Tomáš Pospíšilík s Peugeotem v Klatovech druhý

Rally Klatovy (CZE)
Rally Klatovy (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Radka Matthey 5. října 2015 18:45
Sdílej:

Druhé místo ve třídě si z Rally Klatovy odváží posádka Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral.

V okolí západočeských Klatov se uplynulou sobotu uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rallye, která nahradila zrušenou Rally Příbram. Na startu tak nemohla chybět posádka juniorů startujících pod křídly týmu Peugeot Sport Česká republika. Pro Tomáše Pospíšilíka a Ivo Vybírala to byl druhý společný start. Mladíci startující s Peugeotem 208 R2 měli v Klatovech za cíl hlavně úspěšně dokončit soutěž a zdokonalit souhru jezdce a spolujezdce, která je k dosažení dobrého výsledku nezbytná.

Pořadatelé Rally Klatovy, kteří mají mnohaleté zkušenosti s organizací naší nejstarší soutěže, Rally Šumava, v šibeničním termínu připravili jednodenní soutěž, která letošní šampionát MČR v rallye uzavřela. Trať tvořily rychlostní zkoušky, kde nechyběly krásné technické úseky, ale závodilo se často i ve velmi rychlých pasážích. Mix rychlostních zkoušek byl tedy dokonalý a jezdci týmu Peugeot Sport Česká republika se trať klatovské rally líbila. Příjemné počasí babího léta přilákalo k trati rychlostních zkoušek Rally Klatovy množství diváků, kteří viděli kvalitní sport nejen na špičce startovního pole, ale například i ve třídě 6, kde posádka Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral tvrdě bojovala o druhé místo, což se jim nakonec podařilo.

Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport Česká republika: „Trať Rally Klatovy byla docela pěkná, místy hodně rychlá. Bylo velmi příjemné počasí a jsem si jistý, že to ocenili hlavně diváci. Já jsem během soutěže bojoval s jakýmsi nachlazením a nebylo mi úplně dobře. Navíc se ukázalo, že se ode mě nejspíše nachladil i spolujezdec, a byl to tedy alespoň ze začátku spíše boj sami se sebou. Hned na první polookruhové rychlostní zkoušce jsme si zažili perný moment, kdy jsme před sebe pouštěli rychle jedoucího Firlu se čtyřkolkou. Jízda za ním v prachu na šotolině byla jízdou naslepo. Moc jsme toho neviděli a navíc jsme v cíli RZ zjistili, že máme pomalý defekt. Kolo jsme vyměnili, ale neměli jsme pak už vhodně obuto na další rychlostní zkoušky a hodně nám to klouzalo. I tak jsme se stále drželi v boji o druhé místo s Lukášem Pondělíčkem. V předposlední rychlostní zkoušce se nám jej podařilo předstihnout a poslední RZ už jsme mohli jet více na jistotu. Z výsledku v Klatovech mám radost, spolupráce s Ivo Vybíralem je stále lepší a lepší a zvykáme si na sebe. Za dva týdny nás čeká závěr Rallysprint série ve Vsetíně, a pak ještě uvažujeme o jednom nebo dvou zahraničních startech.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.