech šest zbývajících měřených úseků a s náskokem několika desítek sekund po zásluze v Rally Klatovy zvítězili jak v kategorii 2WD, tak ve třídě 5. V rámci celkového hodnocení šampionátu jim v první zmíněné klasifikaci nakonec patří post druhých vicemistrů, v té druhé ukončili letošní hlavní české mistrovství na druhém místě. „Do Klatov jsme jeli s cílem alespoň udržet stávající pozici v šampionátu, protože posunout se dopředu už nebylo možné. Barumka nás hodně mrzí, mohlo to být jinak, ale s tím už nic neuděláme. Klatovskou rally jsme pojali v pohodovém duchu, na vložkách šlo vše bez větších problémů a nejeli jsme naplno, byly tam ještě rezervy. Z prvenství ve dvoukolkách máme samozřejmě radost, je to další povzbuzení do závěru sezony, kdy ještě půjde o hodně,“ řekl po skončení klatovské rally Ondřej.
Mnohem větší výzva na kroměřížský tandem čeká v polovině října – ve Vsetíně totiž vyvrcholí letos nově vzniklá Rallysprint Série určená pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondra Bisaha s Petrem Pížou s výjimkou úvodní Valašské rally, kde dojeli druzí, vyhráli oba další sprinty, kterých se účastnili, a mají tak na dosah celkový triumf. Podmínka zisku rallysprintového primátu je jediná – Ondra s Petrem musejí vyhrát. „Toto je pro nás ta správná výzva. Body jsou v tuto chvíli takové, že ve dvoukolkách musíme prostě a jednoduše dojet první – jiná možnost neexistuje. Proti Egonovi Smékalovi to bude těžké. Čeká nás náročná rally, která je pro nás i pro našeho hlavního rivala prakticky domácí, asi se pojede ostře. Navíc předpověď počasí slibuje déšť a mokro, takže to bude skutečná prověrka,“ vyhlíží Ondřej zásadní podnik letošní sezony.
Tým CERS performance se ve Vsetíně představí s celkem třemi posádkami – kromě Ondřeje s Petrem a jejich DS3 R3T Max nasadí také dva menší Citroëny C2R2 Max. S červeným exemplářem vyrazí Marcel Svačina s Petrem Těšínským, kteří se letos soustředili na dvoudenní soutěže MČR. Vzhledem k bodové situaci v tabulce průběžného pořadí se ale rozhodli vynechat Klatovy a naopak absolvují Vsetín. S druhou cé-dvojkou se letos podruhé představí Jiří Sommer premiérově navigovaný Janem Fischerem. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?