Prodloužení uzávěrky přihlášek XII. ŘÍHA GROUP – PARTR Rally Vsetín 2015 se vsetínským pořadatelům vyplatilo. V síti uvízla další velká „ryba“, třetí jezdec letošního MČR v rally Pavel Valoušek. Otrokovický jezdec se ovšem se spolujezdkyní Veronikou Havelkovou představí ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX, což slibuje zajímavý souboj s letošním mistrem třídy 3 Martinem Březíkem.
Celkem se vsetínským organizátorům do uzávěrky sešlo 120 přihlášek (zatím 2 omluvy), což koresponduje s vydařeným loňským ročníkem (116 posádek na startu). Čelo seznamu přihlášených opanuje osm prioritních jezdců ASN.
Kromě už dříve zmíněných jmen (Tomaštík, Kostka, J. Dohnal, Trněný, Jakeš), Rally Vsetín je lákadlem pro slovenské účastníky. Kromě žhavých favoritů Jaroslava Melichárka a Martina Kočiho se na startu objeví i řada jejich krajanů. Tomáš Kukučka s Fordem Fiesta R5 nezklamal už při Rally Jeseníky, absolutně obsadil šesté místo. Po více než dvouleté pauze se na české tratě vrátí i žilinský Peter Gavlák, kterého bude ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX navigovat velezkušený Emil Horniaček. Vůz stejné značky osedlají i bratři Lapdavští, do produkční kategorie se zařadí i „desítka“ Vladimíra Hanuše. Řada slovenských jezdců se objeví i nižších objemových třídách.
ŘÍHA GROUP – PARTR Rally Vsetín bude závěrečným závodem Rallysprint Série, vypsané pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Kandidáti na celkové vítězství jsou dva – Egon Smékal a Ondřej Bisaha (oba mají na svém kontě dvě prvenství). Smékal sice půjde do závodu s osmnáctibodovým náskokem, ale také s vědomím, že se jeho výsledek může „škrtat“. Proto pro konečný souboj o prvenství bude v podstatě platit, kdo vyhraje, „bere vše“.
Rozhodnuto není ani o vítězi Poháru 2+ (pro „čtyřkolky“). Stejně jako v předchozím případě bude Pavel Ševčík (Mitsubishi Evo IX) hájit vedení proti Martinu Vlčkovi. Všechny trumfy však má v rukou pilot Škody Fabie Super 2000, jenž průběžně ztrácí 12 bodů.
Rally Vsetín také bude předposledním kláním XTG Opel ADAM Cupu (6/7). Ani o vítězi této série není v žádném případě jasno. Valašský Petr Vraj jun. disponuje čtyřbodovým náskokem před příbramskou legendou Josefem Petákem, ze hry o prvenství ještě nevypadl ani rodák z nedalekého Zubří Matěj Kamenec. Týden po Rally Vsetín čeká pohárové účastníky závěrečný podnik, německá 3-Städte-Rallye.
Při Rally Vsetín se do bojů o body v MČR historických automobilů registrovalo jedenáct dvojic.
Oficiální program ŘÍHA GROUP – PARTR Rally Vsetín odstartuje v pátek 16. října 2015 od 18 hodin autogramiádou vybraných posádek ve vsetínském Bonver klubu, Stará cesta 1826. V sobotu čeká na posádky osm rychlostních zkoušek o délce 70,44 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.