Jen několik týdnů měli na začátku léta organizátoři Rally Klatovy 2015 na to, aby stihli postavit trať nové soutěže a zajistit pro rychlostní zkoušky i všechna nezbytná povolení tak, aby mohl být včas i vydán i základní dokument rally, tzv. zvláštní ustanovení. Nepřekvapilo tedy, že se rozhodli využít dobrých vztahů především s obcemi, které už dlouhá léta s Pošumavským auto moto klubem úspěšně spolupracují. Těm všem patří veliký dík za vstřícný přístup k nenadálé akci.
Poté, co soutěž zahájí v sobotu 3.10. v 8.30 na klatovském náměstí Míru, soupeření o vteřiny otevře polookruhová Petrovická rychlostní zkouška. Ta je dobře známá z devadesátých i dřívějších let, poslední roky jí ale tratě šumavských podniků míjely. Erzeta startuje u Petroviček a po svižné zatáčkovité komunikaci s opraveným asfaltem pokračuje k Petrovicím, kde odbočuje vpravo na úzkou vozovku, která přivede závodníky do Němčic. Odtud se vydají posádky opět po širší silnici směrem k Petrovičkám, před kterými se oddělí vozy směřující už k cíli od těch, které bude čekat ještě jeden okruh.
Nezvykle až jako druhá zkouška se pojede Klatovský okruh. Ten asi není třeba dlouze představovat, závodí se tu už přes čtyřicet let a ke všem zdejším rally patří opravdu neodmyslitelně. Podobně jako úvodní test se i RZ 2 pojede ve směru hodinových ručiček, takže v takzvaném klasickém gardu. Diváky určitě nejvíc přiláká „špic“, ostré pravé odbočení na okraji Klatov s magnetizujícím příkopem, jenž už přitáhl opravdu dlouhou řádku soutěžních vozů. Letos bude zajímavější než obvykle i odbočení v prostoru okruhového startu, ve sjezdu k němu je totiž položen zbrusu nový a velmi kluzký asfaltový povrch, atraktivní bude jistě také průjezd obcí Čínov.
Po dvou krouženích si závodníci odpočinou v servisu, jejich mechanici budou ale muset připravit vozy pro nejtěžší část letošní Rally Klatovy. Tato střední sekce bude zahájena rychlostní zkouškou Koráb, která bude na soutěži vůbec nejdelší. Po mnoha letech se opět klikaté serpentiny na kopec nad Kdyní pojedou směrem nahoru, z křižovatky Vejpřahy budou jezdci nezvykle pokračovat rovně, těžkým a nepříjemným klesáním k Němčicím. Tuto obec (jmenovkyni té z RZ 1) projedou auta zajímavou technickou pasáží, pak ale bude následovat svižný úsek k odbočce na Černíkov. Odtud začíná další velmi zajímavá a technická část této divácky velmi vstřícné rychlostní zkoušky, přičemž půvabné pasáže jsou tu ukončeny až cílovou čarou.
Posledním testem, který jsme si ještě nepopsali, je Doubrava. Jedná se o další „retro“, na této trati se závodilo dlouhé desítky let a i mnozí současní jezdci si jí ještě dobře pamatují. Startuje se na okraji Mlýnce, odkud se po svižnějším úseku závodníci dostanou do Poleně. Následuje zatáčkovité překonání kopce Doubrava, z nějž přes známé zatáčky u Věckovic a Tetětic vozy dojedou k cíli nad Koryty.
Druhou sekci uzavře opakovaný průjezd Petrovickým polookruhem, z nějž si unavené posádky odjedou odpočinout do janovické servisní zóny. Soutěž uzavřou druhé průjezdy rychlostních zkoušek Koráb a Doubrava a v 16.50 by měla první posádky přivítat cílová rampa postavená opět na klatovském náměstí Míru.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?