Druhé místo ve třídě si z Rally Klatovy odváží posádka Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral.
V okolí západočeských Klatov se uplynulou sobotu uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rallye, která nahradila zrušenou Rally Příbram. Na startu tak nemohla chybět posádka juniorů startujících pod křídly týmu Peugeot Sport Česká republika. Pro Tomáše Pospíšilíka a Ivo Vybírala to byl druhý společný start. Mladíci startující s Peugeotem 208 R2 měli v Klatovech za cíl hlavně úspěšně dokončit soutěž a zdokonalit souhru jezdce a spolujezdce, která je k dosažení dobrého výsledku nezbytná.
Pořadatelé Rally Klatovy, kteří mají mnohaleté zkušenosti s organizací naší nejstarší soutěže, Rally Šumava, v šibeničním termínu připravili jednodenní soutěž, která letošní šampionát MČR v rallye uzavřela. Trať tvořily rychlostní zkoušky, kde nechyběly krásné technické úseky, ale závodilo se často i ve velmi rychlých pasážích. Mix rychlostních zkoušek byl tedy dokonalý a jezdci týmu Peugeot Sport Česká republika se trať klatovské rally líbila. Příjemné počasí babího léta přilákalo k trati rychlostních zkoušek Rally Klatovy množství diváků, kteří viděli kvalitní sport nejen na špičce startovního pole, ale například i ve třídě 6, kde posádka Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral tvrdě bojovala o druhé místo, což se jim nakonec podařilo.
Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport Česká republika: „Trať Rally Klatovy byla docela pěkná, místy hodně rychlá. Bylo velmi příjemné počasí a jsem si jistý, že to ocenili hlavně diváci. Já jsem během soutěže bojoval s jakýmsi nachlazením a nebylo mi úplně dobře. Navíc se ukázalo, že se ode mě nejspíše nachladil i spolujezdec, a byl to tedy alespoň ze začátku spíše boj sami se sebou. Hned na první polookruhové rychlostní zkoušce jsme si zažili perný moment, kdy jsme před sebe pouštěli rychle jedoucího Firlu se čtyřkolkou. Jízda za ním v prachu na šotolině byla jízdou naslepo. Moc jsme toho neviděli a navíc jsme v cíli RZ zjistili, že máme pomalý defekt. Kolo jsme vyměnili, ale neměli jsme pak už vhodně obuto na další rychlostní zkoušky a hodně nám to klouzalo. I tak jsme se stále drželi v boji o druhé místo s Lukášem Pondělíčkem. V předposlední rychlostní zkoušce se nám jej podařilo předstihnout a poslední RZ už jsme mohli jet více na jistotu. Z výsledku v Klatovech mám radost, spolupráce s Ivo Vybíralem je stále lepší a lepší a zvykáme si na sebe. Za dva týdny nás čeká závěr Rallysprint série ve Vsetíně, a pak ještě uvažujeme o jednom nebo dvou zahraničních startech.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?