Jan Kopecký a Škoda Motorsport, to je vítězná dvojice, která vyhrála potřetí v řadě Rallye Bohemia a pojistil si vedení v mistrovství České republiky.
Na druhé pozici v cíli skončil s odstupem 51 sekund Václav Pech. Ze souboje o třetí místo na 42. ročníku vyšel nejlépe Štěpán Vojtěch.
„Pocity ze zdejšího hattricku jsou skvělé, je to týmová práce, auto funguje bez problémů a je na něj spolehnutí. Takže poděkování patří celému našemu týmu, i Vám divákům, bylo Vás zde bylo spoustu. Rychlostní zkoušky byly krásné, dneska už trochu rychlejší, ale myslím si, že to je trend, který bude zkrátka pořád pokračovat,“ uvedl Jan Kopecký.
„Všechno šlo dobře a fungovalo, jak mělo, takže úplně přesně jak to bylo nalajnované, tak to dopadlo,“ řekl Pavel Dresler.
„Gratulace Janovi a Pavlovi, byl to vynikající výkon a perfektní reprezentace a reklama pro společnost Škoda na domácí půdě. Je skvělé, že takto dopadli. Samozřejmě, dík patří celému týmu v čele s Michalem Hrabánkem. Jsme strašně rádi, že nový vůz Fabia R5 vstoupil takto fenomenálně do této sezony, jak v České republice, tak samozřejmě v zahraničí. My můžeme jenom přislíbit to, že se budeme snažit, aby Rally Bohemia zůstala v Mladé Boleslavi zachována do budoucna a aby se rozvíjela. Pevně věřím, že všichni diváci měli krásný zážitek. Gratulujeme samozřejmě nejenom našemu továrnímu týmu, ale i našim soupeřům umístěným na druhém a třetím místě, byly to vynikající výkony. Doufáme, že i v příštím ročníku Mistrovství České republiky uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje,“ řekl Ing. Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto.
„Po defektu Esapekki Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl. Děkujeme za podporu,“ prozradil Václav Pech.
„No měli jsme to naplánované na vítězství, ale jenom nějak to nevyšlo,“ žertoval tradičně spolujezdec, a už vážně dodal: „Rally Bohemia byla krásná a moc jsme si ji užili,“ řekl s úsměvem Petr Uhel.
„Ne, slzy se nám z našeho výsledku do očí nedraly, ani když je to po tolika letech, jak říkáte. My jsme tady prostě jenom jeli a oni nám dali poháry. No když se podíváte na tu mladou moderní techniku a mladou dravou posádku, tak to muselo vyjít,“ přistoupil Štěpán Vojtěch k tiskové konferenci odlehčeně, stejně jako dříve, ale už seriózněji upřesnil: „My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po celou soutěž fungovalo auto bez jakéhokoliv problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, takže nás to hodně bavilo a sami jsme byli překvapeni těmi časy v porovnání s moderními auty. Je to pro nás takové vzpomínání. Ten výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s těmi novějšími auty.“
Za smolaře soutěže lze označit Jana Dohnala, který musel před závěrečnou sekcí odstoupit z třetího místa kvůli technické závadě svého Fordu Focus RS WRC. Stíhací jízdu po včerejším defektu pneumatiky dnes předváděl Esapekka Lappi se Škodou Fabia R5 týmu ŠKODA Motorsport, při které vyhrál nejvíce rychlostních zkoušek dnešní etapy. Jeho stíhací jízda se zastavila těšně pod stupni vítězů, na čtvrté příčce. Pátou příčku obsadil Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000.
Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězili po nehodě Josefa Semeráda na předposlední rychlostní zkoušce Jan Votava – František Synáč. Kategorii 2WD vyhráli s velkým náskokem Egon Smékal – Monika Hýbnerová.
Rallye Bohemia, čtvrtý díl mistrovství České republiky v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:20:33,0, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -51,0, 3. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) -2:15,0, 4. Lappi, Ferm (Fin./Škoda Fabia R5) -2:20,3, 5. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia S2000) -2:24,5, 6. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) -2:58,6, 7. Vlček, Žáková (Subaru Impreza WRC) -3:27,2, 8. J. Černý, Černohorský (Škoda Fabia S2000) -3:28,8.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.