V takto silné sestavě čítající mistra Evropy, mistra světa SWRC a několikanásobného mistra ČR Hájek Rally team dosud nikdy nestartoval. Bude to důvod si Rally Bohemia užít.
Rally Bohemia, která odstartuje slavnostním startem v pátek 10. července večer z náměstí v Mladé Boleslavi, bude pro Hájek Rally team něčím zcela mimořádným. Pro Ctirada Hájka bylo vždy FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů výkladní skříní historického závodění. Hájkův tým se s jezdcem Miroslavem Janotou nesmazatelně zapsal do výsledkových listin evropského šampionátu a v roce 2011 své snažení korunovala posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler ziskem mistrovského titulu. V tomto roce se podařilo FIA Mistrovství Evropy v rally přivézt i do Mladé Boleslavi na Rally Bohemia, kde už se v minulosti Hájek team několikrát prezentoval mimořádnými jezdci, jako byl třeba Jimmy McRae v roce 2012, nebo okruhový šampion Petr Fulín. V letošním roce a při příležitosti FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů při Rally Bohemia Ctirad Hájek nabídl partnerství tomto vyznamenanému motoristickému podniku v České republice a se svým týmem pracoval i na pozvánkách zahraničních účastníků ME a přátel Hájek Rally teamu.
Pro diváky ale bude určitě tou nejpodstatnější a nejšťavnatější třešničkou na Hájkově rallyovém dortu start v Čechách dobře známého a oblíbeného soutěžního jezdce, kterým je Fin Juho Hänninen. Juho má na svém kontě mimo jiné vítězství v sérii IRC, zisk titulu Mistra Evropy a mistra světa SWRC v rally s vozem Škoda Fabia S2000. S ním také dokázal zvítězit právě na Rally Bohemia, a tak pro něj nebude tato rally ničím neznámým. Dvojice Juho Hänninen - Timo Laakso potěší diváky při Rally Bohemia startem v dnes již legendárním historickém automobilu Opel Kadett C-GT/E 16V Hájek Rally teamu. Diváci se na něj mohou těšit i na slavnostním startu v pátek od 19:30 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pak v poli Rally Bohemia Legend, které jede za polem soudobých vozů MČR v rally. Hájkův Kadett s Juhou za volantem a nepřeslechnutelným zvukem unikátního šestnáctiventilového motoru bude rozdávat radost.
Druhou, a neméně žlutou posádkou Hájek Rally teamu na letošní Rally Bohemia, bude dvojice v Opelu ADAM Josef Peták – Alena Benešová. Ti se letos s dalšími závodníky Opel ADAM cupu zúčastní druhého pohárového závodu, který byl mimořádně zařazen do první etapy Rally Bohemia. Josef s Alenkou se budou určitě chtít s ADAMem na Bohemii pěkně svézt, protože její technické a členité rychlostní zkoušky jsou jako dělané právě pro takto malý vůz. Josef Peták s Alenou Benešovou mají na Rally Bohemia několik úctyhodných výsledků s dvoukolkami kdy zde například v roce 2004 zvítězili v domácím šampionátu, který tehdy postupně utlumoval vozy WRC, jenž v té době jely na konci startovního pole.
Přijďte se na Rally Bohemia podívat a navštivte zázemí Hájek Rally Teamu v servisní zóně, kde pro vás budou připraveny originální podpisové kartičky a všichni členové tohoto týmu. Nenechte si také ujít páteční slavnostní start na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, kde začíná program koncertem od 18:15 a první vozy přejedou přes rampu po devatenácté hodině.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Snažíme se dělat soutěže pěkné pro nás i pro diváky a z letošní Rally Bohemia mám velkou radost. V poslední době mě potěšila i jednání ve společnosti AUTO STAIGER, kde se nás ujali skvělí a zapálení lidé, kteří nám pomáhají s našimi dalšími starty. Těším se na naše kamarády z Mistrovství Evropy, kteří přijali pozvání a na Bohemku přijeli. Juho Hänninen na Bohemii určitě prožene našeho Kadetta a potěší diváky. Je to skvělý jezdec a je super, že po Rally Bohemia jej čeká Finská Rally v mistrovství světa v továrním WRC. Je to pro nás čest mít v týmu takového závodníka, který z našeho Kadetta přesedne do WRC v Mistrovství světa. Mám radost i z toho, že pořadatelé Rally Bohemia vyšli vstříc organizátorům Opel ADAM cupu a zařadili na poslední chvíli tenhle pohár do svého programu. Pohled do startovní listiny Rally Bohemia, kde je více jak 210 aut, mě naplňuje optimismem a jsem rád, že se rally a rally fanoušci neposadili na zadek z té nenávistné kampaně, která se proti nám v poslední době v médiích vedla. Rally žije a stále baví velké množství lidí, což bude vidět právě na Rally Bohemia. Nezbývá než dodat moje oblíbené: No, a držme si palce.“
Jirka Hlávka, manažer Hájek Rally týmu: „Hodně jsme si v posledních dnech mákli, kdy jsme dávali dohromady oba naše Kadetty tak, aby byly na Bohemku připravené. Jedno naše mistrovské auto bude vystavené v servisní zóně v Mladé Boleslavi a s druhým Juho pojede mezi Legendami. Přijďte se na Bohemku podívat, zastavte se u nás v servisu na kávu a pro podpisové kartičky, které jsme si nechali vyrobit jen kvůli Rally Bohemia, bude to show.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?