Uplynulou neděli pokračoval po letní pauze seriál GPD RallyCupu na již tradičním místě – kopřivnickém polygonu Tatry. Na start se mimo smluvený plán postavila i posádka RallyZone.cz Tomáš Urban a Jan Dušek, pro kterou to byl již šestý společný start.
„Původně jsme na tomto závodě startovat neměli. Měli jsme naplánované úpravy auta, hlavně zvýšení výkonu motoru, avšak nepodařilo se nám sehnat potřebné díly, takže jsme přestavbu odložili a mohli jsme tak odstartovat v Kopřivnici“, sdělil před závodem Tomáš.
„A málem jsme neodstartovali ani tak. Měli jsme problémy s logistikou auta před závodem a už to vypadalo, že nebudeme mít čím závodit. Dokonce mi chyběl i řidič …“, dodává (dnes už se smíchem) Honza.
Seznamovací jízdy absolvoval jen Honza a „noty“ mu zapisoval vypůjčený navigátor Jirka Kadala, který na závodech mívá také jinou funkci – kameraman. Po absolvování seznamovacích jízd byl Tomáš i auto na místě a nezbylo než v rychlosti přepsat rozpis a vyrazit. Pořadatel Silvestr Mikuláštík tentokrát přidal nový úsek, který Tomáš neznal, takže start do první rychlostní zkoušky byl trochu sázka do loterie a otázka, zda Honzův rozpis bude použitelný.
„Noty jsem před startem prošel a zdálo se mi to dobré. Akorát ten nový úsek jsem neznal a napoprvé jsem moc netušil, kde mám vlastně jet. Docela mě překvapil povrch v tomto místě. Hlavně na výjezdu z pod mostu si auto v blátě dělalo, co chtělo. Jeli jsme chvílemi bokem, ale co bychom neudělali pro fotografy. Ve druhém průjezdu jsme lehce posunuli brzdný bod až za most a bylo to lepší. Ovšem na výjezdu bylo už dost vytahaného bláta a v kombinaci se studenými pneumatikami, které nám na startu vychladly, se stalo, že jsme byli širší. Nedalo se s tím nic dělat a skončili jsme v příkopě. Mohl jsem zkusit podřadit, ale za přikopou byl nějaký betonový pilíř a měl jsem strach, abychom ho netrefili. Naštěstí to nebylo moc hluboké a nechali jsme tam jen pár vteřin“, popisuje situaci Tomáš.
„Jsem rád, že rozpis byl pro Tomáše dobrý. Je fajn vědět, že máme na věc stejný pohled a názor a to je obrovské pozitivum pro nás jako posádku. Po výletu mimo trať jsme poopravili jen tu jednu zatáčku. S odstupem několika dní vidím i v těch ranních problémech přínos, protože i krizové situace patří k závodům a my jsme je zvládli. Také jsem porovnal rozpis s předchozími závody a zjistil jsem, že jsem to tentokrát místy napsal o stupeň rychleji, než obvykle. Ale Tomáš to tam prostě poslal, jak jsem mu řekl a vyšlo to. Posunuli jsme tu naši laťku zase o kousek výše. Nějaké chyby tam byly, ale víme o nich a zapracujeme na jejich odstranění“, hodnotí závod Honza.
„Zbývající erzety jsme odjeli bez větších problémů. Sice nás zlobil interkom a studené pneumatiky, ale i na tom už pracujeme a hledáme plán, jak je udržet na provozní teplotě. Ve finále jsme si to moc užili a odměnou nám bylo to, že jsme nebyli poslední“, uzavírá spokojeně Tomáš.
Co posádku čeká do budoucna? Snad se podaří sehnat potřebné díly a provést zvýšení výkonu motoru tak, aby s upraveným autem mohl Tomáš odstartovat na Rally Vsetín v říjnu. Společně s Honzou by chtěli odstartovat na Mikulášské rally v rámci seriálu GPD RallyCupu v prosinci opět na kopřivnickém polygonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.