Povolením startů vozů WRC v hlavním mistrovství republiky se i v Rexteamu začalo koncem minulé sezony uvažovat nad pravidelnou účastí posádky Cvrček – Šálek. Po čtyřech startech s Fabií Super 2000 v sezoně 2013 s krásnými výsledky ( Thuringen rally: 2., Bohemia: 7., Příbram: zrušeno, Vsetín: 4.) nastala v minulé sezoně pauza. Začátek roku byl velmi hektický, neboť od ledna do dubna byl celý tým zaneprázdněn stavbou kopcového speciálu Fabia RS2000. V průběhu sezony bylo stále napilno, kopcový speciál se zúčastnil 11 závodů do vrchu a na většině z nich ho doprovázela i týmová Octavia WRC. Týmová Fabia Super 2000 byla prodána a Věroslav Cvrček mladší se zapojil do spolupráce s Továrním týmem Čínské Škody, kde po celou sezonu připravoval a nastavoval auto pro Nialla McShea.
Již v druhé polovině sezony byla Věroslavova touha po jakémkoliv startu obrovská, ale jednorázový start nebyl efektivní z hlediska zakoupení licencí a podobných investic. A vzhledem k milým informacím o znovupovolení startů vozů WRC v hlavním mistrovství se rozhodl zaměřit na sezonu 2015. Ihned po dojetí Pražského rallysprintu začaly velké repase všech důležitých dílů. „Na konci března jsme uspořádali test zaměřený na nastavení podvozku a diferenciálů s Romanem Krestou. Roman pochválil sílu motoru i funkčnost auta. Přesto test nedopadl úplně podle představ a po naší hloupé chybě skončil dříve, než bylo v plánu. I tak to byla další velká zkušenost,“ říká Věroslav.
Rally Bohemia, foto: Josef Vyšata
„Na Šumavu bylo auto opět v plné kondici, ale naše jízda po 18 měsíční pauze a testu, který nás moc nepovzbudil, byla ze začátku velmi opatrná. Byla snaha jet v klidu bez rizika, ale na určité vlastní hranici a tu posouvat. Nemělo cenu sledovat časy ostatních, jeli jsme několik let staré a ojeté pneumatiky. Dojetý závod, plný počet odjetých kilometrů a spousta poznatků nám pomohlo se v Hustopečích vrátit trochu více konkurence schopnější. Páteční etapu jsme celkem v pohodě odjeli, ale staré pneumatiky, které měly ojetou Šumavu a dvě sezony závodů do vrchu, už vůbec nefungovaly. Na sobotu jsme tedy nasadili novou sadu pneumatik, na kterou nám přispěl týmový kamarád Václav Donát. Původně jsem si ji chtěl pošetřit na Bohemku, ale nakonec nelituji nasazení již v Hustopečích. Spolu s výměnou převodovky, která měla kratší převody, se nám podařilo snížit ztrátu ze 3s na 1,3s/km. Celkem bez problému jsme předjeli Vaška Kopáčka, kterého jsme na Šumavě vůbec nestíhali. Hustopeče jsme si velmi užili, po dlouhé době jsme opravdu závodili a předvedená jízda již byla místy slušná. Stále zde bylo spousta chybiček a rezerv, ale to vzhledem k obrovské náročnosti a zrádnosti Hustopečských tratí bylo pochopitelné. Cítili jsme se slušně rozjetí a naladění na domácí Bohemii.
Rally Hustopeče, foto: Jan Dušek
Už před startem jsme ale měli problém s velkým nedostatkem potřebného odpočinku posádky. Já jsem z pracovních důvodů během posledních dnů před závodem téměř nespal a v noci ze středy na čtvrtek jsem trávil na dílně spolu s mechaniky celou noc. Dvě hodiny spánku odpoledne před tréninkem moc nepomohly a koncentrace na večerní trénink se hledala velmi těžce. Bohužel si musíme zajistit téměř celý rozpočet vlastními silami a to vlastnoruční prací. Vzhledem k povaze lidí z týmu nám je milejší občas vůbec nespat a celou noc pracovat, než se v noci budit strachy, jestli ráno zaklepe na dveře finanční úřad…Chvílemi už jsem zvažoval naši účast zrušit. Ale představa, že se za kopcem pojede Bohemka, v naší dílně bude stát připravené WRC a my budeme sedět doma, byla strašná, takže jsme do toho šli opět naplno.
Na první sekci jsme nasadili tvrdší směs pneumatik, na Sychrově se zdálo, že kloužou, ale osmý čas byl parádní. Na Bzí nás pozlobila hydraulika mezinápravového diferenciálu. Mechanici vše v servisu spravili a na druhou sekci jsme zkusili střední směs. Po 80km v Hustopečích už to také nebylo optimální. V neděli dopoledne jsme tedy vrátili tvrdou směs a chtěli jsme zkusit stáhnout 16s na Karla Trněného. Moc to ale nešlo, rozpis nebyl úplně v pořádku, ale vzhledem ke stavu, při kterém jsme ho psali, byl úspěch, že jsme někde nezabloudili. Stáhli jsme jen 2s, v poslední sekci byla zrušená RZ Lobeč, takže na stažení 14s zbýval jen Vinec a Staroměstská. Dostali jsme od jednoho soupeře sadu hezkých pneumatik střední směsi. Před Vincem jsme si řekli, že to zkusíme, rezervy byly v prvním průjezdu veliké. Jeli jsme trochu agresivněji, přesto v klidu, bez krizí a hodně jsme se soustředili na chybičky z prvního průjezdu. Stáhli jsme 8s, to bylo milé, ale pořád zbývalo 6,2s a krátká a zrádná Staroměstská RZ. Většina lidí nám radila to nechat být a v klidu dojet. My jsme to ale ještě zkusili. Z jízdy jsme měli velkou radost, i přes to nasazení a riziko ztráty závodu v poslední RZ jsme si to užívali. Nakonec jsme na této RZ získali 10s a posunuli se tak na třetí místo mezi vozy WRC. Asi bychom radši byli 4. a viděli Honzu Dohnala v cíli na třetím místě absolutně. Určitě by si to zasloužil, jeho odstoupení nás moc mrzelo. Alespoň ho tam zastoupil Štěpán Vojtěch a ukázal, že i staré WRC pořád patří na tratě.
Rally Bohemia, RZ Bzí, foto: Jan Dušek
My si ceníme dalšího dojetého závodu, opět s menší ztrátou a hlavně v závěru nám jízda i časy dělaly velkou radost. Na Bohemce byla spousta našich kamarádů a fanoušků, mnoho z nich nám dávalo najevo, že se jim naše jízda líbila, což nás taky moc těší. Pokusíme se odstartovat i do dalších závodů a i nadále posunovat naši výkonnost,“ hodnotí dosud rozjetou sezonu jezdec Věroslav Cvrček.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.