Druhé místo ve třídě si z Rally Klatovy odváží posádka Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral.
V okolí západočeských Klatov se uplynulou sobotu uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rallye, která nahradila zrušenou Rally Příbram. Na startu tak nemohla chybět posádka juniorů startujících pod křídly týmu Peugeot Sport Česká republika. Pro Tomáše Pospíšilíka a Ivo Vybírala to byl druhý společný start. Mladíci startující s Peugeotem 208 R2 měli v Klatovech za cíl hlavně úspěšně dokončit soutěž a zdokonalit souhru jezdce a spolujezdce, která je k dosažení dobrého výsledku nezbytná.
Pořadatelé Rally Klatovy, kteří mají mnohaleté zkušenosti s organizací naší nejstarší soutěže, Rally Šumava, v šibeničním termínu připravili jednodenní soutěž, která letošní šampionát MČR v rallye uzavřela. Trať tvořily rychlostní zkoušky, kde nechyběly krásné technické úseky, ale závodilo se často i ve velmi rychlých pasážích. Mix rychlostních zkoušek byl tedy dokonalý a jezdci týmu Peugeot Sport Česká republika se trať klatovské rally líbila. Příjemné počasí babího léta přilákalo k trati rychlostních zkoušek Rally Klatovy množství diváků, kteří viděli kvalitní sport nejen na špičce startovního pole, ale například i ve třídě 6, kde posádka Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral tvrdě bojovala o druhé místo, což se jim nakonec podařilo.
Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport Česká republika: „Trať Rally Klatovy byla docela pěkná, místy hodně rychlá. Bylo velmi příjemné počasí a jsem si jistý, že to ocenili hlavně diváci. Já jsem během soutěže bojoval s jakýmsi nachlazením a nebylo mi úplně dobře. Navíc se ukázalo, že se ode mě nejspíše nachladil i spolujezdec, a byl to tedy alespoň ze začátku spíše boj sami se sebou. Hned na první polookruhové rychlostní zkoušce jsme si zažili perný moment, kdy jsme před sebe pouštěli rychle jedoucího Firlu se čtyřkolkou. Jízda za ním v prachu na šotolině byla jízdou naslepo. Moc jsme toho neviděli a navíc jsme v cíli RZ zjistili, že máme pomalý defekt. Kolo jsme vyměnili, ale neměli jsme pak už vhodně obuto na další rychlostní zkoušky a hodně nám to klouzalo. I tak jsme se stále drželi v boji o druhé místo s Lukášem Pondělíčkem. V předposlední rychlostní zkoušce se nám jej podařilo předstihnout a poslední RZ už jsme mohli jet více na jistotu. Z výsledku v Klatovech mám radost, spolupráce s Ivo Vybíralem je stále lepší a lepší a zvykáme si na sebe. Za dva týdny nás čeká závěr Rallysprint série ve Vsetíně, a pak ještě uvažujeme o jednom nebo dvou zahraničních startech.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.