Slovenský KM Racing Team sme v rámci Rally Košice nemali možnosť sledovať. Tím sa totiž rozhodol piate kolo slovenského rally šampionátu vynechať a predstaviť sa divákom v rámci európskej Barum Rally v Zlíne.
Moravského rally jazdca Tomáša Kúrku azda netreba priaznivcom rally súťaží samostatne predstavovať. V tohtoročnej sezóne sme mali možnosť jeho výkon sledovať aj u nás doma, na Slovensku, v rámci podujatí Rally Eger, ale aj Rally Prešov. Teraz sa opäť zaradí do KM Racing Slovakia Teamu, aby spoločne so spolujazdcom, Karlom Vajíkom a vozidlom Mini John Cooper Works S2000 reprezentoval slovenský tím v rámci podujatia zaradeného do seriálu FIA European Rally Championship. Tým podujatím bude jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín.
„Verím tomu, že náš tím sa rozhodol dobre keď sme uprednostnil Barum Rally pred domácimi Košicami. Tomáš Kúrka už v minulosti náš tím reprezentoval, drobné technické problémy mu však naplno nedovolili bodovať v Egeri, ale ani v Prešove. Ak by ho tieto „drobnosti“ neboli pribrzdili, verím tomu, že by bodoval medzi najrýchlejšou päťkou. V rally sa však na „ak by“ nehráme, je to šport, ktorý je závislý nielen od výkonu posádky, ale aj od poslúchania, či neposlúchania techniky. Verím však, že na barumke bude všetko v poriadku a Tomášovi s Karlom sa podarí skvelý výsledok,“ povedal Marek Krupica, manažér KM Racing Slovakia Teamu.
Kúrka s Vajíkom však nebudú jedinou posádkou, ktorú v rámci európskej súťaže bude slovenský rally tím podporovať. Petter Kristiansen a Ole Kristian Brennun síce odštartujú na vozidle Škoda Fabia S2000 pod hlavičkou GPD Orsák Rally Sport, avšak podporovať túto posádku sa rozhodol práve KM Racing Slovakia Team.
„Kristiansen s Brennunom náš tím reprezentovali v rámci Rally Tatry a keďže je veľmi úzka spolupráca medzi našim tímom a tímom Jarina Orsáka, ktorý zároveň pripravuje našu súťažnú techniku. Preto sme sa dohodli, že Petter s Olem Kristianom odštartuje síce pod jeho hlavičkou, ale s našou podporou. Myslím si, že to bude obojstranne výhodná dohoda,“ vysvetlil druhý manažér KM Racing Slovakia Teamu, Ivan Mutňanský.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?