Jan Lunga s Ondřejem Koubkem mají pro letošní sezonu dobojováno. Svůj hlavní úkol, seznámit se s technikou kategorie R3 a absolvovat co největší množství kilometrů, plnili s výjimkou hustopečské rally spolehlivě a zaslouženou odměnou je jim konečné čtvrté místo v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. O poslední letošní body si zazávodili v Klatovech, kde program českého mistrovství vyvrcholil.
Závěrečným dílem Mistrovství ČR v rally měla být původně soutěž v Příbrami, jenže člověk míní, život mění. Po zrušení příbramské rally se peloton účastníků šampionátu letos již podruhé vydal do Klatov, kde se podařilo připravit náhradní závod. Ve hře nebylo málo, vždyť v kategorii 2WD mohly myslet na medaili hned čtyři posádky. Nechyběli mezi nimi ani Jan Lunga s Ondřejem Koubkem, kteří po úspěšné Barumce ztráceli na třetí místo v šampionátu jen 5 bodů. A jaké byly jejich pocity před startem? „Od Barum rally jsem v autě neseděl, takže první svezení proběhlo až na shakedownu. Chtěl jsem vyzkoušet různé varianty nastavení a možné alternativy pro samotný závod. Přestože jsme si shakedown projeli jen třikrát, byl jsem s autem i časy spokojen,“ popsal předstartovní pocity Honza Lunga. Posádce MRS Racing mohly hrát do karet i rychlé tratě, které jejich soutěžáckému naturelu obvykle sedí. Méně příznivé bylo naopak rozmístění retardérů, z nichž se mnohé nacházely při výjezdech do kopce, a to měla být voda na mlýn přeplňovaných vozů.
Na krátké jednodenní soutěži bylo důležité neprospat úvod. Honza s Ondrou se dobře vyspali, obuli správnou směs pneumatik a k vlastnímu překvapení se v kategorii 2WD ujali vedení. Skvěle jim vyšel také následující Čínovský okruh, kde zajeli druhý čas. Po servisní zastávce se však jejich nástup z ničeho nic zastavil. „První RZ se nám povedla a navzdory více než měsíční pauze jsme měli v autě potřebnou jistotu. Cenili jsme si i výsledku z Čínovského okruhu, kde se nám podařilo jet bez chyb a velmi čistě. Druhý čas byl pro nás super, uvážíme-li skutečnost, že auta s turbomotory mají „maximálku“ vyšší až o 40 km/h. Na dalších dvou testech jsme se však o dvě místa propadli, což bylo způsobeno tím, že jsme v servisu po 2. RZ objevili problém na autě, který se mechanikům nepodařilo odstranit. Auto se chovalo nečitelně a moje důvěra v něj se podstatně zmenšila,“ hledal příčiny časové ztráty 25letý pilot, který figuroval po čtyřech testech na čtvrtém místě svojí kategorie.
Ve druhých průjezdech ranních „erzet“ se týmový Renault Clio R3 vrátil do kontaktu s konkurencí, nasbírané manko však bylo ve vyrovnaném závodě znát. Dva třetí časy v závěru soutěže sice potvrdily formu posádky, na posun vzhůru však už nestačily. „S výsledkem jsem spokojený, i když nebýt zmíněného problému, věřím, že to mohlo být podstatně lepší. V posledních dvou „erzetách“, když už byl problém odstraněn, se nám podařilo zajet opět dva solidní časy. V šampionátu jsme si však vzhledem k vývoji závodu už polepšit nemohli, takže nás čtvrté místo určitě nemrzí. Se sezonou jsme spokojení, důležité pro nás bylo, že jsme se v průběhu roku postupně přibližovali špičce a na konci sezony jsme byli nejen schopní se špičkou závodit, ale občas ty nejlepší dokonce i porazit,“ usmíval se před cílovou rampou Honza, kterému v konečných výsledcích klatovské rally patřilo šestnácté místo absolutně, čtvrtá pozice v kategorii 2WD a bronz mezi „pětkami“. Stejné umístění mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5 mu patří také celoročně.
Na první pohled by se mohlo zdát, že MRS Racing má pro letošek splněno. Mladá perspektivní posádka si však nemůže dovolit dlouhou zimní pauzu a ve snaze nevystoupit z rozjetého vlaku čeká Honzu s Ondrou ještě jeden důležitý start. Odměnou za dobře zvládnutý učednický rok jim bude účast na Rally du Valais ve Švýcarsku. „Přípravy jsou již v plném proudu. Velmi se na to těším, neboť jsem zatím na žádném zahraničním závodě nestartoval. Vzhledem k ročnímu období nás tam může překvapit vlastně jakékoliv počasí, a tak máme před soutěží zdravý respekt. Budeme chtít hlavně dojet do cíle a nasbírat zkušenosti, což je také hlavní důvod, proč na tomto závodě startujeme,“ informoval Honza. V plánu je rovněž start posádky na mikulášské rally ve Slušovicích a vyloučena není ani účast na Pražském rallysprintu. S jakou technikou to bude, se však teprve uvidí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.