Slovenský KM Racing Team sme v rámci Rally Košice nemali možnosť sledovať. Tím sa totiž rozhodol piate kolo slovenského rally šampionátu vynechať a predstaviť sa divákom v rámci európskej Barum Rally v Zlíne.
Moravského rally jazdca Tomáša Kúrku azda netreba priaznivcom rally súťaží samostatne predstavovať. V tohtoročnej sezóne sme mali možnosť jeho výkon sledovať aj u nás doma, na Slovensku, v rámci podujatí Rally Eger, ale aj Rally Prešov. Teraz sa opäť zaradí do KM Racing Slovakia Teamu, aby spoločne so spolujazdcom, Karlom Vajíkom a vozidlom Mini John Cooper Works S2000 reprezentoval slovenský tím v rámci podujatia zaradeného do seriálu FIA European Rally Championship. Tým podujatím bude jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín.
„Verím tomu, že náš tím sa rozhodol dobre keď sme uprednostnil Barum Rally pred domácimi Košicami. Tomáš Kúrka už v minulosti náš tím reprezentoval, drobné technické problémy mu však naplno nedovolili bodovať v Egeri, ale ani v Prešove. Ak by ho tieto „drobnosti“ neboli pribrzdili, verím tomu, že by bodoval medzi najrýchlejšou päťkou. V rally sa však na „ak by“ nehráme, je to šport, ktorý je závislý nielen od výkonu posádky, ale aj od poslúchania, či neposlúchania techniky. Verím však, že na barumke bude všetko v poriadku a Tomášovi s Karlom sa podarí skvelý výsledok,“ povedal Marek Krupica, manažér KM Racing Slovakia Teamu.
Kúrka s Vajíkom však nebudú jedinou posádkou, ktorú v rámci európskej súťaže bude slovenský rally tím podporovať. Petter Kristiansen a Ole Kristian Brennun síce odštartujú na vozidle Škoda Fabia S2000 pod hlavičkou GPD Orsák Rally Sport, avšak podporovať túto posádku sa rozhodol práve KM Racing Slovakia Team.
„Kristiansen s Brennunom náš tím reprezentovali v rámci Rally Tatry a keďže je veľmi úzka spolupráca medzi našim tímom a tímom Jarina Orsáka, ktorý zároveň pripravuje našu súťažnú techniku. Preto sme sa dohodli, že Petter s Olem Kristianom odštartuje síce pod jeho hlavičkou, ale s našou podporou. Myslím si, že to bude obojstranne výhodná dohoda,“ vysvetlil druhý manažér KM Racing Slovakia Teamu, Ivan Mutňanský.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?