Druhé místo ve třídě si z Rally Klatovy odváží posádka Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral.
V okolí západočeských Klatov se uplynulou sobotu uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rallye, která nahradila zrušenou Rally Příbram. Na startu tak nemohla chybět posádka juniorů startujících pod křídly týmu Peugeot Sport Česká republika. Pro Tomáše Pospíšilíka a Ivo Vybírala to byl druhý společný start. Mladíci startující s Peugeotem 208 R2 měli v Klatovech za cíl hlavně úspěšně dokončit soutěž a zdokonalit souhru jezdce a spolujezdce, která je k dosažení dobrého výsledku nezbytná.
Pořadatelé Rally Klatovy, kteří mají mnohaleté zkušenosti s organizací naší nejstarší soutěže, Rally Šumava, v šibeničním termínu připravili jednodenní soutěž, která letošní šampionát MČR v rallye uzavřela. Trať tvořily rychlostní zkoušky, kde nechyběly krásné technické úseky, ale závodilo se často i ve velmi rychlých pasážích. Mix rychlostních zkoušek byl tedy dokonalý a jezdci týmu Peugeot Sport Česká republika se trať klatovské rally líbila. Příjemné počasí babího léta přilákalo k trati rychlostních zkoušek Rally Klatovy množství diváků, kteří viděli kvalitní sport nejen na špičce startovního pole, ale například i ve třídě 6, kde posádka Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral tvrdě bojovala o druhé místo, což se jim nakonec podařilo.
Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport Česká republika: „Trať Rally Klatovy byla docela pěkná, místy hodně rychlá. Bylo velmi příjemné počasí a jsem si jistý, že to ocenili hlavně diváci. Já jsem během soutěže bojoval s jakýmsi nachlazením a nebylo mi úplně dobře. Navíc se ukázalo, že se ode mě nejspíše nachladil i spolujezdec, a byl to tedy alespoň ze začátku spíše boj sami se sebou. Hned na první polookruhové rychlostní zkoušce jsme si zažili perný moment, kdy jsme před sebe pouštěli rychle jedoucího Firlu se čtyřkolkou. Jízda za ním v prachu na šotolině byla jízdou naslepo. Moc jsme toho neviděli a navíc jsme v cíli RZ zjistili, že máme pomalý defekt. Kolo jsme vyměnili, ale neměli jsme pak už vhodně obuto na další rychlostní zkoušky a hodně nám to klouzalo. I tak jsme se stále drželi v boji o druhé místo s Lukášem Pondělíčkem. V předposlední rychlostní zkoušce se nám jej podařilo předstihnout a poslední RZ už jsme mohli jet více na jistotu. Z výsledku v Klatovech mám radost, spolupráce s Ivo Vybíralem je stále lepší a lepší a zvykáme si na sebe. Za dva týdny nás čeká závěr Rallysprint série ve Vsetíně, a pak ještě uvažujeme o jednom nebo dvou zahraničních startech.“
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?