Dunovský - Byl to boj, ale JE TO TAM!!! Vítězný bojový pokřik MISTŘI, MISTŘI, MISTŘI se rozezněl v Klatovech a Poděbradech po závěrečné rychlostní zkoušce posledního podniku Mistrovství ČR v rally. Václav Dunovský s Petrem Glösslem ukořistili nejcennější mistrovský titul pro dvoukolkáře a k titulu z třídy přibyl „velký bráška“.
Tam, kde sezona velkého mistráku letos začínala, tam se také uzavírala. Po vypadnutí Rally Příbram z kalendáře přišla na začátku října na řadu dodatečně vložená soutěž Rally Klatovy. Na předchozí soutěži, kterou byla Barum Czech Rally Zlín, ještě díky bonusovému násobku bodů tajenku o novém mistru v dvoukolkách výrazně zamotal Patrik Rujbr. Nového krále skupiny 2WD tedy měla určit až klatovská soutěž. „Klobouk dolů před pořadateli, kteří dali dohromady za extrémně krátkou dobu úplně novou soutěž. Kromě klatovského okruhu a pár zatáček na Korábu, které se oproti jarní Šumavě jely v protisměru, šlo navíc o nové úseky. Pro náš tým hovořila předstartovní matematika jasně – abychom dosáhli na mistrovský titul ve skupině 2WD, museli jsme dokončit nejhůře na třetím místě, ale za každých okolností před Patrikem Rujbrem,“ naznačil kalkulaci a taktiku do závodu Václav Dunovský. Pořadatelé připravili pro posádky trať o sedmi erzetách na čtyřech úsecích s 83,8 ostrých kilometrů. Trio Václav Dunovský – Petr Glössl a Peugeot 208 R2 obdrželo startovní číslo 18 a do rally vstupovalo hned za svým největším soupeřem v boji o titul. „Rychlostní zkoušky se nám líbily. Nešlo o žádné rozbíječky, jednalo se spíše o erzety rychlejšího charakteru, ale byly prostě pěkné. Na druhou stranu, našemu vozu, oproti přímé konkurenci, spíše neměly vyhovovat, aspoň tak jsme to před startem cítili. Tak jako tak, byli jsme odhodlaní bojovat a na celém týmu bylo vidět, že dělá pro úspěch vše. Kvalitní byl již tradičně shakedown, který dobře simuloval charakter vlastních RZ. Pro nás byl v danou chvíli klíčový, protože v autě jsme neseděli od poslední soutěže na konci srpna. Již na této testovací zkoušce jsme poznali, jak hodně budou asfalty na začátku října klouzat, byť bylo sucho a slunečno a stejné podmínky měly vydržet i na samotnou soutěž,“ přiblížil předstartovní atmosféru Petr Glössl. Taktika do závodu hovořila jasně – od začátku jet naplno, neboť Rally Klatovy svou délkou a jedinou etapou nedovolovaly žádné chyby. Pokud by přišlo vážnější zaváhání, posádka by se mohla v tu chvíli rozloučit s vidinou kvalitního výsledku. Proto byl velmi důležitý samotný vstup do soutěže. I když úvodní erzetu zajeli Václav s Petrem jen o tři vteřiny hůře než Patrik Rujbr, se svým výkonem kluci spokojeni nebyli.
„První rychlostní zkouška v sobotu ráno byla ve svém důsledku velmi důležitá. Po pár kilometrech jsme najeli na krátkou šotolinovou pasáž, na jejímž konci jsem lehce netrefil vyjetou kolej. Okamžitě jsme se přetočili do hodin a zůstali stát přímo proti nějakému plotu. Následovalo couvání a otáčení se. Stálo nás to minimálně 10 vteřin, ale naštěstí jsme nepropadli panice a já si sám sobě během následujících metrů řekl, že takhle se o titul přeci nejede. Tato situace nás asi nakopla, protože od té chvíle jsme jeli přesně tak, jak jsme si představovali. Technika, rozpis a my jsme prostě a jednoduše fungovali podle našich představ. Nemohli jsme ublížit autu, takže jsme neriskovali, ale jeli jsme, jak nejlépe jsme uměli,“ podělil se o dojmy z nepříjemného jezdeckého zaváhání Václav Dunovský. Na další zkoušce posádka peugeotu smazala z náskoku soupeře vteřinu a po prvním Korábu se odstup na Rujbra ztenčil na pouhé 0,2 vteřiny. Brněnský jezdec se ovšem nevzdával a na další erzetě opět lehce poodskočil. Druhá Petrovická erzeta Dunovskému sedla perfektně, když zde zajel druhý čas v dvoukolkách. Na „rychlíka“ Bisahu to sice nestačilo, ale v průběžném pořadí přeskočil Rujbra.
