Druhé místo ve třídě si z Rally Klatovy odváží posádka Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral.
V okolí západočeských Klatov se uplynulou sobotu uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rallye, která nahradila zrušenou Rally Příbram. Na startu tak nemohla chybět posádka juniorů startujících pod křídly týmu Peugeot Sport Česká republika. Pro Tomáše Pospíšilíka a Ivo Vybírala to byl druhý společný start. Mladíci startující s Peugeotem 208 R2 měli v Klatovech za cíl hlavně úspěšně dokončit soutěž a zdokonalit souhru jezdce a spolujezdce, která je k dosažení dobrého výsledku nezbytná.
Pořadatelé Rally Klatovy, kteří mají mnohaleté zkušenosti s organizací naší nejstarší soutěže, Rally Šumava, v šibeničním termínu připravili jednodenní soutěž, která letošní šampionát MČR v rallye uzavřela. Trať tvořily rychlostní zkoušky, kde nechyběly krásné technické úseky, ale závodilo se často i ve velmi rychlých pasážích. Mix rychlostních zkoušek byl tedy dokonalý a jezdci týmu Peugeot Sport Česká republika se trať klatovské rally líbila. Příjemné počasí babího léta přilákalo k trati rychlostních zkoušek Rally Klatovy množství diváků, kteří viděli kvalitní sport nejen na špičce startovního pole, ale například i ve třídě 6, kde posádka Tomáš Pospíšilík – Ivo Vybíral tvrdě bojovala o druhé místo, což se jim nakonec podařilo.
Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport Česká republika: „Trať Rally Klatovy byla docela pěkná, místy hodně rychlá. Bylo velmi příjemné počasí a jsem si jistý, že to ocenili hlavně diváci. Já jsem během soutěže bojoval s jakýmsi nachlazením a nebylo mi úplně dobře. Navíc se ukázalo, že se ode mě nejspíše nachladil i spolujezdec, a byl to tedy alespoň ze začátku spíše boj sami se sebou. Hned na první polookruhové rychlostní zkoušce jsme si zažili perný moment, kdy jsme před sebe pouštěli rychle jedoucího Firlu se čtyřkolkou. Jízda za ním v prachu na šotolině byla jízdou naslepo. Moc jsme toho neviděli a navíc jsme v cíli RZ zjistili, že máme pomalý defekt. Kolo jsme vyměnili, ale neměli jsme pak už vhodně obuto na další rychlostní zkoušky a hodně nám to klouzalo. I tak jsme se stále drželi v boji o druhé místo s Lukášem Pondělíčkem. V předposlední rychlostní zkoušce se nám jej podařilo předstihnout a poslední RZ už jsme mohli jet více na jistotu. Z výsledku v Klatovech mám radost, spolupráce s Ivo Vybíralem je stále lepší a lepší a zvykáme si na sebe. Za dva týdny nás čeká závěr Rallysprint série ve Vsetíně, a pak ještě uvažujeme o jednom nebo dvou zahraničních startech.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.