Bedna ve své třídě a TOP 10 absolutně = spokojenost. Taková byla Rally Klatovy 2015 pro posádku JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, si po Klatovech pochvalovali samotný závod a vlastně i celou sezonu 2015.
Na posledním šestém podniku „velkého mistráku“ začali Pešl s Peškem šestým místem v první erzetě, ale jen s minimálním odstupem na vozy před sebou. Pak přišla velmi vyvedená série čtyř zkoušek, na kterých urvali Pešl s Peškem vždy třetí místo ve třídě a tím si položili základ právě k bronzové pozici ve třídě 3. V kombinaci s desátým místem absolutně tak Pešl vyrovnal navlas stejně svůj nejlepší výsledek sezony z Hustopeč. Po závodě tak byl spokojený. „Pro nás dobrý závod, určitě můžeme být spokojení a nemáme se zač stydět. Jeli jsme takovou tu naši jízdu bez zbytečného rizika, ale pro co nejlepší výsledek. Ze začátku nebylo lehké trefit se do optimálního tempa, ale postupně se to zlepšovalo. Třetím místem ve třídě se nám povedlo dojet tak, že jsme spokojeni,“ hlásil v cíli Rally Klatovy pilot posádky Jaroslav Pešl.
Jezdec a zároveň i šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl mohl tak s poklidem a s převažující spokojeností bilancovat také celou sezonu v MČR v rally, ve které dvakrát skončil na bedně ve třídě a zároveň v TOP 10 absolutně. „Byla to naše první sezona ve velkém mistráku a myslím, že jsme ji zvládli se ctí. Jsme spokojeni,“ ohlíží se za ročníkem 2015 Jaroslav Pešl. Tomu se především líbila velká konkurence v jeho třídě 3. „Z bývalých sprintů do velkého mistráku přešlo hodně jezdců, a tak v naší třídě byla opravdu silná konkurence zhruba dvaceti posádek. A to je myslím dobré pro všechny, že si mezi sebou pořádně zazávodíme,“ pochvaloval si Pešl kvalitní konkurenční prostředí.
Po premiérové účasti ve velkém mistráku pilot a šéf JP Motorsport teamu neopomněl nikoho, kdo se podílel na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům Petrovi, Pavlovi a Markovi, stejně tak mému spolujezdci Pešovi, že jsme všechno v sezoně zvládli. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když to bylo potřeba,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
Přestože už je velký mistrák u konce, Pešla s Peškem ještě nějaké to závodění čeká. „Ještě bychom měli jet tady náš domácí vsetínský sprint, na který se samozřejmě těšíme, a také Mikulášskou rally. Jinak se už nikam jinam nechystáme, i tak toho bylo celkem dost,“ usmívá se 35letý Jaroslav Pešl.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?