Jan Kopecký a Škoda Motorsport, to je vítězná dvojice, která vyhrála potřetí v řadě Rallye Bohemia a pojistil si vedení v mistrovství České republiky.
Na druhé pozici v cíli skončil s odstupem 51 sekund Václav Pech. Ze souboje o třetí místo na 42. ročníku vyšel nejlépe Štěpán Vojtěch.
„Pocity ze zdejšího hattricku jsou skvělé, je to týmová práce, auto funguje bez problémů a je na něj spolehnutí. Takže poděkování patří celému našemu týmu, i Vám divákům, bylo Vás zde bylo spoustu. Rychlostní zkoušky byly krásné, dneska už trochu rychlejší, ale myslím si, že to je trend, který bude zkrátka pořád pokračovat,“ uvedl Jan Kopecký.
„Všechno šlo dobře a fungovalo, jak mělo, takže úplně přesně jak to bylo nalajnované, tak to dopadlo,“ řekl Pavel Dresler.
„Gratulace Janovi a Pavlovi, byl to vynikající výkon a perfektní reprezentace a reklama pro společnost Škoda na domácí půdě. Je skvělé, že takto dopadli. Samozřejmě, dík patří celému týmu v čele s Michalem Hrabánkem. Jsme strašně rádi, že nový vůz Fabia R5 vstoupil takto fenomenálně do této sezony, jak v České republice, tak samozřejmě v zahraničí. My můžeme jenom přislíbit to, že se budeme snažit, aby Rally Bohemia zůstala v Mladé Boleslavi zachována do budoucna a aby se rozvíjela. Pevně věřím, že všichni diváci měli krásný zážitek. Gratulujeme samozřejmě nejenom našemu továrnímu týmu, ale i našim soupeřům umístěným na druhém a třetím místě, byly to vynikající výkony. Doufáme, že i v příštím ročníku Mistrovství České republiky uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje,“ řekl Ing. Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto.
„Po defektu Esapekki Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl. Děkujeme za podporu,“ prozradil Václav Pech.
„No měli jsme to naplánované na vítězství, ale jenom nějak to nevyšlo,“ žertoval tradičně spolujezdec, a už vážně dodal: „Rally Bohemia byla krásná a moc jsme si ji užili,“ řekl s úsměvem Petr Uhel.
„Ne, slzy se nám z našeho výsledku do očí nedraly, ani když je to po tolika letech, jak říkáte. My jsme tady prostě jenom jeli a oni nám dali poháry. No když se podíváte na tu mladou moderní techniku a mladou dravou posádku, tak to muselo vyjít,“ přistoupil Štěpán Vojtěch k tiskové konferenci odlehčeně, stejně jako dříve, ale už seriózněji upřesnil: „My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po celou soutěž fungovalo auto bez jakéhokoliv problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, takže nás to hodně bavilo a sami jsme byli překvapeni těmi časy v porovnání s moderními auty. Je to pro nás takové vzpomínání. Ten výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s těmi novějšími auty.“
Za smolaře soutěže lze označit Jana Dohnala, který musel před závěrečnou sekcí odstoupit z třetího místa kvůli technické závadě svého Fordu Focus RS WRC. Stíhací jízdu po včerejším defektu pneumatiky dnes předváděl Esapekka Lappi se Škodou Fabia R5 týmu ŠKODA Motorsport, při které vyhrál nejvíce rychlostních zkoušek dnešní etapy. Jeho stíhací jízda se zastavila těšně pod stupni vítězů, na čtvrté příčce. Pátou příčku obsadil Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000.
Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězili po nehodě Josefa Semeráda na předposlední rychlostní zkoušce Jan Votava – František Synáč. Kategorii 2WD vyhráli s velkým náskokem Egon Smékal – Monika Hýbnerová.
Rallye Bohemia, čtvrtý díl mistrovství České republiky v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:20:33,0, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -51,0, 3. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) -2:15,0, 4. Lappi, Ferm (Fin./Škoda Fabia R5) -2:20,3, 5. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia S2000) -2:24,5, 6. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) -2:58,6, 7. Vlček, Žáková (Subaru Impreza WRC) -3:27,2, 8. J. Černý, Černohorský (Škoda Fabia S2000) -3:28,8.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.