Do konce závodu i sezony zbývaly poslední dvě zkoušky, které měly vše rozhodnout. Při druhém průjezdu RZ Koráb zajel „duna“ opět druhý čas a na Rujbra najel náskok téměř šesti vteřin. Zbývala poslední 8,4 km dlouhá zkouška… „Těžko říct, kdy naposledy se nějaká klasifikace rozhodovala takto těsně a vlastně na posledním metru poslední soutěže. My jsme šli do posledních dvou zkoušek soutěže i sezony s náskokem 0,5 vteřiny, přičemž ta úplně poslední erzeta byla z velké části do kopce a horko těžko jsme na ní mohli něco vytěžit. Lehký náskok jsme tedy získali na Korábu, možná zapůsobilo kouzlo kamaráda Jeníčka Šlehofera, který je zde měřítkem rychlosti v každém autě J,“ popisuje infarktové rozuzlování tajenky o nejlepšího dvoukolkáře Petr Glössl a Václav Dunovský doplňuje své další postřehy. „Ani na posledním testu jsme ovšem nemohli vůbec polevit. Jakékoliv zaváhání by náš minináskok vymazalo. V první třetině testu, v pasáži proti kopci, jsem jednou musel podřadit se spojkou, což nás nějakou tu desetinu až vteřinu stálo, ale udrželi jsme koncentraci a po projetí letmým cílem jsme tušili, že by to mohlo být dobré. Petr měl čas změřený, ale než ho paní časoměřička potvrdila na tabuli, trvalo to jako věčnost. Těch pár čísel ale potvrdilo, že jsme to dokázali, a že jsme se stali mistry ČR v rally ve skupině 2WD za rok 2015 a přidali tak další úspěch k již jistému prvenství ve třídě 6. Patrik s Ondrou samozřejmě ve stopce čekali a sportovně nám potřásli paží. O celé sezoně tak rozhodly opravdu až úplně poslední metry a 2,9 vteřiny v náš prospěch.“ Mistry skupiny 2WD pro letošní rok se tak ve velkém mistráku stali Véna s Petrem. Pro úplnost ještě doplníme kompletní výsledky, jichž posádka Dunovský – Glössl v Klatovech dosáhla – 14. místo v absolutní klasifikaci, 2. místo v 2WD a vítězství ve třídě 6. Definitivně náš triumf stvrdila závěrečná technická kontrola, kde komisaři důkladně prověřili našeho peugeota.
„Vedle několika titulů v objemových třídách i celkových ve skupině N, A i 2WD z let minulých si tohoto úspěchu cením asi nejvíce, protože jsme ho dokázali v silné konkurenci, ale hlavně s vozem nižší kategorie R2 a bez přípravy v podobě testování. Co mě ale těší nejvíce, je, že se z titulu může radovat Petr, který si ho za své kvality, svůj přístup a tvrdou práci naprosto zaslouží. Jsem skutečně šťastný, že můžu v autě sedět s někým, jako je on,“ sršela v cíli z Vény Dunovského spokojenost. „Chtěli bychom strašně moc poděkovat našim týmům, Rallyesportu Poděbrady a Sparrow racing teamu, za jejich péči a skvělou práci, našim partnerům, které jsme velice rádi reprezentovali v čele výsledkových listin, panu Komínkovi a klukům z Pirelli a v neposlední řadě za úžasnou a obrovsky důležitou podporu od našich fanoušků a nejbližších. Díky Vám všem děcka,“ doplnila přešťastná posádka své díky všem, kdo se podíleli na úspěchu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.