Bedna ve své třídě a TOP 10 absolutně = spokojenost. Taková byla Rally Klatovy 2015 pro posádku JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, si po Klatovech pochvalovali samotný závod a vlastně i celou sezonu 2015.
Na posledním šestém podniku „velkého mistráku“ začali Pešl s Peškem šestým místem v první erzetě, ale jen s minimálním odstupem na vozy před sebou. Pak přišla velmi vyvedená série čtyř zkoušek, na kterých urvali Pešl s Peškem vždy třetí místo ve třídě a tím si položili základ právě k bronzové pozici ve třídě 3. V kombinaci s desátým místem absolutně tak Pešl vyrovnal navlas stejně svůj nejlepší výsledek sezony z Hustopeč. Po závodě tak byl spokojený. „Pro nás dobrý závod, určitě můžeme být spokojení a nemáme se zač stydět. Jeli jsme takovou tu naši jízdu bez zbytečného rizika, ale pro co nejlepší výsledek. Ze začátku nebylo lehké trefit se do optimálního tempa, ale postupně se to zlepšovalo. Třetím místem ve třídě se nám povedlo dojet tak, že jsme spokojeni,“ hlásil v cíli Rally Klatovy pilot posádky Jaroslav Pešl.
Jezdec a zároveň i šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl mohl tak s poklidem a s převažující spokojeností bilancovat také celou sezonu v MČR v rally, ve které dvakrát skončil na bedně ve třídě a zároveň v TOP 10 absolutně. „Byla to naše první sezona ve velkém mistráku a myslím, že jsme ji zvládli se ctí. Jsme spokojeni,“ ohlíží se za ročníkem 2015 Jaroslav Pešl. Tomu se především líbila velká konkurence v jeho třídě 3. „Z bývalých sprintů do velkého mistráku přešlo hodně jezdců, a tak v naší třídě byla opravdu silná konkurence zhruba dvaceti posádek. A to je myslím dobré pro všechny, že si mezi sebou pořádně zazávodíme,“ pochvaloval si Pešl kvalitní konkurenční prostředí.
Po premiérové účasti ve velkém mistráku pilot a šéf JP Motorsport teamu neopomněl nikoho, kdo se podílel na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům Petrovi, Pavlovi a Markovi, stejně tak mému spolujezdci Pešovi, že jsme všechno v sezoně zvládli. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když to bylo potřeba,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
Přestože už je velký mistrák u konce, Pešla s Peškem ještě nějaké to závodění čeká. „Ještě bychom měli jet tady náš domácí vsetínský sprint, na který se samozřejmě těšíme, a také Mikulášskou rally. Jinak se už nikam jinam nechystáme, i tak toho bylo celkem dost,“ usmívá se 35letý Jaroslav Pešl.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?