Přestože kroměřížská dvojice Ondřej Bisaha – Petr Píža ztratila šanci na celkové prvenství ve dvoukolkách v srpnu po smolném odstoupení v samotném závěru Barum rally, vydala se tato posádka i na závěrečný podnik Mistrovství České republiky v Klatovech upořádaný coby alternativa za zrušenou Rally Příbram.
Jednodenní formát už posádce nemohl zajistit bodový příděl, který by vylepšil její průběžnou pozici v seriálu, ani to však Ondřejovi s Petrem nezabránilo navázat na suverénní výkonnost, kterou s Citroënem DS3 R3T Max předváděli v předešlých soutěžích letošní sezony. S výjimkou první rychlostní zkoušky, kde za přímou konkurencí zaostali o nicotných sedm desetin sekundy, vyhráli všech šest zbývajících měřených úseků a s náskokem několika desítek sekund po zásluze v Rally Klatovy zvítězili jak v kategorii 2WD, tak ve třídě 5. V rámci celkového hodnocení šampionátu jim v první zmíněné klasifikaci nakonec patří post druhých vicemistrů, v té druhé ukončili letošní hlavní české mistrovství na druhém místě. „Do Klatov jsme jeli s cílem alespoň udržet stávající pozici v šampionátu, protože posunout se dopředu už nebylo možné. Barumka nás hodně mrzí, mohlo to být jinak, ale s tím už nic neuděláme. Klatovskou rally jsme pojali v pohodovém duchu, na vložkách šlo vše bez větších problémů a nejeli jsme naplno, byly tam ještě rezervy. Z prvenství ve dvoukolkách máme samozřejmě radost, je to další povzbuzení do závěru sezony, kdy ještě půjde o hodně,“ řekl po skončení klatovské rally Ondřej.
Mnohem větší výzva na kroměřížský tandem čeká v polovině října – ve Vsetíně totiž vyvrcholí letos nově vzniklá Rallysprint Série určená pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Ondra Bisaha s Petrem Pížou s výjimkou úvodní Valašské rally, kde dojeli druzí, vyhráli oba další sprinty, kterých se účastnili, a mají tak na dosah celkový triumf. Podmínka zisku rallysprintového primátu je jediná – Ondra s Petrem musejí vyhrát. „Toto je pro nás ta správná výzva. Body jsou v tuto chvíli takové, že ve dvoukolkách musíme prostě a jednoduše dojet první – jiná možnost neexistuje. Proti Egonovi Smékalovi to bude těžké. Čeká nás náročná rally, která je pro nás i pro našeho hlavního rivala prakticky domácí, asi se pojede ostře. Navíc předpověď počasí slibuje déšť a mokro, takže to bude skutečná prověrka,“ vyhlíží Ondřej zásadní podnik letošní sezony.
Tým CERS performance se ve Vsetíně představí s celkem třemi posádkami – kromě Ondřeje s Petrem a jejich DS3 R3T Max nasadí také dva menší Citroëny C2R2 Max. S červeným exemplářem vyrazí Marcel Svačina s Petrem Těšínským, kteří se letos soustředili na dvoudenní soutěže MČR. Vzhledem k bodové situaci v tabulce průběžného pořadí se ale rozhodli vynechat Klatovy a naopak absolvují Vsetín. S druhou cé-dvojkou se letos podruhé představí Jiří Sommer premiérově navigovaný Janem Fischerem. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?