Slovenský KM Racing Team sme v rámci Rally Košice nemali možnosť sledovať. Tím sa totiž rozhodol piate kolo slovenského rally šampionátu vynechať a predstaviť sa divákom v rámci európskej Barum Rally v Zlíne.
Moravského rally jazdca Tomáša Kúrku azda netreba priaznivcom rally súťaží samostatne predstavovať. V tohtoročnej sezóne sme mali možnosť jeho výkon sledovať aj u nás doma, na Slovensku, v rámci podujatí Rally Eger, ale aj Rally Prešov. Teraz sa opäť zaradí do KM Racing Slovakia Teamu, aby spoločne so spolujazdcom, Karlom Vajíkom a vozidlom Mini John Cooper Works S2000 reprezentoval slovenský tím v rámci podujatia zaradeného do seriálu FIA European Rally Championship. Tým podujatím bude jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín.
„Verím tomu, že náš tím sa rozhodol dobre keď sme uprednostnil Barum Rally pred domácimi Košicami. Tomáš Kúrka už v minulosti náš tím reprezentoval, drobné technické problémy mu však naplno nedovolili bodovať v Egeri, ale ani v Prešove. Ak by ho tieto „drobnosti“ neboli pribrzdili, verím tomu, že by bodoval medzi najrýchlejšou päťkou. V rally sa však na „ak by“ nehráme, je to šport, ktorý je závislý nielen od výkonu posádky, ale aj od poslúchania, či neposlúchania techniky. Verím však, že na barumke bude všetko v poriadku a Tomášovi s Karlom sa podarí skvelý výsledok,“ povedal Marek Krupica, manažér KM Racing Slovakia Teamu.
Kúrka s Vajíkom však nebudú jedinou posádkou, ktorú v rámci európskej súťaže bude slovenský rally tím podporovať. Petter Kristiansen a Ole Kristian Brennun síce odštartujú na vozidle Škoda Fabia S2000 pod hlavičkou GPD Orsák Rally Sport, avšak podporovať túto posádku sa rozhodol práve KM Racing Slovakia Team.
„Kristiansen s Brennunom náš tím reprezentovali v rámci Rally Tatry a keďže je veľmi úzka spolupráca medzi našim tímom a tímom Jarina Orsáka, ktorý zároveň pripravuje našu súťažnú techniku. Preto sme sa dohodli, že Petter s Olem Kristianom odštartuje síce pod jeho hlavičkou, ale s našou podporou. Myslím si, že to bude obojstranne výhodná dohoda,“ vysvetlil druhý manažér KM Racing Slovakia Teamu, Ivan Mutňanský.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?