V takto silné sestavě čítající mistra Evropy, mistra světa SWRC a několikanásobného mistra ČR Hájek Rally team dosud nikdy nestartoval. Bude to důvod si Rally Bohemia užít.
Rally Bohemia, která odstartuje slavnostním startem v pátek 10. července večer z náměstí v Mladé Boleslavi, bude pro Hájek Rally team něčím zcela mimořádným. Pro Ctirada Hájka bylo vždy FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů výkladní skříní historického závodění. Hájkův tým se s jezdcem Miroslavem Janotou nesmazatelně zapsal do výsledkových listin evropského šampionátu a v roce 2011 své snažení korunovala posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler ziskem mistrovského titulu. V tomto roce se podařilo FIA Mistrovství Evropy v rally přivézt i do Mladé Boleslavi na Rally Bohemia, kde už se v minulosti Hájek team několikrát prezentoval mimořádnými jezdci, jako byl třeba Jimmy McRae v roce 2012, nebo okruhový šampion Petr Fulín. V letošním roce a při příležitosti FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů při Rally Bohemia Ctirad Hájek nabídl partnerství tomto vyznamenanému motoristickému podniku v České republice a se svým týmem pracoval i na pozvánkách zahraničních účastníků ME a přátel Hájek Rally teamu.
Pro diváky ale bude určitě tou nejpodstatnější a nejšťavnatější třešničkou na Hájkově rallyovém dortu start v Čechách dobře známého a oblíbeného soutěžního jezdce, kterým je Fin Juho Hänninen. Juho má na svém kontě mimo jiné vítězství v sérii IRC, zisk titulu Mistra Evropy a mistra světa SWRC v rally s vozem Škoda Fabia S2000. S ním také dokázal zvítězit právě na Rally Bohemia, a tak pro něj nebude tato rally ničím neznámým. Dvojice Juho Hänninen - Timo Laakso potěší diváky při Rally Bohemia startem v dnes již legendárním historickém automobilu Opel Kadett C-GT/E 16V Hájek Rally teamu. Diváci se na něj mohou těšit i na slavnostním startu v pátek od 19:30 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pak v poli Rally Bohemia Legend, které jede za polem soudobých vozů MČR v rally. Hájkův Kadett s Juhou za volantem a nepřeslechnutelným zvukem unikátního šestnáctiventilového motoru bude rozdávat radost.
Druhou, a neméně žlutou posádkou Hájek Rally teamu na letošní Rally Bohemia, bude dvojice v Opelu ADAM Josef Peták – Alena Benešová. Ti se letos s dalšími závodníky Opel ADAM cupu zúčastní druhého pohárového závodu, který byl mimořádně zařazen do první etapy Rally Bohemia. Josef s Alenkou se budou určitě chtít s ADAMem na Bohemii pěkně svézt, protože její technické a členité rychlostní zkoušky jsou jako dělané právě pro takto malý vůz. Josef Peták s Alenou Benešovou mají na Rally Bohemia několik úctyhodných výsledků s dvoukolkami kdy zde například v roce 2004 zvítězili v domácím šampionátu, který tehdy postupně utlumoval vozy WRC, jenž v té době jely na konci startovního pole.
Přijďte se na Rally Bohemia podívat a navštivte zázemí Hájek Rally Teamu v servisní zóně, kde pro vás budou připraveny originální podpisové kartičky a všichni členové tohoto týmu. Nenechte si také ujít páteční slavnostní start na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, kde začíná program koncertem od 18:15 a první vozy přejedou přes rampu po devatenácté hodině.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Snažíme se dělat soutěže pěkné pro nás i pro diváky a z letošní Rally Bohemia mám velkou radost. V poslední době mě potěšila i jednání ve společnosti AUTO STAIGER, kde se nás ujali skvělí a zapálení lidé, kteří nám pomáhají s našimi dalšími starty. Těším se na naše kamarády z Mistrovství Evropy, kteří přijali pozvání a na Bohemku přijeli. Juho Hänninen na Bohemii určitě prožene našeho Kadetta a potěší diváky. Je to skvělý jezdec a je super, že po Rally Bohemia jej čeká Finská Rally v mistrovství světa v továrním WRC. Je to pro nás čest mít v týmu takového závodníka, který z našeho Kadetta přesedne do WRC v Mistrovství světa. Mám radost i z toho, že pořadatelé Rally Bohemia vyšli vstříc organizátorům Opel ADAM cupu a zařadili na poslední chvíli tenhle pohár do svého programu. Pohled do startovní listiny Rally Bohemia, kde je více jak 210 aut, mě naplňuje optimismem a jsem rád, že se rally a rally fanoušci neposadili na zadek z té nenávistné kampaně, která se proti nám v poslední době v médiích vedla. Rally žije a stále baví velké množství lidí, což bude vidět právě na Rally Bohemia. Nezbývá než dodat moje oblíbené: No, a držme si palce.“
Jirka Hlávka, manažer Hájek Rally týmu: „Hodně jsme si v posledních dnech mákli, kdy jsme dávali dohromady oba naše Kadetty tak, aby byly na Bohemku připravené. Jedno naše mistrovské auto bude vystavené v servisní zóně v Mladé Boleslavi a s druhým Juho pojede mezi Legendami. Přijďte se na Bohemku podívat, zastavte se u nás v servisu na kávu a pro podpisové kartičky, které jsme si nechali vyrobit jen kvůli Rally Bohemia, bude to show.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.