Uplynulou neděli pokračoval po letní pauze seriál GPD RallyCupu na již tradičním místě – kopřivnickém polygonu Tatry. Na start se mimo smluvený plán postavila i posádka RallyZone.cz Tomáš Urban a Jan Dušek, pro kterou to byl již šestý společný start.
„Původně jsme na tomto závodě startovat neměli. Měli jsme naplánované úpravy auta, hlavně zvýšení výkonu motoru, avšak nepodařilo se nám sehnat potřebné díly, takže jsme přestavbu odložili a mohli jsme tak odstartovat v Kopřivnici“, sdělil před závodem Tomáš.
„A málem jsme neodstartovali ani tak. Měli jsme problémy s logistikou auta před závodem a už to vypadalo, že nebudeme mít čím závodit. Dokonce mi chyběl i řidič …“, dodává (dnes už se smíchem) Honza.
Seznamovací jízdy absolvoval jen Honza a „noty“ mu zapisoval vypůjčený navigátor Jirka Kadala, který na závodech mívá také jinou funkci – kameraman. Po absolvování seznamovacích jízd byl Tomáš i auto na místě a nezbylo než v rychlosti přepsat rozpis a vyrazit. Pořadatel Silvestr Mikuláštík tentokrát přidal nový úsek, který Tomáš neznal, takže start do první rychlostní zkoušky byl trochu sázka do loterie a otázka, zda Honzův rozpis bude použitelný.
„Noty jsem před startem prošel a zdálo se mi to dobré. Akorát ten nový úsek jsem neznal a napoprvé jsem moc netušil, kde mám vlastně jet. Docela mě překvapil povrch v tomto místě. Hlavně na výjezdu z pod mostu si auto v blátě dělalo, co chtělo. Jeli jsme chvílemi bokem, ale co bychom neudělali pro fotografy. Ve druhém průjezdu jsme lehce posunuli brzdný bod až za most a bylo to lepší. Ovšem na výjezdu bylo už dost vytahaného bláta a v kombinaci se studenými pneumatikami, které nám na startu vychladly, se stalo, že jsme byli širší. Nedalo se s tím nic dělat a skončili jsme v příkopě. Mohl jsem zkusit podřadit, ale za přikopou byl nějaký betonový pilíř a měl jsem strach, abychom ho netrefili. Naštěstí to nebylo moc hluboké a nechali jsme tam jen pár vteřin“, popisuje situaci Tomáš.
„Jsem rád, že rozpis byl pro Tomáše dobrý. Je fajn vědět, že máme na věc stejný pohled a názor a to je obrovské pozitivum pro nás jako posádku. Po výletu mimo trať jsme poopravili jen tu jednu zatáčku. S odstupem několika dní vidím i v těch ranních problémech přínos, protože i krizové situace patří k závodům a my jsme je zvládli. Také jsem porovnal rozpis s předchozími závody a zjistil jsem, že jsem to tentokrát místy napsal o stupeň rychleji, než obvykle. Ale Tomáš to tam prostě poslal, jak jsem mu řekl a vyšlo to. Posunuli jsme tu naši laťku zase o kousek výše. Nějaké chyby tam byly, ale víme o nich a zapracujeme na jejich odstranění“, hodnotí závod Honza.
„Zbývající erzety jsme odjeli bez větších problémů. Sice nás zlobil interkom a studené pneumatiky, ale i na tom už pracujeme a hledáme plán, jak je udržet na provozní teplotě. Ve finále jsme si to moc užili a odměnou nám bylo to, že jsme nebyli poslední“, uzavírá spokojeně Tomáš.
Co posádku čeká do budoucna? Snad se podaří sehnat potřebné díly a provést zvýšení výkonu motoru tak, aby s upraveným autem mohl Tomáš odstartovat na Rally Vsetín v říjnu. Společně s Honzou by chtěli odstartovat na Mikulášské rally v rámci seriálu GPD RallyCupu v prosinci opět na kopřivnickém polygonu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?