Bedna ve své třídě a TOP 10 absolutně = spokojenost. Taková byla Rally Klatovy 2015 pro posádku JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, si po Klatovech pochvalovali samotný závod a vlastně i celou sezonu 2015.
Na posledním šestém podniku „velkého mistráku“ začali Pešl s Peškem šestým místem v první erzetě, ale jen s minimálním odstupem na vozy před sebou. Pak přišla velmi vyvedená série čtyř zkoušek, na kterých urvali Pešl s Peškem vždy třetí místo ve třídě a tím si položili základ právě k bronzové pozici ve třídě 3. V kombinaci s desátým místem absolutně tak Pešl vyrovnal navlas stejně svůj nejlepší výsledek sezony z Hustopeč. Po závodě tak byl spokojený. „Pro nás dobrý závod, určitě můžeme být spokojení a nemáme se zač stydět. Jeli jsme takovou tu naši jízdu bez zbytečného rizika, ale pro co nejlepší výsledek. Ze začátku nebylo lehké trefit se do optimálního tempa, ale postupně se to zlepšovalo. Třetím místem ve třídě se nám povedlo dojet tak, že jsme spokojeni,“ hlásil v cíli Rally Klatovy pilot posádky Jaroslav Pešl.
Jezdec a zároveň i šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl mohl tak s poklidem a s převažující spokojeností bilancovat také celou sezonu v MČR v rally, ve které dvakrát skončil na bedně ve třídě a zároveň v TOP 10 absolutně. „Byla to naše první sezona ve velkém mistráku a myslím, že jsme ji zvládli se ctí. Jsme spokojeni,“ ohlíží se za ročníkem 2015 Jaroslav Pešl. Tomu se především líbila velká konkurence v jeho třídě 3. „Z bývalých sprintů do velkého mistráku přešlo hodně jezdců, a tak v naší třídě byla opravdu silná konkurence zhruba dvaceti posádek. A to je myslím dobré pro všechny, že si mezi sebou pořádně zazávodíme,“ pochvaloval si Pešl kvalitní konkurenční prostředí.
Po premiérové účasti ve velkém mistráku pilot a šéf JP Motorsport teamu neopomněl nikoho, kdo se podílel na úspěšném tažení sezonou. „Je potřeba poděkovat mechanikům Petrovi, Pavlovi a Markovi, stejně tak mému spolujezdci Pešovi, že jsme všechno v sezoně zvládli. Díky patří také všem kolem týmu, kteří nám jakkoliv pomohli, když to bylo potřeba,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
Přestože už je velký mistrák u konce, Pešla s Peškem ještě nějaké to závodění čeká. „Ještě bychom měli jet tady náš domácí vsetínský sprint, na který se samozřejmě těšíme, a také Mikulášskou rally. Jinak se už nikam jinam nechystáme, i tak toho bylo celkem dost,“ usmívá se 35letý Jaroslav Pešl.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.