Uplynulou neděli pokračoval po letní pauze seriál GPD RallyCupu na již tradičním místě – kopřivnickém polygonu Tatry. Na start se mimo smluvený plán postavila i posádka RallyZone.cz Tomáš Urban a Jan Dušek, pro kterou to byl již šestý společný start.
„Původně jsme na tomto závodě startovat neměli. Měli jsme naplánované úpravy auta, hlavně zvýšení výkonu motoru, avšak nepodařilo se nám sehnat potřebné díly, takže jsme přestavbu odložili a mohli jsme tak odstartovat v Kopřivnici“, sdělil před závodem Tomáš.
„A málem jsme neodstartovali ani tak. Měli jsme problémy s logistikou auta před závodem a už to vypadalo, že nebudeme mít čím závodit. Dokonce mi chyběl i řidič …“, dodává (dnes už se smíchem) Honza.
Seznamovací jízdy absolvoval jen Honza a „noty“ mu zapisoval vypůjčený navigátor Jirka Kadala, který na závodech mívá také jinou funkci – kameraman. Po absolvování seznamovacích jízd byl Tomáš i auto na místě a nezbylo než v rychlosti přepsat rozpis a vyrazit. Pořadatel Silvestr Mikuláštík tentokrát přidal nový úsek, který Tomáš neznal, takže start do první rychlostní zkoušky byl trochu sázka do loterie a otázka, zda Honzův rozpis bude použitelný.
„Noty jsem před startem prošel a zdálo se mi to dobré. Akorát ten nový úsek jsem neznal a napoprvé jsem moc netušil, kde mám vlastně jet. Docela mě překvapil povrch v tomto místě. Hlavně na výjezdu z pod mostu si auto v blátě dělalo, co chtělo. Jeli jsme chvílemi bokem, ale co bychom neudělali pro fotografy. Ve druhém průjezdu jsme lehce posunuli brzdný bod až za most a bylo to lepší. Ovšem na výjezdu bylo už dost vytahaného bláta a v kombinaci se studenými pneumatikami, které nám na startu vychladly, se stalo, že jsme byli širší. Nedalo se s tím nic dělat a skončili jsme v příkopě. Mohl jsem zkusit podřadit, ale za přikopou byl nějaký betonový pilíř a měl jsem strach, abychom ho netrefili. Naštěstí to nebylo moc hluboké a nechali jsme tam jen pár vteřin“, popisuje situaci Tomáš.
„Jsem rád, že rozpis byl pro Tomáše dobrý. Je fajn vědět, že máme na věc stejný pohled a názor a to je obrovské pozitivum pro nás jako posádku. Po výletu mimo trať jsme poopravili jen tu jednu zatáčku. S odstupem několika dní vidím i v těch ranních problémech přínos, protože i krizové situace patří k závodům a my jsme je zvládli. Také jsem porovnal rozpis s předchozími závody a zjistil jsem, že jsem to tentokrát místy napsal o stupeň rychleji, než obvykle. Ale Tomáš to tam prostě poslal, jak jsem mu řekl a vyšlo to. Posunuli jsme tu naši laťku zase o kousek výše. Nějaké chyby tam byly, ale víme o nich a zapracujeme na jejich odstranění“, hodnotí závod Honza.
„Zbývající erzety jsme odjeli bez větších problémů. Sice nás zlobil interkom a studené pneumatiky, ale i na tom už pracujeme a hledáme plán, jak je udržet na provozní teplotě. Ve finále jsme si to moc užili a odměnou nám bylo to, že jsme nebyli poslední“, uzavírá spokojeně Tomáš.
Co posádku čeká do budoucna? Snad se podaří sehnat potřebné díly a provést zvýšení výkonu motoru tak, aby s upraveným autem mohl Tomáš odstartovat na Rally Vsetín v říjnu. Společně s Honzou by chtěli odstartovat na Mikulášské rally v rámci seriálu GPD RallyCupu v prosinci opět na kopřivnickém polygonu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.