Jen několik týdnů měli na začátku léta organizátoři Rally Klatovy 2015 na to, aby stihli postavit trať nové soutěže a zajistit pro rychlostní zkoušky i všechna nezbytná povolení tak, aby mohl být včas i vydán i základní dokument rally, tzv. zvláštní ustanovení. Nepřekvapilo tedy, že se rozhodli využít dobrých vztahů především s obcemi, které už dlouhá léta s Pošumavským auto moto klubem úspěšně spolupracují. Těm všem patří veliký dík za vstřícný přístup k nenadálé akci.
Poté, co soutěž zahájí v sobotu 3.10. v 8.30 na klatovském náměstí Míru, soupeření o vteřiny otevře polookruhová Petrovická rychlostní zkouška. Ta je dobře známá z devadesátých i dřívějších let, poslední roky jí ale tratě šumavských podniků míjely. Erzeta startuje u Petroviček a po svižné zatáčkovité komunikaci s opraveným asfaltem pokračuje k Petrovicím, kde odbočuje vpravo na úzkou vozovku, která přivede závodníky do Němčic. Odtud se vydají posádky opět po širší silnici směrem k Petrovičkám, před kterými se oddělí vozy směřující už k cíli od těch, které bude čekat ještě jeden okruh.
Nezvykle až jako druhá zkouška se pojede Klatovský okruh. Ten asi není třeba dlouze představovat, závodí se tu už přes čtyřicet let a ke všem zdejším rally patří opravdu neodmyslitelně. Podobně jako úvodní test se i RZ 2 pojede ve směru hodinových ručiček, takže v takzvaném klasickém gardu. Diváky určitě nejvíc přiláká „špic“, ostré pravé odbočení na okraji Klatov s magnetizujícím příkopem, jenž už přitáhl opravdu dlouhou řádku soutěžních vozů. Letos bude zajímavější než obvykle i odbočení v prostoru okruhového startu, ve sjezdu k němu je totiž položen zbrusu nový a velmi kluzký asfaltový povrch, atraktivní bude jistě také průjezd obcí Čínov.
Po dvou krouženích si závodníci odpočinou v servisu, jejich mechanici budou ale muset připravit vozy pro nejtěžší část letošní Rally Klatovy. Tato střední sekce bude zahájena rychlostní zkouškou Koráb, která bude na soutěži vůbec nejdelší. Po mnoha letech se opět klikaté serpentiny na kopec nad Kdyní pojedou směrem nahoru, z křižovatky Vejpřahy budou jezdci nezvykle pokračovat rovně, těžkým a nepříjemným klesáním k Němčicím. Tuto obec (jmenovkyni té z RZ 1) projedou auta zajímavou technickou pasáží, pak ale bude následovat svižný úsek k odbočce na Černíkov. Odtud začíná další velmi zajímavá a technická část této divácky velmi vstřícné rychlostní zkoušky, přičemž půvabné pasáže jsou tu ukončeny až cílovou čarou.
Posledním testem, který jsme si ještě nepopsali, je Doubrava. Jedná se o další „retro“, na této trati se závodilo dlouhé desítky let a i mnozí současní jezdci si jí ještě dobře pamatují. Startuje se na okraji Mlýnce, odkud se po svižnějším úseku závodníci dostanou do Poleně. Následuje zatáčkovité překonání kopce Doubrava, z nějž přes známé zatáčky u Věckovic a Tetětic vozy dojedou k cíli nad Koryty.
Druhou sekci uzavře opakovaný průjezd Petrovickým polookruhem, z nějž si unavené posádky odjedou odpočinout do janovické servisní zóny. Soutěž uzavřou druhé průjezdy rychlostních zkoušek Koráb a Doubrava a v 16.50 by měla první posádky přivítat cílová rampa postavená opět na klatovském náměstí Míru.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?