Jan Kopecký a Škoda Motorsport, to je vítězná dvojice, která vyhrála potřetí v řadě Rallye Bohemia a pojistil si vedení v mistrovství České republiky.
Na druhé pozici v cíli skončil s odstupem 51 sekund Václav Pech. Ze souboje o třetí místo na 42. ročníku vyšel nejlépe Štěpán Vojtěch.
„Pocity ze zdejšího hattricku jsou skvělé, je to týmová práce, auto funguje bez problémů a je na něj spolehnutí. Takže poděkování patří celému našemu týmu, i Vám divákům, bylo Vás zde bylo spoustu. Rychlostní zkoušky byly krásné, dneska už trochu rychlejší, ale myslím si, že to je trend, který bude zkrátka pořád pokračovat,“ uvedl Jan Kopecký.
„Všechno šlo dobře a fungovalo, jak mělo, takže úplně přesně jak to bylo nalajnované, tak to dopadlo,“ řekl Pavel Dresler.
„Gratulace Janovi a Pavlovi, byl to vynikající výkon a perfektní reprezentace a reklama pro společnost Škoda na domácí půdě. Je skvělé, že takto dopadli. Samozřejmě, dík patří celému týmu v čele s Michalem Hrabánkem. Jsme strašně rádi, že nový vůz Fabia R5 vstoupil takto fenomenálně do této sezony, jak v České republice, tak samozřejmě v zahraničí. My můžeme jenom přislíbit to, že se budeme snažit, aby Rally Bohemia zůstala v Mladé Boleslavi zachována do budoucna a aby se rozvíjela. Pevně věřím, že všichni diváci měli krásný zážitek. Gratulujeme samozřejmě nejenom našemu továrnímu týmu, ale i našim soupeřům umístěným na druhém a třetím místě, byly to vynikající výkony. Doufáme, že i v příštím ročníku Mistrovství České republiky uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje,“ řekl Ing. Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto.
„Po defektu Esapekki Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl. Děkujeme za podporu,“ prozradil Václav Pech.
„No měli jsme to naplánované na vítězství, ale jenom nějak to nevyšlo,“ žertoval tradičně spolujezdec, a už vážně dodal: „Rally Bohemia byla krásná a moc jsme si ji užili,“ řekl s úsměvem Petr Uhel.
„Ne, slzy se nám z našeho výsledku do očí nedraly, ani když je to po tolika letech, jak říkáte. My jsme tady prostě jenom jeli a oni nám dali poháry. No když se podíváte na tu mladou moderní techniku a mladou dravou posádku, tak to muselo vyjít,“ přistoupil Štěpán Vojtěch k tiskové konferenci odlehčeně, stejně jako dříve, ale už seriózněji upřesnil: „My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po celou soutěž fungovalo auto bez jakéhokoliv problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, takže nás to hodně bavilo a sami jsme byli překvapeni těmi časy v porovnání s moderními auty. Je to pro nás takové vzpomínání. Ten výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s těmi novějšími auty.“
Za smolaře soutěže lze označit Jana Dohnala, který musel před závěrečnou sekcí odstoupit z třetího místa kvůli technické závadě svého Fordu Focus RS WRC. Stíhací jízdu po včerejším defektu pneumatiky dnes předváděl Esapekka Lappi se Škodou Fabia R5 týmu ŠKODA Motorsport, při které vyhrál nejvíce rychlostních zkoušek dnešní etapy. Jeho stíhací jízda se zastavila těšně pod stupni vítězů, na čtvrté příčce. Pátou příčku obsadil Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000.
Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězili po nehodě Josefa Semeráda na předposlední rychlostní zkoušce Jan Votava – František Synáč. Kategorii 2WD vyhráli s velkým náskokem Egon Smékal – Monika Hýbnerová.
Rallye Bohemia, čtvrtý díl mistrovství České republiky v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:20:33,0, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -51,0, 3. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) -2:15,0, 4. Lappi, Ferm (Fin./Škoda Fabia R5) -2:20,3, 5. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia S2000) -2:24,5, 6. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) -2:58,6, 7. Vlček, Žáková (Subaru Impreza WRC) -3:27,2, 8. J. Černý, Černohorský (Škoda Fabia S2000) -3:28,8.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.