Uplynulou neděli pokračoval po letní pauze seriál GPD RallyCupu na již tradičním místě – kopřivnickém polygonu Tatry. Na start se mimo smluvený plán postavila i posádka RallyZone.cz Tomáš Urban a Jan Dušek, pro kterou to byl již šestý společný start.
„Původně jsme na tomto závodě startovat neměli. Měli jsme naplánované úpravy auta, hlavně zvýšení výkonu motoru, avšak nepodařilo se nám sehnat potřebné díly, takže jsme přestavbu odložili a mohli jsme tak odstartovat v Kopřivnici“, sdělil před závodem Tomáš.
„A málem jsme neodstartovali ani tak. Měli jsme problémy s logistikou auta před závodem a už to vypadalo, že nebudeme mít čím závodit. Dokonce mi chyběl i řidič …“, dodává (dnes už se smíchem) Honza.
Seznamovací jízdy absolvoval jen Honza a „noty“ mu zapisoval vypůjčený navigátor Jirka Kadala, který na závodech mívá také jinou funkci – kameraman. Po absolvování seznamovacích jízd byl Tomáš i auto na místě a nezbylo než v rychlosti přepsat rozpis a vyrazit. Pořadatel Silvestr Mikuláštík tentokrát přidal nový úsek, který Tomáš neznal, takže start do první rychlostní zkoušky byl trochu sázka do loterie a otázka, zda Honzův rozpis bude použitelný.
„Noty jsem před startem prošel a zdálo se mi to dobré. Akorát ten nový úsek jsem neznal a napoprvé jsem moc netušil, kde mám vlastně jet. Docela mě překvapil povrch v tomto místě. Hlavně na výjezdu z pod mostu si auto v blátě dělalo, co chtělo. Jeli jsme chvílemi bokem, ale co bychom neudělali pro fotografy. Ve druhém průjezdu jsme lehce posunuli brzdný bod až za most a bylo to lepší. Ovšem na výjezdu bylo už dost vytahaného bláta a v kombinaci se studenými pneumatikami, které nám na startu vychladly, se stalo, že jsme byli širší. Nedalo se s tím nic dělat a skončili jsme v příkopě. Mohl jsem zkusit podřadit, ale za přikopou byl nějaký betonový pilíř a měl jsem strach, abychom ho netrefili. Naštěstí to nebylo moc hluboké a nechali jsme tam jen pár vteřin“, popisuje situaci Tomáš.
„Jsem rád, že rozpis byl pro Tomáše dobrý. Je fajn vědět, že máme na věc stejný pohled a názor a to je obrovské pozitivum pro nás jako posádku. Po výletu mimo trať jsme poopravili jen tu jednu zatáčku. S odstupem několika dní vidím i v těch ranních problémech přínos, protože i krizové situace patří k závodům a my jsme je zvládli. Také jsem porovnal rozpis s předchozími závody a zjistil jsem, že jsem to tentokrát místy napsal o stupeň rychleji, než obvykle. Ale Tomáš to tam prostě poslal, jak jsem mu řekl a vyšlo to. Posunuli jsme tu naši laťku zase o kousek výše. Nějaké chyby tam byly, ale víme o nich a zapracujeme na jejich odstranění“, hodnotí závod Honza.
„Zbývající erzety jsme odjeli bez větších problémů. Sice nás zlobil interkom a studené pneumatiky, ale i na tom už pracujeme a hledáme plán, jak je udržet na provozní teplotě. Ve finále jsme si to moc užili a odměnou nám bylo to, že jsme nebyli poslední“, uzavírá spokojeně Tomáš.
Co posádku čeká do budoucna? Snad se podaří sehnat potřebné díly a provést zvýšení výkonu motoru tak, aby s upraveným autem mohl Tomáš odstartovat na Rally Vsetín v říjnu. Společně s Honzou by chtěli odstartovat na Mikulášské rally v rámci seriálu GPD RallyCupu v prosinci opět na kopřivnickém polygonu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?