Motorističtí fanoušci na barumce vzali registr dárců útokem. Kampaň Reklamních inženýrů přivedla do registru 571 nováčků za tři dny
Před rokem mi na leukémii zemřel přítel. Můj bratranec nezvládl boj s leukémií. Dělám to přece i pro své děti. S takovými důvody se po celý víkend zapisovali lidé ve Zlíně a Otrokovicích do registru dárců kostní dřeně. Díky akci Jedu na dřeň! se během Barum Czech Rally Zlín, podařilo získat 571 nových potenciálních dárců kostní dřeně. Zájem daleko předčil očekávání organizátorů a dokázal, že fanouškům motorsportu není lhostejný osud pacientů s onkologickým onemocněním.
Ve dnech, kdy se Zlínem a celým krajem proháněla rally auta v rámci Barum Czech Rally Zlín, objevil se na náměstí ve Zlíně a v servisní zóně v Otrokovicích mnohem méně nápadný projekt, který navrhla a realizovala komunikační agentura Reklamní inženýři ze Zlína. Na dvou odběrných místech probíhal zápis do registru dárců kostní dřeně v rámci projektu Jedu na dřeň! Zdravotní sestry ze společnosti IMALAB v čele s paní Zdenkou Wasserbauerovou měly během víkendu plné ruce práce, nasazení se ale vyplatilo.
„Jsem nadšená, že se během jediného víkendu podařilo získat takové množství nových dárců do registru. Statisticky tak dokážeme pomoci i pěti pacientům, protože průměrně každý 120 registrovaný se stává dárcem,“ komentuje úspěch akce paní Wasserbauerová, které se podařilo do registru přivést na šest tisíc potenciálních dárců. „Díky Jedu na dřeň! se během barumky do registru zapsalo 571 lidí. To je téměř 1% z těch, kteří až dodnes v registru byli a sbírali jsme je několik let,“ usmívá se nad zájmem návštěvníků Wassebauerová.
„Nápad vznikl po loňském úspěchu s videoklipem Happy Rally a je kompletně z dílny Reklamních inženýrů. Akci jsme připravovali spolu s organizátory barumky několik měsíců a teď vidíme, že ve Zlíně bije srdce také pro ty, kteří nutně potřebují naši pomoc. Tři týdny před akcí jsme spustili pečlivě naplánovanou komunikační kampaň, která zafungovala nad očekávání a podařilo se nám mladé lidi do 35 let kreativní kampaní oslovit.“ vysvětluje genezi projektu Lenka Blažková za organizátory z agentury Reklamní inženýři.
Registr dárců zažil o víkendu nápor, jaký dlouho nepamatuje a dneškem platí, že každý stý člen Českého národního registru dárců dřeně pochází z Barum Czech Rally Zlín, jejíž organizátoři projektu věnovali nemalé úsilí.
Díky velkému zájmu o zápis organizátoři zvažují opakované čtvrtletní odběry ve Zlínském kraji. Informace o těchto odběrech a dalších akcích Jedu na dřeň! budou dostupné na webových stránkách projektu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?